Visning av honnrposter for Velox
Sider:
  • 1
  • 1  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Veslekardias - hvorfor ække ræva MI på forsiden? 01. juni 2010, 22:11
    Ræva de er utdatert..
    Honnr gitt av : razorth, 01. juni 2010, 22:23
    2  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: Ripped Freak - Hybrid Drug Fat Burner 03. mars 2010, 13:05
    Folkens..

    Dette er produkter som er designet for å brukes når man er på lav kalori diett før konkurranse i fitness eller bodybuilding. Hovedpoenget er å få energi under trening fordi man er er lav på karbohydrater når man deffer ned.. Ikke noe småunger skal knaske som godteri fordi dere ikke har lært dere å spise ernæringsfylt mat satt opp for et aktivt treningsmenneske..

    Jeg kan garantere at jeg har samme energien som dere får av to tabletter, bare av å spise vanlig norsk SUNN mat..

    I USA er det vanlig å kombinere med koffein og efedrin før konkurranser og der starter de med kanskje 100mg koffein og 30mg effedrin.. Uken etter øker dem til 150mg koffein og kanskje 50mg effedrin.  osv.. Så tenk dere litt om før dere blir avhengig av 570mg hver dag..

    Alt dere putter i dere som gir kroppen en såpass effekt skal ikke brukes i store doser og heller ikke over lengre perioder! Kroppen blir intolerant og ettehvert kan du til og med bli et vrak av det..

    Fornuft! Tren godt, spis MYE sunn mat og resultatene kommer.. Bruk koffein de dagene du er sliten bare, eller som et supplement til et ellers godt kosthold og treningsopplegg..



    Honnr gitt av : Lille Sven, 30. mars 2010, 12:23
    3  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Norske kostholds-retningslinjer bør revideres!! 02. mars 2010, 10:20
    Noen utsnitt..

    "McClellans studerte 2 menn som utelukkende levde av kjøtt i 1 år (se punkt
    6.1), med en andel av energiinntaket fra fett på mellom 75 og 85 %. En grundig
    medisinsk undersøkelse etter forsøket viste ingen negative medisinske eller
    mentale effekter av at fettandelen (og spesielt andelen av mettet fett) var så
    høy. Til tross for den ekstremt høye fettandelen gikk begge ned i vekt. Den ene
    med 3,3 % den andre med 4,9 %. (Se vedlegg C.)"

    "Bang og medarbeidere fant at eskimoene hadde 33,7 % av de totale
    fettsyrer i sitt energiinntak som mettede fettsyrer. Høygaard fant at
    eskimoene i Angmagssalik hadde hele 55 % av sitt daglige energiinntak
    som fett. De hadde 18,5 % (57g) av sitt totale energiinntak som mettede
    fettsyrer (189). Amerikanerne, som har meget store problemer med hjerteog
    karsykdommer, hadde bare 11 % i 1994-96 (61). I Norge er også
    forekomsten av hjerte- og karsykdommer høy, men andelen av mettede
    fettsyrer var i 1995 på 14 % (36g) (47). Eskimoene i Angmagssalik spiste
    58 % mer mettet fett/dag enn nordmenn, til tross for at dødeligheten av
    koronarsykdom er signifikant lavere blant eskimoer som lever på klassisk
    eskimokosthold enn blant etterkommere av hvite europeere i Europa,
    Canada og USA."

    "Forekomsten i Norge av hjerte- og karsykdommer økte etter siste krig. Fra
    1950 økte næringsmiddelindustrien produksjonen av transfett kraftig, fordi
    det var billigere med transfett enn mettet fett (189). Den største kilden til
    transfett i Norge har vært margarinindustrien, som benyttet store mengder
    transfett frem til midten av 1990-årene. Margarinen tilførte
    gjennomsnittsforbrukeren ca. 6,4 kg transfett fra ca. 1960, ca. 3 kg fra
    1995 og meget lite fra 1998. Det er kjent at høyt inntak av transfett er
    assosiert med økt risiko for hjerte- og karsykdommer (190). Samtidig er
    det verdt å merke seg at forbruket av mettet fett sank som en konsekvens
    av margarinindustriens prioritering."

    "Konklusjoner som dokumentasjonen gir grunnlag til å trekke er at:
    • De påståtte farene for CHD ved en høy energiandel tatt inn som fett, herunder
    mettet fett, synes å bygge på feilaktig grunnlag. Unntatt er transfett produsert av
    herdet olje.
    • Transfettsyrer fra delvis herdet plantefett, eksempelvis i margarin6, alle
    bakerivarer (brød, kaker, kjeks pga. sitt bakefettinnhold) og "snack foods", bør
    unngås.
    • Det er ikke påvist noen øvre grense for energiandelen som bør/kan tas inn som
    fett. Selv med hele 75 til 85 % fett fører ikke et normalt kaloriinntak til
    vektøkning, snarere til vektreduksjon.
    • En person kan ta inn et større antall kalorier av fett enn av karbohydrater før
    vedkommende legger på seg.
    • Mennesket har behov for både mettet, enumettet og flerumettet fett.
    • Kostholdet må inneholde linolsyre og α-linolensyre.
    • Inntak av fett fører ikke i samme grad som inntak av karbohydrater til at for stor
    inntatt mengde skaper overvekt.
    • Fysisk aktivitet er viktig og positivt.
    • Fett (og noe protein) bør erstatte høyglykemiske karbohydrater."
    Honnr gitt av : ArvidH, 06. mars 2010, 08:36
    4  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Norske kostholds-retningslinjer bør revideres!! 02. mars 2010, 12:15
    Hehe.. Informasjonen er interessant for treningsfolk som er ny på dette med ernæring. Selvfølgelig er det også mye genetiske forskjeller og tilpasninger ute og går, men alt i alt kan det ikke sies så lett at mettet fett er usunt og farlig..
    Honnr gitt av : Carnivore, 05. mars 2010, 16:37
    5  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Norske kostholds-retningslinjer bør revideres!! 02. mars 2010, 10:20
    Noen utsnitt..

    "McClellans studerte 2 menn som utelukkende levde av kjøtt i 1 år (se punkt
    6.1), med en andel av energiinntaket fra fett på mellom 75 og 85 %. En grundig
    medisinsk undersøkelse etter forsøket viste ingen negative medisinske eller
    mentale effekter av at fettandelen (og spesielt andelen av mettet fett) var så
    høy. Til tross for den ekstremt høye fettandelen gikk begge ned i vekt. Den ene
    med 3,3 % den andre med 4,9 %. (Se vedlegg C.)"

    "Bang og medarbeidere fant at eskimoene hadde 33,7 % av de totale
    fettsyrer i sitt energiinntak som mettede fettsyrer. Høygaard fant at
    eskimoene i Angmagssalik hadde hele 55 % av sitt daglige energiinntak
    som fett. De hadde 18,5 % (57g) av sitt totale energiinntak som mettede
    fettsyrer (189). Amerikanerne, som har meget store problemer med hjerteog
    karsykdommer, hadde bare 11 % i 1994-96 (61). I Norge er også
    forekomsten av hjerte- og karsykdommer høy, men andelen av mettede
    fettsyrer var i 1995 på 14 % (36g) (47). Eskimoene i Angmagssalik spiste
    58 % mer mettet fett/dag enn nordmenn, til tross for at dødeligheten av
    koronarsykdom er signifikant lavere blant eskimoer som lever på klassisk
    eskimokosthold enn blant etterkommere av hvite europeere i Europa,
    Canada og USA."

    "Forekomsten i Norge av hjerte- og karsykdommer økte etter siste krig. Fra
    1950 økte næringsmiddelindustrien produksjonen av transfett kraftig, fordi
    det var billigere med transfett enn mettet fett (189). Den største kilden til
    transfett i Norge har vært margarinindustrien, som benyttet store mengder
    transfett frem til midten av 1990-årene. Margarinen tilførte
    gjennomsnittsforbrukeren ca. 6,4 kg transfett fra ca. 1960, ca. 3 kg fra
    1995 og meget lite fra 1998. Det er kjent at høyt inntak av transfett er
    assosiert med økt risiko for hjerte- og karsykdommer (190). Samtidig er
    det verdt å merke seg at forbruket av mettet fett sank som en konsekvens
    av margarinindustriens prioritering."

    "Konklusjoner som dokumentasjonen gir grunnlag til å trekke er at:
    • De påståtte farene for CHD ved en høy energiandel tatt inn som fett, herunder
    mettet fett, synes å bygge på feilaktig grunnlag. Unntatt er transfett produsert av
    herdet olje.
    • Transfettsyrer fra delvis herdet plantefett, eksempelvis i margarin6, alle
    bakerivarer (brød, kaker, kjeks pga. sitt bakefettinnhold) og "snack foods", bør
    unngås.
    • Det er ikke påvist noen øvre grense for energiandelen som bør/kan tas inn som
    fett. Selv med hele 75 til 85 % fett fører ikke et normalt kaloriinntak til
    vektøkning, snarere til vektreduksjon.
    • En person kan ta inn et større antall kalorier av fett enn av karbohydrater før
    vedkommende legger på seg.
    • Mennesket har behov for både mettet, enumettet og flerumettet fett.
    • Kostholdet må inneholde linolsyre og α-linolensyre.
    • Inntak av fett fører ikke i samme grad som inntak av karbohydrater til at for stor
    inntatt mengde skaper overvekt.
    • Fysisk aktivitet er viktig og positivt.
    • Fett (og noe protein) bør erstatte høyglykemiske karbohydrater."
    Honnr gitt av : Carnivore, 05. mars 2010, 16:35
    6  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: Ripped Freak - Hybrid Drug Fat Burner 03. mars 2010, 13:05
    Folkens..

    Dette er produkter som er designet for å brukes når man er på lav kalori diett før konkurranse i fitness eller bodybuilding. Hovedpoenget er å få energi under trening fordi man er er lav på karbohydrater når man deffer ned.. Ikke noe småunger skal knaske som godteri fordi dere ikke har lært dere å spise ernæringsfylt mat satt opp for et aktivt treningsmenneske..

    Jeg kan garantere at jeg har samme energien som dere får av to tabletter, bare av å spise vanlig norsk SUNN mat..

    I USA er det vanlig å kombinere med koffein og efedrin før konkurranser og der starter de med kanskje 100mg koffein og 30mg effedrin.. Uken etter øker dem til 150mg koffein og kanskje 50mg effedrin.  osv.. Så tenk dere litt om før dere blir avhengig av 570mg hver dag..

    Alt dere putter i dere som gir kroppen en såpass effekt skal ikke brukes i store doser og heller ikke over lengre perioder! Kroppen blir intolerant og ettehvert kan du til og med bli et vrak av det..

    Fornuft! Tren godt, spis MYE sunn mat og resultatene kommer.. Bruk koffein de dagene du er sliten bare, eller som et supplement til et ellers godt kosthold og treningsopplegg..



    Honnr gitt av : danib, 03. mars 2010, 19:49
    7  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Emily logger! Endorfinene flyyr! :D 20. februar 2010, 20:46
    Uhuu.. Tongue

    Vel hovedforskjellen mellom vanlig og army pushups er at army pushups er tyngre for triceps.. Der du skal holde albuene tett inntil kroppen..

    Jeg vil anta at du bare klarer 70% army pushups kontra vanlige i mengde.. Ihvertfall sånn det er med meg..
    Honnr gitt av : etn91, 20. februar 2010, 20:47
    8  Trening / Treningsprogrammer / Jente som kan tinga sine! :D 16. februar 2010, 09:45
    Tenk hvis alle jenter trente sånn her!

    http://www.youtube.com/watch?v=EISyv7oGmRw#noexternalembed
    Honnr gitt av : Power from Hell (Jesus-man), 16. februar 2010, 10:01
    9  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Hvor mye ren muskelmasse i løpet av 6 mnd? 24. januar 2010, 19:12
    Alkoholen ødelegger hele tiden den.. Man kan for eksempel ikke trene hvis man har to fyllekuler i uka.. Hver dag etter man har drukket og kanskje to dager etter, er man ødelagt. Det er en god del dager oppbrukt etterhvert.. Hva sitter du igjen med et par år med effektiv alkohol misbruk? INGENTING! Noen telefonummer fra slutty småjenter, opplevelser du bare husker ut ifra bilder eller filmer?! Tongue

    Blir så oppgitt over mennesker som har som hoved hobby: Festing... Og spesielt dem som betaler dyrt for å gå universitet og høgskoler, der de i realiteten har festa vilt i tre år og kommet ut med karakterer som akkurat har holdt dem over stryknivå..

    Skulle vi ikke alle levd som bønder! Tongue Da hadde vi ikke hatt noe problem med å gaine muskelmasse fort og effektivt. Samt at vi gainer med riktig næring. Øl og sprit fører bare til at vi ikke har appetit for ordentlig mat.

    Drikk med måte!
    Ta dop med fornuft!

    Men nok off topic.. Flere ideer om mulig muskelmasse på et år?
    Honnr gitt av : DannY GuettA, 24. januar 2010, 19:14
    10  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Jeg må bare si en ting 13. oktober 2009, 15:16
    Du har en del muskler under fettet da! Det enkleste er å sette oppe en liste over alt du liker å spise og alt du spiser til vanlig! Så velger du ut det som har mest karbohydrater av det du spiser og setter det på en liste. Etter det velger du ut alt som har mest proteiner og setter det på en annen liste. Disse to listene du da sitter igjen med er en indikasjon på hva du skal spise mer av og hva du skal spise mindre av. Du skal spise MER proteiner og MINDRE karbohydrater.

    Det er lettere å forholde seg til det du faktisk spiser til daglig enn å begynne med masse ny mat som man kanskje ikke liker..  Treningen skal bare fortsette som vanlig. Hvordan du trener er ikke så veldig viktig!

    NR.1 er rutine på både trening og kosthold! Da kommer du fortere frem til mål. Pauser, snarveier og omveier gjør at det tar lengre tid å få resultater!

    Dvs at du trenger ikke trene så sykt hardt eller på en spesiell måte!
    Bare du trener og er nøye med kostholdet!

    Men jeg synes du er flink jeg da! Du har hatt kjempe bra fremgang i alt, og fremover nå tar bare alt lengre tid. Jeg har selv opplevd at skal man begynte å endre treningsrutiner med for mye nytt og kanskje hardere opplegg, blir man fort lei og mister motivasjon!
    Honnr gitt av : ebeline, 13. oktober 2009, 19:18
    11  Trening / Forum for ungdom / SV: meg i action 09. februar 2006, 08:00
    Lurer på hvor mye han benker i luftbenk... For å ikke dømme deg eller legge meg oppi noe som ikke er mitt problem, så svarer jeg heller på spørsmålene dine.
    Noen tips for å bli slosskjempe:

    1. Dra ofte ut på byen. Ta tak i folk. Si de er stygge, spørr om de vil ha bråk.
    2. Få deg en saftig en på trynet minst en gang i uka. Da blir du herda. (Ever seen Fight club)
    3. Prøv å legge noe i hendene når du tar luftbenkpress osv. Det kan hjelpe på. Men ikke ta i for mye. Da kan du bare skade deg.
    4. Ikke heng på det forumet her. Du vil neppe da kunne bli slåsskjempe. Vi vil påvirke deg til  bli en søt liten bodybuilder!
    5. Begynn på en form for voldsport. Her er Muay Thai ganske bra (les thaiboxing).
    6. Ikke legg ut bilder av deg på forumet. Liten vits i og med at vi gidder ikke si: "Fin dybde på blåmerket nede ved haka", eller, "Ser ikke så verst ut met knekt arm".

    Nei, lykke til videre i livet. Du havner nok fort i fengsel eller på sinnsykehus med den tankemåten der.  Men alt i alt. Sterk en satan kan det godt hende du blir. Bare du øker på kiloet i luftstrekka dine.

    GOD JUL!  woot woot  I Love You
    Honnr gitt av : Bob Paar, 09. februar 2006, 16:41
    12  Treningsforum Crew / Recycle Bin / SV: Velox - Min profil 27. januar 2006, 16:49




    Nå gidder jeg ikke mer bilder på en stund. Men skal holde progress her da Smiley
    Honnr gitt av : Kovenant, 02. februar 2006, 23:52
    Sider:
  • 1
  • Bananpannekake

    Kosthold23.11.20202213

    Perfekt å starte dagen på!
    Her får du hjelp til å sette sammen et optimalt kosthold med enkle tips og triks.

    Proteinrike tacolefser

    Trening21.11.202030

    Bytt ut tradisjonelle tortillalefser eller speltlomper med hjemmelaget proteinrike tacolefser.
    Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

    Effektiv beintrening

    Trening30.07.202069

    Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.