Visning av honnrposter for Terje Johansen
Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 16
  • 1  Generelt / Loggbok Online / Sv: Fremover! Smultsmelting! 10. januar 2014, 10:59
    For de 3 stk som leser loggen min en gang i uken, her er en liten rant



    Styrkeløft er en snedig sport. Og med styrkeløft, da tenker jeg på IPF-varianten. Gode, strengt dømte løft og livstid dopingfri. En styrkeløfter kan trene i måneder, gjerne år, bare for å legge noen få kg. til på stanga. Og en trend jeg ser blant de beste styrkeløfterne i dette landet, er at de som faktisk er best er folk som har/er/jobber med universitets eller høyskole-grad. En idrett som styrkeløft vil jeg i alle høyeste grad klassifisere som "den tenkende manns/kvinnes idrett." Det er i aller høyeste grad en idrett for den som er tålmodig, har selvinnsikt og selvkontroll er absolutt et krav for å kunne lykkes. Har selv gått i fellen med å legge på for mye vekter enn det jeg kunne håndtere på en god og fornuftig måte, spesielt mtp. teknikk. Å ha på for mye vekter en hva man kan håndtere korrekt, fører i bestefall bare til stagnasjon, og i verstefall skader som vil sette en laaangt tilbake. Selv hadde jeg en problem med at jeg løftet ræva av benken ukritisk, og det har tatt meg lang tid, faktisk flere år å lære fra meg den uvanen.



    Det finnes ingen snarveier, alle, uansett utgangspunkt, må gå de samme gradene. Fra nybegynner, til det tidspunktet man tror man er verdensmester, til det stadiet der man innser at man vet ingenting, og deretter videre. Det tok flere år før jeg innså selv at alt det man leste på nettet om styrkeløft, gjerne på amerikanske forum og nettsider, ikke er den styrkeløften jeg bedriver. Her gjelder forskjellige regler, teknikker, utstyr og ikke minst bruk av AAS. Hvor ofte ser man ikke på treningsstudioer folk som begynner, blir stor og sterk i en fei, for deretter forsvinner for godt fra jordens (gymmets) overflate. Ser det hele tiden. Samme med videoer fra statene. Plutselig kommer det et fantom som knuser alle rekorder i ulike forbund, for deretter bli skadet, og deretter blir borte fra radaren for godt. Gjerne har personen gitt ut en bok om treningsmetoder og program som alle og en hver hiver seg på også.



    Har sett en trend her i Norge den siste tiden. "Alle" skal trene høyfrekvens! 5-6 økter med mengde i uken, selv om de har trent i halvannet år. Min tanke rundt det er at hva er vitsen? Om man får framgang av å trene 3 ganger i uken, hvorfor trene 6 ganger? Er målet å blir sterk, eller er målet å trene? Alle må øke treningsmengden for å bli sterkere over tid, dette er kjent. Tanken min bak dette er å trene 3 ganger i uken til man har melket alt man kan av framgang av den treningsfrekvensen, og når det ikke lenger er praktisk mulig å øke mengden mere på en 3 dagers frekvens, så kan man fordele det ut til f.eks 4 dager. For så å deretter igjen øke til 5 ganger, da progresjon ikke lengre er mulig. Å mette kroppen sin med mengde allerede som nybegynner eller etter man såvidt er blitt viderekommen, hvordan skal man kunne øke videre igjen over tid? 8 økter i uken? Det blir fort praktisk ikke gjennomførbart. Ingen kan trene som CYC, Blikra, Marte Elverum, Walgermo, Carl Petter eller Bakkelund når man akkurat er startet, man må gå gradene for å "få lovt" til å trene slikt Smiley
    Honnr gitt av : ToBigForDoors, 13. januar 2014, 07:13
    2  Generelt / Loggbok Online / Sv: Oppkjøring mot RM Askim 2014 03. januar 2014, 08:16
    Sterkt som bare faen!
    Honnr gitt av : Staggere, 13. januar 2014, 04:05
    3  Generelt / Loggbok Online / Sv: 15 år med styrketrening:Framgangs rapport(1998-2013) 30. oktober 2013, 17:40
    Fantastisk morro! Rimelig forskjell på de 2 bildene Cheesy
    Honnr gitt av : The Weise-Guy, 30. oktober 2013, 22:38
    4  Generelt / Loggbok Online / Sv: Hallvards logg 29. september 2013, 15:12
    tynnstilk Cheesy
    Honnr gitt av : hallvard lønmo, 29. september 2013, 15:56
    5  Generelt / Loggbok Online / Sv: Fremover! Smultsmelting! 23. september 2013, 17:07
    174cm med knaillhardt flesk Cheesy , grense til mannedverg Cheesy
    Honnr gitt av : hallvard lønmo, 23. september 2013, 17:39
    6  Generelt / Loggbok Online / Sv: Fremover! Smultsmelting! 11. september 2013, 08:11
    kr.v igår på trening: 103,2kg
    Honnr gitt av : hallvard lønmo, 11. september 2013, 22:27
    7  Generelt / Loggbok Online / Sv: Fremover! Smultsmelting! 30. august 2013, 22:52
    Fortsatt feitar en de fleste. men mangeflesket er kanskje ikkje lengre dobbel garasje hengende over pikken, men heller en frekk carport. En bekjent sa en gang at om man klarer 17 chins så er man ikkje feit, så skal jobbe mæ mot det målet Cheesy

    Vekta ligger på ca 104kg om dagene, men neste mål er under 100kg til æ drar til syden den 15 okt.

    Korsn i faen har æ ikkje lest loggen din før? Da æ så du posta i loggen min måtte æ inn å kjike i din logg og bladde litt bakover og fant dette gullkornet:

    "Jeg synes det er litt morsomt med all såkalt vitenskap bak bygging. Alle vet at det er veldig enkelt. TREN hardt, spis godt og hvil. Resten styrer genene. Når folk snakker om å trene opp peak på biceps, eller en spesifik øvelse for "sveip" så må jeg humre. Alle program og dill og dall...
    Det er ikke vanskelig dette her. Og la oss være ærlige, i muskelmiljøet er det ekstremt mange mennesker med dårlig selvtillit eller lav selvfølelse, samme hvor stor man er, samme hvor deffet man blir så er man ikke bra nok. Utrolig overfladisk og trist. Folk deffer og overspiser og setter skudd på seg sjæl daglig, eter ugressmiddel og Gud veit hva. La oss kalle en spade for en spade. Mange har det ikke bra, sånn innerst inne. Tenk om litt av den tiden man bruker på alt tullet for å søke bekreftelse hos andre hadde vært brukt til å akseptere seg sjæl, på godt og vondt a.
    Bare noe jeg kom på.

    Men i alle fall, skuldre i dag ble akkurat 20 sett i dag også. Helt tilfeldig.Mea Culpa'"

    Nydelig skrevet og jævli spot on. Tror mye kommer med alderen og livstil også. Når man nærmer seg 30 og har kjerring,unge, lån og jobb så er igrunn ikkje gymmen noe man bygge identitet rundt lengre. Heldigvis, sjøl om æ har løfta ei stund, styra æ klar av gullkjeder, pitbull og tribals (vet ikke om du har det da)
    Honnr gitt av : hallvard lønmo, 01. september 2013, 11:55
    8  Generelt / Loggbok Online / Sv: Fremover! Smultsmelting! 29. august 2013, 15:08
    Indian Pale Ale!

    Et gammel jungelord sier at "godt øl e godt!"
    Honnr gitt av : hallvard lønmo, 29. august 2013, 15:17
    9  Generelt / Loggbok Online / Sv: Hallvards logg 25. august 2013, 22:41
    du må bare drite meir enn du et!
    Honnr gitt av : storkman, 26. august 2013, 00:24
    10  Generelt / Loggbok Online / Sv: Fremover! Smultsmelting! 23. august 2013, 21:10
    hehehe Smiley Ligg fortsatt litt under der æ har vært styrkemessig på mitt feitaste!

    Du kan tenkte på at æ bare e 174cm, så æ har kortar løftebane!
    Honnr gitt av : hallvard lønmo, 23. august 2013, 21:13
    11  Generelt / Loggbok Online / Sv: Hallvards logg 13. august 2013, 11:38
    For en god ide! Æ kan skrive all verdens bøker om kroppsfettøkning Smiley "steike bacon bind 1,2,3" blir vel først ut i serien Cheesy
    Honnr gitt av : hallvard lønmo, 13. august 2013, 22:00
    12  Generelt / Loggbok Online / Sv: Fremover! Smultsmelting! 09. juni 2013, 12:11
    Skal dele litt av min enorme erfaring og visdom

    1. Som Dan John sier: "spis som et voksent menneske" Om det kommer i flerfarga innpakninger, kan ligge i skapet i årevis uten å bli dårlig, inneholder/er reint sukker så la være å spis det. Alle vet hva som er sunn mat, grovbrød, reint kjøtt, grønnsaker, fisk og skalldyr, frukt, havregryn, fullkornsprodukter osv. Spis mye protein og mye fiber og resten ordne seg selv egentlig.

    2. Kjører du en bøyøvelse, en pressøvelse, en draøvelse og en hoftebøy øvelse (tenk markløft) og om du har lurt dæ ut på mølla en 10-15 min tid så har du trent bedre enn de fleste på gymmet.

    3. Hold dæ i bevegelse, stå på jobb om det er mulig ,gå tur og bruk naturen.

    4. Det er IKKE julaften hver dag på trening og generelt sett i livet også.

    5. Folk på gymmet med de kuleste treningsklærne er oftest ikke de rette å spørre om veiledning og råd.

    6. Ha et liv utenfor trening, ikke bli en person som bygge hele sin identitet rundt det at man trener.
    Honnr gitt av : hallvard lønmo, 09. juni 2013, 17:31
    13  Generelt / Åpent forum / Sv: Få Treningsforum opp på gammelt nivå 09. juni 2013, 10:29
    Liker TF best av alle de andre nevnte. TF syns jeg har finest layout og får minst vondt i hode av å lese den, og finner de mest intressante loggene her som Fasiten (som også finnes på thepowahliftaZ.com) , fenrikflink, evis, Jan B Diddl m.m.

    fittebloggen er oversvømt av folk med 9-splitter, rosablogger og artikler uten mye dybde, hederlige unntak er Carl P og Walgermo.

    thepowahliftas.com er veldig fin for statistikken, men er ikke så sabla til aktivitet der utenom reine tall.

    Slux skal ha kreditt for han har trenerutdannelse gjennom NSF hvis jeg ikke tar for mye feil, hadde vært morro med mere artikkler skrevet av han som ikke er reine interjuv eller referat fra stevner.
    Honnr gitt av : storkman, 09. juni 2013, 11:33
    14  Generelt / Loggbok Online / Sv: Fremover! Smultsmelting! 29. mai 2013, 00:55
    28.05.2013

    Frontbøy:
    2x5x110kg

    Benk:
    2x5x110kg

    OH mark på kloss:
    2x5x110kg

    Chins:
    2x5x+10kg

    Tid: 20min
    kr.v: 105kg
    sbt: 74

    Fin økt. Har ikke trent eller beveget meg noe særlig siden fredagen. Jobb i helga og inn og ut av sjukehuset med lillemor pga. astmaen. Fikk meg en rask økt idag, og blir nok en imorra også, så tilbake på sporet Smiley
    Honnr gitt av : Fenrikflink, 29. mai 2013, 09:10
    15  Generelt / Loggbok Online / Sv: ballehans badass - becoming invincibrah 23. april 2013, 22:42
    btw ser du ut som en bøs Tore Sagen Cheesy
    Honnr gitt av : ballehans, 23. april 2013, 22:49
    Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 16
  • Spis mer av denne matvaregruppen for å bygge muskler.
    Speltlomper er i vinden som bare det.
    For deg som er over 40 år bør du gjøre dette for å få fremgang.

    Energiboost med morgentrening

    Trening14.11.2019374

    11 tips for deg som vil få treningen unnagjort på morgenen.
    Ønsker du deg drømmeskuldrene? Dette er øvelsene som gir deg akkurat det.