Visning av honnrposter for Saktemensikkert
Sider:
  • 1
  • ...
  • 15
  • 16
  • 17
  • 226  Trening / Styrkeløft / SV: Hulbakviken ble verdensmester for andre gang! 11. oktober 2005, 23:08
    Kong Olav Hulkbakviken!
    Honnr gitt av : JanB Diddl etc, 12. oktober 2005, 08:54
    227  Trening / Styrkeløft / SV: Dietmarprogram 05. oktober 2005, 22:57
    Mye av det samme som Ivrig Pingle, men likevel:

    1. Mitt personlige inntrykk er at dette bør kunne være en løsning, men da kan du kanskje også stille ned prosentene i smalbenk.

    2. Sett inn 150kg og se hvordan arbeidsvektene fordeler seg over de 12 ukene. Ikke bli for ivrig her, det er lett å tro at man uten forbehold blir sterkere av å kjøre dette programmet. Går man for hardt ut vil man tryne kanskje allerede midtveis, og da kan det bli svært vanskelig å hente seg inn i igjen. Vær realistisk!

    3. Om du klarer respektive 120 og 200 kg ville jeg likevel satset moderat, og kanskje tatt sikte på 122,5kg i benk og 205kg i mark. Her handler det også om å se gjennom hver enkelt trening i hver enkelt uke, og spørre seg selv: Klarer jeg dette? Husk at du skal ha overskudd til de siste par ukene, og det er bedre å starte for lavt enn for høyt.

    4. Selvsagt tenker vi styrke og ikke muskelvekst Wink

    5. Personlig mener jeg at man ikke bør kjøre seg helt ut i støtteøvelsene, og gjerne ha 1-3 reps til gode, avhengig av hvor raskt man henter seg inn og hva man ellers føler for.
    Honnr gitt av : Caepp, 05. oktober 2005, 22:58
    228  Trening / Forum for nybegynnere / SV: Skogsarbeid, rydding av kvist - hvilken virkning vil dette ha på kroppen? 05. oktober 2005, 15:18
    Du har kort og greit bare godt av å være ute i skogen litt. Pappaen din har helt rett i at det gir variert og utfordrende kondisjonstrening, og egentlig har det ikke noe for seg å sammenlikne det med vekttrening. Vekttrening er langt mer spesifik og begrenset stimulering av muskulaturen, mens man når man jobber i skogen står, går og løfter i ulent terreng.

    I tillegg får du gleden av å være ute i frisk luft, og sannsynligvis (i og med at du har meldt deg frivillig til dette) finne glede i å gjøre "ordentlig arbeid". Ingen grunn til å tenke kroppsbygging når du skal hjelpe pappaen din, se på det som gratis mosjon!

    Du har - i følge en annen tråd - tenkt å kombinere dette med push-ups, sit-ups og andre øvelser som utnytter kroppsvekten, og i mine øyne høres dette ut en glimrende mulighet for å komme i form.

    Kos dere!
    Honnr gitt av : Vidis, 05. oktober 2005, 21:47
    229  Trening / Forum for nybegynnere / SV: Skogsarbeid, rydding av kvist - hvilken virkning vil dette ha på kroppen? 05. oktober 2005, 15:18
    Du har kort og greit bare godt av å være ute i skogen litt. Pappaen din har helt rett i at det gir variert og utfordrende kondisjonstrening, og egentlig har det ikke noe for seg å sammenlikne det med vekttrening. Vekttrening er langt mer spesifik og begrenset stimulering av muskulaturen, mens man når man jobber i skogen står, går og løfter i ulent terreng.

    I tillegg får du gleden av å være ute i frisk luft, og sannsynligvis (i og med at du har meldt deg frivillig til dette) finne glede i å gjøre "ordentlig arbeid". Ingen grunn til å tenke kroppsbygging når du skal hjelpe pappaen din, se på det som gratis mosjon!

    Du har - i følge en annen tråd - tenkt å kombinere dette med push-ups, sit-ups og andre øvelser som utnytter kroppsvekten, og i mine øyne høres dette ut en glimrende mulighet for å komme i form.

    Kos dere!
    Honnr gitt av : Charro, 05. oktober 2005, 16:28
    230  Generelt / Loggbok Online / SV: økonomi basert trenings logg 03. oktober 2005, 21:30
    Trener du bare med frivekter? Ingen knebøy i maskin? Smiley
    BLASFEMI!!!! Moderatorer, skal ikke dere gripe inn her?! Shocked
    Honnr gitt av : Caepp, 04. oktober 2005, 19:03
    231  Generelt / Loggbok Online / SV: Saktemensikkert mot klubbstevne 23. september 2005, 11:41
    Fredag 23/9-05

    Oppvarming: Jogging 45 minutter + StepMaster 10 minutter

    Konsentrasjonscurl: 1x12 (8kg) 1x12 (10kg) 3x12 (12,5kg)
    Scottcurl: 1x10 (EZ-stang) 1x10 (30kg) 3x10 (40kg)
    Hantelcurl: 3x21 (10kg) - 7 reps fra bunn og halvveis, 7 hele reps, 7 reps halvveis og til toppen
    Kickbacks m/hantler: 1x12 (8kg) 1x12 (10kg) 3x12 (15kg)
    Tautrekk over hodet: 3x12
    Nedtrekk, bredt grep: 1x8 (halvt magasin) 3xfailure (fullt magasin) - Klarer å trekke stangen nærmere og nærmere nakken nå, fornøyd!
    Kroppshev i maskin: 1x15 (50kg hjelp) 1x12 (40kg hjelp) 2x8 (20kg hjelp)
    Markløft: 1x20 (60kg) 3x20 (80kg) - ny pers!!!
    Kabeløvelse hvor du står oppreist og fører foten rett ut til siden: 3x10 - tok veldig bra.
    Sit-ups: 3x15
    Sit-ups til hver side: 3x12
    Crunch: 3x30

    Knallhard trening i dag, men føler jeg fikk bra pump. Ny pers på 20-rep i mark, tror den forige var 75kg, og det er bare tre mnd. siden, så der har jeg hatt bra framgang. Genialt med vektmagasin til hjelp når slike som meg skal trene kroppshev, fatter ikke at jeg ikke har brukt dette før! Støl i magemusklene. Trivelig på SATS, bra trening, god helg!
    Honnr gitt av : MartinW, 23. september 2005, 12:12
    232  Bilder / Bilder av Medlemmene / SV: Roy Holte - Stabeist og Okse 21. september 2005, 10:22
    "Noen" er en vag referanse til arikler man har lest og kommentarer man har hørt. "Man" er en dårlig tilslørt referanse til meg selv, hehe!

    Kan ikke si noe om dette er direkte relatert til styrkeløft-dype knebøy, men jeg tror - som 25årstrening skriver - at argumentasjonen gikk i retning av at muskler og ledd må jobbe hardere for å bremse kroppen før man "bunner" i knebøy, da leddutslaget er rundt sitt største her. Mot bunnen vil knær og hofter møtes (sett i profil), noe som reduserer belastningen på knærne.

    Generelt: Mine innlegg bør alltid leses med kritiske øyne og med forbehold om påståelighet Grin
    Honnr gitt av : Egil Skallagrimsson, 21. september 2005, 12:33
    233  Trening / Styrkeløft / SV: Fræna AK - Styrkeløftstevne 17 Sept. 08. september 2005, 07:25
    Jeg har ganske sterke indisier på at Electra og Listefyll forsøker å ende opp i samme vektklasse for slik å kunne bytte om å løfte. Om Electra skal klippe seg kort eller om Listefyll sparer til musefletter vites ikke, men jeg vil oppfordre dommerne til å være ekstra obs på denne eventualiteten.

    Jeg mener videre at alle de gangene dette paret visstnok skal ha skrevet under hverandres forumnavn "ved en feiltakelse" er bevis nok i seg selv: De har forsøkt å gradvis svekke vår dømmekraft ift. å se forskjell på de to.

    Sleipt! Nå er imidlertid det falske spillet over for disse styrekløftens Bonnie & Clyde...
    Honnr gitt av : Electra, 08. september 2005, 12:03
    234  Generelt / Loggbok Online / SV: Saktemensikkert mot klubbstevne 07. september 2005, 02:34
    Ser nå at klubbstevnet kolliderer med Trener 2-kurset, så da blir det sannsynligvis ingen konkurranse på meg denne gangen. På sikt er trenerkurset viktigere for meg enn dette ene stevnet, men det hadde vært artig å fått kommet i gang med konkurreringen igjen. Det blir vel noe til jul...så lenge det ikke blir 3. desember, da den andre kurshelgen starter, hehe! Får håpe at vi skal løfte med utstyr den første helgen, så får jeg i det minste en viss pekepinn på hvordan oppkjøringen har fungert.
    Honnr gitt av : fiskebein, 07. september 2005, 04:06
    235  Bilder / Bilder av Kroppsbyggere / SV: Iran: mest populære sport etter fotball 26. august 2005, 03:05
    Men hvorfor i alle dager bruker de såpeboble på scenen? hehe Grin
    Et forsøk på å framstå som ren?
    Honnr gitt av : ekassi, 05. september 2005, 21:42
    236  Generelt / Antidoping / SV: Anders Myrvold tatt for besittelse av kokain 15. august 2005, 14:12
    Er jo sikkert en og annen pjokk som ser opp til dette "forbildet" da - og tenker:

    "Hey - kan han være narkoman og bli god i hockey, så er det sikkert ikke så farlig å prøve seg litt for meg også".........
    Det kan rett og slett være så enkelt. Selvsagt virker det rart at "offentlige personligheter" skal få trynet klistret opp på hver eneste tabloidavis for ting vi andre "slipper unna med". Samtidig mener jeg at man har et ansvar, særlig som toppidrettsutøver (hvor idrett for de fleste nok assosieres med sunnhet), for å ta hensyn til at man potensielt har stor innflytelse på mennesker man aldri vil treffe, og hvor denne påvirkningen nødvendigvis vil være ensidig.
    Honnr gitt av : SilverFox, 16. august 2005, 10:45
    237  Generelt / Antidoping / SV: Dopingtester under Norway Cup 05. august 2005, 09:17
    For nok en gang å ta eksemplet med bilkjøring. Jeg husker fra mine unge dager et foredrag som i hvert fall vekte meg litt. Ikke at jeg har kjørt lovlig all tid i etterkant, men der og da vekket det meg. For når man ser en person der fremme, i rullestol etter å ha bodd på Sunnås i nesten 2 år, lam fra livet og ned. Når han kan legge frem hvordan det er å leve store deler av livet med bleie, måtte ha hjelp til det meste og virkelig kan legge frem hvordan det er å leve med et liv som er totalt snudd opp ned. Jeg var selv 18 på den tiden og naturlig nok ganske så hormonell. Og når han da beretter hva hans desidert største sorg i livet er, nemlig at han aldri mer noen gang i sitt liv kan ha sex med en jente mer. For han er lam fra livet og ned, ingenting der nede fungerer. Sex er noe som kun lever i hodet hans. Da våknet jeg !! Ikke av bilder av totalsmadrete biler, men tanken på at man aldri mer skulle kunne vise sin kjærlighet på en kroppslig måte - da skjønte jeg også poenget. Og akkurat her syntes jeg Trygg Trafikk gjorde en kjempejobb. For de når frem med slike budskap, dette er ting ungdommen faktisk skjønner selv om det er lett å tenke at "dette skjer ikke meg". Men ADN må jobbe på samme måte. Og for å få frem tilsvarende budskap så må en ha kunnskapen om dette, og den mangler du. Heldigvis er vel mest riktig å si. Så ADN har ingen lett jobb å gjøre, det har jeg aldri sagt, men skal de noen gang nå frem med sine budskap er det dette som må til. Kriminalisering og skremselpropaganda som ikke er godt nok gjennomtenkt gjør i beste fall miljøene hardere. Sannheten må nok frem skal ADN ha noen form for troverdighet, og da formidlet på en slik måte at det forstås av tilhørerene og ikke forkastes som svada.

    På én måte kan man jo si at Trygg Trafikk bedrev skremselspropaganda her, for det er jo ikke alle som blir lam fra livet og ned etter en bilulykke. Likevel; noen gjør det, og disse historiene mener jeg utgjør et viktig del av helhetsinntrykket.

    ADN får kritikk for å bare trekke fram de aller verste bivirkningene ved bruk av doping, men jeg mener at dette er en viktig del av historien - Selv om det ikke skjer alle er det likevel noen som kommer til å bli rammet. At folk da viser til selvråderett og "gjør absolutt hva du vil så lenge du ikke skader andre" (kun fysisk skade?) blir for meg helt ufattelig.

    Jeg husker vagt en artikkel om doping jeg leste i VG som ung; uten at jeg kan gjengi mye av innholdet, mener jeg å huske at det var i retning av "se hva alle som har store muskler gjør med seg selv". Jeg er ganske overbevist om at denne artikkelen plasserte meg langt ut på nei-siden i dopingdebatten allerede da. Man hørte jo heller ikke annet fra foreldre, lærere, fotballtrenere, osv.

    Problemet med dette var at jeg også nærmest tok avstand fra vekttrening. Alle som hadde store muskler måtte jo bruke dop, og dop førte til liten tiss, og tissen var liten nok som den var!

    Derfor er det selvsagt viktig med nyansert informasjon, og jeg er enig med Soje om at man på ett eller annet vis (og parallelt med antidopingarbeidet) også må kunne fremme Den rene vei. Vekttrening er et bra alternativ for både unge og gamle når det gjelder å kompensere for manglende fysisk arbeid i hverdagen, og at mange lar seg motivere av å få en penere kropp er vel helt greit.

    "Skrekk-eksemplene" tror jeg imidlertid har en viktig funksjon, de også, da jeg mener de er med på å banke inn grunnholdninger. De gjorde det for meg.
    Honnr gitt av : Falk, 05. august 2005, 09:23
    238  Bilder / Bilder av Medlemmene / SV: Estrelas Treningsprofil 02. juli 2005, 20:03
    Nja, men samtidig må man da få poste hva man vil også (i henhold til forums-reglementet, selvsagt) uten at folk skal slenge drit. Noen legger ut bilder for å få konstruktiv kritikk i retning av "skuldrene din trenger ditt og lårbicepsen trenger datt", noen legger ut bilder for å dyrke intern humor med venner og kjente, og andre der igjen legger kanskje ut bilder for å høre om hvorvidt de er seksuelt tiltrekkende eller ikke.

    Ingen av disse fortjener - slik jeg ser det - hverken mer eller mindre dritkasting, og liker man ikke det man ser kan man heller la være å gå inn på profilen. Det er ikke alle som legger ut "treningsrelaterte" bilder (meg selv inkludert), men det er kun de som legger ut litt dristige bilder som får pes.

    Dette mener jeg er unødvendig.
    Honnr gitt av : Estrela, 07. juli 2005, 13:10
    239  Treningsforum Crew / Recycle Bin / SV: Hvorfor trener unge styrke! 13. mai 2005, 18:15
    Jeg synes ikke det er noen grunn for folk her til å bli ufine. Vær litt konstruktiv, nå, og dropp "dette er søppel" o.l.!
    Honnr gitt av : vamonos, 14. mai 2005, 13:15
    240  Treningsforum Crew / Recycle Bin / SV: Hvorfor trener unge styrke! 13. mai 2005, 16:29
    Skal dette leveres inn og få karaktér? Det holder muligens på ungdomsskolestadiet, men fra videregående og oppover vil nok dette (dessverre) bli slaktet. Ikke vondt ment, men som flere har vært inne på her; påstander trenger kilder, og tro meg: en "undersøkelse gjort på treningsforum.no" er ikke nødvendigvis det som skal til.

    Dersom dette er en skolestil håper jeg at vi ikke tar fra deg alt mot, men dette blir for gjennomsyret av egne holdninger og "synsing". Du kan for eksempel se om du finner statistikk som støtter deg i påstanden om at flere fotballspillere enn "bolere" drar damer. Jeg har hverken grunn til å tro eller betvile det, derfor trenger jeg mer enn bare et løst utsagn.

    Jeg er litt usikker på hva du egentlig forsøker å si, men det kan virke som om du er litt bekymret over forholdet mellom kroppsideal og treningspress på den ene siden, og bruk av anabole steroider på den andre - Er jeg med nå?

    I så fall belyser du et interessant tema, men du bør nok ta til etterretning mye av de tilbakemeldingene du har fått her, for - og jeg håper du ikke tar dette som annet enn konstruktivt ment kritikk - det du skriver kan bli litt keitete og argumentene ikke saklig nok.
    Honnr gitt av : HITman, 13. mai 2005, 22:02
    Sider:
  • 1
  • ...
  • 15
  • 16
  • 17
  • Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

    5 digge middager med cottage cheese

    Kosthold09.08.2021270

    Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
    Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
    Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

    5 fordeler med stående leggpress

    Trening28.06.202153

    Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!