Visning av honnrposter for Tittentei
Sider:
  • 1
  • 1  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Therese satser 26. februar 2010, 15:33
    Det er sant att det er sånn ryggsöylen er, naturlig er det en liten svai, en såkallt lordos som det heter i korsryggen. Men denne svaien kan bli overdriven ved feil trening. Med ett feil muskulärt mönster, skapes noe som kalles Lower crossed syndrome...En ubalanse mellom frem og bakside i korsrygg-bekken region.
    Der inhiberte muskler (dvs muskler som ikke aktiveres korrekt og er svakere) er Gluteus maximus, transversus abdominis, bekkenbunn, og multifiderne. Mens Psoas major (hoftböyeren) og rectus femoris blir fasciliterte (dvs kortere og sterkere), sammen med hamstrings og erector spinea skaper dette ett drag som igjen tilter bekkenet og leder til en större svai. Om man går med dette lenge så kommer det skje en hypertrofi av de overaktive musklene (ofte Erector spinea). Samtidig som det blir en stor belastning på overgangen mellom bröstrygg og korsrygg, og dette kan lede til ledd låsninger i dette område ---> som igjen kan lede til ökt bevegelse i andre steder av ryggsöylen og muskelpåslag, smerte, trötthets fölelse i korsryggen osv....Går man for lenge med dette kan det faktisk til syvende og sist lede til prolaps...
    Nå tror jeg mer att du öker svaien din med vilje på disse bildene, men det er mange unge jenter osv som har mye rygg problem på grunn av akkuratt dette, og man bör tenke på hvordan man trener for å pröve å unngå att det blir for ekstremt Smiley Selv om det unektelig ser bra ut!! hehe Tongue
    Honnr gitt av : qwerty12345, 26. februar 2010, 15:39
    2  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Therese satser 26. februar 2010, 15:33
    Det er sant att det er sånn ryggsöylen er, naturlig er det en liten svai, en såkallt lordos som det heter i korsryggen. Men denne svaien kan bli overdriven ved feil trening. Med ett feil muskulärt mönster, skapes noe som kalles Lower crossed syndrome...En ubalanse mellom frem og bakside i korsrygg-bekken region.
    Der inhiberte muskler (dvs muskler som ikke aktiveres korrekt og er svakere) er Gluteus maximus, transversus abdominis, bekkenbunn, og multifiderne. Mens Psoas major (hoftböyeren) og rectus femoris blir fasciliterte (dvs kortere og sterkere), sammen med hamstrings og erector spinea skaper dette ett drag som igjen tilter bekkenet og leder til en större svai. Om man går med dette lenge så kommer det skje en hypertrofi av de overaktive musklene (ofte Erector spinea). Samtidig som det blir en stor belastning på overgangen mellom bröstrygg og korsrygg, og dette kan lede til ledd låsninger i dette område ---> som igjen kan lede til ökt bevegelse i andre steder av ryggsöylen og muskelpåslag, smerte, trötthets fölelse i korsryggen osv....Går man for lenge med dette kan det faktisk til syvende og sist lede til prolaps...
    Nå tror jeg mer att du öker svaien din med vilje på disse bildene, men det er mange unge jenter osv som har mye rygg problem på grunn av akkuratt dette, og man bör tenke på hvordan man trener for å pröve å unngå att det blir for ekstremt Smiley Selv om det unektelig ser bra ut!! hehe Tongue
    Honnr gitt av : VP, 26. februar 2010, 15:37
    3  Trening / Kroppsbygging og Fitness / SV: Brystet?? 10. oktober 2004, 19:02
    skråbenk 90 grader kalles vel heller skulderpress med manualer etter mitt vett   Wink
    Honnr gitt av : Baahh, 10. oktober 2004, 21:24
    Sider:
  • 1
  • Michael Sullivan (23) fra Irland var et mobbeoffer.

    Kosttilskudd - bruker du for mye?

    Kosthold11.12.201943

    Hvor mye kosttilskudd bruker du egentlig?
    Progresjon er viktig for å få resultater av treningen.
    Dette er 500 kcal!

    Sunn proteinrik julebakst

    Kosthold05.12.2019249

    Er du i gang med bakingen til jul? Prøv dette.