Visning av honnrposter for jcdy
Sider:
  • 1
  • 1  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: "Du trenger ikke proteinpulver når du trener mye styrke" 11. juni 2008, 14:03
    prioriter maten først deretter kan man supplere med tilskudd hvis man ikke får i seg nok. Pluss at mat smaker da bedre enn jordbær/sjokolade pulver.
    Er så morsomt å se/høre hvordan markedet og leverandørene klarer å manipulere unge mennesker ved å f.eks bare sette på en liten klistremerke på en eller annet pulver boks der det f.eks står" HUGE MUSCLE MASS " eller " BE STRONG,BE BIG". Folk blir jo helt spinnville når de hører..gain muscle fast with this product Tongue
    Honnr gitt av : Mr Melk, 11. juni 2008, 14:20
    2  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Sv: nedtrekk/chins 10. juni 2008, 21:21
    hmmm...now im alot wiser:P
    Honnr gitt av : kenboy, 10. juni 2008, 21:28
    3  Generelt / Loggbok Online / Sv: Mihoe trener NROL4W 12. mai 2008, 23:37
    Hva er NROL4W? ang det med push ups så ha armene i ca 45 graders vinkel ut fra kroppen,tenk deg benkpress men at stanga skal treffe litt under solarpleksus,da har du ca riktig vinkel på armene.
    Honnr gitt av : Mihoe, 13. mai 2008, 00:00
    4  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: 1-5 reps vs 10-15 reps. Hvorfor får man større muskel av flere reps? 03. mai 2008, 01:31
    ok,er litt småbrisen men merker at huet fortsatt tenker klart så here it goes!       

    om man løfter 5rep eller 12 rep har vel ikke så mye å si for volumet hvis man ikke har nok vekt/intensitet som stimulerer musklene. Det som får muskelen til å vokse er progresjon i treningen.
    en som løfter 5rep på 150 må uansett være større enn han som løfter 12rep på 100kg.
    selv om man trener ren styrke så må muskelen fortsatt vokse i volum enten om man vil eller ikke for å kunne pakke inn de ekstra muskel fibre man har klart å akkumulere/bygge opp i løpet av de årene man har trent. jeg tror svaret på spm ditt ang hvorfor man blir større av å trene høyrep gjelder muskelfibre man aktiverer iløpet av treningen og fremgangsmåten.ved høyintensitet og ren hypotrofi trening  klarer ikke musklene å innhente seg like mye som ved å ta en pause på 3min,ved å konstant holde pumpen vil man kunne strekke membranen/fasciaen ved at blodet konstant strømmer inn i musklene og presser på membranen slik at den må ekspanderes for å kunne holde alt samlet. vet som sagt ikke om det jeg sier er riktig men  mener at dette spm angår hvilke muskelfibre man treffer ved trening.

    Ps.vet som sagt ikke om det jeg sier er riktig,det er bare hva jeg tror utifra det jeg har lest og hørt.
    Honnr gitt av : trainermainn, 03. mai 2008, 21:56
    5  Trening / Kroppsbygging og Fitness / svakere eller sterkere med utstyr på trening? 03. mai 2008, 01:05
    sitter og funderer på ting som jeg leste på nettet for noen dager siden,det gjelder bruk av hjelpemidler i trening som f.eks belte,stropper,håndleddstøtter og slike ting.
    har hørt og lest litt om det å trene uten utsyr slikt som belte og stropper vil være mer gunstig,men så har jeg også lest  at man bør bruke det.
    noen mener at det å ikke bruke f.eks belte i bøy vil øke styrken i stabiliserings muskulaturen,men hva med risikoem for skader.
    men så tenkte jeg litt for meg selv og kom fram til at man bruker jo ikke utstyr i dagliglivet for.eks: løfte sofaer,benker, og alt annet som er kan være tungt og hvis man da bruker belte til daglig under trening vil ikke da "kjerne"muskulaturen være svakere enn hvis man ikke hadde brukt hjelpemidler?

    og når det gjelder håndleddstøtter så lurer jeg på om det faktisk er gunstig å droppe disse,tenker da på Wolf's lov om bentetthet. siden man utsetter jo håndleddet for stort press under presseøvelser og ved bruk av håndledds støttere så vil man ikke kunne la håndleddene bli sterkere. (igjen,tenker fortsatt på wolfs lov)

    noen som kan rette meg eller fortelle meg hva som er riktig?



    Honnr gitt av : Egil Skallagrimsson, 03. mai 2008, 12:13
    Sider:
  • 1
  • Bananpannekake

    Kosthold23.11.20202213

    Perfekt å starte dagen på!
    Her får du hjelp til å sette sammen et optimalt kosthold med enkle tips og triks.

    Proteinrike tacolefser

    Trening21.11.202030

    Bytt ut tradisjonelle tortillalefser eller speltlomper med hjemmelaget proteinrike tacolefser.
    Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

    Effektiv beintrening

    Trening30.07.202069

    Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.