Visning av honnrposter for Lumbago
Sider:
  • 1
  • ...
  • 4
  • 5
  • 61  Generelt / Loggbok Online / SV: Mengdeprogram 18. oktober 2005, 18:08
    Begynner det ikke å bli flaut å i en alder av 24 å si: "Hei gutter, jeg er alene hjemme i helga, så - FEST TIL MEG!!!"?!

    Nei egentlig ikke. For det første så har jeg aldri fest. Og for det andre så har jeg ingen gutte-venner. Egentlig så har jeg vel ingen venner. For det tredje så er det ikke noe problem i og med at jeg ikke får lov å være alene hjemme i helgene.
    Honnr gitt av : Saktemensikkert, 18. oktober 2005, 18:09
    62  Generelt / Loggbok Online / SV: Saktemensikkert: Mengdetrening 09. mai 2005, 22:04

    Tror dere to har vært litt for mye sammen rofl

    Man er ikke styrkeløfter før man i følge BMI har "sykelig fedme " Grin Spise

    Det er nok jeg som har vært sammen med for mye nordlendinger. Disse folkene tvang i meg brennevin mens vi hørte på 80-talls puddelrock i en stue med dempet belysning, speil i taket og blondetapet på veggene. DET får man miljøskade av! Skjønner nesten ikke at jeg klarte å få graden min slutt.

    I klubben vår er det ikke BMI som er kriteriet for å være ekte styrkeløfter. Vi har krav til antall skader. Man skal minst ha vært skadet 3 ganger, da helst to steder i ryggen, og i en skulder. Knær og hofte godtas også. Skadene skal helst også være av en slik art at man ikke lenger kan delta aktivt. Og man møter først og fremst på trening for å snakke om hvor vondt man har det og hvor jævlig det er å være skadet - tett fulgt av tung knebøy(good morning i noen tilfeller) uten oppvarming, med det resultat at det blir to uker til neste trening fordi skaden forverres. Noen tror Stavanger er en liten klubb, sannheten er at det kun er få aktive løftere fordi resten er skadet.  
    Honnr gitt av : MartinW, 10. mai 2005, 11:20
    63  Generelt / Loggbok Online / SV: Saktemensikkert: Mengdetrening 09. mai 2005, 22:04

    Tror dere to har vært litt for mye sammen rofl

    Man er ikke styrkeløfter før man i følge BMI har "sykelig fedme " Grin Spise

    Det er nok jeg som har vært sammen med for mye nordlendinger. Disse folkene tvang i meg brennevin mens vi hørte på 80-talls puddelrock i en stue med dempet belysning, speil i taket og blondetapet på veggene. DET får man miljøskade av! Skjønner nesten ikke at jeg klarte å få graden min slutt.

    I klubben vår er det ikke BMI som er kriteriet for å være ekte styrkeløfter. Vi har krav til antall skader. Man skal minst ha vært skadet 3 ganger, da helst to steder i ryggen, og i en skulder. Knær og hofte godtas også. Skadene skal helst også være av en slik art at man ikke lenger kan delta aktivt. Og man møter først og fremst på trening for å snakke om hvor vondt man har det og hvor jævlig det er å være skadet - tett fulgt av tung knebøy(good morning i noen tilfeller) uten oppvarming, med det resultat at det blir to uker til neste trening fordi skaden forverres. Noen tror Stavanger er en liten klubb, sannheten er at det kun er få aktive løftere fordi resten er skadet.  
    Honnr gitt av : Saktemensikkert, 09. mai 2005, 23:49
    64  Trening / Styrkeløft / SV: Den siste utgaven av styrkeidrett ! 05. april 2005, 11:35

    Hva meg er bekjent sa visstnok aldri Ole Brumm dette, det skal være snakk om en feilsitering som har fått utbredt seg. Noen som vet?!

    Du har nok delvis rett SMS. Ole Brumm sitt utsagn har blitt tatt ut av konteksten, bl.a. på grunn av dårlig oversettelse. Husker bl.a. å ha lest dette i VG eller Dagbladet for noe år siden i en artikkel hvor de avlivet myter. Egentlig forløper episoden med Sprett og Ole Brum seg slik:

    "Og da Sprett spurte: "Vil du ha honning eller boksemelk til brødet?" ble Brumm så glad at han svarte: "Begge deler." Men for at han ikke skulle virke grådig, tilføyde han: "Tusen takk. Men det er ikke så farlig med brødet." Så spiste han og sa ikke noe på en lang stund, men endelig reiste han seg opp mens han nynnet for seg selv, trykket Sprett hjertelig i labben, og sa at nå måtte han nok dessverre gå."
    (kilde: http://www.stud.ntnu.no/~reidunha/brumm.html)



    Honnr gitt av : Saktemensikkert, 05. april 2005, 14:09
    65  Trening / Styrkeløft / SV: Den siste utgaven av styrkeidrett ! 02. april 2005, 18:00
    En ting er iallefall helt sikkert :

    En person som satser knebøy er styrkeløfter
    En person som satser benkpress er styrkeløfter
    En person som satser markløft er styrkeløfter
    En person som satser på alle 3 er styrkeløfter, men ikke noe mer styrkeløfter enn de ovenfor nevnte. De andre er heller ikke noe mer styrkeløfter en den nederst nevnte

    Det er her sakens kjerne ligger tror jeg. 3-løfterne tror det er en selvfølge at det er her satsingen skal ligge både økonomisk og ellers. Benkpresserene vil ha en lik og rettferdig fordeling. Jfr Sverige med 200 000 i budsjett for sine benkpressere. Å si at benkpress er en handicapidrett er det samme som å si at feks beachvolleyball er det samme med begrenset antall spillere i forhold til det normale volleyballspillet osv osv osv.

    Det er videre kjempebra med slike diskusjoner og utblåsninger synes jeg i god før tinget. Håper bare flertallet havner på demokratiske og etterprøvbare endringer av ulike regler som helt klart ikke holder mål. Deal

    Enda flere Eks: En tikjemper er ikke noe mer friidrettsutøver enn en lengdehopper. En 50 svømmer er ikke en handicapsvømmer fordi han/hun ikke svømmer 1500 m osv osv. Men vi mennesker skjønner bare det vi vil skjønne... Wink



    En styrkeløfter er en som satser på knebøy, benkpress og markløft. Det er dette styrkeløft består av. En benkpresser er en som satser på benkpress, og vil i seg selv ikke være en styrkeløfter. Man kan for all del satse på kun en av øvelsene, men da blir man ingen god styrkeløfter. Derimot blir man gjerne en god knebøyer, benkpresser eller markløfter, alt etter hva man har valgt å satse på.

    På samme måte består vektløfting av rykk og støt. Man satser ikke kun på en av delene så vidt jeg kjenner til om man ønsker å bli en god vektløfter. Dette er vel et bedre sammenligningsgrunnlag en friidrett.

    Heter det Norges Styrkeløftforbund så bør satsningen ligge på styrkeløft, og benkpressere bør derfor ikke gis noe støtte. Dette er selvølgelig med unntak av handikappede utøvere som er spesialbenkere. 
    Honnr gitt av : Saktemensikkert, 02. april 2005, 20:08
    66  Generelt / Loggbok Online / SV: Saktemensikkert - steg for steg... 31. mars 2005, 18:46
     Grin Jeg ser dette for meg...saktemensikkert spør forhåpningsfullt legen idet han kommer inn: "Dæven, dette blir jævli trivelig - e har hørt man kan få nånn sånne avsugninga før operasjona, så no har e holdt mæ sia i går kveld!"
    Honnr gitt av : Banned4Life, 31. mars 2005, 18:50
    67  Treningsforum Crew / Recycle Bin / SV: KM i freninj påskeaften 26. mars 2005, 22:01
    Man må ta sjanser for å prestere...  Wink
    Klossetrening som kjøres på vårt vis, er en hårfin balansegang mellom optimal trening, og overtrening av fremre deltoid og pectoralis major. Enkelte takler belastningsprosentene bra, og andre går på en smell... Slik som Kikki har gjort med venstre skulder. (har video hvor det tydlig er venste side som svikter.)
    Enkelte av skjortene som handles, er sykt trange, og løfterne kommer ikke ned med vekter de lett hadde fått OPP. (Øye, Anna Lena, Furesund, Svenøy.) Det er et lite spill...
    Jeg er en av de som IKKE er god med skjorte og klosser, men jeg får ta det igjen ved å trene mer konvensjonellt...  Smiley

    Klart man må ta noen sjanser for å prestere, men da gjerne i sisteløft. Det vitigste er å få tellende resultater; det er dette det blir plasseringer av. Etter min mening er det noe grunleggende feil i treningsfilosofien når man ryker ut gang på gang. Godt mulig man kan være god for vekter på trening, men konkurranser en helt annen ting. Ser alt for ofte at folk undervurderer at styrkeløft faktisk har psykologiske ellement i seg (hvor mange tar egentlig hensyn til dette i treningsplanen sin?).

    Bommer man på åpningsvektene gjør dette at man blir usikker, noe som vil minimere sjansene for å lykkes i senere løft. Klarer man åpningsvekten vil man få selvtillitt og ha større sjanse til å klare de neste løftene.

    Det dreier seg ganske enkelt om å prestere når det gjelder. Da må både fysikken og psyken være på plass. Og med en god lagleder som tar seg av den taktiske biten så har man oppskriften på et vellykket stevne.
    Honnr gitt av : Saktemensikkert, 27. mars 2005, 12:50
    68  Trening / Styrkeløft / SV: Navn på øvelser... 21. januar 2005, 16:00
    høres jo en HEL del bedre ut på engelsk da..

    Akkurat der tar du etter min mening feil...engelsk i norsk høres ikke en HEL del bedre ut - det høres helt jævlig ut. Engelsk er ikke på noen måte kulere eller tøffere, selv om dagens ungdom kanskje tror det. Nordmenn burde vært mye mer puritanske og oppfinnsomme til å finne opp norske ord (slik som bl.a. islendingene gjør) istedenfor å besudle sproget med ord som brukes hyppig i amerikanske serier som blir sendt på TVNorge!

    Honnør til Saktemensikkert som setter dette temaet på agendaen.   
    Honnr gitt av : Saktemensikkert, 22. januar 2005, 10:05
    69  Generelt / Loggbok Online / SV: BadBoy's Treningsdagbok 28. september 2004, 12:21
    Må si meg enig med listefyll her! Du har å komme deg på NM.

    Hvis du klarer kvalifiseringskravene til NM er du god nok. Dvs. gullmerket som er på 560 i 90kg klassen - du klarer vel dette? Hadde ikke du 700 som målsetning til jul? >Cheesy

    Jeg synes det er synd om motivasjonen din for å stille skulle være at du ikke har sjanse på medalje, eller på å vinneklassen. Du har et halvt år på deg til å komme i ditt livs beste form - og å vise dette på det største stevnet som blir arrangert i Norge.

    Skal det bli noe blest om denne idretten må folk se å begynne å stille opp på stevner. Det er alt for mange som svirrer rundt på forskjellige gym og sier at de ikke er gode nok til å delta enda, eller at formen ikke er helt bra osv. Og det grunnleggende problemet med disse vil jeg nettopp si er psyken. De er livredde for at det kanskje finnes noen som er bedre enn dem (noe som alltid vil være tilfellet så lenge de ikke stiller opp på stevne). Innse heller at det kanskje ikke blir 1.plass denne gangen, og ta det som en utfordring.

    Det finnes jo også en mulighet for at du ikke syntes det var noe særlig gøy å konkurrere,
    og da skal jeg (vi) ikke tvinge deg til noe som helst. Dette ville jo selvsagt vært trist med tanke på hvor stort potensiale du har.   
    Honnr gitt av : BadBoy, 28. september 2004, 20:55
    70  Generelt / Loggbok Online / SV: Saktemensikkert mot stevne 4. september 06. august 2004, 12:13
    Kva str. nyttar du Qld-champ (Metal?)?

    Dette er faktisk litt pinlig, men jeg har faktisk ikke peiling på hvilken størrelse jeg har på benkskjorten (det står ingenting på merkelappen...) blush  Det er ihvertfall en Metal Bencher og den sitter som støpt når jeg først har fått den på. Den eneste som vet størrelsen er nok Mr 800 siden jeg kjøpte skjorten av ham. Løfter stort sett alltid fine løft med den, så Metal passer nok teknikken min (har prøvd Titan en gang og holdt på å bli kvalt).
    Honnr gitt av : Saktemensikkert, 17. august 2004, 00:35
    Sider:
  • 1
  • ...
  • 4
  • 5
  • Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

    5 digge middager med cottage cheese

    Kosthold09.08.2021270

    Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
    Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
    Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

    5 fordeler med stående leggpress

    Trening28.06.202153

    Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!