Visning av honnrposter for Kris
Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 35
  • 1  Trening / Styrkeløft / Sv: Utstyr i styrkeløft. Hvorfor? 25. mars 2008, 17:49
    Nei, dette er enda et billig argument fra utstyrsløftere på defensiven. Belte gir i likhet med sko stabilitet, men er et så viktig hjelpemiddel mtp. å forebygge skader, at det ville vært galskap å kutte ut belte. Hvor tøft er det å pådra seg brokk pga. _tung_ knebøy med kraftig intraabdominalt trykk der en kutter ut belte? Og hvor tøft er det å pådra seg prolaps? Eksemplene er mange. Å sammenlikne belte med benkskjorte, bøy/mark-drakt og knebind er lite fruktbart.

    Angående knebøysko så synes jeg ikke dette gir meg mer kg. Først i senere tid at jeg begynte med knebøysko - tidligere løftet jeg med joggesko - noe som ikke er lurt mtp. columna.

    Honnr gitt av : The Weise-Guy, 05. oktober 2018, 00:18
    2  Generelt / Antidoping / Sv: Janne eller noen andre; Hva tror dere om dette? 28. mai 2009, 01:49
    Hei til alle.  Jeg synes at Lars Helge fremmer saka si saklig og bra, men jeg er uenig.  Jeg er i all beskjedenhet også en prinsipiell person, og jeg ønsker meg en idrettsbevegelse i Norge som har en klar og skarp front mot doping.  Jeg ønsker at denne fronten skal inkludere alle kraftidretter samt alle treningssentra og helsestudioer.

    Jeg kjenner ikke mange bolere, men både før og nå har jeg trent på plasser der bolere trener.  Jeg veit med sikkerhet at flere av disse har belasta både rettsvesenet og helsevesenet mer enn det statistiske tilfeldigheter skulle tilsi.  Det er ikke akkurat noen reklame for kraftidretter når sånne folk dels gir seg til å knuse inventar på gymmet og dels truer andre trenende med fysisk vold.  Når flere bolere trener i lag på et sted, oppstår det gjerne subkulturer og klikker som andre i nærheten ikke har noen særlig grunn til å ønske seg.

    Alt i alt synes jeg det er helt greit at et treningssenter krever en egenerklæring mot doping, og også viser bort dem som ikke følger regler mot doping.  Faktisk skulle jeg ønske at alle idrettslige virksomheter gjorde dette.

    En annen sak er hvordan folkene på Friskhuset i Bodø har oppført seg reint mellommenneskelig.  Det er selvsagt ikke bra om de har vært arrogante og ubehagelige.

    Nok en gang er Rulatoren ute med den moraliserende pekefingern sin, men denne gangen velger han også å ty til generalisering og synsing.

    Rulatoren har trent på flere plasser med bolere, og han vet angivelig med sikkerhet at flere av disse har belastet rettsvesen og helsevesen i stor grad. De har til og med vært så aggressive at de har knust inventar og truet andre med fysisk vold.

    Spørsmål vedrørende hans påstand: 1) Hvordan kan Rulatoren vite med sikkerhet at de omtalte har benyttet doping? 2) Hvordan kan Rulatoren vite med sikkerhet at de omtalte belaster retts- og helsevesen i større grad enn andre mennesker? 3) Hvordan kan Rulatoren vite at dette skyldes ene og alene doping? 4) Hvordan kan Rulatoren vite at doping er årsak til knusing av inventar og trusler om fysisk vold?

    Selv har jeg trent på veldig mange forskjellige gym, og har opplevd knusing av inventar og trusler om bruk av vold kun på KK-67. F.eks. den gangen en av mine gode styrkeløftkamerater bommet i markløft og i sinne slo knyttneven gjennom en skapdør. Rulatoren, men all sin enorme kunnskap, ville trolig umiddelbart mistenkt dopbruk.

    Så lenge bruk av AAS ikke er forbudt i henhold til det norske lovverk, blir det galt av ulike treningsstudioer (som ikke er underlagt NIF) å forlange en slik egenerklæring. Punktum.
    Honnr gitt av : thy, 18. mai 2010, 07:01
    3  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Kris: styrke og BJJ 20. oktober 2009, 11:37
    Denne fortjener en post. Meget bra Smiley

    http://vimeo.com/5327301
    Honnr gitt av : aiwass, 20. oktober 2009, 14:10
    4  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Kris: styrke og BJJ 09. oktober 2009, 12:01
    Lenge siden sist jeg skrev her, så får komme med en oppdatering:

    Kroppsvekt er 77 kg. Trener styrke 3-4 ganger i uka og BJJ 2-3 ganger. Trener også mye kardio ved siden av. Har blitt en del runder på Nidarø Stadion i regnværet. Med mp3 så blir det stemningsfullt Smiley Løper også en del på mølla på Kaliber - begynt med maksimal incline, for å gjøre det litt tyngre. Har aldri vært så sprek som jeg er nå (noe som er bra på flere fronter i livet  :8)Smiley. Begynner å føle meg allsidig, men er lenge igjen før jeg sier meg passe fornøyd. Helt fornøyd blir man vel aldri.

    Har ikke merket at BJJ, kardio og vektreduksjon har hatt noen som helst negativ effekt på styrken - snarere tvert imot. Har ikke vært på de aller tyngste vektene ennå, men kjører kun tiere og tyvere. For mange uker siden begynte jeg i benk på 90 kg og øker 2,5 kg for hver uke. Samme gjøres i smalbenk, men der begynte jeg på 80 kg. 10 reps. På mandag morgen tok jeg 10x107,5 i benk og i dag 10x90 i smalbenk. Er spent på hvor det ender. Men målet i benk er 10x120.

    I knebøy begynte jeg på 90 kg og kjørte tyvere - økte fem kg for hver økt. Skulle dog ha funnet ut hva ryggsmertene var før jeg begynte med dette Tongue Etter 20x110kg fikk jeg kjenne ganske ille smerter med utstråling til høyrefot. Først da våknet radiografen i meg. Dagen etter ble det legebesøk, som mistenkte prolaps. Ble sendt på CT, men den viste seg å være negativ. Kan også være muskelavrivning. Burde vært på MR, men det gidder jeg ikke. Ryggen har blitt langt bedre og jeg har nå begynt å kjøre knebøy igjen. Har også trent mye utfall og ett-beinspress.

    For noen uker siden sleit jeg med 50 kg i frontpress  Huh Så droppet å trene mer frontpress, før jeg prøvde igjen på tirsdag i syvtida på morgenen. Da kjentes alt veldig lett. Ble så paff at jeg tok en spontan-maksing. Tok 80 kg greit - strict, med start fra kassa og full utretting. At jeg fikk opp 80 kg nå, over kroppsvekt, overrasket meg. Ga meg nesten lyst til å trene Dietmar-oppkjøring i press.

    BJJ er morsomt. Tjener på utholdende muskulatur og kardiokapasitet. Har dog fått litt kritikk for å være for hardhendt og intens under grappling. Har slitt litt med dette, da jeg selv mener jeg tar det med ro. De fleste jeg bryter med veier jo også mer enn meg. Jeg er kanskje litt for opphengt i å vinne hver gang - på godt og vondt. Alt dette er ganske nytt for meg. Læringsprosess. Liker mer å grapple mot viderekomne, noe som er veldig lærerikt. Har hatt det ganske artig med en som trente mye på KK før som har drevet med BJJ i årevis. Men hører på instruktørene og Marte. Så lenge jeg ikke misforstår Tongue Til helga er det seminar på kampsportsenteret med en amerikansk BJJ-guru. Blir interessant.

    Har vært mye innom sykehuset denne uka - bl.a. på min gamle arbeidsplass. Det falt kommentarer som "du er jo blitt så tynn at du er ugjenkjennelig" Grin En nevrologkompis utbrøt "oioi så tynn du har blitt" (Heia Christian Wink). Sist dem så meg veide jeg vel rundt 94 kg. Blitt mer definert, men er langt fra fornøyd. Har imidlertid lyst til å gå sakte opp til 85 kg. Alltid følt det som en slags idealvekt for meg.

    Delmålene mine i styrke er 10x120 i benk, 20x140 i bøy, 25xchins, 1-arms chins, 90kg i frontpress. Har til nå tatt 21xchins. Har også et kardiomål om å løpe 3000m på maks 12 minutter i høst.

    Kaliber har kjøpt inn mye nytt utstyr. Utrolig fint treningsstudio. Prøver å overtale 3T-gutta som jobber på Østmarka om å heller begynne på Kaliber Tongue

    Til uka blir det treninger på KK. Skal bli godt å trene med gjengen igjen.

    Har sluttet å logge hver bidige kjedelige økt. Oppdaterer innimellom i stedet.
    Honnr gitt av : Mummelmann, 09. oktober 2009, 18:34
    5  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Kris: styrke og BJJ 09. oktober 2009, 12:01
    Lenge siden sist jeg skrev her, så får komme med en oppdatering:

    Kroppsvekt er 77 kg. Trener styrke 3-4 ganger i uka og BJJ 2-3 ganger. Trener også mye kardio ved siden av. Har blitt en del runder på Nidarø Stadion i regnværet. Med mp3 så blir det stemningsfullt Smiley Løper også en del på mølla på Kaliber - begynt med maksimal incline, for å gjøre det litt tyngre. Har aldri vært så sprek som jeg er nå (noe som er bra på flere fronter i livet  :8)Smiley. Begynner å føle meg allsidig, men er lenge igjen før jeg sier meg passe fornøyd. Helt fornøyd blir man vel aldri.

    Har ikke merket at BJJ, kardio og vektreduksjon har hatt noen som helst negativ effekt på styrken - snarere tvert imot. Har ikke vært på de aller tyngste vektene ennå, men kjører kun tiere og tyvere. For mange uker siden begynte jeg i benk på 90 kg og øker 2,5 kg for hver uke. Samme gjøres i smalbenk, men der begynte jeg på 80 kg. 10 reps. På mandag morgen tok jeg 10x107,5 i benk og i dag 10x90 i smalbenk. Er spent på hvor det ender. Men målet i benk er 10x120.

    I knebøy begynte jeg på 90 kg og kjørte tyvere - økte fem kg for hver økt. Skulle dog ha funnet ut hva ryggsmertene var før jeg begynte med dette Tongue Etter 20x110kg fikk jeg kjenne ganske ille smerter med utstråling til høyrefot. Først da våknet radiografen i meg. Dagen etter ble det legebesøk, som mistenkte prolaps. Ble sendt på CT, men den viste seg å være negativ. Kan også være muskelavrivning. Burde vært på MR, men det gidder jeg ikke. Ryggen har blitt langt bedre og jeg har nå begynt å kjøre knebøy igjen. Har også trent mye utfall og ett-beinspress.

    For noen uker siden sleit jeg med 50 kg i frontpress  Huh Så droppet å trene mer frontpress, før jeg prøvde igjen på tirsdag i syvtida på morgenen. Da kjentes alt veldig lett. Ble så paff at jeg tok en spontan-maksing. Tok 80 kg greit - strict, med start fra kassa og full utretting. At jeg fikk opp 80 kg nå, over kroppsvekt, overrasket meg. Ga meg nesten lyst til å trene Dietmar-oppkjøring i press.

    BJJ er morsomt. Tjener på utholdende muskulatur og kardiokapasitet. Har dog fått litt kritikk for å være for hardhendt og intens under grappling. Har slitt litt med dette, da jeg selv mener jeg tar det med ro. De fleste jeg bryter med veier jo også mer enn meg. Jeg er kanskje litt for opphengt i å vinne hver gang - på godt og vondt. Alt dette er ganske nytt for meg. Læringsprosess. Liker mer å grapple mot viderekomne, noe som er veldig lærerikt. Har hatt det ganske artig med en som trente mye på KK før som har drevet med BJJ i årevis. Men hører på instruktørene og Marte. Så lenge jeg ikke misforstår Tongue Til helga er det seminar på kampsportsenteret med en amerikansk BJJ-guru. Blir interessant.

    Har vært mye innom sykehuset denne uka - bl.a. på min gamle arbeidsplass. Det falt kommentarer som "du er jo blitt så tynn at du er ugjenkjennelig" Grin En nevrologkompis utbrøt "oioi så tynn du har blitt" (Heia Christian Wink). Sist dem så meg veide jeg vel rundt 94 kg. Blitt mer definert, men er langt fra fornøyd. Har imidlertid lyst til å gå sakte opp til 85 kg. Alltid følt det som en slags idealvekt for meg.

    Delmålene mine i styrke er 10x120 i benk, 20x140 i bøy, 25xchins, 1-arms chins, 90kg i frontpress. Har til nå tatt 21xchins. Har også et kardiomål om å løpe 3000m på maks 12 minutter i høst.

    Kaliber har kjøpt inn mye nytt utstyr. Utrolig fint treningsstudio. Prøver å overtale 3T-gutta som jobber på Østmarka om å heller begynne på Kaliber Tongue

    Til uka blir det treninger på KK. Skal bli godt å trene med gjengen igjen.

    Har sluttet å logge hver bidige kjedelige økt. Oppdaterer innimellom i stedet.
    Honnr gitt av : Egil Skallagrimsson, 09. oktober 2009, 12:03
    6  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Kris: årsak og virkning 22. august 2009, 19:28
    Liten underarmsøkt i Elvran med broren til Marte i kveld. Fyren er råsterk. Trent grep under ett år og tar fire godkjente reps på coc 3. Han satser på 3,5 om 14 dager. Han tok 240 i mark etter 16 uker.

    I kveld trente jeg en del med grippere, rolling thunder (ny fra ironmind som er mye vanskeligere enn den som er på KK) og underarmscurl. Prøvde også en del fingerstrikk.

    Gleder meg til mandagen nå Smiley Da blir det bryst, rygg og armer. Men nå blir det biff Smiley
    Honnr gitt av : Chriselv, 02. september 2009, 14:27
    7  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Kris: styrke og BJJ 01. september 2009, 21:05
    Trening på Kamsportsenteret: 1,5 time Brazilian Jiu-Jitsu. Veldig morsom trening, der jeg merket at styrken min hjelper meg en god del i bryting Smiley Brøt med to karer og dominerte dem fullstendig. Han ene tok meg hver gang på forrige trening - sterk og fleksibel. Men jeg fulgte et råd MMA-Vegard (Kaizermeister) ga meg, og det er å aldri ta små pauser underveis for å liksom la motstanderen slite seg ut - bare gi full gass. Det gjorde jeg i kveld, og følte at jeg da overrumplet og dominerte.
    Marte og Joakim var også på trening, og det er jeg veldig glad for Smiley

    Nå skal Marte lage torsk, poteter og grønnsaker. Det er jeg litt spent på, for fisk er ikke akkurat favorittretten min Tongue
    Honnr gitt av : Kaizermeister, 01. september 2009, 21:23
    8  Generelt / Loggbok Online / Sv: Fasiten 01. september 2009, 12:46
    http://www.vgtv.no/?id=23995

    Grin
    Honnr gitt av : Evis, 01. september 2009, 20:39
    9  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Kris: styrke og BJJ 27. august 2009, 21:13
    Ble BJJ i kveld. God del rulling, teknikker, bryting, mount osv. Ble faen så sliten og mørbanket. Fortsatt spykvalm. Hoho Grin

    Det som var ekstra morsomt med kveldens økt, var at Joakim (aka. Mr.Progresjon/Sarv) ble med meg og Marte. Faen så morsom og likandes den fyren er Grin Merket at han var tung og sterk, ja Smiley Tar tross alt 220kg raw i bøy. Han skrev også kontrakt, så det blir konge på trening fremover Cheesy
    Honnr gitt av : Kaizermeister, 31. august 2009, 20:37
    10  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Kris: årsak og virkning 25. august 2009, 22:13
    Da har jeg vært på Brazilian Jiu Jitsu på Trondheim Kampsportsenter. Følte meg på fremmed territorium siden det ikke var noen vektskiver å se noe sted. Var en intens liten økt, og jeg ble ganske sliten innimellom. Morsomt å bryte. Av og til fikk jeg det for meg at partneren var en pasient som prøvde å ta meg Grin Så jeg ble litt overrasket over meg selv at jeg ble så ...gira. Var god trening også - svetten rant nedover leggene.

    Dro sammen med Marte. Var litt godt, det - for da følte jeg meg ikke så alene. Jeg er veldig stolt av henne - tøff og sterk jente både fysisk og psykisk. Også så snill og god. Jeg er utrolig heldig. Skjedd så mye bra i livet mitt siden jeg traff henne. Kunne skrevet Gilberg-lengde her nå, men skal moderere meg. Klarte ikke dy meg for litt romantikk innocent

    Tilbake til BJJ Tongue Skal dra igjen på torsdag og bestemmer meg da for om jeg satser videre, men akkurat nå er det nok sannsynlig at jeg gjør det. Drar kanskje på TFG også neste onsdag. Vil ha litt slag og spark.

    Hittil har jeg fulgt planen min til punkt og prikke og har ikke vinglet Wink

    Treningsfri i morgen. Har endret kostholdet mitt fra og med i dag. Mer karbohydrater og kalorier.
    Honnr gitt av : Missy-, 25. august 2009, 22:14
    11  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Kris: årsak og virkning 25. august 2009, 10:04
    Trening på Kaliber:

    Knebøy uten belte: 10x105 - 10x105 - 10x105
    Lårspark: 4x10
    Sittende tåhev: 4x10

    Militærpress: 4x10
    Arnold-press: 3x10
    Sidehev med hantler: 2x10
    Sidehev med kabel: 3x10
    Omvendt pec-deck: 3x10

    Mage.



    Ble litt senere økt i dag. Var vel på Kaliber ca 0645. Formen var helt grei. Men det er noe på trening som gjør at jeg særdeles ofte mister fokus, og det er min kjære Marte i trang tights  blush

    Etter trening dro vi opp til Dragvoll da jeg skulle vise Marte hvor et kontor var. Hun skulle melde seg opp på øvinger. Alltid litt rart å komme opp til Dragvoll igjen - vekker minner fra da jeg studerte der. Jeg kommer nok til å ta noen eksamener der igjen neste år.

    I kveld blir det BJJ.
    Honnr gitt av : Mummelmann, 25. august 2009, 19:55
    12  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Kris: årsak og virkning 24. august 2009, 15:35
    Hei, Kris!

    Jeg ser du trener endel bøy, benk og mark og holder til endel på KK. Du vil ikke prøve å satse på styrkeløft? Første gang jeg prøvde benkpress skjorta så fikk jeg 20 kg gratis! Nå får jeg vel på rundt 90 kg bare på skjorta.

    God bedring! Smiley
    Honnr gitt av : HHHH, 24. august 2009, 16:13
    13  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Kris: årsak og virkning 22. august 2009, 19:28
    Liten underarmsøkt i Elvran med broren til Marte i kveld. Fyren er råsterk. Trent grep under ett år og tar fire godkjente reps på coc 3. Han satser på 3,5 om 14 dager. Han tok 240 i mark etter 16 uker.

    I kveld trente jeg en del med grippere, rolling thunder (ny fra ironmind som er mye vanskeligere enn den som er på KK) og underarmscurl. Prøvde også en del fingerstrikk.

    Gleder meg til mandagen nå Smiley Da blir det bryst, rygg og armer. Men nå blir det biff Smiley
    Honnr gitt av : Missy-, 23. august 2009, 12:52
    14  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Kris: årsak og virkning 19. august 2009, 13:12
    Yes. Siden jeg ikke anser meg selv for å være en styrkeløfter lenger, så måtte loggnavnet naturligvis endres. Kausalitet på alle områder.

    Primærfokus blir nå fysikk, funksjonell styrke og fighting. Ustanselig prosess.

    Støl i hele kroppen i dag etter første runde med dag 1 og 2. Starter på ny runde i morgen. Jeg skal på jobb 0700 i morgen og Marte på forelesning 0800, så da blir det opp og trene i femtiden på morgenen  Cool Altså blir det tidlig kveld i dag.

    MWE, jeg takker deg  Kiss
    Honnr gitt av : Kaizermeister, 19. august 2009, 21:02
    15  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Raw styrkeløft 17. august 2009, 12:17
    Morgentrening på Kaliber:

    Benkpress:
    4x10x90
    Liggende hantelpress: 3x10
    Cross over: 3x10

    Markløft uten belte med overhåndsgrep
    : 3x10x120
    Sittende roing bredt grep: 3x10
    Upright rows: 3x10

    Ez-curl: 3x10
    Sittende hammer-curl: 3x10
    Konsentrasjonscurl: 3x10

    Push down: 3x10
    Stående franskpress: 3x10
    1-arms push down: 3x10



    Har helt gitt opp styrkeløft og Dietmar-program. Er ikke motivert i det hele tatt for sånt. Tenker kun fysikk, funksjonell styrke og fighting nå. Trener nå et 2-splitprogram satt opp av meg selv med god hjelp fra Marte - inspirert av en meget bra bok. Det blir variasjon i vektene og med progresjon i belastning.

    Meget god form i morges Smiley Hatt litt vondt etter jeg ble skalla til i helga, men kjente nesten ingenting i dag. Startet med lette vekter i dag for å kunne kjøre strict og ha fornuftig progresjon i ukene som kommer. Prøver å ikke høre for mye på den lille styrkeløfteren i meg.

    Deilig å kjenne pump og bygge kropp. Er motivert som jeg aldri før har vært nå. I morgen blir det dag 2 med bein, legger, skuldre og mage. Storgleder meg Smiley

    Marte er herlig <3
    Honnr gitt av : Berdal*, 17. august 2009, 16:29
    Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 35
  • Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

    5 digge middager med cottage cheese

    Kosthold09.08.2021270

    Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
    Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
    Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

    5 fordeler med stående leggpress

    Trening28.06.202153

    Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!