Vis innlegg
Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 6
  • 1  Helse & Velvære / Helse og Livsstil / Re:Smart av og trene! på: 26. januar 2004, 23:12
    La meg forklare hvorfor de påstår at man blir smartere av å trene.
    Smart = IQ. (Kan også tolkes om EQ, sosialintelligens altså)
    IQ = Intelligens Qutiont = Intelligens Kvotient.
    Altså hvor mye kunnskap du sitter inne med.

    De fleste når de starter å trene/trener prøver å skaffe seg veldig mye kunnskap/informasjon om treningshypoteter, teknikker, utførelse, kroppen etc. Og lærer seg også hvor hardt man kan gå/hvor mye sin egen kropp er i stand til å utføre. Derfor: Økt kunnskap - Høyere IQ - Smartere!
    Men som sagt, hvor mye kunnskap en samler inn begrensens mellom hvert invid.


    Håper dette forklarer "fenomenet" puls prøver å få fram (Trening = Smartere)
    2  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Re:sit-ups på: 25. januar 2004, 17:54
    Samme når på dagen du tar de..
    Personlig så tar jeg nesten aldri sit-ups, hirr hirr.. Jeg våkner over 1 time før jeg skal dra, ligger der og bare drar meg i en god stund, gjør meg mer bevisst sakte men sikkert.. Wink

    Sit-ups er overvurdert, ikke tro bare fordi du tar sit-ups hver kveld at det buler frem magemuskler på størrelse med lårene! Tongue
    3  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Re:Hvor gammel bør man være for å trene med vekter? på: 25. januar 2004, 17:49
    Finnes massevis av eksempler på folk som har fått store veksthemminger p.g.a. de startet for tidlig. Så noen myte er det vel ikke, .en om du trenger å være 12år for å starte eller 16år er veldig inviduelt.
    Noen er ikke "helt klare" før de er 18. Andre kan kanskje løfte tungt når de er 13.
    4  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Re:Hjelp! Jer er blitt for stor! på: 25. januar 2004, 17:38
    hahaha.. den var bra!  Cheesy
    Fjerne muskler du liksom.. Du må enten være sær eller passe dum for å fjerne ett par kilo ren muskelmasse! Tongue
    5  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Re:Pyramidetrening TULL? på: 25. januar 2004, 17:35
    Følg roy, alt er inviduelt.
    Det treningsprogrammet som funket hos deg trenger ikke å funke hos en annen.
    Du får prøve ett pyramideprogram og se hvordan det funker, gir det bra fremgan/best fremgang du har hatt så kan du fortsette med det til du stagnerer. Wink
    6  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Re:Hvor bredt\smalt tak på smal benk?? :-\ på: 25. januar 2004, 17:33
    ca carum slik som xerion forklarer det. Smiley
    pass på å avslappe skuldrene, så senker du stanga rolig helt ned, og når du går opp passer du på at du holder albuene helt inntil kroppen med ett fast grep.
    Pass på at du ikke holder det for bredt da det blir det samme som benkpress. Nøyaktig skulderbredt er en god regel for god utførelsel!
    7  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Re:Venstre og Høyre hand.. på: 25. januar 2004, 17:29
    Forskjellen mellom høyre og venstre kan ofte være stor, det er også litt inviduelt p.g.a. bruken av de forskjellige armene. Etter dere har trent ei god stund vil denne forskjellen jevne seg godt ut, til det minimale! Wink
    8  Generelt / Åpent forum / Re:Se på dette!? på: 25. januar 2004, 17:28
    Er mye mye mer utbredt med anabole steroider enn dere tror.
    De har til og med egene møtesteder. :p
    9  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Re:Alt er mye større på høyre side! på: 24. januar 2004, 11:52
    Hehe.. Jeg er høyrehendt! Wink
    De fleste jeg kjenner som ikke har trent så lenge har problemer med forskjellen på venstre og høyre, da den ofte er "gigantisk" i styrkeforskjell.

    Men over tid med trening burde denne forskjellen mellom venstre/høyre jevne seg ut.. Smiley
    10  Helse & Velvære / Helse og Livsstil / Re:Trene styrke hjemme! på: 24. januar 2004, 11:49
    Du kan jo kjøre en 3-splitt.
    Da deler du opp kroppen i 3 deler og trener en del en dag, som du sier, du har 3 dager.
    Dette vil funke best når du har 3 dager som alle ikke har 48 timer mellom hverandre.
    Prøv å få noen til å legge opp en 3-splitt til deg der du skal trene mandag - onsdag - torsdag.
    Så skriver du dine mål med trening, altså hva du vil oppnå.

     Wink
    11  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Re:Sliter noe j.vlig med biceps! på: 24. januar 2004, 11:39
    Chas, smarten.. La meg forklare

    En basis øvelse er en øvelse som innebærer at du bruker/beveger flere ledd.

    Det du snakker om er de såkalte "4 store".
    12  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Re:Armene gir seg før brystet på: 20. januar 2004, 16:59
    Kjøre smal benk? Får hjelp av triceps da

    Får hjelp?? Unnskyld meg, men smalbenk er en øvelse som har som hovedmål å stimulere triceps.
    13  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Re:Sterkere og større i Biceps + Bredere rygg?? på: 20. januar 2004, 16:55
    En som påstår at han har en kompis  på gymmen som trener med 60 kg mantel  på biceps ...er det mulig ? er helt grønn på trening men det virker vel for mye Huh?? noen som gidder å svare på et så dumt spørsmål?

    Tror neppe han kompisen der løfter 60kg hantel i bicepscurl. (Ca 130-140kg bicepscurl med rett stang) Hvem faen er så dumme at de tror på de? Er de aller aller færreste som greier så mye i bicepscurl. Er trossalt snakk om bicepscurl ikke benkpress.

    store biceps...? mye råere med digre triceps..  8)

    nah! Grin

    hehe.. Råest med gigantiske overarmer og skikkelig høy peak på bicepsen. Det er tingen det! :vekt:
    14  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Re:uenige om bicepscurl... på: 20. januar 2004, 16:49
    EZ-curl stang isolerer biceps og låser albuen bedre i tillegg til at håndleddene blir lettere belasta, spesielt kjekt når du kjører tunge løft.
    15  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Re:Alt er mye større på høyre side! på: 20. januar 2004, 16:48
    utrolig det der =P
    Er knapt forskjell til meg.. i alle fall ikke merkbar når jeg løfter eller synlig.
    Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 6
  • Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

    Effektiv beintrening

    Trening30.07.202069

    Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
    Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
    Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
    Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?