Vis innlegg
Sider:
  • 1
  • 2
  • 1  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: Stevia ulovlig i Norge på: 10. mai 2009, 21:10
    Aspartame er kanskje det tilsetningsstoffet som er grundigst undersøkt, noe Stevia hvertfall ikke er. Noen mener aspartame er farlig, andre mener Stevia er skadelig for arvestoffe. Personlig mener jeg Aspartame er ufarlig hvis man følger grensene for akseptabelt daglig inntak.
    2  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: Stevia ulovlig i Norge på: 10. mai 2009, 17:58
    Hehehe, DU syns det er bullshit?
    Heldigvis er det slik ting ikke blir sluppet ut på markedet før det er grunding evaluert. Og det tar litt tid.
    3  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: kostholdet mitt idag, sunt eller usunt? på: 30. april 2009, 19:13
    skulle helst hatt litt mer info om, vekt, høyde, hva dine mål er osv.
    Men pølse er jo ikke akkurat slankemat da, ca 20% fett. hvis du hadde byttet ut dette med rent kjøtt hadde du hvertfall endt opp på mindre kalorier.

    Men du virker jo interessert i å lære, så jeg vil anbefale deg å prøve å regne ut hvor mange kcal du får iløpet av denne dagen.

    4 grillpølse, a 60gram = 580kcal
    7 brødskiver  650kcal
    7skiver ost = 240 kcal
    7 t.får = 280 kcal
    eple = 40kcal
     
    totalt. ca 1800 kcal


    hvis du er en mann på 90kg, og meget inaktiv. trenger du ca 2300 kcal, hvis du derimot trener kan du plusse på ca 300-500kcal ekstra per time,

    her er en kalkulator for å regne ut ditt kaloribehov:

    http://www.iform.no/pub/art.php?id=444

    en enkel regel sier at hvis du får i deg 500kcal mindre enn det du bruker hver dag, vil du iløpet av en uke gå ned en halv kilo.
    4  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Ett lite spørsmål... på: 30. april 2009, 01:08
    Det siste du bør spise er hvertfall Brann brød!  Wink

    I knekkebrød har du så å si bare tørrstoff, i motsetning til brød hvor det er en del vann. Så det er ikke nødvendigvis så mindre kalorier i knekkebrød. Brød inneholder typisk rundt 220 kcal per 100gram , og skive-vekta varierer mye fra person til person.
    Men spørsmålet er veldig vanskelig å svare på, og det er meget mulig at du blir fortere sulten igjen av å bare spise et par knekkebrød.

    prøv feks å spis brød i 3 dager, å i etterkant så regner du ut hvor mange kcal du har fått i deg.
    5  Generelt / Åpent forum / Sv: produkynøkkel på: 14. mai 2008, 15:38
    www.serials.ws fare for at du få med et par trojanske hester for hver kode du laster ned, så kjør litt ad-aware ol. i etterkant. 
    6  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: Den beste gainer? på: 08. mai 2008, 21:40
    eventuelt denne som jeg akkurat bestilte til "halv pris", dessverre funker ikke linken til innholdsfortegnelsen.

    http://www.ej-shop.no/product_info.php?cPath=12_10&products_id=245
    7  Trening / 5x5 / 5*5 stagnert,frustert, smalbenk på: 07. mai 2008, 16:04
    Hei!
    Er på 6 uka på 5*5 powerbuilding, og økningene har gått rimelig knirkefritt.

    økningene på dips og benk har gått bra, men når jeg kommer til smalbenken som er siste øvelsen på bryst/triceps dagen er det liksom ikke noe krutt igjen , og jeg har faktisk måtte gå ned i vekt i forhold til hva jeg hadde første uken.
    77,5kg gikk greit i benken denna uka, mens på smalbenk sliter jeg med 42,5 kilo. starta på 45kg første uka.
    Jeg er ikke helt sikker på hva jeg spør om. men er bare veldig frustrert, føler jeg har mer å gi i smalbenken, men det låser seg fullstendig.
    Er det ingenting å bekymre seg for, fordi dipsen gir tricepsen nok treningen? eller?

    hmsk, setter pris på litt synsing her, trenger å høre andres meninger!
    8  Generelt / Åpent forum / Sv: 10 liter melk i løpet av en periode på sju timer - er det mulig? på: 18. april 2008, 16:01
    vel fortjent!  Tongue men respekt for forsøket
    9  Generelt / Åpent forum / Sv: 10 liter melk i løpet av en periode på sju timer - er det mulig? på: 18. april 2008, 15:46
    "han var døsig med uklart syn", haha. herlig
    10  Generelt / Åpent forum / Sv: 10 liter melk i løpet av en periode på sju timer - er det mulig? på: 18. april 2008, 15:01
    Opptakshasigheten vil ikke nødvendigvis økes, det vil være lettere for kroppen å "skylle dette ut", altså i form av diaré.
    Jeg er ikke helt sikker på om jeg er enig i dette. Jeg tror at han som en frisk person ikke vil ha problem med å ta opp all væsken, og det vil komme ut som urin. uten at jeg har klart å finne noe begrunnelse på det. Men det er mulig at all laktosen vil gi diare.

    Områder vi ønsker svar på i eksperimentet:?
    - blir det diare?   jeg tror nei.
    - blir det oppkast?
    - får han melkehangover?
    11  Generelt / Åpent forum / Sv: 10 liter melk i løpet av en periode på sju timer - er det mulig? på: 18. april 2008, 14:31
    Er helt med på tankegangen. Men tror du det vil gå så mye saktere at det vil gjøre dette eksperimentet tryggere?
    Nei forskjellen blir vel ubetydelig, og opptakshastigheten vil vel øke fordi det stadig kommer påfyll i tarmen som må fjernes.  Men næringsinnholdet(med salt) i melka vil gjøre det mye tryggere enn rent vann.

    PÅ tide med updates på eksperimentet nå, det bør vel være godt igang!??
    12  Generelt / Åpent forum / Sv: 10 liter melk i løpet av en periode på sju timer - er det mulig? på: 17. april 2008, 19:36
    Tannlegestudent faktisk. Hehe. Og du har selvsagt 100% rett i flisespikkinga Smiley

    Jeg kan ikke så mye om fordøyelsen ennå. Men prøver meg alikevel. Kroppen tar i hovedsak opp vann i tykktarmen. Fordøyelse eller ei.  Dvs nesten helt på slutten av fordøyelsesystemet. Det må altså gå like langt om det er rent vann, saft, kaffe eller melk. Jeg tror (men vet ikke!!!) ikke at melka vil gå så mye saktere gjennom systemet enn rent vann at det har noen betydning i denne sammenheng.

    Melka vil vel gå endel saktere gjennom systemet fordi den inneholder næringstoff som skal tas opp før melka når tykktarmen. men når tørrstoff i melka (ca 90g/L) er tatt opp vil det i teorien være "rent" vann som tilslutt blir tatt opp tykktarmen. 
    13  Generelt / Åpent forum / Sv: 10 liter melk i løpet av en periode på sju timer - er det mulig? på: 16. april 2008, 13:23
    "innen det amerikanske forsvaret er det også rapportert om dødsfall som følge av overhydrering. Derfor har man innført en øvre grense på et inntak på 11 liter væske i døgnet, og maks en og en halv liter i timen."
    Hvor sunt er vann:
    http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/helse/article684129.ece

    10 L melk skulle gi deg ca 9liter vann, (trekke fra tørrstoffet) men så er det jo en del salter i melk, så det veier muligens opp.
    Men jeg ville ikke gjort dette uten å ha noen som kan ringe sykebilen. Ganske meningsløst igrunn  Huh
    Og som VP sa, du kan ikke sammeligne med alkohol.
    14  Trening / Forum for ungdom / Sv: Nybegynner tips, kosthold, fremgang ++++ på: 31. mars 2008, 15:29
    Hentet fra http://www.trim.no/pub/art.php?id=65&print

    "Hvordan påvirkes muskulaturen av trening hvis man er syk eller har omtalte medisiner/narkotika i blodet?
    Dette er effekten i etterkant av amfetaminbruk:
    Muskulaturens oppbygningsevne er sterkt redusert, om ikke helt nullstilt. Dette fører til at musklene ikke tilpasser seg den økende belastningen som påføres. Dette fører dermed til at treningen bare spiser opp overskuddet. Etter en viss tid og påført treningsmengde, vil overskuddet brukes opp. Skjer dette med overskuddet i bindevevet, vil det oppstå ubehag og smerter. Utøveren har fått en belastningsskade. Tappes overskuddet i selve muskelen, altså muskulaturens sammentrekningsevne, er effekten den samme som ved overtrening. Muskelen blir negativ, tung, slapp, tom og trøtt. Muskelen vil i denne tilstanden ikke kunne øke styrke/utholdenhet. Videre trening vil kun ha negativ effekt og føre til smerter og nedbryting av eksisterende treningsgrunnlag."

    Du sier at du har lyst til å gå opp i vekt å få sixpak før sommerferien.  Dettte er noe som ikke lar seg kombinere med feks helgebruk av amfetamin. 

    Hvis du bruker amfetamin 1 dag i uka, vil det søvntapet du har fått og at du ikke har spist, ødelegge det meste av trening fra den foregående uka, og du vil få mye dårligere utbytte av neste ukes trening.
    amfetamin er absolutt det verste du kan drive med hvis du ønsker å bygge muskler.
    15  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: Glutamin, noe poeng? på: 27. mars 2008, 19:53
    Meget oppklarende Beefcake, takk og honnør!
    og løft Andre, takk, blir knallhard trening og gaining nå framover for å prikke sommerformen, Er ikke umulig at jeg må få meg en treningslogg her etterhvert.  Cheesy
    Sider:
  • 1
  • 2
  • «Simplicity is the key to brilliance» - Bruce Lee
    Bruk disse spesialmetodene og få muskelvekst.
    Er du på jakt etter proteinmuffins? Se her!

    10 tips for å bli god i benkpress

    Trening24.03.2020200

    Benkpress er en utmerket øvelse for å trene armer, bryst og skuldre.
    Bruker du multivitamin? Disse råvarene gjør samme nytten.