Visning av honnrposter for no-pain-no-gain
Sider:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 1  Generelt / Diskutèr artikler / Sv: Typiske treningsfeil 24. februar 2010, 14:44
    Jan Helgerud har et studium på maksstyrke-trening av syklister.

    På 8 uker hadde syklistene 25% økning i maksstyrke, 28% lenger varighet på
    utmattelses-test og 7% økt arbeidskapasitet på sykkel generelt.

    De målte også blodgjennomstrømning i arbeidende muskel ved hjelp av blodkateter.
    De fant at ved høyere maksstyrke var det mindre blodgjennomstrømning i arbeidende
    muskel på en gitt intensitet. Det vil si bedre arbeidsøkonomi.

    Chris Hoy er 3x olympisk mester i banesykling, veier 92kg og har en maks på 230kg i rawbøy.

    Kvartbøy er idiotisk. Kjør knebøy uten vekter før du kjører kvartbøy.
    Honnr gitt av : Junkfood-mannen, 24. februar 2010, 19:56
    2  Trening / Forum for ungdom / Sv: Er dette bra nok? *LES* 18. januar 2010, 23:10
    Du fikk et bra svar som du bare forkastet. De fleste som har peiling ville gitt deg relativt samme svar.

    Uansett, maskiner er dårlig deal. Mark og bøy er nødvendighet.
    Honnr gitt av : Fenrikflink, 19. januar 2010, 15:39
    3  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: kostholdsrutiner og vurderinger med bilde 07. desember 2009, 20:49
    Ikke for å være slem, men det hadde hjulpet en del hvis du hadde giddet å bruke punktum og stor bokstav, kanskje også kasta inn et komma noen steder. Det er litt vanskelig å skjønne hva du skriver.

    Ellers føler jeg at det store problemet her er at du gir inntrykk av at de produktene du bruker gir deg masse i form av prestasjon og velvære. For mennesker med mindre kunnskap om kosttilskudd blir dette meget god reklame for produkter som i beste fall gir en grei placebo.

    Det at du spiser 6 måltider om dagen har ingen ting å si på hvor bra kostholdet ditt er. Folk som virkelig har kontroll er klar over ting som daglig kaloriinntak, hvor mange gram protein de får i seg og prosentvis andel karb, prot og fett.

    Det at du sier at kostholdet ditt kan være dårlig fordi du er "sånn passe fit" og "bedre enn bolegutta på gymmet" er litt forskrekkende. Det blir nesten som jeg skulle sagt at den bensindrevne bilen min er så fet at jeg fyller diesel.

    Du sier også at du bulker, men kostholdet ditt inneholder veldig lite fett slik jeg kan se det. Fett er det beste du kan spise på bulk. Det er også en nødvendighet skal du ha kontroll på insulinet ditt.

    Alt i alt skal du få lov å ta det tilskudde du vil, det jeg reagerer på er når folk kommer og preker gull og grønne skoger om tilskudd som ikke har noen påvist effekt på økt progresjon av kapasitet under trening.
    Honnr gitt av : Peblo, 07. desember 2009, 21:49
    4  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: kostholdsrutiner og vurderinger med bilde 07. desember 2009, 15:19
    Jeg har hørt at en ting som kalles mat som visst nok skal funke veldig bra. Helt ny greie. jeg skal begynne på det.

    Ellers er whey protein i store mengder bare å be om høyt insulin og dårlig fettforbrenning. Kasein er mye bedre da.
    Honnr gitt av : Unknown_Soldier, 07. desember 2009, 16:35
    5  Generelt / Åpent forum / Sv: Hardcore Hip-Hop treningsmusikk! 03. desember 2009, 14:10
    http://www.youtube.com/watch?v=FQ0GrNYBtkg#noexternalembed&feature=related

    Kos deg.
    Honnr gitt av : Fosen, 04. desember 2009, 20:07
    6  Trening / Forum for ungdom / Sv: Sixpack for tynne? 31. oktober 2009, 00:15
    Det er ikke noe mer jeg kan si. Relevant fakta har ingen innvirkning. Du er helt usakelig, lite reflekterende og virker veldig banal. Umodenhet fortjener ikke oppmekrsomhet. Du kommer med påstander som ikke har noe fotfeste i fakta. Du prøver å latterligjøre velreflekterte svar kun fordi du ikke har nok kunnskap til å komme med saklige motargumenter. Du er mer opptatt av å få folk til å være enig med deg enn å komme med korrekt informasjon. Man trenger ikke lese mange poster før man kan konkludere i at du ikke er en akademiker. Du er ikke god til å snakke for deg, velartikulert eller overbevisende.

    Jeg har fått nok. Jeg har annet å finne på. Missinformasjon på internett tar helt av, og vil bare bli verre. Jeg ble med i diskusjonen på dette premisset, men dette har nå bare blitt en farsje. Takk for meg.
    Honnr gitt av : anon30, 26. november 2009, 16:04
    7  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Lav-karbo og styrketrening? Bra for å legge på seg muskler? 25. november 2009, 16:03
    Til Op.
    Du har missforstått kjemien rundt karbohydrater og insulin. Ved lavkarb-diett vil ikke kroppen fungere opptimalt. (under 20-30%)

    Ikkeanimalske proteiner gir insulinreaksjon, animalske proteiner gir glykagonreaksjon som motvirker insulin.

    Insulinkontroll får du ved å spise karbs med lav GI. Ønsker du en lean bulk er det dette som bør være i fokus.

    Lavkarbdiett og mye trening fører i værste fall til muskelkanibalisme, kroppen greier ikke spalte fett fort nok.
    Honnr gitt av : etna, 25. november 2009, 21:36
    8  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Hva gjør jeg feil? 24. november 2009, 16:24
    For det første, proteintilskudd er et næringskonsentrat. Dvs konsentrert mat. Eneste grunnen til at mat generelt sett er bedre er fordi fordøyelsen får noe å jobbe med.

    For det andre, du har noen skremmende vrangforestillinger. At du synes de få kiloene kreatin og vann ga deg fikk deg til å se for stor ut på en bmi av 18 er en tankevekker. Du sier du vil ha funksjonelle muskler, utholdenehet, se fit ut etc. Det å ha så lite kjøtt på kroppen er ikke fit i det hele tatt.

    Du trener også 80% overkropp og få funksjonelle øvelser. Dette er ikke en god oppskrift på å bli fit. Det meste av muskelmasse på kroppen ligger i rygg rumpe og bein, det er da her du bør legge inn mesteparten av arbeidet.

    Gjør om på treningsopplegget ditt, bygg minst 5 kg muskelmasse og ta deffen derfra. Med mer masse har du økt forbrenning, sterkere kropp, bedre holdning og mere overskudd.

    Just my 2 cents.
    Honnr gitt av : anon30, 24. november 2009, 16:33
    9  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Hva gjør jeg feil? 24. november 2009, 16:24
    For det første, proteintilskudd er et næringskonsentrat. Dvs konsentrert mat. Eneste grunnen til at mat generelt sett er bedre er fordi fordøyelsen får noe å jobbe med.

    For det andre, du har noen skremmende vrangforestillinger. At du synes de få kiloene kreatin og vann ga deg fikk deg til å se for stor ut på en bmi av 18 er en tankevekker. Du sier du vil ha funksjonelle muskler, utholdenehet, se fit ut etc. Det å ha så lite kjøtt på kroppen er ikke fit i det hele tatt.

    Du trener også 80% overkropp og få funksjonelle øvelser. Dette er ikke en god oppskrift på å bli fit. Det meste av muskelmasse på kroppen ligger i rygg rumpe og bein, det er da her du bør legge inn mesteparten av arbeidet.

    Gjør om på treningsopplegget ditt, bygg minst 5 kg muskelmasse og ta deffen derfra. Med mer masse har du økt forbrenning, sterkere kropp, bedre holdning og mere overskudd.

    Just my 2 cents.
    Honnr gitt av : TeamDal, 24. november 2009, 16:29
    10  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Hvor mye olje drikker dere? 23. november 2009, 21:54
    Det eneste probleme med mettet fett er hvis du ikke er insulinuavhengig. Med høyt insulin favoriserer kroppen forbrenning av glykogen istedenfor fett. Mettet fett trenger kolesterol for å bli spaltet ned og forbrent. Med høyt insulin og ved inntak av mye mettet fett vil du da få avleiringer pga lav fettforbrenning og høyt kolesterol pga det samme.

    Mettet fett er ganske ufarlig gitt et bra kosthold.
    Honnr gitt av : Junkfood-mannen, 23. november 2009, 22:25
    11  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Hvor mye olje drikker dere? 23. november 2009, 21:54
    Det eneste probleme med mettet fett er hvis du ikke er insulinuavhengig. Med høyt insulin favoriserer kroppen forbrenning av glykogen istedenfor fett. Mettet fett trenger kolesterol for å bli spaltet ned og forbrent. Med høyt insulin og ved inntak av mye mettet fett vil du da få avleiringer pga lav fettforbrenning og høyt kolesterol pga det samme.

    Mettet fett er ganske ufarlig gitt et bra kosthold.
    Honnr gitt av : Børtil, 23. november 2009, 22:05
    12  Trening / Forum for ungdom / Sv: Sixpack for tynne? 31. oktober 2009, 00:15
    Det er ikke noe mer jeg kan si. Relevant fakta har ingen innvirkning. Du er helt usakelig, lite reflekterende og virker veldig banal. Umodenhet fortjener ikke oppmekrsomhet. Du kommer med påstander som ikke har noe fotfeste i fakta. Du prøver å latterligjøre velreflekterte svar kun fordi du ikke har nok kunnskap til å komme med saklige motargumenter. Du er mer opptatt av å få folk til å være enig med deg enn å komme med korrekt informasjon. Man trenger ikke lese mange poster før man kan konkludere i at du ikke er en akademiker. Du er ikke god til å snakke for deg, velartikulert eller overbevisende.

    Jeg har fått nok. Jeg har annet å finne på. Missinformasjon på internett tar helt av, og vil bare bli verre. Jeg ble med i diskusjonen på dette premisset, men dette har nå bare blitt en farsje. Takk for meg.
    Honnr gitt av : Boyscout slayer, 31. oktober 2009, 08:48
    13  Trening / Forum for ungdom / Sv: Sixpack for tynne? 31. oktober 2009, 00:15
    Det er ikke noe mer jeg kan si. Relevant fakta har ingen innvirkning. Du er helt usakelig, lite reflekterende og virker veldig banal. Umodenhet fortjener ikke oppmekrsomhet. Du kommer med påstander som ikke har noe fotfeste i fakta. Du prøver å latterligjøre velreflekterte svar kun fordi du ikke har nok kunnskap til å komme med saklige motargumenter. Du er mer opptatt av å få folk til å være enig med deg enn å komme med korrekt informasjon. Man trenger ikke lese mange poster før man kan konkludere i at du ikke er en akademiker. Du er ikke god til å snakke for deg, velartikulert eller overbevisende.

    Jeg har fått nok. Jeg har annet å finne på. Missinformasjon på internett tar helt av, og vil bare bli verre. Jeg ble med i diskusjonen på dette premisset, men dette har nå bare blitt en farsje. Takk for meg.
    Honnr gitt av : Peblo, 31. oktober 2009, 06:34
    14  Trening / Forum for ungdom / Sv: Sixpack for tynne? 31. oktober 2009, 00:15
    Det er ikke noe mer jeg kan si. Relevant fakta har ingen innvirkning. Du er helt usakelig, lite reflekterende og virker veldig banal. Umodenhet fortjener ikke oppmekrsomhet. Du kommer med påstander som ikke har noe fotfeste i fakta. Du prøver å latterligjøre velreflekterte svar kun fordi du ikke har nok kunnskap til å komme med saklige motargumenter. Du er mer opptatt av å få folk til å være enig med deg enn å komme med korrekt informasjon. Man trenger ikke lese mange poster før man kan konkludere i at du ikke er en akademiker. Du er ikke god til å snakke for deg, velartikulert eller overbevisende.

    Jeg har fått nok. Jeg har annet å finne på. Missinformasjon på internett tar helt av, og vil bare bli verre. Jeg ble med i diskusjonen på dette premisset, men dette har nå bare blitt en farsje. Takk for meg.
    Honnr gitt av : The Weise-Guy, 31. oktober 2009, 01:55
    15  Trening / Forum for ungdom / Sv: Sixpack for tynne? 31. oktober 2009, 00:15
    Det er ikke noe mer jeg kan si. Relevant fakta har ingen innvirkning. Du er helt usakelig, lite reflekterende og virker veldig banal. Umodenhet fortjener ikke oppmekrsomhet. Du kommer med påstander som ikke har noe fotfeste i fakta. Du prøver å latterligjøre velreflekterte svar kun fordi du ikke har nok kunnskap til å komme med saklige motargumenter. Du er mer opptatt av å få folk til å være enig med deg enn å komme med korrekt informasjon. Man trenger ikke lese mange poster før man kan konkludere i at du ikke er en akademiker. Du er ikke god til å snakke for deg, velartikulert eller overbevisende.

    Jeg har fått nok. Jeg har annet å finne på. Missinformasjon på internett tar helt av, og vil bare bli verre. Jeg ble med i diskusjonen på dette premisset, men dette har nå bare blitt en farsje. Takk for meg.
    Honnr gitt av : Mortn, 31. oktober 2009, 01:14
    Sider:
  • 1
  • 2
  • 3
  • Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

    5 digge middager med cottage cheese

    Kosthold09.08.2021270

    Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
    Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
    Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

    5 fordeler med stående leggpress

    Trening28.06.202153

    Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!