Vis innlegg
Sider:
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 147
  • 16  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lars - Keep moving forward! Bilde/film update s 63 på: 13. november 2012, 22:27
    Very sterk, mann! Wink
    17  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Stian trener mot junior-NM 2012 på: 07. november 2012, 19:50
    Halvannen uke igjen til NM. Jeg er helt pudding i kroppen, rett og slett. Blir spennende å se hvordan jeg blir påvirket av to lette uker denne gangen. Vektene jeg er på om dagen er ikke interessante engang. Ikke at de var så imponerende før heller. Jeg er sliten og føler RAW-styrken har sunket og sunket i denne perioden her. Det gjør noe med en - psykisk som fysisk. Det blir nesten kjedelig å trene når den lille boosten ikke er til stede. I dag var jeg inne på en mørk sti i irrgangene mine, og jeg lurte på hva i svarteste natta jeg gjør på trening når det ikke går riktig vei - trener jeg for å bli svakere? Det virket slik. Det er jo ikke noe moro i det hele tatt.

    Et lite lårbilde for å få opp humøret. Ser jo ut som tømmerstokker (på bildet).
    18  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Vektøkning - Ingen løsning på: 29. oktober 2012, 23:45
    Går du ikke opp i vekt spiser du ikke nok, enkelt og greit. Sleng i deg en neve nøtter innimellom i løpet av dagen. Få i deg noe flytende kalorier til i sammen med første måltid og etter trening. Hold deg til ren mat og gjør det til en vane å lage god og sunn mat. Det gjør det vanskeligere å falle tilbake til grandiosaen. Du skjønner hva jeg mener.
    19  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Stian trener mot junior-NM 2012 på: 28. oktober 2012, 22:18
    91,4 kg i dag tidlig. Nå er det på tide spise vedlikehold. Banter litt før NM Smiley
    20  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: MIDTBY, 3.plass NM, film s.111 | Formbilder s.86,109,111,116 & s.119 på: 27. oktober 2012, 12:03
    Kanskje det var en liten mikroavrivning jeg hadde i leggen en gang da. Fikk surringene litt for langt ned på den ene leggen. Gjorde jævlig vondt da jeg bøyde og i etterkant hadde jeg slike smerter du beskrev der i rundt to uker etterpå, så vidt jeg husker. Satser på at det blir bra igjen! God bedring Smiley
    21  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Stian trener mot junior-NM 2012 på: 27. oktober 2012, 11:23
    Vekta på OSK viste 97,2 da jeg gikk derfra. Veide meg med en gang jeg kom inn dør, uten å gjøre noe som kunne påvirke vekta i mellomtida. Vekta hjemme viste 95,7. Det er altså 1,5 kg forskjell mellom konkurransevekta og min egen. Ut ifra morgenvekten min i dag, 92,2 kg, veier jeg altså 93,7 på konkurransevekta. Det suger dryppende fersk rumpesvette. dry
    22  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Stian trener mot junior-NM 2012 på: 25. oktober 2012, 22:21
    Kunne nok gjort en treer eller kanskje en firer på 170 kg i dag (bilde fra film under), men gav meg på en singel fordi det snart er nm og fordi jeg hadde mark med drakt etterpå som gikk til helvete. 175 - 185 - 185 - 190 - 190, hvor alle settene føltes blytunge og som nye personlige rekorder.
    23  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Stian trener mot junior-NM 2012 på: 22. oktober 2012, 21:50
    Kroppsvekt på 92,5/6 i morges. Noen dager til på underskudd og så legger jeg meg litt høyere og spiser ca på vedlikehold etter feeling. Gått ned raskt, og det er noe av poenget også denne gangen. Dette er eksempelet som jeg har trua på:

    Et enegget, mannlig tvillingpar trener likt, spiser likt og er like tunge (les: overvektige). De skal ned 10 kg i kroppsvekt. Den ene bruker 10 uker (snitt 1 kg i uka), mens den andre bruker 20 (snitt 0,5 kg i uka). Helt likt utgangspunkt (som en versjon av meg i en annen dimensjon).

    Den ene, Kåre-Erik, er ferdig etter 10 uker og har gått ned 10 kg. Styrken hans har tapt seg en del mer enn broren, Kåre-Jarl, som ikke er halvferdig enda. Når Kåre-Erik er ferdig med dietten sin etter 20 uker, veier han det samme som Kåre-Jarl gjorde for 10 uker siden. Det er nå 2 kg forskjell mellom dem. Kåre-Erik har ligget på vedlikehold siden han avsluttet dietten (la på seg to kilo i vannvekt etter endt diett), men vektene han løfter har gått forbi det han løftet for 20 uker siden. Kåre-Jarl angrer seg på at han ikke gjorde som Kåre-Erik og gikk ned litt raskere for å hente seg inn igjen litt raskere.
    24  Generelt / Loggbok Online / Sv: Bergan01, Jr nm 2012 på: 21. oktober 2012, 22:41
    ...oooog vi er i gang igjen! En diskusjon om hvordan vi kan gjøre inveiing vanskeligere. Gleder meg å se at Gilberg har en god og vanskelig løsning, og at nestemann vil komplisere det ytterligere med å ha forskjellige regler for rekorder og ikke-rekorder.
    Styrkeløftere er noen av de mest kranglete, knotete og besatte typene denne planeten har produsert.

     Argue

    Jeg mener på ingen måte at det burde bli slik. Er nok å veie seg én gang to timer før stevnestart, men det er en interessant diskusjon uansett. Jeg bare vinklet det ifra en annen side, hvorvidt det er nødvendig å veie absolutt alle. En annen ting jeg godt kunne trukket inn er jo tilfeldige kontrollveiinger på samme måte som ADN opererer. Jeg kunne også sagt at det også burde vært slik at om du ikke kan veie over 93 blank om du stiller i -93 på innveiinga, men at det tillates å veie 1,2 prosent over 93 blank rett før det siste løftet i markløft. Er mye jeg kunne skrevet som hadde vært mer komplisert, men kanskje også bedre løsninger, enn det jeg først skrev. Kommer nok fram mye dumt på Stortinget også Smiley

    Når det gjelder spørsmålet til Stian, så tror jeg at det skal gå greit så lenge jeg rekker å rehydrere en del. Jeg pleier alltid å miste 2-3kg før stevnet(i tyngre klasser) og det har aldri påvirket meg nevneverdig, men denne gang vil jeg nok absolutt kjenne det, men jeg har også tro på at en formtopp ifh til treningsprogrammeringen vil veie opp for evt. litt manglende trykk. Så tror det går omlag opp i opp

    Spennende. Blir artig å se på NM.
    25  Generelt / Loggbok Online / Sv: Bergan01, Jr nm 2012 på: 21. oktober 2012, 16:11
    I bygging er det innveing dagen før. Noe som gjør at du kan manipulere vekten litt, akkurat som Bo skriver om her.

    Eks: Innveing fredags kveld,hvis man 3-4kg over konk.vekt helgen før.
    Spise minimalt med karb hele uken. Drikker mye fra mandag(6-8liter vann hver dag) frem til torsdags kveld,justere på saltmengde i mat.
    Innveingsdag, Kun proteinrikmat frem til veiing, ingen vann.
    Etter veing, spis og drikk på skikkelig!!

    Har selv prøvd dette, med godt resultat. ene uken veide jeg inn på 84kg, uken etter 78.5(samme kveld 85kg). konkurrangse-dagen etterpå  82kg.
    Sunt-neppe Smiley

    Gleder meg til og lese Bo sin konklusjon Smiley


    Når jeg skrev at det er stikk motsatt i bygging mente jeg at byggere veier inn, men er enda tørrere dagen etter når det er duket for konkurranse. Jo tørrere byggere er, jo bedre resultater, men ikke nødvendigvis mye trykk eller særlig opplagthet - det som er stikk motsatt. Men nå stiller jeg meg undrende: Hvorfor gå opp over natta fra innveiing til konkurranse? Vil ikke det heller ødelegge formen deres på scena? Jeg spør fordi jeg lurer Smiley

    Det er kanskje ingen enkel måte å gjøre dette på og kroppsvekt vil jo naturlig svinge endel også, men jeg har fundert litt på tanken om veiing like før man skal løfte (jeg skriver løfte ettersom det er styrkeløft jeg driver med selv, men dette gjelder egentlig alle idretter slik at
    "skal i aksjon" hadde vært et bedre uttrykk) eller like etter man har løftet. Det kunne stått en vekt på plattingen som man måtte gått på etter hvert løft og som hadde trukket fra vekten på utstyret/klærne man bruker. Eller bare umiddelbart etter konkurransen. Nå gjør jeg kanskje alt så mye vanskeligere og det er mulig at det bare bør være slik at det kan være en slags sport i sporten hvor vektmanipulering er endel av det hele. Det er jo en kunst i seg selv det også. Jeg har bare en slags rettferdighetssans som sier meg at en rekord i en gitt vektklasse skal være gjort av en utøver som veier innenfor vektklassen da løftet ble gjort. Ikke hva løfteren veide dagen før, to timer før eller dagen etter. Rekorder burde ikke ta hensyn til hvor flink en utøver er til vektmanipulasjon. Er rekorden i -120 kg 400 kg i knebøy så skal det ha vært 400, kalibrerte kilo, på stangen, utøveren skal ha løftet i godkjent utstyr på godkjent måte og løfteren, da løftet ble gjort, skal ha veid 120 eller under 120 kilo. Hverken WPO-dybde, 124 kg kroppsvekt på 4 kg feil badevekt med bumperplates med 4% slingringsmonn skal være tillatt Smiley Må presisere at jeg IKKE skriver dette for å ta noe i fra min venn Bo eller noen andre som bedriver vektmanipulasjon. Regelverket tillater det og jeg forstår at det "må" til slik det fungerer nå. Det er bare prinsippet jeg ønsker å gjøre noen tanker om. Burde kanskje opprettet en egen tråd om dét også, men det passet seg bare å skrive det her ettersom dette ble tatt opp.

    Da hadde det kanskje vært bedre å kontrollveie de som faktisk skal løfte ny norgesrekord, eller toppstabelen av pallen, for å slippe å måtte veie alle 9 ganger ila et stevne? På jnm i november er det 146 påmeldte. Det blir 1314 veiinger ila helga. Pluss klasseinndelingen to timer i forkant. Minimum 1314 veiinger. Huff... Tongue

    Jeg gleder meg til å se hvordan dette eksperimentet går. En av grunnene er at jeg ikke forstår hvordan kroppen kan klare å kvitte seg med over tre kg i form av vann over et par dager. Anatomi er interessant!

    Hvordan tror du at du vil bli påvirket av dette da, Bo? Er du ikke bekymret for at du kan ende opp med dårlig trykk i stedet om du ikke kan spise eller drikke fram til innveiingen? På det forrige stevnet mitt kuttet jeg vann og mat 22 timer før innveiing. Jeg veide inn på 93 blank klokken fem på ettermiddagen. Sto opp klokken ni samme morgen og skal ærlig innrømme at jeg ikke var på topp mentalt da jeg spiste "frokost" og fikk drikke vann etter innveiing klokken 17:00. Den feilen jeg gjorde var at jeg drakk for mye vann fram til jeg kutta vannet. Drakk 7 liter vann frem til jeg kuttet det, og det var bare den ene dagen.
    26  Generelt / Loggbok Online / Sv: Bergan01, Jr nm 2012 på: 20. oktober 2012, 10:55
    Jeg skjønner ikke helt at reglene er slik i idrettene. Jeg mener det er vekten man har når man gjør et løft som betyr noe. Ikke hvilken vekt man har før man gjør løftet. Slik det er nå er det nesten som to idretter ; en idrett er å slå vekten og den andre idretten er å gjøre sporten man deltar i. Det blir for spekulativt, synes jeg, men forstår selvsagt at utøvere spekulerer i dette. Det er ikke noe galt med dét, men jeg mener reglene er feil. Tror reglene er slik fordi utøvere ikke skal presse seg ned i vekt og delta i sterkt redusert tilstand slik at de ikke skal besvime osv., men jeg føler at det ikke er bra nok argument. Hva mener dere?

    I går var jeg selv vitne til kampsportfolka i Bjølsenhallen ha innveiing på kvelden da jeg dro hjem fra trening. Til innveiinga er de garantert så tørre som fy og veier inn i klassen de skal sloss i med god eller dårlig margin. Likevel er det ikke duket for konkurranse rett etter innveiinga, men dagen etter. Jeg var på butikken i samme bygg rett etter jeg gikk forbi innveiingsrommet. Nede i butikken så jeg to stykker gå rett til kjøleskapene og hamstre sjokolademelk og brus. Deretter rett bort til varmtdisken hvor de kjøpte masse mat. Om det var til seg selv eller andre vet jeg ikke, men jeg tror mest på førstnevnte. Jeg tror de skulle bloate og bulke og hele pakka. Var det ikke Webah (Emil Weber Meek) på forumet som sa at han kunne legge på seg opptil åtte (?) kg etter innveiing eller konkurranse?

    Dette er nettopp grunnen til at det er så kort innveiingstid i styrkeløft. Du skal ikke ha muligheten til å legge på deg flere kilo mellom innveiing og konkurransestart at det skal gi deg noen fordel. Det begrenser muligheten for at du står på plattingen og veier 4-6 kg mer enn vektklassa sier. Jeg vet ikke hvordan det er med strongman, men kampsportens prosedyre er iallfall innveiing dagen i forkant, som gir dem en enorm mulighet til å legge på seg noen kilo over natta. I bygging er det jo stikk motsatt.

    Likevel finnes det ingen regler som tilsier at utøverne ikke har lov til å spise og drikke i forkant av en konkurranse. Hvis man ikke får i seg mat og holder seg hydrert, hvordan skal man da kunne prestere optimalt (unntaket er bygging)? Den eneste regelen er tidsrommet, som er der for å begrense muligheten, men at det foregår er helt klart, og det kan i prinsippet ingen si noe på.
    27  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Stian trener mot junior-NM 2012 på: 20. oktober 2012, 10:39
    Sånn er det å være feit

    Det kalles å være norges tynneste -93 som likevel fyller ut klassa.
    28  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Stian trener mot junior-NM 2012 på: 19. oktober 2012, 23:59
    Hvis dette skjer vil jeg vurdere om livet mitt har nådd enden av veien.

    http://www.dagbladet.no/2012/08/29/nyheter/utenriks/innenriks/mat/forskning/23156472/

    29  Trening / Styrkeløft / Sv: Øvelser for å styrke startfasen av markløft på: 19. oktober 2012, 15:06
    Markløft på kloss, markløft med strikk/kjetting om du har det tilgjengelig

    Hvordan mener du markløft med strikk/kjetting hjelpe ham i startfasen? Samme hvor mye du vinkler og vender strikken eller kjettingen vil det bli lettere i bunn med strikk, fordi dette øker den totale belastningen i toppen, altså ikke noe bedre i bunnen. Ergo, du trener toppstyrke/lockout med strikk og/eller kjetting.

    - Markløft på kloss.
    - Markløft med bredere grep.
    - Hold igjen eksentrisk på vei ned og la stanga sveve et par millimeter over gulvet før du setter den ned igjen.
    - Halve reps (fra gulvet og opp til knærne eller rett over knærne).
    - Saktemark (4 sek opp, 4 sek ned).

    Ellers leser jeg det som om trådstarter har trent markløft med touch'n go eller Mr. Olympiamark med sprett i bunn. Derfor er det tungt i bunnen fordi du ikke har stoppet før, som du insinuerer.
    30  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Stian trener mot junior-NM 2012 på: 18. oktober 2012, 15:34
    Detti er diettmatn sin dæ Smile
    93,3 i morges. Kjedelig å gå nedover nå når jeg ikke er så langt ifra 100.



    Sider:
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 147
  • Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

    5 fordeler med stående leggpress

    Trening28.06.202153

    Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!

    5 proteinrike smoothies

    Kosthold27.06.2021431

    La deg friste av proteinrik dessert-smoothie og sjokolademilkshake.

    5 mettende mellommåltider

    Kosthold28.04.2021192

    Sunn og kjapp mat på farten.

    Kardio eller styrketrening først?

    Trening27.04.2021353

    Hva bør du trene først for optimal effekt?