Vis innlegg
Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 263
  • 1  Generelt / Studier og Forskninger / Sv: Nikotin og styrketrening på: 16. juli 2015, 19:07
    Følger denne og håper det kommer noen gode svar. Snuser selv men snuser ikke rett før eller rett etter trening.

    Ikke jeg heller. Prøver for øvrig å begrense meg til 2 priser på treningsdager.
    2  Generelt / Studier og Forskninger / Nikotin og styrketrening på: 16. juli 2015, 00:31
    Jeg skulle gjerne sett noe forskning på effekten av nikotinbruk(i form av snus) i forhold til styrketrening. Jeg vet det ikke er en fordel, og antagelig en liten ulempe. Men jeg har enda ikke sett noe som tyder på at nikotinbruk kan gjøre en betydelig forskjell.
    3  Trening / Treningsprogrammer / Sv: Når trenes eksplosivitet? på: 29. november 2013, 20:57
    Mener du å løfte hurtig overhodet, eller å trene få og eksplosive reps på lave vekter? Alle repetisjonene i arbeidssett bør utføres så raskt som mulig i den konsentriske fasen.
    4  Trening / Styrkeløft / Sv: STICKY : Squat Rx - en videoguide til god knebøyteknikk på: 13. november 2013, 20:23
    Om hælen letter kan ikke tyngdepunktet være på hælen - men heller fremme hos tærne. Dette kan jo komme pga manglende ankelmobilitet eller dårlig teknikk. Sjekk ut noen av videoene her, eller gjerne legg ut video i knebøyteknikkvideoen! Smiley


    Ser den, men det er egentlig ikke under løftet dette skjer. Dette gjelder heller ikke oppvarmingsett uansett hvor lette de er. Det er mer en fortsettelse av løftet jeg gjør når kroppen er strak. Jeg lener meg heller ikke framover i toppen.

    En periode drev jeg å trente på draget i rykk og øvde en del på å fortsette løftet med leggene før sitten. Jeg sier ikke det jeg gjør nødvendigvis ligner på det, men kan det være noe som sitter igjen? Og hvis det er det, så er jo det noe man gjør i olympiske løft til vanlig.
    5  Trening / Forum for ungdom / Sv: Hvor mange kalorier trenger jeg? på: 12. november 2013, 22:19
    Prøv 2800 kalorier de dagene du trener og se om du går opp i vekt. Hvis ikke, spis mer, hvis for mye, spis mindre.
    6  Trening / Styrkeløft / Sv: STICKY : Squat Rx - en videoguide til god knebøyteknikk på: 10. november 2013, 22:41
    Når jeg tar knebøy pleier hælene å lette en smule sist i løftet. Dette skjer mest på oppvarmingsettene og lette vekter og ikke nødvendigvis på tunge sett. Jeg føler ikke selv at jeg har tyngdepunktet langt frem, men der skal være - litt over halvveis bak mot hælen. Jeg klarer ikke kjenne om det kommer lengre i toppen av løftet, så det kan jo hende det gjør det en smule.

    I olympiske løft letter jo hælen uten at tyngdepunktet dermed kommer for langt frem. Fikk likevel høre i dag at det var en nødvendig korrelasjon i knebøy mellom å lette på hælen og ha tyngdepunktet for langt frem. Er dette så? Jeg har nok en uvane om å bruke legg musklene for å fortsette løftet når jeg kommer opp, men er dette dumt?
    7  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Sv: Trening på deff på: 06. november 2013, 21:38
    Gjør begge. f,x 3-4 tunge sett og 2-3 sett med flere reps i uken per muskelgruppe.
    8  Generelt / Åpent forum / Sv: Hva er det dummeste du har sett i gymmen? på: 11. oktober 2013, 23:16
    Så en fyr på gymmet for en tid som trente benkpress med nakkepute for å kunne sprette mer.

    9  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Kutting på: 30. august 2013, 23:59
    Mens du bulker presser du deg for å løfte mer. Hvis du fortsetter å presse på samme måte som under bulken vil du jo beholde mye mer muskelmasse og styrke en hvis du begynner å "tilpasse det etter dietten."
    Det dummeste du kan gjøre IMO er å begynne å bruke deffen som unnskyldning for å trene lettere.

    Tommelfingerregelen er at du trenger 1/3 av det antallet sett du trenger for å øke, for å vedlikeholde. Så ikke hele videoen, men han sier rundt 1:28 at du ikke skal kjøre like mange sett i uka. Å gjøre akkurat det samme på deff er tåpelig; Vanlige styrkesett brenner lite fett i forhold til andre ting du kan gjøre.
    10  Generelt / Åpent forum / Sv: Sint på trening på: 02. august 2013, 03:23
    Kjenner av og til det samme, men er nok bare lavt blodsukker i mitt tilfelle. Vet ikke om det samme kan gjelde deg?
    11  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: Gainer uten fruktose? på: 05. juli 2013, 17:16
    Hvorfor vil du ha den uten fruktose? Dersom du skal ha maks utbytte iht gains bør du ha det med også...

    Fordi?
    12  Generelt / Åpent forum / Sv: Grunnen til hvor lange pauser du skal ha i styrketrening!?! på: 28. juni 2013, 02:39
    Lengre pauser på korte sett og omvendt. Tar du korte pauser på korte sett løfter du mindre og får mindre stimuli sånn sett. Riktignok er melkesyre/metabolsk stimuli også viktig, men den blir betydelig først på lengre sett.

    Lyle Mcdonald anbefaler(for bygging) for eksempel 2-3 min pause på sett på 6-8 reps og 1-1.5 min pause på lengre sett.
    13  Trening / Forum for ungdom / Sv: Kosthold på: 13. juni 2013, 23:44
    5-10kg mer ren muskulatur utgjør en betydelig reduksjon i fettprosenten. De ekstra kiloene med fett vil altså ikke nødvendigvis gjøre deg tjukkere. Dessuten trenger man ikke bulke i ett.

    Jeg er likevel enig i at 0,5kg i uka er mye.
    14  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: Beta-alanine i juice? på: 11. juni 2013, 22:32
    Går bra det.
    15  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Sv: Kroppsvekttrening på: 11. juni 2013, 17:45
    Mulig at hoftebøyermuskulatur som sitter inne i mageregionen kan bli involvert indirekte men det sitter også en del muskulatur nedover lårene som hører til samme kategori som neppe blir aktivert på omtrent noen som helst måte gjennom markløft eller knebøy. Så det blir "nesten ikke" uansett.

    Ser den.
    Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 263
  • Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

    Effektiv beintrening

    Trening30.07.202069

    Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
    Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
    Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
    Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?