Visning av honnrposter for miss betty
Sider:
  • 1
  • 2
  • 1  Kosthold / Vektnedgang og Diett / Sv: For mye fett på magen som er problemet? 22. oktober 2009, 14:11
    Er dette en Treningsfourm tråd eller en deiligst - "se hva jeg har, men jeg prøver å legge skjul på at det har noe med trening å gjøre" tråd?

    Nei, dette er en tråd fra ei jente med anoreksia.
    Hun har BMI på 17.

    Hun er helsefarlig underernært. Hun sier hun sliter med smerter og sult gjennom dagene. Og hun er sterkt bekymret fordi hun mener hun burde gå ned noen kilo til (ned fra 17 i BMI) for å få vekk alt fettet på magen sin.
    Honnr gitt av : anon30, 20. november 2009, 19:59
    2  Generelt / Antidoping / Sv: Steroider 25. oktober 2009, 02:54
    Om gyno blir for ille, så har dere jo alltids The Bodybuilder-Gyno-shaper!
    Så smil og bol i vei!  Grin

    http://www.plasticsurgery4u.com/a/no-surgery_body_shaping/bodybuilder_gyno_shaper.htm





    Honnr gitt av : prizm-image, 25. oktober 2009, 14:08
    3  Generelt / Antidoping / Sv: Steroider 25. oktober 2009, 02:54
    Om gyno blir for ille, så har dere jo alltids The Bodybuilder-Gyno-shaper!
    Så smil og bol i vei!  Grin

    http://www.plasticsurgery4u.com/a/no-surgery_body_shaping/bodybuilder_gyno_shaper.htm





    Honnr gitt av : Daeemon, 25. oktober 2009, 14:01
    4  Generelt / Loggbok Online / Sv: Guerreira kjemper sin kamp mot sjukdom og kiloene. 02. oktober 2009, 13:41
    På 12måneder har jeg godt opp 25kg...På 18måneder 35kg....Hmm, noe er galt.

    Muskelmassen har helt sikkert økt, men det er ikke målet mitt. nå trener jeg styrke først og fremst for å ha høyere hvileforbrenning, eksplosivitet og utholdende muskulatur kommer i andre rekke. Målet nå er fremdeles å gå ned i vekt, først og fremst ned i fettprosent. Så jeg går utifra at jeg må ned i muskelmasse etterhvert, men det tar jeg ikke stilling til før rundt 63kg.

    Det første her var vel en fleip? Det med 9 kg opp på 7 mnd, var utifra at du veide 65 kg i slutten av februar, og 74 kg nå i slutten av september..


    Hva tror du om sannsynligheten for at du har har hatt et kalorioverskudd på 320 kcal pr dag (2200 pr uke)?



    Jeg fant en artikkel om metobolisme:
    Sitat
    Er du en av de som ser ut til å gjøre alt riktig, men likevel ikke lykkes med å bli helt hard?

    "Tilhører du gruppen med dårlige genetiske anlegg eller lav metabolisme?"
    Disse menneskene sies iblant å ha "dårlige genetiske anlegg", men den aller vanligste grunnen sies å være lav metabolisme - eller omsetningshastighet. Hvis du tilhører denne ulykkelige gruppen, eller om du helt enkelt leter etter en bedre måte å forberede deg for badesessongen/konkurranser - da er denne artikkelen noe for deg!


    "Det skiller ikke mer enn ca 5% i stoffskiftehastighet fra individ til individ"! Det er faktisk ytterst få som virkelig har markant lav metabolisme. Sjef for Olinical Nutrition Center i Denver, deler denne meningen: En del mennesker har kanskje litt høyere metabolisme enn andre, men ytterst få personer har en stoffskiftehastighet som er mer enn 5% forandret når variasjoner i ren muskelmasse tas i betraktning." Sjefen for Olinical Nutrition Center  burde vite dette, han er en av de få som har tilgang til en helkropps-kalorimeter, en varmefølsom maskin som måler stoffskiftehastigheten med stor nøyaktighet. Dette er en viktig oppdagelse, fordi mange atleter skyter på lav metabolisme til tross for at det slett ikke er det som gjør at de ikke går ned i vekt. Men fortsatt er det jo slik at en del mennesker har vanskeligere for å gå ned i vekt enn andre. Hva kommer dette av?

    Det er ikke mulig å lure kroppen!
    Dr Wilmore, idrettslærer på University of Texas, har forsket innen dette området. Hans undersøkelser viser at de idrettsmenn som hevder at de spiser veldig lite, faktisk spiser like mye (eller mer enn) som de idrettsmenn som oppgir at de spiser mer "normalt". Enten innså ikke disse personene hvor mye de spiste eller så løy de helt enkelt om hvor mye de spiste. Når de siden ble satt på en diett som tilsvarte det de hadde oppgitt at de spiste, gikk de faktisk ned i vekt. Det er helt enkelt ikke mulig å lure kroppen. Wilmore fant flere konkrete eksempel på at disse atletene løy for seg selv (og Wilmores forskningsteam) om hvor mye de stappet i seg. De kunne f.eks spise et stykke kake, og siden isteden oppgi at de hadde spist frukt.

    "Problemet var i enkelte tilfeller at idrettsmennene det gjaldt. Ikke rørte på seg like mye som sine kolleger." Selv i de tilfeller da disse personene oppga eksakt hva de hadde i seg, så viste det seg at de hadde helt normal stoffskiftehastighet. Problemet i disse tilfellene var at idrettsmennene ikke rørte like mye på seg som sine kolleger, spesielt i fritiden. Bare en sånn sak som å gå eller sykle isteden for å ta bilen eller bussen kan utgjøre store forskjeller hva angår forbrenning av kalorier. Opptil 600 kcal pr dag, ifølge Poehlman. Å "maksimere" sin metabolisme. Naturligvis finnes det en hel rekke knep for å øke stoffskifte

    Aerobisk aktivitet
    Stoffskiftet er i stor grad avhengig av hvor stor musketmasse en person har. Jo mer muskler du har, desto høyere omsetningshastighet med andre ord. Utholdenhetstrening fører imidlertid til enda høyere metabolisme, ifølge Poehiman. Forskjellen kan være så stor som 100 kcal pr dag, selv når man har tatt den rene muskelmassen i betraktning.

    Reduser fettinntaket ditt
    La deg ikke lure av kroppsbyggere som snakker varmt om dietter med høyt fettinntak. All forskning viser nemlig at: 1) Kalorier fra fett omdannes lettere til kroppsfett enn hva proteiner og karbohydrater gjør 2) Kroppen din seiler i gang sine fettagringsprosesser så snart du inntar noe fettrikt 3) Du føler deg antagelig ikke like mett etter et måltid som inneholder mye fett kontra et måltid med karbohydratrik mat (kroppen din teller kvantitet, ikke kaloriene). Ved å stadig spise mye feil lærer man også kroppen å lagre fett i store mengder. En enslig dags "overtramp" gjør ingen skade, men alt etter en uke med fettrik mat forverres omsetningshastigheten. Forsøk steg for steg å skjære ned på fettet, og når du er nede på et normalt/lavt nivå: forsøker du å fortsette på den linjen! http://www.iform.no/pub/art.php?id=105?
    Honnr gitt av : Piratequeen, 02. oktober 2009, 13:44
    5  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Emily's treningslogg! 10. juli 2009, 10:21
    Flott logg!  Cheesy

    Leste igjennom den nå. Du virker som ei skikkelig sprek jente med gode mål. Fremgangen din ser jo kjempefin ut. Og kroppen ser flott og muskuløs ut!

    Liker veldig godt måten du logger treningene på. Kjekt å se hvor mye ei "nybegynnerjente" tar i de forskjellige øvelsene. Smiley Imponerende muskler i forhold til vektene.

    Lykke til videre! Tror nok du vil nå dine mål ja.  Wink
    Honnr gitt av : Mummelmann, 10. juli 2009, 10:33
    6  Generelt / Loggbok Online / Sv: Jente skal bli superdeilig. 11. mai 2009, 13:47
    Jeg veier i dag 67 kg og er 174 høy. Min BMI er derfor 22. Så jeg er snart overvektig, og det er en ting jeg beskymrer meg ovenfor. Jeg veier mer enn før og har veid mye mindre tidligere. Jeg vil tilbake til den tiden da jeg var tynn.
    Hm, føltes ikke bra ut å fortelle vekten min her inne, da jeg føler at jeg er så feit...


    Tull. Wink
    Du er da så vist ikke noe feit.
    Du ligger litt under midten av normalskalaen. Bare se her: http://slankenett.no/interaktivt/bmi.php

    Det er veldig viktig å skape et godt selvbilde for deg selv i denne perioden av livet. Du er bare 16 år. Det synet du skaper på deg selv nå, vil sannsynligvis følge deg resten av livet. Uansett hvordan du vil se ut så vil du ha disse tankene om deg selv. Jeg anbefaler deg derfor å begynne å se på deg selv som sexy, flott, nydelig og fin. Smil når du ser deg i speilet! Istedenfor å lete etter feilene, så kan du se etter det som ser flott ut på deg selv. Dette er noe du har makt til.

    Nyt treningene, nyt tiden med venner og nyt deg selv.
    Spis sunt, variert og normalt. Sørg for å få i deg mye grønnsaker og proteinrik mat. Og ellers dropp å tenk så mye på det. Med aktiviteten og det sunne kostholdet, så vil du bli og forbli ei tynn jente.
    Honnr gitt av : ¤MadAss¤, 11. mai 2009, 21:54
    7  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Sv: Kan tynne folk virkelig ha naturlig høy forbrenning? 11. mai 2009, 15:26
    jeg vet at jeg spiser mer en min far som er på 75 kg. han er selv en ganske aktiv person. men care... nok om mine matvaner.
    Hehe.. Det er da ikke så rart. Du løfter jo masse vekter, og han er eldre.



    -Med å løfte mye, så forbrenner du ekstra energi (kalorier)
    -Og eldre folk forbrenner ikke like mye. Derfor må de justere ned sitt matinntak, ellers så blir de feitere jo gamlere de blir. Wink



    Her en en enkel kalkulator der du får vite hvor mange kalorier du trenger, utifra din kropp, din alder, og treningsmengden: http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp
    Spiser du 500 kalorier ekstra hver dag, så legger du på deg 0,5 kilo i uka. Så enkelt er det.

    Tongue


    Honnr gitt av : Mummelmann, 11. mai 2009, 15:28
    8  Generelt / Loggbok Online / Sv: Jente skal bli superdeilig. 06. mai 2009, 00:30
    Synes du har hatt flott fremgang jeg!

    Forstår godt hvorfor du har valgt overskrifta her også. Regner med at du er interessert i å få en fin kropp, og ikke en mest mulig muskuløs kropp. Enig med de andre om at du har tatt av nok. Wink Du er blitt fin nå. Satser du på å bli tynnere, kan det være det går utover både hottnes`n din, og psyken.



    Forskjellen på kroppen din i første innlegg og fram til nå:










    (Og alle guttene jubler litt? Wink )

    Honnr gitt av : KristianO, 08. mai 2009, 16:14
    9  Generelt / Åpent forum / Sv: Rune fra Paradise Hotel 07. mai 2009, 03:03
    Du sitter mao benka foran tven med popcorn, brus og 3d-briller i håp om at det skal bli noe.. øhm.. æksjn? Rent some porn, woman!

    Hæ?

    Synes bare de er forferdelig sure og kjedelige. Jentesexen var det en annen en som kom opp med. Moro har da ikke kun med sex å gjøre vel?
    Honnr gitt av : Mummelmann, 07. mai 2009, 18:01
    10  Helse & Velvære / Skjønnhet og Mote / Sv: Hva slags klær trener du i ? 03. mai 2009, 13:17
    Det som kan passe.  Tongue 



    -Har ikke kjøpt inn så mange treningstopper enda og ikke bruker jeg A4 t-skjorter, så da blir det ofte en helt vanlig topp. Slike som jeg bruker til hverdags eller ut på byen, men av helt straight type. Har gjerne med meg en ekstra til å bytte i løpet av treninga om det blir veldig mye cardio først og så styrke.

    -Har hendt seg jeg har trent i singlet også, om jeg ikke har funnet noe mer anstendig.

    -Joggebukse har jeg vel alltid på.

    -Håret er det heller ikke alltid jeg setter opp. Har langt hår, og det er ikke så behagelig alltid å ha det i en tung knute eller lang hestehale. Gjør det som passer meg. Føler meg mye friere med det løst.





    Jeg er der for å trene, og det som funker for meg er at JEG føler meg bra. Ser jeg ei dvask jente i speilet, så yter jeg ikke mitt beste heller. Gir f i om noen ser på meg, eller snakker om meg. Bryr da meg ikke om hva totalt uinteressante folk tenker, jeg.  Tongue Og ikke bryr jeg meg om hva andre folk har på seg heller.



    Eller jo. Alltid digg å ha noe pent å se på på treninga. Wink
    Men utover det så har jeg kun fokus på meg selv.  Tongue
    Honnr gitt av : Koro, 07. mai 2009, 17:32
    11  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Forslag til jenteprogram? 07. mai 2009, 03:01
    Det programmet er umulig å lage.. Wink Men du får sikkert en eller annen kåt 16-åring fra forumet til å prøve å lage det... hehe.. Lykke til!

    Du føler ikke det er bedre å ti stille, om du ikke har noe bra å komme med da?
    Honnr gitt av : bergan01, 07. mai 2009, 03:24
    12  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Forslag til jenteprogram? 07. mai 2009, 03:01
    Det programmet er umulig å lage.. Wink Men du får sikkert en eller annen kåt 16-åring fra forumet til å prøve å lage det... hehe.. Lykke til!

    Du føler ikke det er bedre å ti stille, om du ikke har noe bra å komme med da?
    Honnr gitt av : 1000, 07. mai 2009, 03:14
    13  Generelt / Åpent forum / Sv: Rune fra Paradise Hotel 05. mai 2009, 20:33
    Rent objektivt er ingen av de spesielt muskulløse. Petter veier 71kg og Rune 79 (Hvis jeg ikke tar helt feil). Å ikke ha en mer markert kropp enn det der på 79kg er ikke spesielt bra. Ok, så har han en greit trent kropp, men kilo muskelmasse er ikke mye å skryte av. Jeg så både Rune og Petter up close på et hårshow/moteshow ( som jeg var tvungen til å se på fordi dama deltok..ellers hadde jeg selvsagt ALDRI gått dit) og de var begge to TYNNE.

    Litt annen sladder her..Petter, som i følge seg selv ikke orket å gjøre noe med noen av damene der inne siden de var for stygge, hadde merklig nok ei lite pen kjæreste. (Jeg fikk bekreftet at dette var hans kjæreste). Latterlig fyr..jepp.

    Hehehehe.. Så bra.
     biggrin Ler meg ihjel her, både av poengteringa om moteshowet du var på, og kommentarene om de andre.


    Syntes å ha sett på Paradise Hotel, at han Rune kansje hadde litt mer rundt magen enn bildene viser her. Men på bildet så det jo skikkelig bra ut! Sett de kommentarene fra Petter jeg også. Yeah right, at det er han som er ut av jentenes league..  :Smiley Blære som hverken ser maskulin eller sexy ut.

    Honnr gitt av : Pans, 06. mai 2009, 00:08
    14  Helse & Velvære / Sex og Samliv / Sv: Å leve med en sofagris.... 30. april 2009, 13:51
    Høres ut som om han kan ha en mild depresjon. Det kan fikses av et mildt antidepressivt middel fra legen. Kjenner noen som hadde det lignende, og han ble helt fin da seretonin-nivåene ble normale igjenn. Men en mild depresjon kan også kureres med fysisk aktivitet, og kontakt med venner. Sol er også en viktig faktor.


    Hadde det vært min type ville jeg ha dratt ut kontakten, og satt 100 % forbud mot databruk hele sommeren. Og deretter laget en avtale som var god for begge om databruk videre. For slik som du beskriver situasjonen så er det jo et misbruk. En avhengighet han ikke klarer selv å komme ut av.

    Om han nekter, så får du vurdere om dette er et bra nok liv for deg. Livet skal leves fullt ut.
    Sett en grense for deg selv, for hvor lenge det er ok for deg å leve i et slikt samliv.
    Honnr gitt av : Kris, 01. mai 2009, 13:38
    15  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lena-Alex' mat og trenings-logg! (Nye bilder s. 8!) 08. mars 2009, 02:18
    Ser ut som det meste går i kryss når dere blander ironi, sarkasme og ærlige råd. Hovedinnlegger er ei ung jente på 17 år, som helt klart ikke har kost-kunnskap nok til å lese hva som er ironi eller ekte i setningene dere legger igjenn her.

    Jeg synes dere heller burde forklart hva dere EGENTLIG mener, når dere ser jenta missforstår. For slik som det ser ut nå, så følger hun jo rådene dere har skrevet.

    --------------------------
    Til lena-alex:
    Jeg ser hva du mener er problemet på kroppen din. Magen/midjen er litt større i forhold til den tynne kroppen du har ellers. Smiley For du er jo ei slank jente.

    Det som er viktigst av alt er at du må få snudd det selvbildet du har. Selvbildet du gir deg selv i denne livsfasen vil henge med deg gjennom resten av livet. Så måten du velger å se kroppen din (synet du har på din egen kropp), vil være med på å bestemme hvor fornøyd du vil være med deg selv resten av ditt liv. Så hvorfor ikke velge å se deg selv som flott?
    Cheesy Da vil jo livet bli mye mer behagelig.


    Det er minimalt det du trenger å gå ned for å bli kvitt det lille overskuddet du har. Med en aktiv hverdag og et tilpasset normalt kosthold vil det forsvinne av seg selv uten noe "kur". (Ved slankekurer bør en uansett regne de første 1-2 kiloene som en mulig midlertidig væskeforskjell. Så de teller ikke.)

    Kjenn på deg selv og spis etter om du er mett eller ikke.
    Og siden du har fått et lite problem med magestørrelsen, så må du erkjenne det som et tegn på at noe i kostholdet ditt nå er litt feil. Et mini-overskudd av fett på magen, tilsier at du har et mini-overskudd av kalorier i hverdagen. Mengden trim du har ser ut til å være bra nok, så da ligger problemet enten i at du rører deg litt lite i løpet av dagen, eller at du spiser for mye kalorier. (Og da snakker jeg over tid. Ikke hva inntaket tilfeldigvis var sist måned.)

    Du som har en normal kropp, har ingen grunn til å gå sulten om dagene. Det er noe for overvektige folk. Målet bør heller være å nyte dagene, der maten ikke er noe du har fokus på. Om maten tar så mye fokus til deg så skaper du matbehov som ikke er der.
    -Siden du synes det er interessant å ta bilder, så er jo det noe du kan fortsette å nyte dagene med. Men ved å droppe bilder av mat, men heller ta bilder av noe annet du kan fatte interesse for, så slipper du matfokuset.  Smiley

    Det du bør gjøre er å SELV finne ut hvor mye kalorier og proteiner det er i matmengdealternativene du har. Smiley
    Det gir deg mulighet til å velge hvilke matvarer/retter som du kan spise ofte, i blandt eller sjeldent. Slik at du automatisk kan velge kalorifornuftig når du blir sulten. (Kalorifornuftig betyr ikke kalorifattig.)
    Det er noen typer mat som gir lengre metthetsfølelse, og det er noen typer mat som gir god følelse der og da, men samtidig får energien på bunn etterpå. Sjekk det ut, og finn ut hva som er gode måltider du bør få i deg mye av, for å vedlikeholde den fine formen kroppen din skal ha.
    -Skriv det gjerne ned, slik at du kan ha oversiktene i ei skuffe i tilfelle du etterhvert merker at midjen gir signaler om at kosten sklir ut.

    Du kan spise flere kalorier (mer mat) i hverdagen om du blir sterkere i kroppen. Men da må en god del av volumet i kroppen din bestå av muskler. Du trener jo allerede så ofte, at mulighet til å bygge muskler er du på allerede. Men om næringen ikke er der, så bygges ikke musklene. Finn ut hvilken mengde næring du må ha for å bygge og så vedlikeholde muskelmassen din. Og få det ned på arket hvilke måltider du MÅ spise ofte for å kunne få til dette.
    -Og så når du blir sulten så velger du ofte disse alternativene. Wink

    Og alltid husk på:
    Du blir ikke flottere enn du er i dine egne øyne.
    Wink

    Det var mitt bidrag. Håper det ikke ble noe som bidro til å forvirre deg ytterligere.
    Lykke til. Merker du at du sliter så søk hjelp.
    Honnr gitt av : SilverFox, 10. mars 2009, 08:13
    Sider:
  • 1
  • 2
  • Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

    5 digge middager med cottage cheese

    Kosthold09.08.2021270

    Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
    Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
    Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

    5 fordeler med stående leggpress

    Trening28.06.202153

    Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!