Vis innlegg
Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 46
  • 1  Bilder / Bilder av Fitnessutøvere / Sv: Marit Bjørgen på: 08. januar 2012, 16:42
    Mange mener bildene lyver, å sier at hun er veldig liten i virkeligheten, man kan også se på sportsnyhetene på tv2 om marit og man ser at armene ikke er så store som på bildet. Så bildet "lyver" i den forstand. Men at hun er ripped/liten fettprosent gjør at de ser enda større ut også ja, spesielt på bildet tatt fra den vinkelen.
    2  Bilder / Bilder av Fitnessutøvere / Sv: Marit Bjørgen på: 08. januar 2012, 16:18
    gi meg en test over 3 år hver eneste dag av marit med live filming overalt hun går slik at man ser at hun bruker kun lovlige "ting2 , da skal jeg tro at det er bare gode gener. Og vist det er tilfelle, da er det fantastisk(seriøst)
    3  Bilder / Bilder av Fitnessutøvere / Sv: Marit Bjørgen på: 08. januar 2012, 16:01
    Hvor stor kan en dame bli ved kun rett kosthold og trening uten steroider? http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.ironmagazine.com/blog/wp-content/uploads/2010/07/Isabell_sample2.jpg&imgrefurl=http://www.ironmagazine.com/blog/2010/hbo-real-sports-takes-easy-route-with-female-bodybuilding-feature/&h=700&w=472&sz=138&tbnid=uD47rhpZk_kLMM:&tbnh=90&tbnw=61&prev=/search%3Fq%3Dwoman%2Bbodybuilder%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=woman+bodybuilder&docid=dOkGboMnje59TM&hl=no&sa=X&ei=sa4JT6GHBOih4gTC7Pz5Bg&ved=0CDAQ9QEwAg&dur=851  
    Vist man sammenligner en proff bodybuilder med marit bjørgen ser det ikke ut som hun bodybuilderen i denne linken har noe spesielt større armer iallefall. Selv om dette er kun en sammenligning med en dame osv sier jeg ikke at dette er en god nok grunn, men stiller meg veldig kritisk til at marit bjørgen skal være så enromt stor iforhold til de andre skiutøverene. Det er veldig sjeldent at kvinner får så stor muskulatur med en six pack som kan ses fra månen. Hadde marit stilt i en bodybuilder konkuranse hadde jeg utvilsomt sagt at hun gikk på steroider. Steroider er også mer utbredt enn man tror, men da hun er med i landslaget er det kanskje en del tester som igjen gjør det litt vanskelig å tenke at hun bruker steroider da hun blir testet, men det spørs vel hvor ofte hun blir testet, og hvor stor effekt det går an å få av steroider i mellomrommet? Beklager at hun er et forbilde osv for mange, men er enda ikke overbevist at hun er helt ren.
    4  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Max gram pr proteinshake? på: 12. oktober 2011, 05:26
    Om kroppen IKKE hadde tatt til seg all næring å visst at NÅ har jeg fått nok kalorier, hadde ingen vært overvektige. Jeg vet det var snakk om proteiner, men da kroppen ikke har noen form for en "teller" som sier at dette er nok kalorier, tenker jeg at den heller ikke har en "teller" for proteiner, karbs, fett eller hva det måtte være. Kroppen tar nok opp all næring, derfor man også kan få mineral/vitamin forgiftning om man tar store doser. Dette er også litt høy tenkning så ikke ta dette som et 100% godkjent svar, langt ifra. Det som er med proteiner, og andre næringstoffer er jo at kroppen får jo "NOK" næring en aller annen gang om man spiser mye. Og at man spiser mer (feks ligge i 3000 kalorier i overskudd enn kroppen trenger, vil ikke gjøre at kroppen restituerer seg fortere vil jeg tro, kanskje heller motsatt da den vil bruke energi på forbrenningen?) Uansett har det vist seg at kroppen ifølge forskning aldri har trengt mer proteiner enn 2g per kg kroppsvekt. Olympiatoppen viser til noen heftige referanser her(søk det opp selv om du orker) Uansett har jeg merket at opp imot 3g protein per kg kroppsvekt hadde bedre fremgang for meg, om det var grunnet proteienene eller iform av flere kalorier er jeg usikker på.
    Jeg vet uansett at proteiner brukes til mye mer enn kun muskeloppbygging og myten om at man pisser ut proteinene ved for høyt inntak mener jeg er usann. Om man får påvist protein i urinen er man syk å har som regel Nyreskader. Om de nyreskadene kommer av for mye protein i kosten er dermed et annet tema, men har enda ikke blitt påvist med variert kost eller opp imot 3-4g protein per kg kroppsvekt. Å husk at et høyt proteininntak øker forbrenningen da det er kompliserte ting som skal skje i kroppen ved å fordele proteinene der de hører til i alle kroppens prosesser. Lite karbo, lite fett å høy protein er det dermed vanskelig å bygge muskler på. Min roman for idag, som sagt litt høy tenkning, men håper også det gir noen svar eller videre høye tanker fra andre her;)
    5  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Trenger hjelp - går ikke opp i vekt på: 12. juli 2011, 00:48
    Drikk gainer, søk opp mammoth 2500 eller mutant mass...selges på gymgrossisten.no...ta fulle porsjoner 240g.

    spis is 8-9 store spiseskjeer iskrem og kast i deg en hel cashewnøttpakke før leggetid.

    Frokost spiser du det du klarer og kaster i deg en gainer/mammoth 2500 feks når du ikke orker mer mat.

    Drikk gainer 3 ganger daglig så lover jeg deg vektoppgang i tilegg til å spise det du spiser nå. Kanskje lurt å starte med 2 gainere daglig for å se da:) Det er kanskje ikke så veldig helselig, men det funker.
    6  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Numero Uno to be - Josteins Bildelogg på: 04. juli 2011, 16:00
    ikke bedre utviklet, men mindre utviklet iforhold til andre "muskler" i låret. vastus medialis altså den som går på innsiden av kneeskålen. Men kanskje det bare er skyggen på bildet som gjør det slik.
    7  Trening / Skader og Smerter / Sv: strekke merke? på: 04. juli 2011, 13:29
    gå saktere opp i vekt:)
    8  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Numero Uno to be - Josteins Bildelogg på: 04. juli 2011, 03:02
    Går du helt ned i knebøy/eller andre benøvelser når du trener beina? at lårbeinet er parralellt med gulvet eller lengre ned? kanskje bare bildene som ikke er så gode å se det på, fordi du har bra lår, men vastus medialis ser underutviklet ut iforhold til lårstørrelsen ellers:) Ellers bra;) stå på.
    9  Trening / Treningsprogrammer / Sv: hvordan få best effekt av markløft? på: 30. juni 2011, 14:07
    ikke mer enn 8 reps er å foretrekke for min del da det som oftest går utover teknikken desto trøttere man blir. Derfor vil jeg sterkt anbefale å ikke løfte 15-20 reps markløft. Skal en trene med feks 50-60% av sitt maksløft, kan en heller løfte 5 reps på den vekta å ha kortere pause feks istedenfor å gå nesten/til failure på 12-15 reps
    10  Trening / Treningsprogrammer / Sv: hvordan få best effekt av markløft? på: 30. juni 2011, 14:04
    Løft (med rett teknikk) og øk vektene.
    11  Trening / Forum for ungdom / Sv: Tid, styrketrening på: 26. juni 2011, 19:17
    man kan heller ikke tro at selv om man trener effektivt å flere timer når en har nettopp startet å trene at så lenge det er effektiv trening så er det bra å fører til resultater. Hva er effektiv trening da som dere sier? så lenge pausene ikke er over 5-10 minutter mellom hvert sett, da kan man trene i 3-10 timer? vist du ikke er maratonløper å nybegynner er det ikke til å anbefale uansett om du får en økning i begynnelsen.

    12  Trening / Forum for ungdom / Sv: Tid, styrketrening på: 26. juni 2011, 19:12
    kortisolnivået blir jo skyhøyt etter 1 time styrketrening. Kortisol=nedbrytende hormon/stresshormon som ikke er bra for muskelveksten.

    http://no.wikipedia.org/wiki/Kortisol
    http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=55
    https://www.tn.no/drivkraft/artikler/optimal-fettforbrenning (kan også lese om kortisol her)

    Selvfølgelig har det noe å si hvor lang en styrkeøkt er.

    Og hvilke styrkeløftere trener 7-8 timer dagen? det høres tvilsomt ut i mine ører. Er det slik at de trener 7-8timer daglig, er det iallefall ikke sammenhengende.
    13  Trening / Olympisk vektløfting / Sv: High Bar VS Low Bar Squat på: 12. juni 2011, 20:37
    Så da hadde du egentlig rett, men så har du tenkt deg om og nå er du like langt ut å kjøre som Ripptoe.. Det er ikke bra.. Du får tenke deg om extra hardt, så kanskje jorden blir flat også

    Derfor du heter MR.Benkpress og ikke MR.low bar squat. Tenk deg om selv.
    14  Trening / Olympisk vektløfting / Sv: High Bar VS Low Bar Squat på: 10. juni 2011, 03:59
    vil bare si at frontbøy og high bar squat  tar mer på korsrygg enn low bar squat. Det sier jo marc rippetoe de første sekundene i videon også, å det samme står i boka til Greg. Tyngdepunkte blir jo forflyttet oppover desto lengre opp man forflytter stanga slik at korsryggen må jobbe mer:) Ser bare de aller fleste skriver motsatt, at low bar squat tar mere på korsrygg( som også jeg tenkte i begynnelsen)
    15  Kosthold / Oppskrifter / Sv: Hva spiser du akkurat nå? Foodporntråden på: 30. mai 2011, 21:17
    Simple as that? Tongue

    Simple ass that!!;)
    Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 46
  • Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

    Effektiv beintrening

    Trening30.07.202069

    Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
    Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
    Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
    Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?