Vis innlegg
Sider:
  • 1
  • ...
  • 207
  • 208
  • 3106  Kosthold / Kosttilskudd / Re:V12 på: 20. januar 2004, 13:11
    Vdr. forskjellen på vanlig kratin (monohydrat) og V 12.

    Det er antakelig drevet for lite forskning på effektene av de forskjellige stoffene i V 12, til at vi kan si hva det er eksakt ved den som gjør den mest virkningsfull. Jeg kan i alle fall ikke gi noen fullgod vitenskapelig forklaring.

    Trolig er synergien mellom de ulike stoffene helt vesentlig, uten at jeg har noen personlig interesse av å reklamere for V 12 er det simpelthen et produkt som har overrasket meg.
    Man tror bla følgende;
    -V 12 inneholder trikreatin malat i stedet for kreatin monohydrat. Det første er et kreatinsalt som tas lettere opp i muskelen enn monohydrat. Dette hevdes å gi større ATP-produksjon. Kommentar; Egne erfaringer synes absolutt å støtte dette, siden jeg ikke har hatt noen problemer med væske-ansamling eller bløt muskulatur med V 12.
    -V 12 inneholder også N-Acetyl L-glutamin og Betaine Glycocyamine. Dette hevdes å øke kroppens lagring av kreatin
    -V 12 inneholder også taurine. Dette er den aminosyren som det finnes nest mest av i skjelettmuskulaturen. Enkelte har hevdet at dette øker utholdenheten under hardt arbeid, og at det har en insulin-hermende effekt. Kommentar: jeg synes dette er spennende, og kan i alle fall bekrefte at jeg synes jeg kan gi veldig mye på trening med påfølgende gode resultater på muskelmassen ved bruk av V 12.
    -V 12 inneholder til slutt Arginine Alpha-ketoglade, som sies å bedre nitrogen-oksid balansen i kroppen, noe som er kjent for å lette proteinsyntesen. Siden jeg er over ungdommen er en av de mest positive effektene for meg med bruk av V 12 at restitusjonsfasen er kortere. Jeg passer på å spise mye protein, og effekten av dette har vært bedre enn under tidligere "eksperiment" med å øke proteininntak.

    Tilslutt mener jeg at  V 12 har en økonomisk og helsemessig gevinst i forhold til en del andre produkter jeg har prøvd innenfor kreatintransport som gir masse raske karbohydrater. La meg ta et eksempel.
    Jeg har betalt ca 400 kr for en boks (908 gram) Cell-tech. Siden hver dose er på 99 gram (...) betyr det at en boks bare rekker til ca 9 serveringer..eller ca oppladning i 5 dager! Med V 12 trenger du ingen oppladning, og resultatene kom for meg etter ca 10-12 dager med DAGLIG inntak ihht produsentens anbefaling. De små mengdene med V 12 som trengs for resultat (10-20 gram/dag) gjør derfor dette til et meget kosteffektivt produkt. Ta V 12 ihht instruksjonene på boksen, det hele er meget enkelt.

    Når det gjelder det helsemessige aspektet har jeg selvsagt ingen som helst vitenskapelig dekning for det jeg nå sier. Imidlertid stiller jeg spørsmål ved hvor gunstig det er å ta kreatintransport-produkter som gir opptil 75 gram meget raske karbohydrater (sukker) i en enkelt servering. Riktignok vil dette sukkeret føre til at kreatinet lettere tas opp i muskulaturen, og jeg ser ikke bort fra at det å ta slike produkter UNDER trening kan gi økt yteevne på tunge økter, jeg ser heller ikke bort fra at feks 75 gram sukker etter trening kan øke restutusjonen (jeg tviler på nytten i forhold til langsommere karbohydrater før og etter trening) men så store mengder sukker i form av enkeltserveringer vil trolig også gi svære hopp i blodukkeret. Jeg ser at flere kommentatorer i USA også stiller spørsmål ved hvor god en slik ernæringsstrategi er (se bla BodybuildingForYou.com).

    Personlig er jeg i alle fall fornøyd med V-12, og merker ingen bivirkninger ved bruk.
    3107  Kosthold / Kosttilskudd / Re:V12 på: 20. januar 2004, 13:08
    Vdr. forskjellen på vanlig kratin (monohydrat) og V 12.

    Det er antakelig drevet for lite forskning på effektene av de forskjellige stoffene i V 12, til at vi kan si hva det er eksakt ved den som gjør den mest virkningsfull. Jeg kan i alle fall ikke gi noen fullgod vitenskapelig forklaring.

    Trolig er synergien mellom de ulike stoffene helt vesentlig, uten at jeg har noen personlig interesse av å reklamere for V 12 er det simpelthen et produkt som har overrasket meg.
    Man tror bla følgende;
    -V 12 inneholder trikreatin malat i stedet for kreatin monohydrat. Det første er et kreatinsalt som tas lettere opp i muskelen enn monohydrat. Dette hevdes å gi større ATP-produksjon. Kommentar; Egne erfaringer synes absolutt å støtte dette, siden jeg ikke har hatt noen problemer med væske-ansamling eller bløt muskulatur med V 12.
    -V 12 inneholder også N-Acetyl L-glutamin og Betaine Glycocyamine. Dette hevdes å øke kroppens lagring av kreatin
    -V 12 inneholder også taurine. Dette er den aminosyren som det finnes nest mest av i skjelettmuskulaturen. Enkelte har hevdet at dette øker utholdenheten under hardt arbeid, og at det har en insulin-hermende effekt. Kommentar: jeg synes dette er spennende, og kan i alle fall bekrefte at jeg synes jeg kan gi veldig mye på trening med påfølgende gode resultater på muskelmassen ved bruk av V 12.
    -V 12 inneholder til slutt Arginine Alpha-ketoglade, som sies å bedre nitrogen-oksid balansen i kroppen, noe som er kjent for å lette proteinsyntesen. Siden jeg er over ungdommen er en av de mest positive effektene for meg med bruk av V 12 at restitusjonsfasen er kortere. Jeg passer på å spise mye protein, og effekten av dette har vært bedre enn under tidligere "eksperiment" med å øke proteininntak.

    Tilslutt mener jeg at  V 12 har en økonomisk og helsemessig gevinst i forhold til produkter som feks. Cell-Tech og andre kreatintransportprodukter, som gir masse raske karbohydrater. Jeg har betalt ca 400 kr for en boks (908 gram) Cell-tech. Siden hver dose er på 99 gram (...) betyr det at en boks bare rekker til ca 9 serveringer..eller ca oppladning i 5 dager! Med V 12 trenger du ingen oppladning, og resultatene kom etter ca 10-12 dager. De små mengdene med V 12 som trengs for resultat gjør derfor dette til et meget kosteffektivt produkt. Ta V 12 ihht instruksjonene på boksen, det hele er meget enkelt.

    Når det gjelder det helsemessige aspektet har jeg selvsagt ingen som helst vitenskapelig dekning for det jeg nå sier. Imidlertid stiller jeg spørsmål ved hvor gunstig det er å ta kreatintransport-produkter som gir opptil 75 gram meget raske karbohydrater (sukker) i en enkelt servering. Riktignok vil dette sukkeret føre til at kreatinet lettere tas opp i muskulaturen, og jeg ser ikke bort fra at det å ta slike produkter UNDER trening kan gi økt yteevne på tunge økter, jeg ser heller ikke bort fra at feks 75 gram sukker etter trening kan øke restutusjonen (jeg tviler på nytten i forhold til langsommere karbohydrater før og etter trening) men så store mengder sukker i form av enkeltserveringer vil trolig også gi svære hopp i blodukkeret. Jeg ser at flere kommentatorer i USA også stiller spørsmål ved hvor god en slik ernæringsstrategi er (se bla BodybuildingForYou.com).

    Personlig er jeg i alle fall fornøyd med V-12, og merker ingen bivirkninger ved bruk.
    3108  Kosthold / Kosttilskudd / Re:V12 på: 20. januar 2004, 12:13
    Etter å ha trent i nærmere 25 år er jeg relativt skeptisk til "vidunderprodukter", men har eksperimentert mye med ulike kreatintilskudd. Og en ting er sikkert; V-12 HAR FUNGERT UTROLIG BRA FOR MEG! Jeg har hatt helt overlegen effekt av V 12 sammenliknet med CELL-TECH (et dyrt produkt med masse raske karbohydrater) og kreatin monohydrat. V 12 er rett og slett et meget godt produkt for oss som ikke bruker dop. V 12 har hjulpet meg å bryte treningsplatå, gir økt styrke, bedret resitusjon og en flott "pump". Foretrekker smaken "Tropical punch". Tips; jeg synes smaken og oppløsningen er fortreffelig når jeg blander V 12 med Farris!
    Sider:
  • 1
  • ...
  • 207
  • 208
  • Bananpannekake

    Kosthold23.11.20202213

    Perfekt å starte dagen på!
    Her får du hjelp til å sette sammen et optimalt kosthold med enkle tips og triks.

    Proteinrike tacolefser

    Trening21.11.202030

    Bytt ut tradisjonelle tortillalefser eller speltlomper med hjemmelaget proteinrike tacolefser.
    Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

    Effektiv beintrening

    Trening30.07.202069

    Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.