Visning av honnrposter for TeamDal
Sider:
  • 1
  • 1  Generelt / Loggbok Online / Sv: Teamdal (film) olympisk vektløfting 21. mai 2011, 17:12
    Olympisk vektløfting program syklus 3 uke 1
    økt 5/5

    lørdag 21.5.11 - totalt: 2t - kroppsvekt: 83,6 kg
    støt
    80x1
    85x1
    90x1 PR
    chins kroppsvekt: 83,6 + 5kg x 8/7/6/4 - totalt= 25
    knebøy volumdeload 127,5x7x2
    tøying

    1: jeg må øke stabilitenen/styrken med vekta over hodet.

    2: jeg må øve på å få stanga til å lande i riktig posisjon.
    Honnr gitt av : zenurai, 21. mai 2011, 20:37
    2  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Henrico4 skal legge på seg! 26. april 2010, 15:59
    hei. du har hatt god fremgang. men det virker som du har nådd et lite platå kanskje.. du kan jo prøve et program der du øker vektene feks 2,5 fra gang til gang. og muligens et program med litt høyere frekvens enn 1 gang i uka for hver øvelse/muskel. jeg ville iallefall prøvd å ta benkpress 2 ganger i uka. minst!

    men uansett lykke til videre;)
    Honnr gitt av : andysmuck, 26. april 2010, 16:13
    3  Trening / HST / Sv: Er HST mer behagelig? 08. april 2010, 17:48
    musklene trenger en viss mengde for å vokse! men det er viktig å vite forskjellen på for mye og altfor lite.

    hva ønsker du å få ut av treningen?

    man kan få resultater på mange forskjellige måter. det enkle er ofte det beste. men jeg ville sagt at 1 sett til failure blir for lite. ville heller tatt 2-3 sett på 5-8 reps. men det blir vanskelig for meg å gi deg et nummer, siden alle er forskjellige her, i forhold til treningserfaring og styrke.

    jeg ville sagt at du alltid burde ligge 2-3 reps unna failure. bortsett fra på høyintensivdager der målet er å få en ny rekord!

    utmattelse burde aldri være et mål i seg selv så lenge du ikke trener høyrepp-trening!

    de fleste nybegynnere vil øke av hva som helst. 1 x 10 for dem funker sikkert fint. det samme for overtrente folk som er vant til et sinnsykt volum. men jeg TROR ikke at 1 x 10 til utmattelse fungerer i lengden. (hvis du er ute etter styrke og muskelmasse). det er iallefall ikke optimalt.

    DETTE er bare mine meninger som jeg TROR på i forhold til hva jeg har lest og erfart. har ikke mye erfaring da! så ikke ta mine ord for god fisk. det fins så mange forskjellige meninger der ute, og jeg er sikker på at alle har rett på sinn egen måte. de tror iallefall det. og det tror jeg også. helt til jeg lærer noe annet/nytt...
    Honnr gitt av : thePTS, 09. april 2010, 09:11
    4  Trening / Forum for ungdom / Sv: markerte brystmuskler 07. februar 2010, 14:44
    Alltid mange spydige komentarer på slike poster. er kanskje litt rart for treningsforumfolk å skjønne, men de fleste menn syns Tupac har tilstrekkelig med brystmuskulatur! Det er heller ikke særlig hyggelig å få slike svar når man er litt ny innenfor trening. så kanskje vi kan prøve å forstå at ikke alt er så enkelt bare fordi du har funnet ut av det selv.

    til trådstarter: du får begynne å spise litt siden du er så tynn. gjerne melde deg inn på et treningsstudio også. bare så det er sagt så har han fyren på bildet genetikken i orden:) så det kan bli vanskelig å få samme form på brystet men du kan helt klart få større muskler iallefall. men SPIS MER! du er 185cm og veier 65 kg?! det er alt for lite:P spis til du sprekker ville jeg sagt. og tren tungt.
    Honnr gitt av : xXUnknownXx, 19. februar 2010, 11:51
    5  Trening / Forum for ungdom / Sv: Kan noen sette opp ett treningsprogram til meg av dette? 02. februar 2010, 22:08
    knebøy 3x12

    strakmark 3x12

    benkpress med hantler 3x12

    nedtrekk 3x12

    skulderpress med hantler 2x12

    ---

    fullkroppsprogram 3 ganger i uka. øk med 2,5 kg hver gang. skift 2 reps ned hver uke. altså:
    uke 1: 3x12
    uke 2: 3x10
    uke 3: 3x8
    uke 4: 3x6

    korte pause 30-60 sek
    sakte og rolig utførelse.

    veit ikke helt hva du er ute etter. muskelmasse. styrke. fettap.. men funker kjempe fint dette programmet hvis du følger det iallefallen måned;)
    Honnr gitt av : oddgunn, 04. februar 2010, 16:16
    6  Trening / Strongman / Sv: SE WSM 2009 DEL 2 22. januar 2010, 01:03
    del 3, hvis jeg ikke har bomma helt:

    http://www.youtube.com/watch?v=7iRyQeDDKH0#noexternalembed&feature=channel
    Honnr gitt av : DannY GuettA, 22. januar 2010, 01:13
    7  Kosthold / Vektnedgang og Diett / Sv: DEFFING! trenger desperat svar! 19. januar 2010, 10:06
    alltid tren baseøvelser! Evil
    Honnr gitt av : Gooby, 20. januar 2010, 07:52
    8  Trening / Forum for ungdom / Sv: mitt program! ta en titt? :) 26. desember 2009, 21:45
    alt for mye fokus på bryst og triceps!

    du har en dag med fokus på bryst og triceps og en annen dag med fokus på bein og rygg. bein og rygg er såååå mye større og trenger mye mer fokus enn bryst og triceps.


    knebøy, markløft, kabel-roing, en-arms roing, pull ups og chins  er alle STORE øvelser som er veldig tunge! hvorfor ikke fordele det litt mer utover. som feks:

    mandag:
    benkpress
    skulderpress
    tricepspress(ext.)

    tirsdag:
    knebøy
    kabelroing
    pull-ups

    torsdag:
    smalbenk
    militærpress
    skråbenk

    fredag:
    markløft
    enarms roing
    chins


    å ta markløft og knebøy på samme dag er jo ekstremt slitsomt!!
    Honnr gitt av : mufc, 26. desember 2009, 21:54
    9  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Hei alle sammen!! Ny her. 27. november 2009, 13:18
    bra du setter deg små mål til og begynne med Wink tror det kommer til å gå kjempe fint!
    prøv også å logg treninga di/spisingen her på forumet! lover deg at det vil ha mye å si.
     og husk at du ikke alltid føler deg like gira på å trene, men da er det bare å presse seg igjennom det og vente på neste trening som sikkert vil bli mye bedre. altså ikke gi opp ved første dump i veien!
    lykke til!  bodybuilder
    Honnr gitt av : ivar.v, 27. november 2009, 13:24
    10  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Sv: Flere ting som hjelper til muskelbygging? 23. november 2009, 15:38
    har nok ikke noe særlig å si hvis man driver med hobbytrening, men for en som driver mer seriøst så vil nok litt kardiovaskulær trening bare være positivt.

    det at muskelen ikke får nok oksygen under vekttrening har nok litt å si ja.

    som stiansoftcore sier så suger det en del kalorier, men da må man bare spise mer ikke sant Wink selvsagt så burde man ikke gå over styr da.

    selv så hater jeg det. men det forrandrer ikke saken om at du kan få en positiv innvirkning på løftene dine med hjelp fra kardiotrening.
    Honnr gitt av : henrikhardcoar, 24. november 2009, 17:36
    11  Trening / Styrkeløft / Sv: Teknikksjekk baseøvelser 27. oktober 2009, 18:08
    Merker ikke noen smerter av benk, men kan se du synes det ja. Vil ikke dette være optimalt for å få kassa mest mulig opp, og mindre løftebane? Ser selv at jeg bør holde bedre spenn i underkroppen også.

    ja det er kanskje optimalt for mindre løftebane og liten risiko for skulderskade, men det er iallefall ikke optimalt å bøye ryggen såpass mye tilbake hvis man tenker på korsryggen. ryggen er ikke laget for det! man burde egentlig ha ryggen rett og ikke ta stanga helt ned til brystet for å unngå skader.. men det er det ingen som gidder. ikke jeg heller!
    Honnr gitt av : Fosen, 04. november 2009, 08:51
    12  Generelt / Loggbok Online / Sv: Stiansoftcores trenings og matlogg (bilder av hvalrosstian på side 1) 16. juni 2009, 21:00
    Det kan stemme, jeg har lest flere steder at hvis man går for lavt, så kan det stoppe opp. Jeg skjønner ikke helt hvordan dette henger sammen, man bør jo egentlig gå raskere ned, hvis man fortsatt er like aktiv.


    hvis man går for lavt så setter kroppen seg i et slags sparemodus på grunn av at den tror en sultkrise kommer så da klamrer den seg fast i alt fett som er! merkelig åssen kroppen funker. men har jo bare lest dette. sikkert bare tull Tongue
    Honnr gitt av : henrikhardcoar, 16. juni 2009, 22:10
    13  Generelt / Åpent forum / Sv: Innvandrere voldtar Oslo 16. april 2009, 18:44
    norge er norge uten utlendinger. norge med utlendinger er et mer nytt norge. like kjedelig hvis du spør meg! men det er ikke det som er poenget. skal man ikke føle seg trygg i sitt eget lang.

    nå veit jeg ikke hvor du kommer fra atlasos men hvis du bodde i hjemlandet ditt som var ganske fredelig. selvfølgelig var det litt kriminalitet.. menmen.. så begynte det å strømme til med norske flyktninger.. mange var snille og arbeidssomme. men en stor andel ranet, voldtok og skapte bråk overalt. ville ikke du ha hatt lyst til å kaste dem ut??!

    poenget er hvis du kommer til et land for å komme unna krig og elendighet så burde du være ganske forsiktig med hva du finner på selv.

    har ikke noe imot utlendinger. (er ca. 80 % der jeg bor) men jeg har noe imot folk som lager bråk (og spesielt de som bare er "gjester" i landet mitt)
    Honnr gitt av : The Weise-Guy, 16. april 2009, 18:54
    14  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Futuba - Ny formupdate s.12 21. mars 2009, 14:48
    jeg vil også følge med Grin

    en av de mest spennende loggene jeg har lest. stå på!
    Honnr gitt av : T.E.S, 21. mars 2009, 17:43
    15  Generelt / Loggbok Online / Sv: Jente skal bli superdeilig. 07. mars 2009, 18:36
    det at du spiser litt usunt i starten er ikke så farlig. etterhvert kan jeg tenke meg at du blir helt avhengig av å være sunn. jeg har ikke spist godteri eller no mcdonaldsmat på et halvt år. og tanken på å gjøre det gjør meg rett og slett kvalm  Grin

    men seriøst.. prøv å ta deg selv i nakken og ikke spis usunn mat som boller og kakao når alle andre gjør det. med en gang vil du føle deg forferdelig. men etterhvert så kommer du til å få en kjempe stolthetsfølelse inni deg og like det Cool
    Honnr gitt av : MarreLom, 09. mars 2009, 10:38
    Sider:
  • 1
  • Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
    Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?
    Dette programmet er perfekt for hjemmetrening eller hvis du har dårlig tid.

    Hvordan få mer ut av markløft?

    Trening27.05.202040

    Slik får du mer ut av markløft.
    Dette er miniguiden på hvordan du skal holde deg slank.