Visning av honnrposter for henrikhardcoar
Sider:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • ...
  • 25
  • 31  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: zen - peaceful warrior 11. juni 2011, 00:01
    Siden når ble idrettskader en sykdom?

    Les det jeg skrev èn gang til.

    Antibiotika i visse tilfeller(ved sykdom). Sykdom som i forkjølelse og influensa osv.

    Jepp, men tenkte det var mer relatert til at zen hadde en idrettskade. fyren er jo ikke syk Smiley Men fatter poenget ditt.
    Honnr gitt av : zenurai, 11. juni 2011, 00:16
    32  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: zen - peaceful warrior 10. juni 2011, 21:21
    Standard råd hos vanlig fastlege = Være forsiktig(mindre belastning) og paracet(eller andre smertestillende)
    Antibiotika i visse tilfeller(ved sykdom) og til nød kanskje MR scan
    Er vel ingen leger som foreslår antibiotika ved idrettskader? Tongue

    Mye god mentalitet her inne om dagen Smiley Tar til meg det! Skumleste en artikkel på bodyrecomp. her om dagen
    http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/insulin-sensitivity-and-fat-loss.html

    Angående det du skrev i tråden til beef om slapphet når man spiser mat på IF (har hengt meg voldsomt opp i dette, og lurt mye på det)

    Sitat
    1. On high-carbohydrate intakes, do you find yourself getting pumped and full or sloppy and bloated? If the former, you have good insulin sensitivity; if the latter, you don’t.

    2. When you eat a large carbohydrate meal, do you find that you have steady and stable energy levels or do you get an energy crash/sleep and get hungry about an hour later? If the former, you probably have normal/low levels of insulin secretion; if the latter, you probably tend to over-secrete insulin which is causing blood glucose to crash which is making you sleepy and hungry.

    Trenger ikke nødvendigvis ha noe med IF å gjøre at du føler deg slapp etter måltider, men kan henge litt sammen med det:

    1. Overgangen 'fasted state' til 'fed state'. Når du faster er noradrenalin+adrenalin+glukagon typisk høyt, insulin lavt. Når du er fed er det omvendt. Mao. kan overgangen 'mye noradrenalin+adrenalin (som gir økt mentalt fokus/oppspilthet/energi/trordufatter)' til 'mindre noradrenalin og dårligere mentalt fokus (relativt til fasted såklart)' bidra til at du føler deg slapp. Fordi du er vant med økt fokus i fasted, og så går over i fed.

    2. Super insulinsensitivtet. Insulinresponsen fra vev er kanskje såpass bra at næringen (spess glukose kanskje) smeller så raskt inn i vevet at du får semi-lavt blodsukker = du føler deg slapp.

    Litt klumsete forklart, men ga det mening? Er nok mer, men jeg tror nok insulinsensitivtet og fasted->fed kan være årsaken til noe av det.

    EDIT: Tror forresten jeg siterte feil artikkel, menmen. Skal finne riktige:p
    Honnr gitt av : zenurai, 11. juni 2011, 00:16
    33  Generelt / Loggbok Online / Sv: softcore: diskotekspump s113 09. juni 2011, 14:17
    Enig i at det er feigt å kaste inn håndkle når man har satt seg mål. Men skal innrømme at jeg har vært innom tanken en del ganger i løpet av de siste ukene. Føler liksom ikke at dietten blir 100% når jeg er hjemme, og en diett som ikke blir 100% blir fail i mine øyne.

    Men skal uansett teste diett ut denne uken, blir spennende å se hvordan kroppen responderer på litt alkohol og lite mat på en lørdagskveld, lenge siden sist  Grin
    Nja, litt uenig med deg, 70% er ikke like bra som 100%, det er sant. Men 70% er ikke engang sammenlignbart med ingenting. Hadde hele befolkningen giddi å fått til 10% bedre enn ingenting i det hele tatt, hadde nok fedmeepidemien vært klin borte.

    Så lenge man gjør sitt aller beste med det man har, har man ingen grunn til å være misfornøyd. Wink
    Honnr gitt av : MarianneD, 09. juni 2011, 14:18
    34  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Trenings&bildelogg (KAKER&IS 37-38-39) FTW2013 09. juni 2011, 00:38
    Hva med litt bilder av bakeren og ikke bare baksten? Wink
    Helt enig. Publikum (les: jeg) er klar for "andre boller" (les: lettkledde bilder av deg) Wink Cool Cheesy Wink
    Honnr gitt av : bjørn`, 09. juni 2011, 06:17
    35  Generelt / Loggbok Online / Sv: softcore: diskotekspump s113 09. juni 2011, 00:31
    Så fine sokker du har, Stian.

    Ut fra bildene dine skulle man nå tro at du var langt under 90, så vekta har ikke så mye å si Wink
    Tack!

    Får som regel noen hevede øyenbryn som respons når jeg forteller at jeg veier ~90kg til folk, så det stemmer nok det du sier! Moro å komme hjem og møte kjente som vanligvis aldri sier noe, men som nå sier jeg ser en god del slankere ut - spesielt jenter er ganske syke på å spotte sånne ting

    Gir ganske beng i vekta, men har liksom satt meg mål om å nå 85 da........ Cheesy Bare pyser som gir seg halvveis.
    Honnr gitt av : MarianneD, 09. juni 2011, 00:38
    36  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Konkurranse: Største kroppstransformasjon 07. juni 2011, 01:20
    Noen som har fat guy til lean og muskuløs-bilder?
    Gi meg 1-2 år. Prepare to be mentally blown away.
    Honnr gitt av : Kimmi90, 08. juni 2011, 09:24
    37  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Konkurranse: Største kroppstransformasjon 07. juni 2011, 01:20
    Noen som har fat guy til lean og muskuløs-bilder?
    Gi meg 1-2 år. Prepare to be mentally blown away.
    Honnr gitt av : BF/AF-2013, 07. juni 2011, 01:30
    38  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: BODYB - Deff 2011 igang: MONSTERupdate 2. Juni #35 04. juni 2011, 15:30
    Mye tider på at den ekstra vekta jeg drar på meg er store mengder vann, derfor ser jeg veldig fort hard ut. Det var ikke slik før, dette er noe kroppen tydeligvis utvikler seg til med årene som går dersom en er seriøs med trening og kosthold. Jeg har tydeligvis lett for å dra på meg MYE vann i fett og muskelmasse, mens jeg kan spise utrolig mye dritt uten å dra for mye fett. Det fettet jeg drar på meg slipper utrolig lett. Fettet som sitter igjen fra forrige sesong er et helvete hvert bidige år.

    Reminds me of
    Sitat
    Everything I eat seems to turn to muscle.

    "When I started taking the dark-indigo capsules I weighed 221. Eight days later I had dumped fat and excess water and dropped down to 211. At first I thought I was taking a fat-burner. But after six days of adding carbs (like you suggested) I'm up to a lean 224, and I'm just as lean (if not leaner) as I was at 211!

    "I hate to be 'that guy' who keeps on raving about something, but I honestly would take up a second mortgage to make sure that I never run out of this stuff. It keeps getting better and better. The only downside is that I'm changing too fast and people are starting to 'talk.'"

    – Christian Thibaudeau
    http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/indigo3g_repartitions_nutrients_into_muscle_instead_of_fat

    Tongue
    Honnr gitt av : Ryū, 04. juni 2011, 15:45
    39  Kosthold / Vektnedgang og Diett / Sv: Hva er egentlig sult? 31. mai 2011, 15:31
    En har et hormon som heter ghrelin som sendes ut fra tarmkanalene når det er på tide å få seg mat (basert blandt annet på næringsinnhold i blodet), og det aktiverer en kjerne i hypotalamus som sender ut et nevropeptid (nevropeptid y) som rett og slett vil få deg til å spise. Ghrelinnivået øker før måltid, og synker etterpå - og spiller også inn på tarmbevegelser (fordøyelsesbevegelser).

    Bare en liten advarsel; jeg studerer ikke medisin eller noe fysiologi, så svaret over er gitt på bakgrunn av informasjon gitt av en legestudent og litt arbeid på wikipedia, så bør ikke brukes som kilde, men kanskje heller som å tilfredstille nysgjerrigheten. Om du syns slike ting er interresant søk deg inn på legestudiet forresten, hehe Smiley Mye godsaker du lærer der.

    Edit: Redigerte innlegget ditt Rocky, slipper å quote innlegget som er rett over, hehe.. slitsomt å lese sammendrag av sult to ganger Wink
    Jepp, helt riktig - men med det der er det veldig lett å tenke "jepp, ghrelin - det reguleres av mage-tarm, og sender signaler opp til hjernen som gjør deg sulten - jeg har forstått sult". Oppdagelsen av både ghrelin og peptid YY er ganske ny sånn i klinisk sammenheng, det er MAAAAAAAAAAAAAAAAAAASSE mer å oppdage på denne fronten. Men får man med ghrelin har man forstått noe av det vi vet - og sannsynligvis en viktig brøkdel av hele bildet.

    Ikke noe kritikk av hva du skrev, men bare en liten btw!
    Honnr gitt av : zenurai, 31. mai 2011, 16:04
    40  Kosthold / Vektnedgang og Diett / Sv: Hva er egentlig sult? 31. mai 2011, 15:09
    Lavt blodsukker = sult, ergo må du spise noe med næring for å bli mett.
    Bwahaha, ta deg en bolle. Lavt blodsukker betyr lavt blodsukker og ingenting annet.
    Altså , er sult et tegn på at jeg TRENGER mer kalorier, eller bare at magen er tom?
    Begge deler. Det er en del sulthormoner inne i bildet som regulerer sultfølelsen uavhengig av mageinnhold, men om du har mat i magen er også med på å bestemme om du føler deg sulten. Sultfølelse betyr ikke at kroppen din trenger energi, da hadde ingen vært sultne på bulk. Heller hadde ingen overvektige vært sultne.

    Jeg går utifra at det er sultfølelsen det er snakk om, og ikke SULT - fordi det er to helt forskjellige ting.
    Honnr gitt av : Hr.Smith, 31. mai 2011, 15:42
    41  Kosthold / Vektnedgang og Diett / Sv: Hva er egentlig sult? 31. mai 2011, 15:09
    Lavt blodsukker = sult, ergo må du spise noe med næring for å bli mett.
    Bwahaha, ta deg en bolle. Lavt blodsukker betyr lavt blodsukker og ingenting annet.
    Altså , er sult et tegn på at jeg TRENGER mer kalorier, eller bare at magen er tom?
    Begge deler. Det er en del sulthormoner inne i bildet som regulerer sultfølelsen uavhengig av mageinnhold, men om du har mat i magen er også med på å bestemme om du føler deg sulten. Sultfølelse betyr ikke at kroppen din trenger energi, da hadde ingen vært sultne på bulk. Heller hadde ingen overvektige vært sultne.

    Jeg går utifra at det er sultfølelsen det er snakk om, og ikke SULT - fordi det er to helt forskjellige ting.
    Honnr gitt av : zenurai, 31. mai 2011, 15:25
    42  Generelt / Åpent forum / Sv: Samleie 30. mai 2011, 14:58
    http://www.elitefitness.com/reports/uman/Oral.pdf

    Lyle McDonald har også noen bra kjøreregler, skal se om jeg får fisket de opp for deg.
    Honnr gitt av : Ryū, 30. mai 2011, 15:01
    43  Generelt / Loggbok Online / Sv: christar - Diett (IF) 29. mai 2011, 22:45
    Kan jo sakse inn den her fra innboksen min:

    Du må få opp bevegeligheten i viktig muskulatur.
    Begynn å tøy på denne, evt mot en benk istedet for gulvet.
    Hold 90-120 sek om gangen. Bør også gjøres som en del av oppvarming til bøy/mark
    http://www.youtube.com/watch?v=JbpkAOxro5Q&NR=1

    I tillegg bør du tøye frem- og bakside lår og hofte. Regner med at du også trener litt kjerne, slik som planken(med ræva litt opp slik at svai unngås)

    For min egen del så hjalp det mye for meg å gå fra highbar til lowbar bøy også. Mange av gutta på gymmet som står med knærna rett frem så de setter seg liksom PÅ beina, og ikke mellom hvis du skjønner. Litt bredere stance så setter man seg mellom istedet. Liten vanesak, men fy så mye det hadde å si for stabiliteten for meg. Så:
     - Tøy hamstrings som over før bøy/mark, også på de andre dagene
     - Prøv stanga litt lavere på ryggen, du må jobbe den litt ned for å få den dit. Kan være litt ubehagelig i starten, prøv deg frem
     - Litt bredere stand

    Blir litt annen vinkel på lår/korsrygg også med lowbar og bredere stand.

    Men sjekk siden til Sandvik på tøying, så løser det seg nok. Men tar tid og er ganske kjedelig Tongue
    Honnr gitt av : christar, 29. mai 2011, 22:58
    44  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Stiansoftcores billedprofil 28. mai 2011, 17:02
    Bra fremgang! Smiley
    Eg takkar og bukkar! Med 531 er det ikke ny maksing etter fullført syklus nei, blir nok bare å hoppe på ny runde.

    EDIT: Ser du tok det vekk nå, men jeg lar svaret mitt stå der
    Se der! Helt klart god framgang Smiley Begynner å skje noe med magen nå, Stian. Spesielt om vi tar en titt på side 1 og ser på det bildet da du veide 107 kilo. 3 kg til innen juli klarer du lett, og da henger damene på deg som fluer Grin

    +1 spekesild!
    Jepp, endelig etter 2år+ med å være totally miserable begynner man å se litt forskjell Tongue Neida, men synes jeg igrunn begynner å komme farlig nærme der jeg egentlig bare ser veik ut. Er nok svak benk som har skylda der tenker jeg

    Men du verden så mye lys og litt blod i muskulaturen gjør!!!!!!! (max selvdigger med bildeprofil+logg full av bilder)
    Honnr gitt av : MariusMessiah, 28. mai 2011, 20:54
    45  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Stiansoftcores billedprofil 27. mai 2011, 13:19
    Tre grunner for update:

     - Ikke alle som gidder å klikke seg gjennom alt røret i loggen min
     - Ganske lenge siden jeg har skrevet noe her
     - Er egentlig litt attentionwhore

    Startet  i slutten av januar på 97kg. Veide i går 88, med midjemål på 94-95. Spiser fortsatt IF, men er ikke noe manisk med å holde fastevinduet eller noe sånt. Har hatt ok kontroll på maten størsteparten av dietten, men pga. eksamen og litt diverse andre årsaker har jeg gått fra hysterisk kaloritelling og har den siste uka spist relativt spontant, men legger fortsatt vekt på at fett skal bort. Så nå er det 230-250g protein per dag, mindre fett på treningsdager til fordel for karbo, omvendt på fridager, overskudd treningsdager, underskudd fridager

    Klarte å stay on par med 531 økninger i starten, men gikk lei (av programmet, ikke av å øke) og byttet til et RPT hjemmesnekra opplegg. Tapte meg litt i styrke underveis, og gikk lei fordi det ble en litt for ensformig måte å trene på. Så nå trener jeg etter APRE prinsipper på de svære og litt enkel autoreg. på støtteøvelser (typ 4-6 reps, øker når jeg treffer 6). Styrken er fortsatt ikke noe å skryte av!!!

    Har gjort meg et lite mål om å få til 85 innen juli, og regner med det skal gå nogenlunde.

    Danzo er det gamle, itachi er det nye:
    Honnr gitt av : sstians, 28. mai 2011, 11:08
    Sider:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • ...
  • 25
  • Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

    5 digge middager med cottage cheese

    Kosthold09.08.2021270

    Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
    Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
    Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

    5 fordeler med stående leggpress

    Trening28.06.202153

    Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!