Visning av honnrposter for mark1
Sider:
  • 1
  • 1  Trening / Kampsport og Selvforsvar / Sv: Hvilken kampsport? 06. juli 2010, 18:03
    Tror ikke skadene er det du skal være bekymret for, selv om det er en kontaktsport så har ikke jeg opplevd noen skader på meg eller noen i gruppa den halvårs perioden jeg har trent.
    Bruk tannbeskytter og susp.

    Og med mindre du er svært uheldige med treningsmiljøet så er som regel sparrepartneren forsiktig, sånn at han ikke yanker ut den armbaren så du kjenner senene revne, men heller drar den i land forsiktig så du får tappa (eller skreki) =)
    men at du får en hæl midt på nasan i oppsettet til armbaren, eller du slår i filler håndledda på putene det må du jo bare regne med.

    kickboxing sparring foregår med beskyttelse på leggene og hodet i tillegg til tjukke hansker, pluss at man som regel bare fokuserer på det tekniske i starten sånn at man ikke legger mye kraft i slag og spark.
    Det jeg prøver å si, ikke bry deg om skadene, du kan tryne på sykkelturen, eller drukne på svømmeturen også.

    Når det gjelder det rent selvforsvarsmessige så tror jeg at det beste trikset du lærer er at du ikke ser noe morro i å sloss på byen, det er mye morsommere å sloss mot gutta på treninga
    Så du har ikke noe behov for å sloss på byen og dermed ikke har noe problem med å gå (løpe) vekk fra situasjonen. =)
    Honnr gitt av : Mummelmann, 26. juli 2010, 11:31
    2  Kosthold / Vektnedgang og Diett / Sv: PLUSS! Maksimal Slanking 17. februar 2010, 21:40
    slanking er en milliard industri og alle vil tjene penger på å selge vidunder kurer.
    Og ja kanskje "plus" er en vidunderkur, men sjansene for det er relativt små, spesielt når man ser hvor klønete det blir forsøkt forklart.
    Så ikke regn med saklige svar her inne på sånne vidunder kurer (instant sixpack in six days o.l.)

    Eneste vidunderkuren som finnes pr. dags dato er å lære om kosthold og trening, og utføre det man har lært. =)
    Honnr gitt av : Peblo, 17. februar 2010, 21:44
    3  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: cardio med varme klær, forbrenner mer? 04. februar 2010, 18:14
    kroppen vil jo bruke mere energi på å holde temperaturen nede.
    Kanskje blir det litt som å sitte i badstue hvor man forbrenner mye mere kalorier bare ved å sitte stille (og koke)
    Honnr gitt av : kimern1991, 08. februar 2010, 01:57
    4  Helse & Velvære / Sex og Samliv / Sv: Tips for å holde seg lenger under akten? 05. desember 2009, 23:32
    skjønner ikke problem stillingen... første mann i mål vinner!
    Honnr gitt av : Coincidence theorist, 07. desember 2009, 00:29
    5  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Nybegynner - Mat og Magefett 11. oktober 2009, 20:51
    Basics:
    Forbrenn mere kalorier enn du får inn.

    Hvordan?
    Mere muskler øker basal forbrenningen. 1kg muskel = 90kcal forbrenning om dagen..
    Dvs. trener du deg opp 5kg med muskler noe som er realistisk iløpet av ett år så øker du forbrenningen din med 450kcal om dagen uten å gjøre noe.
    Det tilsvarer en times rask gange hver dag. (uten at du faktisk trenger å gjøre det)

    Begynn å spis 6-7 ganger om dagen, en veldig enkel måte å legge opp kostholdet på er å gå etter "nøkkelprodukter".
    Minimer karbohydrat inntaket, øk protein inntaket og gå for mere sundt fett.
    Spis mere grønt, mere magert kjøtt og drikk masse vann. (ha altid en vannflaske i hånda)

    Ta en bodyscan/mål fettprosent og regn ut basal forbrenningen din og legg opp kaloriinntaket etter dette.
    kan skrive maaange sider om det her.. så der har du en start ihvertfall.
    Honnr gitt av : MarreLom, 11. oktober 2009, 21:56
    6  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Treningskrise. 06. september 2009, 21:39
    Som vanlig har folk forskjellige synspunkter rundt dette, jeg ville ikke rørt disse tipsene
    -spis en gang om dagen.
    Du sier du selv spiser bare en gang om dagen, men i tillegg så blir det vel mye gommling utenom dette?
    Lær deg å spis 6måltider om dagen og drikk masse vann utenom dette.
    En av utfordringene med å gå ned i vekt er å dempe sultfølelsen mest mulig, spiser du mange mindre måltider vil magesekken krympe og så vil blodsukkeret være jevnere som hindrer svimmelhet og gjør deg mere energisk.
    -keto kur
    Dette er vel ikke en nybegynner greie, da det krever mye kunnskap og av enkeltpersonen.
    Se for deg at du er ute med kompisa og alle blir enige om å dra å spise pizza..
    Så må du selv sitte der å spise salat, det krever motivasjon å gjennomføre dette.
    -slankemåltids pakker
    Jeg synes dette er genial, har hivd i meg ett utall herballife og pf meal-rp bokser, men jeg bruker det når jeg ikke har tid til å lage ett ordentlig måltid.

    Første steg har du alt tatt da du har tatt initiativ til denne tråden og undersøke hvordan du går ned i vekt.
    Spørr du meg bør andre steget være å ta en bodyscan/fett% måling, for det er fettet du vil ha vekk ikke vekta.
    Ta ett bilde eller ti av deg, gjerne hvor du står og flexxer og leker arnold, for du vil møte tunge dager/uker underveis så om du om f.eks 3måneder møter veggen, eller kroppen skriiiker etter en sjokolade plate, ta en titt på disse bildene.
    Og tren styrke, styrke styrke og styrke, løft så ansiktet vrenger seg og drit i om du tror at andre synes du ser snål ut på treningssenteret.
    I starten trener du styrke 4-5 dager i uka, hele kroppen, start alltid med beinpress, benk/db press, og chins.
    Da får du tatt de største muskelgruppene, som naturlignok også øker mest i størrelse.
    Mere muskler = mere hvileforbrenning
    Gå lange turer i hurtigange, så ofte du bare orker 1time pluss.
    Når du har trent noen måneder og fått taket på ting, så vil zma og kreatin gjøre styrke treningen enda mere effektiv.
    Gjør dette i en 4-5måneder samtidig med at du legger om kostholdet så du spiser sundt, så kan du gå igang med å "deffe" etter dette.

    Å begynne å trene kondisjonstrening mange dager i uka vil bare gjøre deg umotivert og lei med en gang.
    Honnr gitt av : aLesserChristian, 13. september 2009, 06:13
    7  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Treningskrise. 06. september 2009, 21:39
    Som vanlig har folk forskjellige synspunkter rundt dette, jeg ville ikke rørt disse tipsene
    -spis en gang om dagen.
    Du sier du selv spiser bare en gang om dagen, men i tillegg så blir det vel mye gommling utenom dette?
    Lær deg å spis 6måltider om dagen og drikk masse vann utenom dette.
    En av utfordringene med å gå ned i vekt er å dempe sultfølelsen mest mulig, spiser du mange mindre måltider vil magesekken krympe og så vil blodsukkeret være jevnere som hindrer svimmelhet og gjør deg mere energisk.
    -keto kur
    Dette er vel ikke en nybegynner greie, da det krever mye kunnskap og av enkeltpersonen.
    Se for deg at du er ute med kompisa og alle blir enige om å dra å spise pizza..
    Så må du selv sitte der å spise salat, det krever motivasjon å gjennomføre dette.
    -slankemåltids pakker
    Jeg synes dette er genial, har hivd i meg ett utall herballife og pf meal-rp bokser, men jeg bruker det når jeg ikke har tid til å lage ett ordentlig måltid.

    Første steg har du alt tatt da du har tatt initiativ til denne tråden og undersøke hvordan du går ned i vekt.
    Spørr du meg bør andre steget være å ta en bodyscan/fett% måling, for det er fettet du vil ha vekk ikke vekta.
    Ta ett bilde eller ti av deg, gjerne hvor du står og flexxer og leker arnold, for du vil møte tunge dager/uker underveis så om du om f.eks 3måneder møter veggen, eller kroppen skriiiker etter en sjokolade plate, ta en titt på disse bildene.
    Og tren styrke, styrke styrke og styrke, løft så ansiktet vrenger seg og drit i om du tror at andre synes du ser snål ut på treningssenteret.
    I starten trener du styrke 4-5 dager i uka, hele kroppen, start alltid med beinpress, benk/db press, og chins.
    Da får du tatt de største muskelgruppene, som naturlignok også øker mest i størrelse.
    Mere muskler = mere hvileforbrenning
    Gå lange turer i hurtigange, så ofte du bare orker 1time pluss.
    Når du har trent noen måneder og fått taket på ting, så vil zma og kreatin gjøre styrke treningen enda mere effektiv.
    Gjør dette i en 4-5måneder samtidig med at du legger om kostholdet så du spiser sundt, så kan du gå igang med å "deffe" etter dette.

    Å begynne å trene kondisjonstrening mange dager i uka vil bare gjøre deg umotivert og lei med en gang.
    Honnr gitt av : CelvinX, 13. september 2009, 03:15
    8  Trening / Forum for nybegynnere / Noen grunn til å ikke utelukke beina ved bygging? 16. august 2009, 01:05
    Jeg er igang med en ny løfte runde med kreatin, zma, masse mat osv.
    Men har denne gangen tenk å utelukke bein helt, og det er to grunner til dette, det ene er at jeg tror jeg har over gjennomsnittet lårstørrelse, sånn at jeg altid må kjøpe bukser som er litt større i livet for å få de over beina.
    Den andre grunnen er at jeg har tenkt etter endt styrketrening å sette meg 10-20minutter på ergosykkelen for så å kjøre ett tøyeprogram på beina, da jeg ønsker mere bevegelighet i beina/hofter, pluss at dette skal gi litt slankere bein.

    Er dette en dårlig ide?
    Honnr gitt av : prizm-image, 16. august 2009, 03:30
    9  Kosthold / Vektnedgang og Diett / Sv: Kveldsmat (JA, jeg vil ha det inn med teskje!) 15. juni 2009, 10:54
    Praktiske årsaker tenker jeg. Det at de ikke gjør det tilsier ikke at det er feil måte å gjøre det på. Smiley

    Jo, det vil jeg mene, det brukes millioner av kroner på at norske idrettsutøvere skal være best i verden, så selvfølgelig velger de da den mest optimale måten å gjøre det på når det gjelder ernæring.

    Jeg synes det er dumt at trådstarter slår seg til ro med at det er greit å skippe frokost når så og si alle ærnerings/idretts/slanke spesialister i norge sier at frokosten er dagens viktigste måltid.
    Etter at du har basert uttalelsen din på en tråd hvor det er linket til ett par studier om at ett måltid om dagen er bra.
    Du veit det finnes studier som sier at jødeutryddelsen aldri har funnet sted?
    Så det jeg prøver å si er at om det står i en studie så trenger det ikke å være sant, jeg velger heller å høre på "flertallet av eksperter"
    Honnr gitt av : Gecko, 15. juni 2009, 11:28
    10  Kosthold / Vektnedgang og Diett / Sv: Angående kardio under deff. 19. mai 2009, 12:56
    1. Hvor langt er ett tau?
    2. Rundt 140-150
    3. Rundt en time
    4. Kommer vel helt ann på trening ellers og mål/hensikt 3ganger i uken er vel helt greit når du trener styrke ved siden av.
    5. Man forbrenner vel kanskje litt mere, men det er mange som ikke skjønner den egentlige hensikten med det, boksere/brytere osv som er avhengige av å komme seg under en viss vektgrense jogger med mye klær for å svette mye og dermed ta av mye vekt i form av vann.
    Dette er veldig dumt å gjøre for en vanlig kar, da folk flest allerede har for lite vann i kroppen.
    6. se svar over
    6.5 jo mere vann du mister jo mindre er igjen i kroppen/muskelaturen som igjen gjør at du blir fortere sliten, som igjen gjør at øktene blir mindre effektive.
    7. kommer ann på vekt og muskelmasse, en pekepin finner du her:
    http://www.uppladdningen.nu/uppladdningenwww/main.nsf/page.items.www/92BDB88ACB662CE7C1257050004CDF59?open
    8. 1kg fett = 7-8000kcal, veier du 100kg med en fettprosent på 15% så må du ha vekk 5kg fett = 35000kcal, veeeeldig generelt sagt.
    9. intar du 200kcal ekstra en dag og 200kcal for lite en annen dag er du i null.
    Honnr gitt av : Durac, 10. juni 2009, 12:55
    11  Kosthold / Vektnedgang og Diett / Sv: Angående kardio under deff. 19. mai 2009, 12:56
    1. Hvor langt er ett tau?
    2. Rundt 140-150
    3. Rundt en time
    4. Kommer vel helt ann på trening ellers og mål/hensikt 3ganger i uken er vel helt greit når du trener styrke ved siden av.
    5. Man forbrenner vel kanskje litt mere, men det er mange som ikke skjønner den egentlige hensikten med det, boksere/brytere osv som er avhengige av å komme seg under en viss vektgrense jogger med mye klær for å svette mye og dermed ta av mye vekt i form av vann.
    Dette er veldig dumt å gjøre for en vanlig kar, da folk flest allerede har for lite vann i kroppen.
    6. se svar over
    6.5 jo mere vann du mister jo mindre er igjen i kroppen/muskelaturen som igjen gjør at du blir fortere sliten, som igjen gjør at øktene blir mindre effektive.
    7. kommer ann på vekt og muskelmasse, en pekepin finner du her:
    http://www.uppladdningen.nu/uppladdningenwww/main.nsf/page.items.www/92BDB88ACB662CE7C1257050004CDF59?open
    8. 1kg fett = 7-8000kcal, veier du 100kg med en fettprosent på 15% så må du ha vekk 5kg fett = 35000kcal, veeeeldig generelt sagt.
    9. intar du 200kcal ekstra en dag og 200kcal for lite en annen dag er du i null.
    Honnr gitt av : Stimulator, 19. mai 2009, 15:54
    Sider:
  • 1
  • Nøtter er en av de mest konsentrerte næringskilder vi har i kostholdet.
    Hun gikk ned i vekt og så opp i vekt igjen - og ble strammere!
    Abby Pollock (22) har gjort litt av en forvandling.
    Vil en kaffekopp eller to føre til at du presterer bedre på trening?
    Søtsug og andre cravings er din verste fiende når du er på diett.