Visning av honnrposter for marielle
Sider:
  • 1
  • 1  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Marielle sin bildelogg 01. juni 2009, 00:41
    Tusen takk for tilbakemeldinger folkens:D Blir skikkelig overrasket når det kommer så positiv respons:o Er godt og høre at jeg ser ut til å være på riktig vei iallefall:)
    Honnr gitt av : Kavring1, 21. august 2009, 15:37
    2  Generelt / Åpent forum / Sv: Rasisme blandt eldre 08. juni 2009, 16:50
    Jeg vil ta opp et tema som bekymrer meg litt. Det virker for meg som om fremmedfrykten blant eldre er stor. Er det flere som er av denne oppfatningen?

    Ja, jeg er enig med deg Smiley Ser det særlig innen helsevesenet. Ikke altfor sjeldent jeg blir FLAU over eldre som "spyr ut" rasistiske og krenkende kommentarer når det kommer helsepersonell av utenlandsk oppfinnelse for å hjelpe dem.  Imidlertid er storparten av de eldre mer tolerante bare de får mulighet til å bli litt kjent med dem:)

    Og folkens, er det noen som trenger jobb er det bare å melde seg i div. omsorgsyrker, du får jobb på dagen. I denne sektoren hadde ikke hjulene gått rundt per i dag hadde det ikke vært for innvandring. Så slutt å syte, det er jobb for alle som vil og gidder ;p
    Honnr gitt av : xXUnknownXx, 09. juni 2009, 14:24
    3  Helse & Velvære / Helse og Livsstil / Sv: Overdreven kroppsfiksjon - råd fra dere? + noen spørsmål angående dette 07. juni 2009, 15:01
    Jeg blir ganske trist når jeg leser innlegget ditt, for jeg har selv vært der hvor du er nå bare enda mer fucked up. Jeg mistet vennene mine, isolerte meg, og ble mer og mer "spiseforstyrret". Jeg fikk øynene opp og skikkelig hjelp da jeg bokstavelig talt holdt på å dø en uke før 17 års dagen min. Hvis situasjonen din er slik som du beskriver, at mat og vekt er det viktigste og første prioritet i hverdagen din burde du søke hjelp. Du risikerer å kaste bort mange år av livet ditt. En ting er den fysiske belastningen dette er for kroppen din, en annen er at du bryter deg selv og identiteten din helt ned. Og bare så det er sagt så er det så og si ALLTID noe psykisk som ligger bak en slik usunn fokusering, for mange er blir det rett og slett en mesteringsstrategi å fokusere alt på mat, vekt etc. Det er konkret og det er noe du har kontroll over. En veldig klok sykepleier sa en gang til meg at alle som utviklet et sånt fokus på mat og kropp har en slags sårbarhet i seg.. det høres veldig klisje ut, men jeg tror det er noe i det. De fleste blir i noen grad påvirket av dagens kroppspress, men ikke alle lar det styre tankene og hverdagen sin.. Generelt er det nyttig å fokusere på helse og hva kroppen og sjelen din har godt av, ikke vekt og hvordan du tror ANDRE ser på deg;p  Det kan hende at dette bare er en "periode" for deg som du fint kommer deg gjennom, men hvis du tror at dette kan være noe mer enn det så søk hjelp, jo før jo bedre:)  

    Og hvis du trenger tips om hvor du skal henvende deg, eller hva du selv kan gjøre for å komme deg gjennom det, er det bare å sende meg en priv. melding:) Hjelper deg gjerne! Anyways masse lykke til...
    Honnr gitt av : Knut M, 07. juni 2009, 15:06
    4  Bilder / Bilder av Medlemmene / Marielle sin bildelogg 30. mai 2009, 13:57
    Da skal jeg (på oppfordring;p) lage bildelogg også!

    Jeg er jente, født i 85.
    Jeg har alltid trent, men veldig ustrukturert, uregelmessig og kun aerobic, sykling og jogging. Kostholdet har vært veldig varierende, alt fra å spise hva jeg vil når jeg vil, til syke dietter bestående av ting som grapefrukt og egg, eller knekkebrød og te;p

    I januar 09 begynte jeg å trene ryp, og fikk utrolig bra resultater, noe som selvfølgelig økte motivasjonen til å fortsette og trene og ta tak i kostholdet mitt. Så i begynnelsen av mars fikk jeg et bra kosthold på plass også. Imidlertid er jeg jo veldig i startfasen, så det er sikkert rom for forbedringer;) Detaljer om trening og kosthold ligger forøvrig på trenings og matloggen min:)

    Jeg er 164 høy, 56.5 kg tung. Er nå på siste uke av grunnprogrammet ryp, og trener aerobic eller jogger 2 dager i uken utenom det. Har også hunder, så blir tur så og si hver dag i tilllegg:) Fokus og mål for treningen fremover er rett og slett å bli sterkere og bygge mer muskler.

    Bildene er tatt ganske nylig, så det er ca. slik jeg ser på per i dag;P Kommentarer og tips tas imot med stor takk, har mye igjen å lære Wink 

     
    Honnr gitt av : henrikhardcoar, 31. mai 2009, 15:43
    5  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: AjaxX elsker AAKG! 31. mai 2009, 13:48
    HÆ? Hva er det i potetmel som gjør at det funker? Eller kødder du med meg?

    Det er helt seriøst, funker som faen! Det er stivelse, så det "stopper opp tarmene en stund". Old school sykepleier triks. Genialt hvis man er på ferie/ reise etc. og blir dårlig også! Bare prøv, start evt. med bare 1/2 ss:)
    Honnr gitt av : AjaxX, 31. mai 2009, 14:22
    6  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Kunn havregrøt og egg hver dag. 12. mai 2009, 17:15
    Jeg er midt i innspurt på bachelor oppgaven min, så skjønner litt hvordan du tenker:) har endret endel på kostholdet mitt jeg også, slik at jeg slipper bruke mye tid på å lage og spise riktig  Wink Eksempler på dette er; Havregrøt m/ 15-30g proteinpulver, mager kesam(bland det med kanel, prottis pulver og litt nøtter, sunt kjapt og godt) cottage cheese med tilbehør som nevnt, kokte egg, (da koker jeg gjerne 10 i slengen siden de holder seg bra i kjøleskapet;) proteinshake med skummetmelk eller juice lager jeg 3 liter av og har i kjøleskapet (da holder det for 3 dager) bananer handler jeg inn en haug av, en dag i uken steiker jeg tre pakker karbonadedeig/kyllingkjøttdeig sammen med grønnsaker og cottagecheese for så å fryse det i porsjonsposer som er kjapt og lett og spise seinere! I tillegg har jeg masse nøtter i huset:)

    Enkelt, sunt og kjapt, perfekt midt i eksamensstresset:) Ellers kan du sikker fint leve på havregrøt og egg noen uker, men ville bare gi noen tips på andre ting som er bra mat som også går veldig kjapt:)

    Ellers masse masse lykke til med lesing og eksamen, godt å vite at det er flere av oss der ute Kiss
    Honnr gitt av : Hurricane Harila, 30. mai 2009, 14:38
    7  Generelt / Loggbok Online / Sv: Noooben meg sin trening;D 16. mai 2009, 20:11
    Ryp, siste dag uke 3!

    Hadde en kjempefin økt, alt gikk relativt lett og greit! Har justert opp vekten på markløft, så er nå på 56kg. Gikk kjempefint, tok lett 10 reps:D

    Gleder meg MASSE til 5 reps neste uke, med tyngre vekter!!

    Ellers skal jeg ha min første alkoholfrie 16. mai på 10 år, lol, så blir film og kinamat med jentene i kveld istedenfor;) *stolt*
    Honnr gitt av : Kpt. Plumbonite, 16. mai 2009, 20:39
    8  Generelt / Loggbok Online / Sv: Noooben meg sin trening;D 16. mai 2009, 20:11
    Ryp, siste dag uke 3!

    Hadde en kjempefin økt, alt gikk relativt lett og greit! Har justert opp vekten på markløft, så er nå på 56kg. Gikk kjempefint, tok lett 10 reps:D

    Gleder meg MASSE til 5 reps neste uke, med tyngre vekter!!

    Ellers skal jeg ha min første alkoholfrie 16. mai på 10 år, lol, så blir film og kinamat med jentene i kveld istedenfor;) *stolt*
    Honnr gitt av : xXUnknownXx, 16. mai 2009, 20:15
    9  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Kunn havregrøt og egg hver dag. 12. mai 2009, 17:15
    Jeg er midt i innspurt på bachelor oppgaven min, så skjønner litt hvordan du tenker:) har endret endel på kostholdet mitt jeg også, slik at jeg slipper bruke mye tid på å lage og spise riktig  Wink Eksempler på dette er; Havregrøt m/ 15-30g proteinpulver, mager kesam(bland det med kanel, prottis pulver og litt nøtter, sunt kjapt og godt) cottage cheese med tilbehør som nevnt, kokte egg, (da koker jeg gjerne 10 i slengen siden de holder seg bra i kjøleskapet;) proteinshake med skummetmelk eller juice lager jeg 3 liter av og har i kjøleskapet (da holder det for 3 dager) bananer handler jeg inn en haug av, en dag i uken steiker jeg tre pakker karbonadedeig/kyllingkjøttdeig sammen med grønnsaker og cottagecheese for så å fryse det i porsjonsposer som er kjapt og lett og spise seinere! I tillegg har jeg masse nøtter i huset:)

    Enkelt, sunt og kjapt, perfekt midt i eksamensstresset:) Ellers kan du sikker fint leve på havregrøt og egg noen uker, men ville bare gi noen tips på andre ting som er bra mat som også går veldig kjapt:)

    Ellers masse masse lykke til med lesing og eksamen, godt å vite at det er flere av oss der ute Kiss
    Honnr gitt av : 1000, 12. mai 2009, 17:19
    10  Generelt / Åpent forum / Sv: Rune fra Paradise Hotel 06. mai 2009, 14:49
    Så mange dumme kommentarer i denne tråden at den burde bli sticky. Nå ble det enda en.

    Og enda en siden jeg ikke klarer dy meg! Gutta fra parsdise kan du få gratis av meg! Å kikke rundt på bildeloggene her inne er 1000 ganger (!) mer spennende enn å se inn oljet, stylet og sminket (lol) photoshop bilder av rune, petter etc. Not hot er alt jeg har å si!
    Honnr gitt av : proteingutn, 07. mai 2009, 02:36
    11  Generelt / Åpent forum / Sv: Rune fra Paradise Hotel 06. mai 2009, 14:49
    Så mange dumme kommentarer i denne tråden at den burde bli sticky. Nå ble det enda en.

    Og enda en siden jeg ikke klarer dy meg! Gutta fra parsdise kan du få gratis av meg! Å kikke rundt på bildeloggene her inne er 1000 ganger (!) mer spennende enn å se inn oljet, stylet og sminket (lol) photoshop bilder av rune, petter etc. Not hot er alt jeg har å si!
    Honnr gitt av : Pans, 06. mai 2009, 21:15
    12  Generelt / Åpent forum / Sv: Rune fra Paradise Hotel 06. mai 2009, 14:49
    Så mange dumme kommentarer i denne tråden at den burde bli sticky. Nå ble det enda en.

    Og enda en siden jeg ikke klarer dy meg! Gutta fra parsdise kan du få gratis av meg! Å kikke rundt på bildeloggene her inne er 1000 ganger (!) mer spennende enn å se inn oljet, stylet og sminket (lol) photoshop bilder av rune, petter etc. Not hot er alt jeg har å si!
    Honnr gitt av : A. Holstad, 06. mai 2009, 14:55
    13  Helse & Velvære / Helse og Livsstil / Sv: Feit av frukt... 06. mai 2009, 14:21
    Hm, hvor mye snakker frukt snakker du om da? Senter for sykelig overvekt ved flere sykehus i landet kartlegger alltid kostholdet til pasienten nøye. Jeg har iallefall ikke opplevd at fruktinntak hos pasienten har vært så høyt at det har vært problematisk. Har søkt kjapt i MEDLINE (database som inneholder oversikt over tilnærmet all medisinsk forskning som publiseres i legetidsskrifter verden over) og finner ingen artikler der som støtter funnene fra Journal of Clinical Investigation, heller tvert i mot. Jeg tror de fleste som er i faresonen for dia type 2 sliter med andre kostholdsvaner enn bare for høyt fruktinntak;)

    Fruktose i form av leskedrikker etc. er imidlertid et annet kapittel, og at noen spiser så mye frukt at de lagrer betydelige mengder bukfett av det foreligger sikkert.. men jeg tror helsenorge må sette inn støtet andre steder enn på folks fruktspising dersom det er snakk om å forebygge helseskadelig overvekt. Og at fruktkurv på arbeidsplassen er "sykdoms-og fedmeskapend" som det står i artikkelen syntes jeg er å overdrive.
    Honnr gitt av : VargThor, 06. mai 2009, 14:49
    14  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Til dere jenter, tips til deffing for dama 03. mai 2009, 19:50
    Personlig har jeg erfart at beste måten å gå ned i fettprosent på er styrketrening framfor kun cardio. Når det gjelder kosthold har jeg hatt god effekt av å ikke være så opptatt av kcal, men spise mye proteiner, og la det meste av karbs komme fra frukt og grønnsaker, dvs. minimalt med ris/brød/pasta/kornvarer etc. Du kan jo evt. se på loggen min ca hva jeg spiser hvis du vil. Jeg har iallefall hatt veldig god effekt av dette:)

    Ellers tror jeg det er lurt å se på trening og kosthold som en livsstil, da blir det mye lettere å gjennomføre:)
    Honnr gitt av : Scarface, 03. mai 2009, 22:17
    15  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Knebøy? 26. april 2009, 21:32
    Tusen takk for mange gode svar;) Når jeg ser på de bildene har jeg nok gått dypere enn 90 grader hele tiden, men har tatt utgangspunkt i at det har vært "det riktige". Prøvde for første gang å fokusere på å gå dypere i dag, merket det godt i beina for å si det sånn;p Så etter å ha lest svarene her kommer jeg til å fortsette med det. Begynner på ny runde ryp i morgen, så starter med lette vekter, og skal få noen med peiling til å kontrollere teknikken;) Så da satser jeg på at det blir bra!
    Honnr gitt av : Evis, 26. april 2009, 21:33
    Sider:
  • 1
  • Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?
    Dette programmet er perfekt for hjemmetrening eller hvis du har dårlig tid.

    Hvordan få mer ut av markløft?

    Trening27.05.202040

    Slik får du mer ut av markløft.
    Dette er miniguiden på hvordan du skal holde deg slank.
    Da kan denne metoden være noe for deg.