Vis innlegg
Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 363
  • 1  Trening / Strongman / Sv: IBESTAD STRONGMAN SHOW 2009 :o på: 25. juni 2009, 02:09
    Ok...!

    Melder meg herved på.... Wink

    Slett meldingSlett
    2  Trening / Strongman / Sv: IBESTAD STRONGSHOW 2008 på: 16. august 2008, 17:45

    Jeg blir selv ikke å delta neste år - så du får ikke slått meg da heller Tongue

    Farsken  Tongue
    Slett meldingSlett
    3  Trening / Strongman / Sv: IBESTAD STRONGSHOW 2008 på: 16. august 2008, 16:57
    Tja si det..
    Jeg stille nu opp
    Da mer forberedt mht de ulike øvelsene som skal bli kjørt

    Smiley

    Slett meldingSlett
    4  Generelt / Loggbok Online / Markløft 225kgx2 styrke uke 3 på: 16. august 2008, 14:10
    Fredag 14/8-08

    Styrkeoppkjøring
    Uke: 3
    Treningsdag: 4

    Mark oppvarming uten belte osv..
    1 98/8 +4kg
    2 120/6 +2kg
    3 145/6 +5kg
    4 170/5 +6kg

    Mark arbeidsett
    1 204/5 +8kg
    2 213/3 +9kg
    3 219/3 +9kg
    4 225/2 +9kg -2 rep

    Rack mark:
    1 290/6 uten belte
    2 305/4 uten belte
    3 290/18 med belte

    Leggpress i benpressapperatet
    1 320/6 +40kg
    2 335/4 +35kg
    3 320/15 +40kg +1rep

    Merknad:
    Stangroing utgikk til fordel for rack marken. Siden jeg tok meg såpass ut på rack marken så utgikk også chins etterpå da det ikke va så veldig mye mer å hente.. Siste tung økta før deloaden som kommer te uka.. Alt i alt bra økt i dag med bra fremgang fra sist uke og hvor jeg ligger laaaangt fremfor samme økten/uke ved forige styrkeoppkjøring..






    5  Generelt / Loggbok Online / Sv: Mot nye høyder! på: 16. august 2008, 13:54
    Torsdag 13/8-08

    Styrkeoppkjøring
    Uke: 3
    Treningsdag: 3

    Fronpress oppvarming
    1 39/8 +3kg
    2 49/6 +4kg
    3 59/6 +4kg
    4 68/5 +4kg

    Frontpress arbeidsett
    1 82/5 +6kg
    2 86/3 +6kg
    3 88/3 +6kg
    4 90/6 +6kg <-- Lett

    Benkpress på nedoverhellende benk smalt grep
    1 125/6 +15kg
    2 132/4 +12kg
    3 125/9 +15kg -4rep

    Bakside skulder hev med hantel
    1 11/12 +1kg
    2 12/8 +1kg
    3 11/20 +1kg +1rep

    Side skulder hev med hantel

    1 11/12 +1kg
    2 12/8 +1kg
    3 11/20 +1kg +3rep

    Forside skulder hev med hantel
    1 9/12 +/-
    2 10/8 +1kg
    3 9/20 +1kg +6rep

    Dagens bonusøvelse

    Triseps nedtrekk med tau
    1 40/20
    2 40/20 <----- Svei som f.. å i tilleg ble det helt finito i trizepsen etterpå

    Merknad:
    Meget bra økt i dag...










    6  Generelt / Loggbok Online / Sv: Mot nye høyder på: 16. august 2008, 13:40
    Onsdag 12/8-08

    Dagens økt
    lett jogg: jevnt tempo
    Tid: 30 minutter
    Distangse: 4500 meter
    Snitt: 9 km/t
    Kcal forbrendt: ca 412

    Merknad:
    Helt grei restitusjons økt
    7  Generelt / Loggbok Online / Sv: Styrke uke 3 knebøy 218kgx2 på: 13. august 2008, 11:24
    Film av bøy ?

    Ble ikke filma nokka denne gang. Neste uke er det deload så da bli det jo bare et par reppa på ca 205kg
    Men kan alltids få filma det å evt få filmet litt fra uka etter. Er først uka etter deload at æ begynne å ta i ettersom æ begynne med bølge oppkjøringa, så da blir det nu nokka fine tunge singla å få filma..

    8  Generelt / Loggbok Online / Sv: Styrke uke 3 knebøy 218x2 på: 13. august 2008, 11:19
    Tirsdag 11/8-08

    Styrkeoppkjøring
    Uke: 3
    Treningsdag: 2

    Bøy oppvarming:
    Uten belte
    1 95/8 +5kg
    2 118/5 +3kg
    3 140/6 +2kg
    4 165/5 +3kg

    Bøy arbeidsett: Med belte, uten bind
    1 198/5 +4kg
    2 206/3 +4kg
    3 212/3 +4kg
    4 218/2 +4kg <----- Lett

    Benpress Vekt av apperat ikke inkludert
    1 415/6 +95kg
    2 435/4 +95kg
    3 415/20 +95kg <---- Fortsatt for lett vekt

    Strake markløft på platt u belte
    1 160/6 -5kg
    2 165/4 -5kg
    3 160/7 -5kg +1.5rep

    Forside lår et ben pr gang
    1 65/6 +15kg
    2 68/4 +12kg
    3 65/9 +15kg -11rep <---- Mer rett belastning enn sist

    Merknad:
    Knall bra økt i dag til tross for at oppvarmingsvektene i bøyen i dag kjentes "mystisk" tunge ut. Men fra hvert arbeidsett å utover ble det bare lettere å lettere å løfte tungt. Knebøyen gikk over all forventning. Litt nedgang i strakmarken, men det skyldes at det her e andre gangen på x antall mnd æ har kjørt benpress igjen. Forside lår traff jeg høvelig rett med belastningen på.. Steintungt å kjøre ni reppa med 65kg pr ben et ben pr gang, men dæsken kor godt det va etterpå... Ellers kan det jo bemerkes at man blir søkk svett av å bære 20kgs vektan rundt om i lokalet etter som hvor en trenger dem.. he,he






    9  Trening / Kampsport og Selvforsvar / Sv: Narve Læret på Partner Gym? på: 13. august 2008, 11:07
    Hahahahaha!

    bra

    Wink
    10  Generelt / Loggbok Online / Sv: Mot nye høyder styrke uke 3 på: 13. august 2008, 10:51
    Mandag 10/8-08

    Styrke oppkjøring
    uke 3
    Treningsdag 1

    Benk oppvarming

    1 60/8
    2 75/6
    3 90/6
    4 105/5

    Benk arbeidsett
    1 127/5
    2 132/3
    3 136/3
    4 140/3 <------ Lett

    Kvart benk
    1 180/6
    2 196/4
    3 180/20 <---- røkk mæ tre gang baklengs den her kjentes i brystet etterpå for å si det mildt

    Bicepscurl rett stang
    1 55/6
    2 58/4
    3 50/11 <--- kjente det i underarmene på 55 gikk ned te 50 for ikke få betennelse

    Mage på kraftig nedoverhellende benk
    1 15/6
    2 20/4
    3 15/13 <--- der va det jaggu tomt

    Merknad:
    Bra økt i dag, kjørte samme vektene på benken i dag som sist økt. Økningen i dag bestod av at jeg kjørte alle reppene lett, mens sist ble det 2 repper +1 rep etter rest pause. Neste uke er det deload før jeg begynner å ta i skikkelig på tur opp! Smiley



    11  Generelt / Loggbok Online / Sv: Mot nye høyder på: 13. august 2008, 10:23
    Lørdag 9/8-08

    Treningsfri

    Søndag 10/8-08

    Dagens økt
    Intervaller: 30 sek løp. 2min gange
    Tid: 35 minutter hvorav 20 min er oppvarming/nedtrapping
    Distangse: 4560 meter
    Snitt: 7.8km/t
    Kcal forbrendt: ca 456

    Merknad:
    Godt å få rørt litt på bena

    12  Generelt / Loggbok Online / Sv: Mot nye høyder på: 08. august 2008, 19:58
    Fredag 8/8-08

    Styrkeoppkjøring
    uke: 2
    Treningsdag: 4

    Mark oppvarming
    1 94/8 +4kg +3rep
    2 118/6 +5kg +1rep
    3 140/6 +4kg +1rep
    4 164/5 +5.5kg

    Mark arbeidsett
    1 196/5 +3.5kg
    2 204/3 +6kg
    3 210/3 +6.5kg
    4 216/4 +7.5kg +1rep

    Stående stang ro med start fra gulv å ryggen parallel med gulv
    1 136/6 +6kg
    2 142/4 +6kg
    3 136/9 +6kg +1rep

    Chins
    1 Kv/6
    2 Kv+5kg/4
    3 Kv/7 +1rep

    Leggpress i benpressapperatet
    1 280/6
    2 300/4
    3 280/14

    Merknad:

    Meget bra økt. Bra med styrke, energi og overskudd.






    13  Generelt / Loggbok Online / Sv: Mot nye høyder på: 07. august 2008, 21:48
    Torsdag 7/8-08

    Styrkeoppkjøring
    Uke: 2
    Treningsdag: 3

    Fronpress oppvarming
    1 36/8
    2 45/6
    3 55/6
    4 64/5

    Frontpress arbeidsett
    1 76/5
    2 80/3
    3 82/3
    4 84/6 <-- Meget lett

    Benkpress på nedoverhellende benk smalt grep
    1 110/6
    2 120/4
    3 110/13.75 * akk så nær å få ut 14 repetisjoner  Undecided

    Bakside skulder hev med hantel
    1 10/12
    2 11/8
    3 10/19

    Side skulder hev med hantel

    1 10/12
    2 11/8
    3 10/17

    Forside skulder hev med hantel
    1 9/12
    2 9/8
    3 8/14 <---her var det helt tomt gitt  Tongue

    Merknad:
    Til å være over 3 mnd siden jeg har kjørt frontpress sist gikk det overaskende lett i dag. Avsluttet med seks repetisjoner å hadde egentli mer å gå på, men for ikke å "pumpe" meg ihjel valgte jeg å stoppe å heller øke antall kg neste gang. I mangel på dip stativ på nygymmet måtte jeg kjapt finne en erstatningsøvelse. Det ble smalbenk på meget nedoverhellende benkplate. 13.75 repper på siste sette gikk overaskende lett, men sånn rett før jeg nådde toppen på 14 repetisjonen var det bare bom stopp i triseps. Bakside skulder var det mye futt i, side skulder med. Men når turen kom til forside skulderhev da var det jaggu tomt for både energi og krefter...

    Alt i alt en meget bra økt i dag til tross for at motivasjonen ikke var helt til stede før start
    Økten sett i perspektiv så er jeg sterkere i pressen i dag vs samme økten i forige oppkjøring noe som lover bra i tiden fremover










    14  Generelt / Loggbok Online / Sv: Mot nye høyder på: 06. august 2008, 18:24
    Onsdag 6/8-08

    Dagens økt

    Restitusjons jogging: jevnt tempo
    Tid: 30 minutter
    Distangse: 4920 meter
    Snitt: 9,7km/t
    Kcal forbrendt: ca 500

    Merknad:
    Beinan va steintung i dag etter gårsdagens trening.
    Ble mye bedre etter å ha fått jogga ut det værste.
    Jevnt tempo med jevn puls hele veien.
    15  Generelt / Loggbok Online / Sv: Mot nye høyder! på: 06. august 2008, 15:05
    Tirsdag 5/8-08

    Styrkeoppkjøring
    Uke: 2
    Treningsdag: 2

    Bøy oppvarming:
    Uten belte
    1 90/8 +3rep
    2 115/5 +2kg +1rep
    3 138/6 +2kg+1rep
    4 162/5 +3.5kg

    Bøy arbeidsett: Med belte, uten bind
    1 194/5 +1.5kg
    2 202/3 +4kg
    3 208/3 +4.5kg
    4 214/2 +5.5kg

    Benpress Vekt av apperat ikke inkludert
    1 320/6
    2 340/4
    3 320/20

    Strake markløft på platt u belte
    1 165/6
    2 170/4 -5kg
    3 165/5.5 -1.5 rep

    Forside lår et ben pr gang
    1 50/6
    2 55/4
    3 50/20

    Merknad:
    Var på nytt gym i dag. Nye omgivelser og nye apperater/rack å forholde seg til. Ble endel knoting av bla rack innstilinga til bøyen før vi kunne starte. Benpressen måtte jeg bare gjette meg til en start vekt siden jeg ikke har kjørt denne øvelsen siden lenge før påske, samme sak med bensparken. På første sette kjenntes vektene på benpressen og bensparken grei ut. Men på tredje sette kjørte jeg på, å når jeg kom til tyve repetisjoner valgte jeg å stoppe siden jeg egentlig hadde brukt for lett vekt.. Mer vekt og mindre reps neste gang. Strakmarken gikk det litt ned på i dag. Det pga at jeg tok såpass i på benpressen å siden vi normalt kun har kjørt strakmark etter bøyen..






    Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 363
  • Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

    Effektiv beintrening

    Trening30.07.202069

    Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
    Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
    Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
    Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?