Visning av honnrposter for Cube
Sider:
  • 1
  • ...
  • 17
  • 18
  • 256  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: nybegynner - volum - diett mm 06. juni 2010, 23:11
    Hei Andreas. Velkommen inn i varmen på TF.no Smiley

    Vil først å fremst anbefale deg å spise mer enn hva du gjør til dags dato. Spis gjerne en porsjon ekstra til middag, og litt mere til frokost, samt kvelds etc. Spis fisk, kjøtt, tunfisk (!), egg og drikk melk. Havregryn + melk utgir en god frokost meg proteiner og karbohydrater. Få i deg proteiner gjennom dagen via kjøtt, fisk, tunfisk, melk ++.

    Når det kommer til program etc kan jeg legge inn et godt ord for dette programmet her:
    http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/

    Det kan virke som et vanskelig program ut ifra alt som er på nettsiden, men i realiteten er det veldig enkelt. Det bygger rundt baseøvelsene, som er øvelser du sikkert har hørt om: Markløft, knebøy, militærpress og benkpress. Disse øvelsene trener så og si hele kroppen, og er veldig gode øvelser. I programmet har du i tillegg noen andre små isolasjonsøvelser. Last ned eBooken på nettsiden jeg linket (trykk på boken) og gjerne les den (hele greia er FAQ - Frequently Asked Questions) som går igjen hos folk. Se gjerne i loggen min også, da jeg kjører det samme programmet, og har hatt gode økninger i styrken min og i de forskjellige øvelsene. Det er veldig gøy og motiverende.
    Link til loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=90471.msg1325879#msg1325879

    Det er en A-del og en B-del. Man kjører disse annenhver gang, annenhver dag 3 ganger i uken ca. Et eksempel:

    A     -   B  -   A  -  B    - A    -  B
    Man - Ons - Fre - Man - Ons - Fre

    eller

    A     -   B  -   A  -  B    - A    -  B
    Tirs - Tors - Lør - Tirs - Tors - Lør

    På dette programmet starter man med å bare løfte stanga, og dermed legge på 2,5 kg ekstra for hver økt. Dette for å få inn teknikken på de forskjellige øvelsene blant annet! Ikke bekymre deg om det virker teit eller for lett i starten. Vektene vil eksplodere etter hvert (bli tyngre), så dette er bare gull verdt for en nybegynner. Se i loggen min f. eks, så ser du hvordan det er lagt opp.

    Husk at du ikke vil bli superman over natten. Muskelbygging tar tiiiiid, så tolmodighet er en god ting. Så lenge du trener regelmessig, spiser bra og får deg nok søvn, vil du se resultater BÅDE på din egen kropp OG på papiret (hvor tungt du klarer å løfte).

    Så, i bunn og grunn, start å tren, og gjør det med et smil Smiley Vær obs på at i værste fall vil du glede deg til den neste treningsøkten... Du vil glede deg til å løfte mer enn hva du gjorde sist økt! Lykke til! Håper dette hjalp deg litt ihvertfall. Har selv vært i den posisjonen du er i nå, så skjønner deg godt. Om det er noe du lurer på er det bare å spørre! Det er mange flotte folk her inne (både kvinner og menn) inkl meg selv som er glade for å hjelpe og veilede andre.


    Arnold Schwarzenegger
    Honnr gitt av : hAvregrynmannen, 07. juni 2010, 00:12
    257  Generelt / Åpent forum / Sv: Til de som leser på do 28. mai 2010, 15:04
    Nature's calling nå, men for å få mest bang for the buck så sender jeg ut en forespørsel til en "how-to" guide her på forumet, slik at jeg kan lese igjennom teoriene der slik at jeg kan kalle meg selv for en ekspert før jeg har testet ut teoriene i praksis. Jeg kommer ikke til å rikke meg fra stolen før dette er innvilget. Kom gjerne med tips til lesestoff i tillegg. Hadde tenkt å legge ut en poll, men venter først på tutorialen. Er altså ute etter den beste måten (!) å lese på do, på.
    Honnr gitt av : Teletubbi104, 28. mai 2010, 15:29
    258  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Holten! Gått ned 32.5kg - Nå skal det bygges! Bilde s 58 26. mai 2010, 20:22
    Har dere ikke MSN?

    Ikke for å være frekk eller noe, men det popper opp "ny" hele tiden, og når jeg gleder meg til å lese om Holtens prestasjoner/mat-inntak, så blir øynene mine bombadert med masse kompissnakk. Hehe, det er din logg Holten, så du kan gjøre hva du vil med den, men håper du skjønner hva jeg mener.

    Keep up the good work,
    Peace
    Honnr gitt av : henrikhardcoar, 26. mai 2010, 21:35
    259  Trening / Kampsport og Selvforsvar / Sv: Beste hjemmeøvelser for kampsport? 26. mai 2010, 20:40
    Hei.

    Hvilke hjemmeøvelser er best å trene hvis man vil være godt forbredt i tilfelle noen angriper deg på byen?

    Jeg fant en side en gang som demonstrerer dette veldig bra. Tror den het meatspin eller noe. Det er en video på forsiden.

    Jeg anbefaler ikke å gå innpå den siden, da kreftene som settes i sving er veldig sterke. Teknikken kan fungere bra, men on the other hand så kan utfallet være negativt. Det jeg anbefaler mest, er å trene baseøvelser og noen iso-øvelser, slik at du blir fit og sterk. Spis godt og tren hardt, det er det som lønner seg. Skader ikke å lære noen kampsporttriks heller Wink
    Honnr gitt av : Ryū, 26. mai 2010, 21:14
    260  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Holten! Gått ned 32.5kg - Nå skal det bygges! Bilde s 58 26. mai 2010, 20:22
    Har dere ikke MSN?

    Ikke for å være frekk eller noe, men det popper opp "ny" hele tiden, og når jeg gleder meg til å lese om Holtens prestasjoner/mat-inntak, så blir øynene mine bombadert med masse kompissnakk. Hehe, det er din logg Holten, så du kan gjøre hva du vil med den, men håper du skjønner hva jeg mener.

    Keep up the good work,
    Peace
    Honnr gitt av : sstians, 26. mai 2010, 21:12
    261  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Veslekardias - pushdowns video s. 133 - in the famous blue tights... 24. mai 2010, 17:50
    Og herregud, der gjemmer det seg en flott 6-pack! [...]

    Er nok ikke bare 6-packen som gjemmer seg Roll Eyes Det legges opp til "tittei, her er jeg"- bølge på TF snart nå.
    Just sayin' what
    Honnr gitt av : JDaniels, 24. mai 2010, 20:49
    262  Trening / Skader og Smerter / Sv: Avrevet muskelfeste i brystet - hva nå? :( 15. mai 2010, 19:10
    Sitat
    Avrevet muskelfeste i brystet - hva nå? Sad
    Det er nok ingen annen utvei enn å investere i en slik en som du kan ha i hjemmet for å trene deg opp igjen:

    http://www.youtube.com/watch?v=N8lkTH0AfCg#noexternalembed#externalembed
    Honnr gitt av : Pans, 17. mai 2010, 17:46
    263  Trening / Skader og Smerter / Sv: Avrevet muskelfeste i brystet - hva nå? :( 15. mai 2010, 19:10
    Sitat
    Avrevet muskelfeste i brystet - hva nå? Sad
    Det er nok ingen annen utvei enn å investere i en slik en som du kan ha i hjemmet for å trene deg opp igjen:

    http://www.youtube.com/watch?v=N8lkTH0AfCg#noexternalembed#externalembed
    Honnr gitt av : ThaPumpKing, 17. mai 2010, 17:41
    264  Generelt / Loggbok Online / Sv: Cube's WorkOutLog - Startet med StrongLifts 5x5! Trenger hjelp! Post #14 26. oktober 2009, 19:41
    Da har jeg bestemt meg for å prøve ut StrongLifts 5x5 programmet! Smiley

    Workout A:
    Squat 5x5
    Bench Press 5x5
    Inverted Rows 3xF
    Push-ups 3xF
    Reverse Crunch 3x12

    Workout B:
    Squat 5x5
    Overhead Press 5x5
    Deadlift 1x5
    Pull-/Chin-ups 3xF
    Prone Bridges 3x30 sec.

    Har et lite spørsmål angående den 5x5 StrongLifts vektøkningen:
    http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=90093.msg1325866#msg1325866

    Fikk en PT på treningssenteret der jeg trener til å vise meg øvelser som Overhead press, knebøy (squat) og markløft (tror jeg). Når jeg kom hjem i dag etter treningen nå, tenkte jeg litt over det. Han viste meg "omvendt" markløft tror jeg, da jeg holder stanga i stående posisjon med armene nedover med stanga, og så bøyer jeg med ned for så å rette meg opp igjen (?).... Hva trener denne måten? Og bør man gjøre "ordentlig" markløft istedenfor denne metoden?...

    Uansett, her er loggen for i dag.

    Mandag 26/10-09 Uke 1, økt 1

    Workout A

    Squat 5x5 (stanga) 20kg ................. 5/5/5/5/5
    Bench Press 5x5 (stanga) 20kg..........5/5/5/5/5
    Inverted Rows 3xF..........................(glemte å telle)
    Push-ups 3xF..................................(glemte å telle)
    Reverse Crunch 3x12.......................12/12/12

    Comment: Jeg starter lett, slik som anbefalt til nybegynnere. Jeg glemte å telle antall faliure sett på de med 3xF, men dette skal jeg huske til neste gang. Angående til Workout B, jeg er ikke så altfor sterk på chin-ups, derfor tenkte jeg å bruke et slikt strikk (eller assisted i maskin?) når jeg skal trene det neste gang + helt til jeg klarer mange selv (?).

    Hva skal til for å få honnør egentlig? Tongue
    Honnr gitt av : Bjørn Havregryn, 10. mai 2010, 23:57
    265  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Veslekardias - bilder s. 115 (2 kvart pack) 10. mai 2010, 20:04
    ...liggende i solen på terrassen Grin



    ..stående...


    ...regner med det er flere som fikk det nå ja.  what
    Honnr gitt av : veslekardia, 10. mai 2010, 20:07
    266  Generelt / Loggbok Online / Sv: Zenly 5x5 program med bilder 29. april 2010, 23:54
    Pull-ups er mye tyngre enn chin-ups. Det anbefales veldig sterkt at man starter med stanga for å få bygd opp teknikken skikkelig fra starten av. Don't worry, vektene øker kjapt så det har ingenting å si om du føler det er for lett i starten. Se gjennom loggen min for tips, samt se økningen min i de forskjellige øvelsene ++. Jeg liker dette programmet veldig bra ihvertfall.

    En ting til; kan kanskje være litt greit å resize signaturen din litt så den ikke blir så insane dominerende? : ) Helt greit sigg, men tar veeeeeldig mye fokus.
    Honnr gitt av : The Weise-Guy, 04. mai 2010, 21:31
    267  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Tenkt til å starte med trening 04. mai 2010, 20:46
    Du er 16 år ung, og det er ingenting å bekymre seg for angående at du skal slutte å vokse om du starter å trene. Du vil ikke slutte å vokse om du begynner å trene. Jeg skulle ønske jeg startet å trene med vekter når jeg var 16 år. Uansett, du er relativt lett gutt, så vil først å fremst anbefale deg å spise mer enn hva du gjør til dags dato. Spis gjerne en porsjon ekstra til middag, og litt mere til frokost, samt kvelds etc. Spis fisk, kjøtt, tunfisk (!), egg og drikk melk. Havregryn + melk utgir en god frokost meg proteiner og karbohydrater. Få i deg proteiner gjennom dagen via kjøtt, fisk, tunfisk, melk ++.

    Når det kommer til program etc kan jeg legge inn et godt ord for dette programmet her:
    http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/

    Det kan virke som et vanskelig program ut ifra alt som er på nettsiden, men i realiteten er det veldig enkelt. Det bygger rundt baseøvelsene, som er øvelser du sikkert har hørt om: Markløft, knebøy, militærpress og benkpress. Disse øvelsene trener så og si hele kroppen, og er veldig gode øvelser. I programmet har du i tillegg noen andre små isolasjonsøvelser. Last ned eBooken på nettsiden jeg linket (trykk på boken) og gjerne les den (hele greia er FAQ - Frequently Asked Questions) som går igjen hos folk. Se gjerne i loggen min også, da jeg kjører det samme programmet, og har hatt gode økninger i styrken min og i de forskjellige øvelsene. Det er veldig gøy og motiverende.
    Link til loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=90471.msg1325879#msg1325879

    Det er en A-del og en B-del. Man kjører disse annenhver gang, annenhver dag 3 ganger i uken ca. Et eksempel:

    A     -   B  -   A  -  B    - A    -  B
    Man - Ons - Fre - Man - Ons - Fre

    eller

    A     -   B  -   A  -  B    - A    -  B
    Tirs - Tors - Lør - Tirs - Tors - Lør

    På dette programmet starter man med å bare løfte stanga, og dermed legge på 2,5 kg ekstra for hver økt. Dette for å få inn teknikken på de forskjellige øvelsene blant annet! Ikke bekymre deg om det virker teit eller for lett i starten. Vektene vil eksplodere etter hvert (bli tyngre), så dette er bare gull verdt for en nybegynner. Se i loggen min f. eks, så ser du hvordan det er lagt opp.

    Husk at du ikke vil bli superman over natten. Muskelbygging tar tiiiiid, så tolmodighet er en god ting. Så lenge du trener regelmessig, spiser bra og får deg nok søvn, vil du se resultater BÅDE på din egen kropp OG på papiret (hvor tungt du klarer å løfte).

    Så, i bunn og grunn, start å tren, og gjør det med et smil Smiley Vær obs på at i værste fall vil du glede deg til den neste treningsøkten... Du vil glede deg til å løfte mer enn hva du gjorde sist økt! Lykke til! Håper dette hjalp deg litt ihvertfall. Har selv vært i den posisjonen du er i nå, så skjønner deg godt. Om det er noe du lurer på er det bare å spørre! Det er mange flotte folk her inne (både kvinner og menn) inkl meg som er glade for å hjelpe og veilede andre.

    Legger til to bilder av Arnold Schwarzenegger

    Honnr gitt av : Kristian E, 04. mai 2010, 20:48
    268  Generelt / Åpent forum / [VIDEO] Inspirasjon | Hvordan står det til med befolkningen? 03. mai 2010, 23:20
    Er det bare jeg som blir skikkelig gira når jeg ser disse motivasjonsvideoene? Grin

    http://www.youtube.com/watch?v=10ZGS1YL0bY#noexternalembed#externalembed&playnext_from=TL&videos=txZNLLqVHh0

    http://www.youtube.com/watch?v=Q8uIfia12mo#noexternalembed#externalembed
    Honnr gitt av : Torø, 04. mai 2010, 04:59
    269  Trening / Forum for ungdom / Sv: Kalorier 18. april 2010, 22:23
    https://www.tn.no/ryp/kalkulatorer > "Regn ut kaloribehov og fordeling av næringsstoffene"
    Bare hyggelig Grin
    Honnr gitt av : N-K, 18. april 2010, 22:27
    270  Trening / Forum for ungdom / Sv: Hva er de beste ... ? 18. april 2010, 16:12
    Her har du en kjempebra link til slike ting du lurer på! Smiley
    http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/

    Hold musa over muskelgruppene, og/eller bla ned under flash-bildene for å trykke på linkene Wink
    Bare hyggelig Grin
    Honnr gitt av : pain2gain, 18. april 2010, 18:11
    Sider:
  • 1
  • ...
  • 17
  • 18
  • Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

    Effektiv beintrening

    Trening30.07.202069

    Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
    Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
    Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
    Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?