Vis innlegg
Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 232
  • 1  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 06. juni 2020, 13:46
    Lørdag 6/6-20:

    10*2*200 meter motbakkeintervaller. 2 minutter pause mellom de to seriene. 47-48 sekunder i snitt på dragene. Mye, både i mengde og intensitet denne uka, så beina var litt tunge. Dessuten regna det, så var ikke kjeempefristende å gå ut i dag. Men det skal gå fort på Hytteplanmila og Birken, så det var bare å knyte skoa og stå i det. Nå er jeg oppe i 2*10, så neste mål må nesten være å løpe dragene litt raskere. Pulskurve.

    Alt i alt 50 kilometer løping denne uka og 22 kilometer rulleski. 23 av kilometerne har vært mellom 3.00 og 4.05 minutter pr. kilometer. Så det har vært mye med god fart. Planlegger litt flere kilometer og litt roligere neste uke.
    2  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 05. juni 2020, 19:43
    Fredag 5/6-20:

    Rolig løpetur på 11 kilometer. Sti Sognsvann-Ullevålseter, grusvei ned igjen. Pulskurve.
    3  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 04. juni 2020, 19:21
    Torsdag 4/6-20:

    Intervaller på bane. 9*1000 meter. Pause på 1 minutt.

    Drag 1: 3,47.
    Drag 2: 3,47.
    Drag 3: 3,43.
    Drag 4: 3,50.
    Drag 5: 3,48.
    Drag 6: 3,47.
    Drag 7: 3,47.
    Drag 8: 3,45.
    Drag 9: 3,41.

    Snitt 3.46. Noe tunge bein, trolig litt kort siden 10 000 meteren på mandag. Ble sur på folk som gikk/løp sakte i indre bane, derfor gikk drag 3 litt rraskere enn jeg hadde tenkt. Og drag 4 litt treigere da jeg overkompenserte i forsøket på å roe farta. Ellers en del vind i dag også, håper Bislett åpner snart. Neste bane økt blir 10*1000 meter. Skal ikke øke antall drag utover det. Pulsklokka ble igjen hjemme i dag. Derfor ingen pulskurve. Tidtakinga er gjort med stoppeklokke.
    4  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 03. juni 2020, 20:29
    Onsdag 3/6-20:

    11 kiloeter rulleski til jobb, 11 kilometer rulleski fra jobb og 5 kilometer løping rett etterpå. Mye mengtde, men alt var ganske rolig. Pulskurve (rulleski til jobb), pulskurve (rulleski fra jobb), pulskurve (løping).
    5  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 02. juni 2020, 11:43
    Tirsdag 2/6-20:

    4*ca. 7 minutter (ca. 2,3 kilometer rulleski), 1 minutt pause. Prøvde de nye stavene på ordentlig for første gang i dag. Det gikk fort, 1 kilometer i timen raskere på dragene enn for 2-3 uker siden med de forrige stavene. Pulsen var riktignok noe høyere, forklaringen på det tror jeg var at jeg nå hadde kontroll på at pausene faktisk var et minutt og at de nok var litt lenger sist gang. Tror årsaken er at stavene er 5 cm lenger enn de forrige og at det hjelper mye på stakinga. Uansett, moro er det! Pulskurve.
    6  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 01. juni 2020, 10:25
    Mandag 1/6-20:

    10 kilometer løping- Lekte meg med en aldri så liten formsjekk. Målet var rett under 40 minutter. Det ble 39.30. Egentlig ganske kontrollert i en løype med over 80 meter høydeforskjell. Null høydemeter forskjell netto. Skrev i slutten av mars at jeg trodde jeg ville løpt mellom 41 og 39 minutter i en konkurranse. Helt sikker på at i dag ville jeg løpt under 39 minutter i en konkurranse i en flat løype. Kanskje ned under 38 minutter også. Og da er det bare 7 sekunder igjen til persen på 37.53. Dette lover bra til jeg faktisk skal løpe konkurranse igjen. Forhåpentligvis til høsten. Pulskurve.
    7  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 31. mai 2020, 14:43
    Søndag 31/5-20:

    11,5 kilometer rolig løping stort sett på sti i terreng. Løp litt feil. Fantastiske terrengløyper utenfor Gjøvik. Totalt 45,5 kilometer denne uka. En del av dem med god fart. Totalt 184 kilometer løping i mai og 88 kilometer på rulleski. Beina føles rimelig bra. Tenker fem økter løping neste uke i tillegg til noe rulleski. I morgen er planen å leke meg med litt fart over tid. Pulskurve.
    8  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 30. mai 2020, 12:16
    Lørdag 30/5-20:

    11 kilometer løping. Et drag på 4 minutter og et drag på 7 minutter på jakter etter kroner på Strava. Var ute etter tre stykker og fikk dem alle. Ellers rolig for å få litt kilometer. Moro å leke seg, spesielt nå som det ikke er noen løp i nær fremtid. Testa dessuten nye konkurransesko. De er fantastiske. Pulskurve.
    9  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 28. mai 2020, 20:09
    Torsdag 28/5-20:

    9*10*200 meter motbakkeintervaller. Ca. 4 minutter pause mellom de to seriene. LØp en annen bakke enn vanlig, den var noe slakere enn den jeg vanligvis løper i. Dessuten ble det betraktelig lenger pause enn jeg pleier å ha siden jeg løp med noen andre. Alt i alt en knall økt. Pulskurve.
    10  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 27. mai 2020, 18:59
    Onsdag 27/5-20:

    10 kimometer rullesik til jobb og 8 kilometer rulleski fra jobb. Knakk ytterste delen av staven halvveis på vei til job, så det ble noe redusert. Kjøpte nye staver etter jobb og gikk fra Majorstua og hjem etter jobb. Det var ikke noe særlig grunnet mye folk, blier, sykler og bikkjer. Pulskurve (til jobb), pulskurve (fra jobb).
    11  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 26. mai 2020, 18:27
    Tirsdag 26/5-20:

    Intervaller på bane. 9*1000 meter. Pause på 1 minutt.

    Drag 1: 3,49.
    Drag 2: 3,47.
    Drag 3: 3,48.
    Drag 4: 3,47.
    Drag 5: 3,48.
    Drag 6: 3,49.
    Drag 7: 3,47.
    Drag 8: 3,49.
    Drag 9: 3,41.

    Snitt 3.47. Brutal vind og noe tunge bein etter styrke i går. En tilsvarende økt på det som er siste trappetrinnet før 10*1000 meter. Fornøyd med gjennomføringen. Pulskurve.
    12  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 25. mai 2020, 09:50
    Mandag 25/5-20:

    Beinpress: 3*5, 180 kilo.
    Bulgarske utfall: 3*8, 14 kilos hantler.
    Stående tåhev på kasse i smith-maskin: 3*8, 80 kilo (pluss stanga).
    Nedtrekk: 3*6, 105 kilo.
    Omvendt roing: Kroppsvekt, 3*6.
    En arms hantel roing: 3*10, 22 kilo.
    Sittende brystpress: 3*8, 90 kilo.
    Skråbenk med hantler: 3*8. 22 kilo.
    13  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 24. mai 2020, 19:10
    Søndag 24/5-20:

    9*2*200 meter motbakkeintervaller. 2 minutter pause mellom de to seriene. Snitt ca. 47 sekunder på dragene. Totalt 34,5 kilometer denne uka. Skulle gjerne hatt mer, skylder på sykdom. Pulskurve.
    14  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 23. mai 2020, 10:07
    Lørdag 23/5-20:

    10 kilometer rulleski, ganske rolig. Pulskurve.
    15  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 22. mai 2020, 17:49
    Fredag 22/5-20:

    Intervaller på bane. 8*1000 meter. Pause på 1 minutt.

    Drag 1: 3,45.
    Drag 2: 3,45.
    Drag 3: 3,45.
    Drag 4: 3,45.
    Drag 5: 3,45.
    Drag 6: 3,45.
    Drag 7: 3,40.
    Drag 8: 3,40.

    Snitt 3.44. Jevnt som ei klokke på de 6 første. Så ble jeg litt ivrig da havna rett bak noen jeg kjenner som løp 400 metere på den sjuende. Den åttende og siste hadde jeg uansett tenkt å ta litt raskere. Det var ikke like lett som sist gang da jeg snitta på 3.46, men det er fortsatt mer inne og beina var litt tunge etter i går. 2 sekunder raskere enn i fjor sommer og betraktelig lettere. Dette begynner å bli bra! Pulskurve.
    Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 232
  • Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?
    Dette programmet er perfekt for hjemmetrening eller hvis du har dårlig tid.

    Hvordan få mer ut av markløft?

    Trening27.05.202040

    Slik får du mer ut av markløft.
    Dette er miniguiden på hvordan du skal holde deg slank.
    Da kan denne metoden være noe for deg.