Vis innlegg
Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 241
  • 1  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: I dag kl. 12:03
    Lørdag 24/10-20:

    Rolig løpetur på litt over 20 kilometer. Litt fart de to siste kilometerne. Lette bein. Pulskurve.

    Totalt ca. 55 kilometer løping denne uka. Rolig uke etter og nå fer alt lett. Planen er to harde uker, og da er det en uke igjen til halvmaraton.
    2  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 23. oktober 2020, 22:41
    Fredag 23/10-20:

    Styrke

    Push-press: 1*3, 65 kilo, 1*3, 67,5 kilo, 1*2, 70 kilo.
    Markløft: 3*5, 162,5 kilo.
    Stående tåhev: 3*6, 150 kilo, hver serie etterfulgt av 6 etbeins tåhev på kasse.
    Benkpress: 2*5, 77,5 kilo, 1*5, 75 kilo.
    Et beins beinpress: Stativet + 45 kilo, 3*6.
    Pullups: Kroppsvekt + 20 kilo 3*5.
    En arms hantel roing: 3*6, 36 kilo.

    Står på bom hvil styrkemessig.
    3  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 22. oktober 2020, 17:56
    Torsdag 22/10-20:

    Ca. 10,5 kilometer rolig løping hjem fra jobb. Ikke den aller korteste veien i dag. Pulskurve.
    4  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 21. oktober 2020, 20:57
    Onsdag 21/10-20:

    Intervaller på bane. 6*2000 meter. Pause på 90 sekunder.

    Drag 1: 8,07. 4,04 minutter pr. kilometer.
    Drag 2: 8,06. 4,03 minutter pr. kilometer.
    Drag 3: 8,03. 4,02 minutter pr. kilometer.
    Drag 4: 8,03. 4,02 minutter pr. kilometer.
    Drag 5: 8,01. 4,01 minutter pr. kilometer.
    Drag 5: 7,54. 3,57 minutter pr. kilometer.

    Snittfart litt over 8,02, tilsvarende ca. 4,01 pr. kilometer. Etter søndagen, og forsåvidt også på mandag føltes beina helt most. Spesielt fremsiden av lårene. Da var det veldig gledelig at med to lette dager var beina plutselig utrolig lette og fine. Det var veldig overraskende og veldig lovende for halvmaraton 15. november. Planen er fortsatt litt lettere denne uka før det blir to harde uker. Da er det en uke igjen og det gjenstår bare å spisse formen. Pulskurve.
    5  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 20. oktober 2020, 17:34
    Tirsdag 20/10-20:

    9 kilometer rolig løping hjem fra jobb. Tok den korteste veien jeg kan. Pulskurve.
    6  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 19. oktober 2020, 10:31
    Mandag 19/10-20:

    Styrke

    Styrkevendinger
    Markløft: 3*5, 100 kilo.
    Stående tåhev: 3*10, 100 kilo.
    Benkpress: 3*7, 70 kilo.
    Sittende roing: 3*8, 80 kilo.

    Rolig styrketrening på bein, litt mer vekter på overkroppen. Spesielt øvelser som involverte lår tok jeg rolig, de er mest kjørt etter gårsdagen. Det føltes bra å bruke de uten at det var tungt. Avslutta med 5-10 minutter sykling.
    7  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 18. oktober 2020, 16:07
    Søndag 18/10-20:

    17 kilometer løping i noe over halvmaratonfart. Tunge bein etter tre uker som tilsammen ga 210 kilometer løping.  Pulskurve.

    Totalt noe under 71 kilometer løping denne uka, pluss litt under 11 kilometer rulleski. 39 av kiloemeter løping på bra intensitet. De tre siste ukene har det blitt 212 kilometer løping. Det har vært tungt og nå er jeg sliten. Ikke overraskende og forsåvidt meningen. Neste uke er planen å ta det litt roligere før det blir to harde uker. Etter det er det en uke igjen til løp og jeg skal bare samle overskudd.

    8  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 17. oktober 2020, 13:13
    Lørdag 17/10-20:

    Styrke

    Push-press: 1*3, 65 kilo, 1*3, 67,5 kilo, 1*2, 70 kilo.
    Markløft: 3*5, 160 kilo.
    Stående tåhev: 3*6, 150 kilo, hver serie etterfulgt av 6 etbeins tåhev på kasse.
    Benkpress: 1*5, 77,5 kilo, 2*5, 75 kilo.
    Et beins beinpress: Stativet + 45 kilo, 3*6.
    Pullups: Kroppsvekt + 20 kilo 3*5.
    En arms hantel roing: 3*6, 36 kilo.

    Hamstringen oppfører seg fortsatt eksemplarisk, utover det er jeg svak. Med andre ord akkurat som i de 3-4 foregående ukene.
    9  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 16. oktober 2020, 17:23
    Fredag 16/10-20:

    Intervaller på bane. 10*1000 meter. Pause på 1 minutt.

    Drag 1: 4,02.
    Drag 2: 3,59.
    Drag 3: 3,59.
    Drag 4: 3,59.
    Drag 5: 3,58.
    Drag 6: 3,57.
    Drag 7: 3,57.
    Drag 8: 3,56.
    Drag 9: 3,54.
    Drag 10: 3,48.

    Snitt 3.57. 6*2000 på tirsdag føltes ikke veldig tungt, men ga nok allikevel høy belastning. Beina var helt døde både onsdag og torsdag. Spesielt onsdag. I dag hadde de heldigvis kommet seg igjen. Pulskurve.
    10  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 15. oktober 2020, 18:58
    Torsdag 15/10-20:

    Ca. 12, 5 kilometer rolig løping hjem fra jobb. Pulskurve.
    11  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 14. oktober 2020, 23:15
    Onsdag 14/10-20:

    Ca. 12,5 kilometer rolig løping til jobb. Pulskurve.
    12  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 14. oktober 2020, 23:12
    Tirsdag 13/10-20:

    Intervaller på bane. 6*2000 meter. Pause på 90 sekunder.

    Drag 1: 8,08. 4,04 minutter pr. kilometer.
    Drag 2: 8,07. 4,04 minutter pr. kilometer.
    Drag 3: 8,08. 4,04 minutter pr. kilometer.
    Drag 4: 8,06. 4,03 minutter pr. kilometer.
    Drag 5: 8,05. 4,03 minutter pr. kilometer.
    Drag 5: 7,57. 3,59 minutter pr. kilometer.

    Snittfart på 8,05, tilsvarende ca. 4,03 pr. kilometer. Litt tungt på slutten grunnet at det er uvant med så mye mengde. Allikevel veldig lett og kontrollert med tanke på å holde farta. Det vises også på pulsen som ligger stort sett ligger mellom 160 og 165 og ikke bikker terskelpulsen på 167 før helt på slutten av sistedraget. Virker som jeg treffer ok på terskelfart. Pulskurve.
    13  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 13. oktober 2020, 21:38
    Tirsdag 12/10-20:

    Rulleski, staking. Litt under 11 kilometer rolig staking hjem fra jobb. Mye løv, veiarbeid og diverse andre hindringer. Pulskurve.
    14  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 11. oktober 2020, 15:07
    Søndag 11/10-20:

    11,5 kilometer løping litt treigere enn planlagt halvmaratonfart. Pulskurve.

    Totalt 70.5 kilometer løping denne uka. 31,5 av de med god fart. Begynne å bli litt kontinuitet på mye mengde nå.
    15  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 10. oktober 2020, 12:38
    Lørdag 10/10-20:

    Rett under 22 kilometer rolig løping. Litt fart de to siste kilometerne. Pulskurve.
    Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 241
  • Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

    Effektiv beintrening

    Trening30.07.202069

    Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
    Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
    Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
    Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?