Vis innlegg
Sider:
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 234
  • 16  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 20. juni 2020, 18:23
    Fredag 19/6-20:

    Litt over 7 kilometer rolig restitusjonsløping. Pulskurve.
    17  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 18. juni 2020, 23:19
    Torsdag 18/&-20:

    10*2*200 meter motbakkeintervaller. 2 minutter pause mellom de to seriene. Litt over 47 sekunder i snitt på den første serien, litt under 47 sekunder i snitt på den andre. Brutalt varmt med 27 grader. Pulskurve.
    18  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 17. juni 2020, 23:52
    Onsdag 17/6-20:

    Rulleski til og fra jobb. Litt under 11 kilometer hver vei. Pulskurve (til jobb), pulskurve (fra jobb).
    19  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 16. juni 2020, 13:21
    Tirsdag 16/6-20:

    Styrke

    Push-press: 3*3, 50 kilo.
    Markløft: 1*5, 120 kilo, 1*5, 130 kilo, 1*5, 140 kilo.
    Stående tåhev: 3*6, 140 kilo, hver serie etterfulgt av 6 etbeins tåhev på kasse.
    Benkpress: 1*5, 60 kilo, 1*5, 65 kilo, 1*5, 70 kilo.
    Et beins beinpress: Stativet + 30 kilo, 3*6.
    Pullups: Kroppsvekt + 10 kilo 3*6.
    En arms hantel roing: 3*6, 34 kilo.

    Endelig styrketrening på godt utstyrt senter igjen. Ikke rare vektene selv om jeg tross alt hadde en del mer inne på alt. Uansett veldig godt å trene med ordentlig utstyr igjen og jeg blir sikkert latterlig støl!
    20  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 15. juni 2020, 23:10
    Mandag 15/6-20:

    Litt under 11 kilometer løping hjem fra jobb. Middels intensitet. Greide å trryne, til og med rett foran ei dame... Ellers var det varmt og beina var tunge etter gårsdagen. Løp uten pulsklokke, så pulsen stemmer iallefall ikke 100%. Den høyest målte pulsen er definitiv for høy. Pulskurve.
    21  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 14. juni 2020, 20:16
    Søndag 14/6-20:

    Intervaller på bane. 10*1000 meter. Pause på 1 minutt.

    Drag 1: 3,48.
    Drag 2: 3,48.
    Drag 3: 3,47.
    Drag 4: 3,47.
    Drag 5: 3,48.
    Drag 6: 3,49.
    Drag 7: 3,47.
    Drag 8: 3,49.
    Drag 9: 3,50.
    Drag 10: 3.47.

    Snitt 3.47. Låret var bra, ellers var det noe tungt. Kanskje ikke så rart siden det er lenge siden sist jeg løp raskt. Uansett nå er jeg oppe i 10*1000 og det går raskere enn da jeg begynte på 5*1000. Grunnet et lite problem med låret ble det denne uka bare 28 kilometer løping og 9 kilometer rulleski. Håper på mer kontinuitet fremover. Nå er jeg på mengden jeg tenker å være på intervallene, neste mål blir å øke lengden på de kontinuerlige løpeturene slik at jeg havner på 60-70 kilometer i uka. Og noe rulleski i tillegg. Pulskurve.
    22  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 13. juni 2020, 13:45
    Lørdag 13/6-20:

    7 kilometer løping, middels intensitet. Låret føles 100% igjen, trolig intervaller i morgen. Pulskurve.
    23  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 13. juni 2020, 13:41
    Fredag 12/6-20:

    Beinpress: 1*8, 120 kilo, 1*8, 130 kilo, 1*8, 140 kilo.
    Bulgarske utfall: 3*8 (kroppsvekt).
    Stående tåhev på kasse i smith-maskin: 3*8, 80 kilo (pluss stanga).
    Nedtrekk: 3*4, 105 kilo.
    Omvendt roing: Kroppsvekt, 3*6.
    En arms hantel roing: 3*10, 22 kilo.
    Sittende brystpress: 3*8, 90 kilo.
    Skråbenk med hantler: 3*8. 22 kilo.

    Helt død i nedtrekken, ellers poaitivt med beinpressen. Forhåpentligvis senter på neste styrkeøkt.
    24  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 11. juni 2020, 18:34
    Torsdag 11/6-20:

    2,5 kilometer rolig løping. Null smerte i låret. Planlegger en lenger løpetur på lørdag og kanskje intervaller på søndag. Pulsen ble målt på håndleddet og tok helt av på slutten. Pulskurve.
    25  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 10. juni 2020, 20:19
    Onsdag 10/6-20:

    9 kilometer rolig på rulleski. Vellykket test av låret. I den forstand at jeg har funnet ut tilstanden uten å forverre noe. Det er mye, mye bedre enn på mandag, men ikke helt bra enda. Dropper derfor rulleski til/fra jobb i morgen. Har også fått en mistanke om at det muligens er den ekstra belastningen fra rulleskiene som har ført til dette. For selv om det ikke kjennes sånn ut, bruker du faktisk lårene en del når du står å staker. Ellers fikk jeg testa ut nytt terreng. Fant noen helt spinnville bakker. Kom greit opp, men det var ikke snakk om å kjøre de ned uten å bremse, kraftig. Pulskurve.
    26  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 08. juni 2020, 23:27
    Mandag 8/6-20:

    Rolig løpetur på ca. 5 kilometer. Planen var å løpe hjem sammen med en kollega. Begynte å merke låret etter et par kilometer, avbrøt derfor da jeg kom frem til kollegaen, noe som var ca. halvveis. Hadde jeg vært alene ville jeg nok avbrutt før. Låret var ganske vondt et par timer etterpå, men er allerede mye bedre. Blir nok ikke mye løping denne uka. Pulskurve.
    27  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 07. juni 2020, 21:58
    Søndag 7/6-20:

    Styrke

    Stående tåhev på kasse i smith-maskin: 3*8, 80 kilo (pluss stanga).
    Nedtrekk: 3*6, 105 kilo.
    Omvendt roing: Kroppsvekt, 3*6.
    En arms hantel roing: 3*10, 22 kilo.
    Sittende brystpress: 3*8, 90 kilo.
    Skråbenk med hantler: 3*8. 22 kilo.

    Har fått et eller annet i låret. Derfor utgikk både beinpress og bulgarske utfall. Det kjennes ut som en mellomting melom strekk og lårhøne. Skjønner bare ikke helt når jeg skal ha pådratt meg noen av delene siden det kom snikende lørdag kveld. Håper at rolig løping i morgen går bra, så får jeg ta det derfra. Hvis jeg unngår å provosere frem noe verre, er dette neppe veldig alvorlig.
    28  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 06. juni 2020, 13:46
    Lørdag 6/6-20:

    10*2*200 meter motbakkeintervaller. 2 minutter pause mellom de to seriene. 47-48 sekunder i snitt på dragene. Mye, både i mengde og intensitet denne uka, så beina var litt tunge. Dessuten regna det, så var ikke kjeempefristende å gå ut i dag. Men det skal gå fort på Hytteplanmila og Birken, så det var bare å knyte skoa og stå i det. Nå er jeg oppe i 2*10, så neste mål må nesten være å løpe dragene litt raskere. Pulskurve.

    Alt i alt 50 kilometer løping denne uka og 22 kilometer rulleski. 23 av kilometerne har vært mellom 3.00 og 4.05 minutter pr. kilometer. Så det har vært mye med god fart. Planlegger litt flere kilometer og litt roligere neste uke.
    29  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 05. juni 2020, 19:43
    Fredag 5/6-20:

    Rolig løpetur på 11 kilometer. Sti Sognsvann-Ullevålseter, grusvei ned igjen. Pulskurve.
    30  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198 på: 04. juni 2020, 19:21
    Torsdag 4/6-20:

    Intervaller på bane. 9*1000 meter. Pause på 1 minutt.

    Drag 1: 3,47.
    Drag 2: 3,47.
    Drag 3: 3,43.
    Drag 4: 3,50.
    Drag 5: 3,48.
    Drag 6: 3,47.
    Drag 7: 3,47.
    Drag 8: 3,45.
    Drag 9: 3,41.

    Snitt 3.46. Noe tunge bein, trolig litt kort siden 10 000 meteren på mandag. Ble sur på folk som gikk/løp sakte i indre bane, derfor gikk drag 3 litt rraskere enn jeg hadde tenkt. Og drag 4 litt treigere da jeg overkompenserte i forsøket på å roe farta. Ellers en del vind i dag også, håper Bislett åpner snart. Neste bane økt blir 10*1000 meter. Skal ikke øke antall drag utover det. Pulsklokka ble igjen hjemme i dag. Derfor ingen pulskurve. Tidtakinga er gjort med stoppeklokke.
    Sider:
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 234
  • Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
    Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?
    Dette programmet er perfekt for hjemmetrening eller hvis du har dårlig tid.

    Hvordan få mer ut av markløft?

    Trening27.05.202040

    Slik får du mer ut av markløft.
    Dette er miniguiden på hvordan du skal holde deg slank.