Vis innlegg
Sider:
  • 1
  • ...
  • 231
  • 232
  • 233
  • 234
  • 3466  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglens logg-optimismen melder seg på: 08. desember 2009, 16:17
    Mandag 7/11-09:

    Judo, kamptrening med kondisinnslag. Kjempeslitsomt, men også kjempemoro. Dessverre endte jeg opp med en småvond finger, en småvond tå, en real blåveis og, verst av alt, to solide blåmerker på hver side av venstralbuen. Men jeg fullførte hele treninga! Siden venstrearmen er flittig i bruk hver gang jeg lander, må jeg dessverre, og sjokkerende nok, droppe judotrening i dag(tirsdag).

    Men det er absolutt ingen grunn til fortvilelse. Beina og lungene funker nemlig utmerket. Derfor blir det intervalltening på meg i stedet. Og på torsdag har jeg nok kommet meg nok til å trene judo igjen.
    3467  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglens logg-optimismen melder seg på: 06. desember 2009, 14:28
    Søndag 6/12-09:

    Styrketrening.

    Knebøy: 5*5, 85 kilo.
    Frontbøy: 3*5, 75 kilo.
    Tåhev: 3*8.
    Militærpress: 3*5, 55 kilo.

    Hadde dårlig tid, så økta ble litt kortere enn planlagt. Ellers er jeg positivt overrasket. Til tross for lite beintrening(styrke), mye løping og et par kilo vektnedgang de tre siste ukene virker det ikke som styrken i beina er svekket.
    3468  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglens logg-optimismen melder seg på: 05. desember 2009, 13:15
    Lørdag 5/12-09:

    Styrketrening.

    Benkpress: 3*5, 85 kilo. 4*85, kilo. 5*80, kilo.
    Skråbenk: 3*6, 28 kilo.
    Dips: 3*10.
    Enarms nedtrekk: 3*4, 57 kilo.
    Omvendt roing: 3*8.

    Treningshjul og planken.
    3469  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglens logg-optimismen melder seg på: 04. desember 2009, 22:56
    Fredag 4/12-09:

    Halvlang løpetur i dag. Uten tid, puls osv. Bare løp. Og formen er god. Etter kun 3-4 uker med løping føles kondisen bedre enn noensinne. Jeg er lettere enn jeg har vært siden tidlig videregående. Og styrken er der fortsatt. Dette her kommer til å bli knallbra i mai. Da skal jeg faen meg under 40 på 10 kilometer. Samtidig skal jeg være i stand til å ta en pullup med 50 kilo i beltet. 

    Skal løpe ny 3000 meter i februar en gang og kan knapt vente;)
    3470  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglens logg på: 04. desember 2009, 14:13
    Torsdag 3/12-09:

    Judo, rolig teknikktrening.
    3471  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglens logg på: 02. desember 2009, 22:06
    Onsdag 2/12-09:

    Endelig ordentlig styrketrening igjen.

    Markløft: 3*6, 90 kilo.
    Pullups: 3*4, kroppsvekt + 30 kilo.
    Hantelroing: 3*6, 32 kilo.
    Sittende roing: 3*8, 67 kilo.
    Smalbenk: 3*5, 80 kilo.
    Rygghev: 3*10.

    Marken er fortsatt luft. Men nå merker jeg ingenting i ryggen etter trening lenger, skal vurdere å legge på noen kilo neste gang. Har en drøm om å dra 240 en gang, 3 ganger kroppsvekt.
    3472  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglens logg på: 02. desember 2009, 11:22
    Tirsdag 1/12-09:

    Intervaller: 4*4, 10 km/t, 14 graders stigning. Glemte atter engang pulsklokka.
    Judo, kamptrening. Ble dyktig sliten og fikk i tillegg krampe i leggen. Intervaller tre dager på rad med den siste rett før judotrening ble nok litt i hardeste laget. Men nå skal jeg ikke løpe igjen før på fredag.
    3473  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglens logg på: 30. november 2009, 22:09
    Mandag 30/11-09:

    Judo. Ikke lett å klasifisere denne her. Det var nemlig både kamp, intensiv teknikktrening og løping biggrin
    Så det ble vel nærmest judo-kondistrening (hvis det i det hele tatt er noe ord da).
    2*3 minutters intervall var det også, alt jeg vet var at pulsen var høy.
    3474  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglens logg på: 29. november 2009, 22:23
    Søndag 29/11-09:

    Intervaller, 4*4, 14 graders stigning, 10 km/t. Glemte dessverre pulsklokka (igjen).

    Ellers var jeg stevne på lørdag. Tapte alle kampene, men jeg har tross alt bare holdt på i litt over et år, så jeg kan ikke forvente å slå mye mer rutinerte utøvere. Det mest oppsiktsvekkende var midlertid at jeg veide inn på 78,3... For første gang siden jeg prøvde å gå ned i vekt, må jeg skaffe meg vekt, men nå for å passe¨på at eg ikke går for mye ned^^
    3475  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglens logg på: 27. november 2009, 09:50
    Torsdag 26/11-09:

    Judo. Lett kamptrening.
    3476  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglens logg på: 25. november 2009, 22:49
    Onsdag 25/11-09:

    Styrketrening, lett. Vendinger, dips, markløft og omvendt roing. Ser det har blitt fryktelig mye dill og lite struktur på styrketreningen de siste to ukene. Og det blir ikke noe besdre denne uka heller. Skal prøve å skjerpe meg neste uke.

    Elers begynner jeg å bli skummelt lett av all løpinga. Bikka 80 i dag, og det er rett å slett for lite. Skal prøve å spise mer.
    3477  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglens logg på: 24. november 2009, 22:56
    Tirsdag 24/11-09:

    Trente dobbelt i dag. Først 4*4 intervaller på mølle, 16 km/t.

    #1: Puls ved slutt: 171.
    #2: Puls ved slutt: 173.
    #3: Puls ved slutt: 175.
    #4: puls ved slutt: 178.

    Judo teknikktrening. Jeg hadde ikke tatt høyde for at teknikktrening også kan være veldig slitsomt. I dag var det vendinger, vendinger, vendinger og så kast, kast, kast og mer kast. Ble dyktig sliten.
    3478  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglens logg på: 23. november 2009, 22:42
    Mandag 23/11-09:

    Treninga i dag kan oppsummeres med tre ord: Judo, kamptrening, sliten.
    3479  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglens logg på: 21. november 2009, 16:23
    Lørdag 21/11-09:

    I dag var det klart for gjennomkjøring av løypa til Tordenskioldløpet. Så jeg løp 10 kilometer. Det lengste jeg har løpt på svært lenge . Jeg har fulgt litt med på loggen til Zuul, og han slo meg på tid gitt. 57:30 ble det for meg. Nå skal det sies at det var en gjennomkjøring av løypa, ikke noe testløp. Var i stand til å føre en samtale med de jeg løp med hele veien. 50 hadde gått glatt. Tror jeg skulle greid å presset meg under 45 også, men dette blir egentlig ren gjetning. Oppsummert følte jeg meg så frisk og rask etterpå at 40 minutter ikke virker uoppnåelig, hvis jeg er flink med kondistreninga framover.
    3480  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lundefuglens logg på: 21. november 2009, 16:11
    Fredag 20711-09:

    Lett styrketrening.

    Benkpress: 3*6.
    Militærpress:3*6.
    Dips: 3*6.
    Facepulls: 3*10.
    Omvendt roing: 3*8.
    Sider:
  • 1
  • ...
  • 231
  • 232
  • 233
  • 234
  • Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
    Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?
    Dette programmet er perfekt for hjemmetrening eller hvis du har dårlig tid.

    Hvordan få mer ut av markløft?

    Trening27.05.202040

    Slik får du mer ut av markløft.
    Dette er miniguiden på hvordan du skal holde deg slank.