Vis innlegg
Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 19
  • 1  Generelt / Loggbok Online / Sv: Bjorheim strongmantrening -105kg, GST på: 30. september 2014, 17:30
    Hei,

    Det med progresjon er jeg helt enig i, lettere å se om man faktisk hopper opp på en høyere kasse.

    Men progresjonen der kan jo både være et produkt av at man:

    A. hopper høyere
    B. blir flinker til å trekke opp beina

    Det at man får et høyere fall om man hopper opp til en 60 cm kasse kontra en 100 cm kasse ( dersom man ikke har en hinsides god spenst)
    stemmer bare om man trekker beina oppunder seg idet man hopper. 

    Dersom man hopper til en 60 cm kasse vil man nesten ikke trekke opp beina under landingen, og dermed vil fallhøyden være veldig begrenset.

    Om du trener hopp for å bli bedre i Pushpress så vil jo en god test for å se om all hoppetreningen hjelper
    være å se om en blir bedre i pushpress Smiley


    Hoppe med vekt i hendene tror jeg ikke er noe særlig da man vil få et veldig merkelig tyngdepunkt.
    da tror jeg heller knebøy med strikkmotstad vil gi bedre overføring til Pushpress. 
    medisinballkast "rett opp" er nok også å foretrekke fremfor å hoppe med hantler i hendene.

    2  Generelt / Loggbok Online / Sv: Bjorheim strongmantrening -105kg, GST på: 29. september 2014, 17:17
    Hei,

    Ikke noe kritikk, bare et spørsmål.

    Er det noen tanke bak det å hoppe opp på en boks som er så høy som 105 cm?

    Om jeg forstår det riktig, så ønsker du å trene/forbedre eksplosivitet ved den hoppingen?

    Annet enn at man blir flink til å trekke beina opp under seg så ser jeg ingen fordeler med å hoppe opp på en 105 høy boks mot
    det å hoppe opp på en 60 cm boks. ( såfremt hvert hopp er et 100% hopp)

    Det er selvfølgelig lettere å måle progressjon ved å øke høyden på boksen. Men om man ikke merker denne progresjonen i andre
    løft så er kanskje ikke øvelsen noen god støtteøvelse for sterkmanntrening. ( særlig ikke i forhold til risikoen med å lande i en meget utsatt posisjon)


    3  Generelt / Loggbok Online / Sv: Biffboy sin trening på: 29. september 2014, 16:51
    Hvor dypt kjører du Boxbøyen din nå? ca paralell?

    Hvordan synes du det kjennes ut med kjetting ?
    4  Generelt / Loggbok Online / Sv: MDS - Kraftdreikampf! på: 06. juli 2013, 16:18
    Hei Mads, brukte å lese loggen din når du logga her, det var en kul logg å lese, da du kjørte mye terapimastertrening kombinert med the basics som jeg har trua på. så topp at du er tilbake å logger:)


    Jeg kan jo komme med noen innspill med det å trene når man jobber offshore, da jeg har jobbet offshore selv i to og et halvt år.

    Jeg jobber som logge/traktor ing. en kjempespennde jobb som vi reiser rundt omkring på mange forskellige plattformer. både flytere, båter og faste plattformer.  Det er en jobb som kan være enten veldig rolig eller full fart når vi kommer ut.  Skal ikke påstå at vår jobb er verken tyngre eller lettere enn jobben til de som er i boring. men det kan i iløpet av en tur bli mye løfting, bæring, rigging inn og ut av brønn, masse trapper osv.

    Min erfaring er uansett at under en jobb der det er noe å gjøre jevnt å trutt er enklere å få trent her ute.   jeg trener stort sett hver dag fordelt på push, pull og bein.  er det fristang ute trener jeg litt tyngre mark og bøy på beindagen, er det en smith så trener jeg høyere repps. og litt mer bygge trening.. har alltid med meg egen terapimaster ut så trener mye i denne om forholdene skulle være heeelt håpløse..

    Går både dag og natt, men foretrekker natt, da jeg kan trene med en gang jeg står opp,  for min del er ikke dette noe problem, men ser jo at det er enkelte som sliter mer med snuingen enn andre. jeg tror det er dette som skaper mest problemer for folk. Ingen av av jobbene er uansett så tunge at det er det i seg selv som fucker opp treningen, om det er det så vil jeg si at man rett og slett er for dårlig trent. noe du ikke er Smiley

    nå er det jo også et poeng at jeg ikke er i nærheten av det styrkemessige nivået som du er.  ( beste løft jeg har hatt i det siste er  2*2 på 200 i mark RPE = 8.5  rett etter 5*6 på 170. kv rundt 85-90 kg 176 høy.)  så  hvordan det virker inn på kroppen når man er på ditt nivå kan jeg ikke uttale meg om.  ser at det er  en annen offshorekar her inne, han Halvmetern, hadde vært gøy å hørt hans tanker om saken også:)

    forøvrig grunne til at jeg likte loggen din var at jeg også hadde noen kneproblemer for en stund tilbak, og det var interessant å lese hva du gjorde i opptreningen.

    selv er jeg ganske godt tilbak i sporet, kjøre veldig lite vanlig bøy men jeg kjører bøy til boks paralell med nøytal smal fotstilling. er vel et par cm over godkjent, men skal uansett ikke konkurere i styrkeløft så nytterdien for meg å gå et par cm dypere og runde litt i ryggen er det ikke verdt Smiley  kjøre litt dyp frontbøy og bøy med stopp i ny og ne Smiley

    Har du prøvd å trene knebøy med nøytral fotstilling til boks m.stopp? for meg er denne helt topp for knærne, jeg foretrekker høyere repps på denne 8-20 og flere sett.



    Uansett hva du velger videre så ville jeg tenkt meg om to ganger. det er de færreste som lever av trening, og dersom du trives offshore så er det en helt topp jobb og gode penger. i drillinga er jo mulighetene for opprykk også gode om du er flink, ivrig, og står på.

    Uansett så blir det spennde å lese loggen din fremover! stå på Smiley
    5  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Pans med 260kg markløft på: 13. mars 2013, 00:24
    hehe, en hybrid kan jo være vel og bra det, men tror ikke du bøyer noe særlig mer med lowbar ved å skyte knærne så langt frem ;-) 
    6  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Pans med 260kg markløft på: 12. mars 2013, 20:55
    mulig det er vinkelen på filmen som lurer meg, men der ser ut som om du presser knærne mye lengre frem på lowbar bøyen din.. synes ikke det så heeeelt bra ut.. poenget med lowbar er jo å kunne bruke glutes og hams mer aktivt i løftet, men her så det egentlig bare ut som om knevinkelen din økte.

    synes highbarbøyen din var veldig bra. du får jo bare buttwink på de siste 2 centimetrene, og det virker for meg som om du får den siden du slipper deg for fort ned.

    mitt stalltips er å være tighterer mot bunnen av løftet og snu bevegelsen før buttwinken kommer.  samt tøye mye, så kan du sette deg så dypt du vil om noen mnd.


    på lowbaren ville jeg ha droppet stiletthelene og jobba mer med hofta..  ellers bra og sterk løfting Smiley
    7  Generelt / Loggbok Online / Sv: Leif Ove's Strongmantrening, 302,5 Markpers på: 25. februar 2013, 22:56
    Veldig bra løfting!! mye imponerende både på press mark og bøy fronten!!

    men har dog et spørsmål? 

    hvorfor så lav mengde?
    tror du ikke du hadde hatt godt av å legge inn noen arbeidssett etter du har vært oppe
    på tunge single iform av
    3*5   4*4  eller noe så harry som 3*10?


    Stå på!!
    8  Trening / Styrkeløft / Sv: Hyper extension på: 17. februar 2013, 22:49
    http://www.lifefitness.com/commercial/hammerstrength/benchesandracks/bodyweightstation/backextension.html

    Hier!!!
    9  Trening / Styrkeløft / Sv: Hyper extension på: 16. februar 2013, 18:30
    Hammer strength/ life fitness sine er gode. de er dog av 45 graders varianten.

    Ta en tur på SIS sportssenter og prøv en Smiley
    10  Trening / Styrkeløft / Sv: Den store markløftteknikkevalueringstråden på: 27. november 2012, 17:13
    du må dra slakken ut av stanga før du drar, ikke nappe til som en annen nappefant:)
    11  Generelt / Loggbok Online / Sv: Lars - Keep moving forward! Bilde/film update s 63 på: 14. november 2012, 15:08
    Yo!

    Har du slutta helt på SIS nå?
    Bare city for alle penga?
    12  Trening / Andre Treningsaktiviteter / Hva avgjør endret forbrening på: 26. august 2012, 19:04
    Spørsmål:

    Dersom en person går en distanse på X km på en gitt tid med en viss snittpuls, denne personen legger seg så i hardtrening, og en mnd seinere går denne personen den samme distansen på den samme tiden men med en snittpuls som er 5 slag lavere i minuttet enn den første gangen.

    Hvor mye mindre vil da denne personen forbrenne på den andre turen?  Og er det KUN hjertets arbeid som vil avgjøre denne endringen..  Vi antar selvfølgelig at alle andre parametre er uendret..
    13  Generelt / Loggbok Online / Sv: Tom- 230 kg markløft, 73 kg KV på: 13. juni 2012, 03:12
    tipper den ytterste røde er 15 kg HS skive og den svarte ytterste er 5 kg HS skive.. HS = hammer strength, de har av en eller annen grunn farget wannabe bumper plate skivene sine annerledes enn han eleiko og gjengen Smiley
    14  Generelt / Loggbok Online / Sv: Evis mot 300kg rawmark på: 13. juni 2012, 01:22
    heftig strakmark Smiley
    15  Generelt / Loggbok Online / Sv: Amadon - Trener mot konkurranse på: 13. juni 2012, 01:14
    Da har jeg bestemt meg for å komme igang igjen. Denne gangen uten mark og bøy dessverre, iallefall inntil videre. Korsryggen er noe bedre, men langt ifra bra nok. Skal lage meg et lite program nå tenkte jeg. Dette programmet blir nok en slags 2-splitt. Kostholdet skal jeg også skjerpe opp litt igjen. Skal ikke på noe diett eller noe (slapp av). Skal bare spise litt mer kontrollert og skikkelig, da jeg har mistet endel motivasjon da skaden osv kom.

    Programmet som skal trenes de neste ukene:

    Mandag - Bryst(T), skuldre(L), triceps(M), og mage
    Benkpress // Pyramide Kjører litt rotator trening imellom settene her
    Skråbenk hantler // 3x6-8
    Sittende hantelpress // 3x12
    Reverse fly // 3x10
    Franskpress // 3x10
    Planken 3 sett
    Beinhev 2 sett

    Tirsdag - Rygg(M), bein(M), biceps(M) og underarmer
    Sittende roing, smalt grep 3x10
    Sittende roing, bredt grep 2x10
    Lårcurl 4x8
    Hamstrings 3x8
    Legger 3x10
    Konsentrasjons curl over pute 3x10
    CoC

    Torsdag - Bryst(L), skuldre(T), triceps(M) og mage
    Benkpress 3x10 (på toppsetta)
    Sittende skulderpress med stang 3x6-8
    Reverse fly 3x10
    Dips, smalt grep 3x8
    Sideplanken 2 sett
    Beinhev 2 sett

    Fredag - Rygg(M), bein(M), biceps(M) og underarmer
    Nedtrekk 3x10
    Sittende roing 2x10
    Lårcurl 3x8
    Hamstrings 3x8
    Konsentrasjons curl over pute 3x10
    Underarmscurls

    Si ifra om du/dere ville endret på noe, eller har noe tips. Jeg må ta hensyn til korsryggen i dette programmet, derfor ingen bøy eller mark Sad Jeg kommer muligens også til å gå noen turer iløpet av uken, har også planer om å sykle.



    nei, det kryr jo av øvelser for forside lår på dette programmet Smiley
    Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 19
  • Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

    5 digge middager med cottage cheese

    Kosthold09.08.2021270

    Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
    Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
    Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

    5 fordeler med stående leggpress

    Trening28.06.202153

    Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!