Visning av honnrposter for LFCpal
Sider:
  • 1
  • 1  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Hvordan få en totalt n00b til å bli fin form til sommern? 24. november 2009, 00:19
    Poste deler av samme svaret som jeg skrev en annen plass: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=91535.0
    Bulking og deffing
    Om du vil ha mer muskelmasse så kan det være en ide å gå på en bulk. Det er en periode med vektoppgang der du vil gå opp i både muskelmasse og fettmasse. Det er veldig vanskelig (umulig) å gå opp i muskelmasse uten at fettmassen tar samme veien. Legg deg på et lite overskudd, slik at du legger på deg mest mulig muskler og minst mulig fett. Etterpå kan du gå på en deff, det vil si en periode med vektnedgang der målet er å gå mest mulig ned i fettmasse og minst mulig i muskelmasse. Dette gjøres ved blant annet å få i seg nok proteiner slik at man beholder mest mulig muskelmasse. Legger ved en del linker og kilder i bunn som du kan lese deg opp på.

    Treningsprogram
    Ikke lag treningsprogram selv, det blir bare tull. Ikke la PTen på senteret ditt lage treningsprogram til deg, det blir også bare tull. Faktum er at det finnes svært mange personlige trenere i dette landet som ikke har peiling på hva de holder på med. Mange her på forumet har hatt god fremgang med programmene til dietmar, norges styrkeløftlandslagstrener. De finnes her. Ellers kan du prøve et av 5x5 programmene som blir anbefalt av mange. Ett av disse finner du her. Mange nybegynner har også god fremgang med RYP programmene, bare søk etter Release Your Potential på google så finner du dette. Alle disse er eksempler på gode treningsprogram.

    Hvilke øvelser skal du trene?
    Hvis du bestemmer deg for å IKKE trene program, så bør du i alle fall ha med baseøvelser når du trener, disse øvelsene bør være med i ethvert treningsprogram:
    *Knebøy (Og varianter av denne. f.eks Bøy til boks, bulgarske utfall)
    *Markløft (Og varianter av denne. f.eks Mark fra og på kloss, samt strakmark)
    *Benkpress/Benkpress med hantler (Og du kan/bør også trene skråbenk)
    *Militærpress
    *Stangroing/Kabelroing (varier enten mellom disse eller varier mellom grepsbredde i kabelroing. Du kan også eksperimentere med under/overhåndsgrep i stangroing)
    *Chins/nedtrekk

    Meget mulig at jeg har glemt et par øvelser nå. Det viktigste er å balansere programmet sitt, baksiden må få like mye juling som forsiden, ellers vil du trene deg skjev, noe som kan føre til rygg og skulderproblemer. Du bør også tøye en del for å til enhver tid opprettholde/forbedre teknikk i knebøy og markløft.

    Du kan også prøve å lære deg øvelser som rykk, støt og vendinger som er veldig gode øvelser mtp eksplosivitet.

    Når du setter opp et program. Tenk slik:
    Hvis du har 5 sett med 5 repetisjoner i benkpress, så må du ha 5 sett med 5 repetisjoner med den motsatte øvelsen, da er programmet balansert. Den motsatte øvelsen til benkpress er selvsagt stangroing.

    Her finner du instruksjonsvideoer i de tre store (benk, mark bøy).

    Viktig når du trener er å variere treningen, du bør aldri kjøre det samme programmet i mer enn 3-4 måneder, da venner kroppen seg til det, i tillegg kan du bli overtrent om du trener hardt for lange perioder i strekk. Kroppen tåler ikke at du gir den juling tre ganger i uka i fem-seks måneder i strekk, den trenger hvile. Når du trener for maksimal styrke, altså få repetisjoner med høy belastning så krever dette ekstremt mye, og du må etterhvert gå ned i belastning og opp i repetisjoner for å gå på en såkalt deload fase. Dette er for å gjøre kroppen klar til en ny periode med tunge vekter igjen. Her kjører man såkalte mengdetreningsprogram som det du finner på styrkeløftsiden jeg linket til tidligere.

    Hvilke andre faktorer spiller inn?
    Det er viktig å få i seg nok mat og nok søvn. I tillegg bør du prøve å øke enten repetisjoner, vekter eller sett regelmessig, hvis du ikke setter kroppen på nye prøvelser vil den heller ikke bli sterkere. Teknikk er UTROLIG viktig, trener du med dårlig teknikk vil du skade deg. Trener du ubalanserte treningsprogram vil du skade deg. Sørg for å lær deg god teknikk med en gang, og ha fokus på teknikk hver eneste trening. Du får aldri en perfekt teknikk, jobb alltid for å bedre den.


    Hvorfor du ikke vokser
    Går du ikke opp i vekt?
    Squat RX, en guide til god knebøyteknikk
    Ord og utrykk i treningsverdenen
    Øvelsesoversikt
    Bulking
    Fakta om proteiner, fett og karbohydrater
    FAQ om kosttilskudd
    Kjøreregler og prinsipper for deffing
    Honnr gitt av : Doinada, 25. november 2009, 18:04
    2  Trening / Forum for ungdom / Sv: Hvordan blir jeg stor ? 22. november 2009, 23:11
    Hvis du ikke er villig til å ta imot mine råd angående proteiner så er det ikke vits å gi deg råd i det hele tatt, du hører bare på det du vil høre, og jeg forstår ikke at så mange har giddet å svare deg allerede. Jeg gir meg i denne diskusjonen, over og ut!
    Honnr gitt av : .......1, 24. november 2009, 10:05
    3  Generelt / Åpent forum / Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball? 23. november 2009, 02:29
    jeg starta å svare trådstarter på en ordentlig måte, så kommer DU på en motbydeligmåte å be meg holde kjeft.

    Trur du ikke moderatorene vill lese gjennom diskusjonen å se hva du gjør nå? haha. . prøve å få meg til å være en som bare slenger dritt, men det er du som har starta hele greia.

    makan til frekkhet
    Hvis moderatorene ikke skulle se hvem som startet dette, og at det du skriver her ikke er sant, så vil jeg gjøre dem oppmerksomme på at dette:
    vær så snill å les igjennom tråden før du svarer.
    Er \"en motbydeligmåte å be meg holde kjeft\" i følge Danny Guetta. Jeg ser ikke hva som er motbydelig med be en bruker om å være så snill om å lese gjennom tråden først.

    For i enkelte tilfeller er det idioti å svare trådstarter når svaret er det samme som det som kom tre sider tidligere, og det er diskutert ferdig. Det blir litt kjedelig med tråder der det samme går igjen 20 ganger.

    Denne diskusjonen som gikk langt off topic hadde forresten ALDRI forekomt om Danny Guetta bare hadde latt det ligge med den kommentaren til KristofferM. Det kunne han ikke, han måtte grave og spør om hvorfor ditt og hvorfor datt, hvorpå han endte med å gå til personlig angrep på både meg og KristofferM. Men dette ser selvsagt moderatorene og gjør noe med, en advarsel er definitivt på sin plass for slik oppførsel.

    Tilbake til topic nå boys Smiley
    Honnr gitt av : KristofferM, 23. november 2009, 04:23
    4  Trening / Treningsprogrammer / Sv: Antall sett osv 23. november 2009, 03:11
    http://www.styrkeloft.no/treningsprogram
    Ellers kan du sjekke ut svaret jeg posta her:
    http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=91536.msg1343360;topicseen#new
    Honnr gitt av : KristofferM, 23. november 2009, 03:21
    5  Trening / Forum for ungdom / Sv: Del ditt treningsprogram som du har fått sinnsyke resultater av! 23. november 2009, 01:56
    Poster det samme her som jeg skrev i en annen tråd om ca det samme.
    Kosttilskudd
    Kosttilskudd kan være bra om det er nødvendig. Sannsynligvis får du ikke i deg nok proteiner, da er proteintilskudd en god, billig og kjapp løsning.

    Hvis du sliter med å gå opp i vekt kan en gainer være en ok løsning.

    Mange opplever også gode resultater med kreatin monohydrat, et stoff vi produserer naturlig i kroppen, og som finnes i mikroskopiske mengder i kjøtt. I kroppen greier svært få å fulle kreatinlagrene, derfor er det et greit tilskudd som binder vann i musklene.


    Bulking og deffing
    Om du vil ha mer muskelmasse så kan det være en ide å gå på en bulk. Det er en periode med vektoppgang der du vil gå opp i både muskelmasse og fettmasse. Det er veldig vanskelig (umulig) å gå opp i muskelmasse uten at fettmassen tar samme veien. Legg deg på et lite overskudd, slik at du legger på deg mest mulig muskler og minst mulig fett. Etterpå kan du gå på en deff, det vil si en periode med vektnedgang der målet er å gå mest mulig ned i fettmasse og minst mulig i muskelmasse. Dette gjøres ved blant annet å få i seg nok proteiner slik at man beholder mest mulig muskelmasse. Legger ved en del linker og kilder i bunn som du kan lese deg opp på.

    Treningsprogram
    Ikke lag treningsprogram selv, det blir bare tull. Ikke la PTen på senteret ditt lage treningsprogram til deg, det blir også bare tull. Faktum er at det finnes svært mange personlige trenere i dette landet som ikke har peiling på hva de holder på med. Mange her på forumet har hatt god fremgang med programmene til dietmar, norges styrkeløftlandslagstrener. De finnes her. Ellers kan du prøve et av 5x5 programmene som blir anbefalt av mange. Ett av disse finner du her. Mange nybegynner har også god fremgang med RYP programmene, bare søk etter Release Your Potential på google så finner du dette. Alle disse er eksempler på gode treningsprogram.

    Hvilke øvelser skal du trene?
    Hvis du bestemmer deg for å IKKE trene program, så bør du i alle fall ha med baseøvelser når du trener, disse øvelsene bør være med i ethvert treningsprogram:
    *Knebøy (Og varianter av denne. f.eks Bøy til boks, bulgarske utfall)
    *Markløft (Og varianter av denne. f.eks Mark fra og på kloss, samt strakmark)
    *Benkpress/Benkpress med hantler (Og du kan/bør også trene skråbenk)
    *Militærpress
    *Stangroing/Kabelroing (varier enten mellom disse eller varier mellom grepsbredde i kabelroing. Du kan også eksperimentere med under/overhåndsgrep i stangroing)
    *Chins/nedtrekk

    Meget mulig at jeg har glemt et par øvelser nå. Det viktigste er å balansere programmet sitt, baksiden må få like mye juling som forsiden, ellers vil du trene deg skjev, noe som kan føre til rygg og skulderproblemer. Du bør også tøye en del for å til enhver tid opprettholde/forbedre teknikk i knebøy og markløft.

    Du kan også prøve å lære deg øvelser som rykk, støt og vendinger som er veldig gode øvelser mtp eksplosivitet.

    Når du setter opp et program. Tenk slik:
    Hvis du har 5 sett med 5 repetisjoner i benkpress, så må du ha 5 sett med 5 repetisjoner med den motsatte øvelsen, da er programmet balansert. Den motsatte øvelsen til benkpress er selvsagt stangroing.

    Her finner du instruksjonsvideoer i de tre store (benk, mark bøy).

    Viktig når du trener er å variere treningen, du bør aldri kjøre det samme programmet i mer enn 3-4 måneder, da venner kroppen seg til det, i tillegg kan du bli overtrent om du trener hardt for lange perioder i strekk. Kroppen tåler ikke at du gir den juling tre ganger i uka i fem-seks måneder i strekk, den trenger hvile. Når du trener for maksimal styrke, altså få repetisjoner med høy belastning så krever dette ekstremt mye, og du må etterhvert gå ned i belastning og opp i repetisjoner for å gå på en såkalt deload fase. Dette er for å gjøre kroppen klar til en ny periode med tunge vekter igjen. Her kjører man såkalte mengdetreningsprogram som det du finner på styrkeløftsiden jeg linket til tidligere.

    Hvilke andre faktorer spiller inn?
    Det er viktig å få i seg nok mat og nok søvn. I tillegg bør du prøve å øke enten repetisjoner, vekter eller sett regelmessig, hvis du ikke setter kroppen på nye prøvelser vil den heller ikke bli sterkere. Teknikk er UTROLIG viktig, trener du med dårlig teknikk vil du skade deg. Trener du ubalanserte treningsprogram vil du skade deg. Sørg for å lær deg god teknikk med en gang, og ha fokus på teknikk hver eneste trening. Du får aldri en perfekt teknikk, jobb alltid for å bedre den.


    Hvorfor du ikke vokser
    Går du ikke opp i vekt?
    Squat RX, en guide til god knebøyteknikk
    Ord og utrykk i treningsverdenen
    Øvelsesoversikt
    Bulking
    Fakta om proteiner, fett og karbohydrater
    FAQ om kosttilskudd
    Kjøreregler og prinsipper for deffing
    Honnr gitt av : Ottesen, 23. november 2009, 03:09
    6  Trening / Forum for ungdom / Sv: Tips for markbare muskler 23. november 2009, 00:33
    1: Tren hele kroppen.
    2: Tren de største musklene mest.
    3: De største musklene trenes ved hjelp av baseøveser som MARKLØFT, KNEBØY og BENKPRESS.
    4: Tren også militærpress og roøvelser.
    5: Tren HELE kroppen.
    6: Store muskler trenger mer trening, og vokser fortere.
    7: De store musklene er de som trenes ved hjelp av baseøvelser.
    8: Beinmusklaturen er størst i kroppen.
    9: TREN HELE KROPPEN!
    10: TREN HELE KROPPEN
    Honnr gitt av : anon30, 23. november 2009, 00:36
    7  Generelt / Åpent forum / Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball? 22. november 2009, 21:39
    Se og nå er du blærete, irriterende og frekk.

    \\\"les gjennom innleggene dine kanskje\\\"? \\\"les gjenom tråden kanskje\\\"?

    Jeg er ikke så tåpelig som deg at jeg skal fremstå som ett gramatisk korrekt forumtroll som liker å kværullere og irritere folk på en \\\"korrekt måte\\\" ved å opptre som om du er høfflig. Men måten du skriver det på er frekk og motbydelig.

    Ett forum er en muntlig form for å skrive, ikke en norsk stil, og når det går fort i svingene driter jeg laaaangt i om det sstår to \\\"ss\\\"er istedenfor 1, eller lignende.

    Gå å legg deg nå, nok forum for deg i dag. Begynner å minne meg om en viss TFKong her.
    Sett fra et objektivt synspunkt:
    KristofferM kommer med et vellment tips til deg om å lese gjennom tråden først.
    Du spør hvorfor. (Da ønsker du vell et svar?)
    KristofferM svarer deg.
    Du er misfornøyd med svaret og går helt bananas og greier ut om hvordan han kverrulerer osv, når det er du selv som har lagt opp til det. Nei, om det er noen som kverrulerer her så er det deg, og jeg tror du har misforstått innleggene hans dersom du tolker det dithen at han angriper deg.

    Det står faktisk i regelverket at man skal skrive riktig gramatisk norsk.

    Om det er noen som fremstår tåpelige her så er det deg, og hva mener du med at KristofferM er et forumtroll, på måten du kverrulerer og kjefter og skriker på så kan du minne veldig om ett, så ville gått litt stille i gangene om jeg var deg.
    Honnr gitt av : KristofferM, 22. november 2009, 21:43
    8  Generelt / Åpent forum / Sv: Music til trening (with a catch) 21. november 2009, 22:13
    http://www.youtube.com/watch?v=3IfvwcPQap0#noexternalembed
    Honnr gitt av : zenurai, 21. november 2009, 22:40
    9  Generelt / Åpent forum / Sv: Er dette praktisk mulig? 20. november 2009, 00:04
    trenger ikke å gå ned i vekt. når du trener styrke hva bygger du om til muskler? si vis du veier 70kg og har 10 i fett prosent etter langtid så veier du 100kg og har kommet deg på 10 fett prosent med 30kg mer på kroppen. bare du som setter grenser for hvor laft fett prosent du vill ha. se på bodybuilderane de har lav fett prosent og de har ikke slanka seg for og få mer muskler og lavere fett.
    Siden de ovenfor bare skriver epic fail, og høh skal jeg forklare deg hvorfor dette er feil.

    Du vet hva en deff og bulk er? Hvis ikke søk og les deg opp på det. Det er perioder med vektoppgang og nedgang i alle fall. Dette gjøres for å i hovedsak bygge så mye muskler som mulig, og i nedgangsperioder miste så lite muskler som mulig, og så mye fett som mulig. Dette er noe bodybuildere gjør hele tiden. Når de skal kjøre opp mot konkurranse så går de på deff (de slanker seg) for å bli mer rippa, og fremstå som bedre trent. De går altså ned i vekt for å miste fett, og få lavere fett%. Når de derimot er off season går de opp i vekt og fett% for å bygge maksimalt med muskler.

    Forøvrig idioti av de ovenfor å bare skrive epic fail og høh. Dere ser jo at han er ny til trening, istedenfor å le av ham kan dere prøve å lære fra dere noe av den altomspennende kunnskapen dere sitter på.
    Honnr gitt av : Profeten, 20. november 2009, 11:19
    10  Generelt / Åpent forum / Sv: Er dette praktisk mulig? 20. november 2009, 01:57
    epic fail II

    tihi..


    man blir da lei av å lære opp folk hele tida, surre gjennom samme preiket om og om igjen.. hva med å lesa sjøl da, faktisk sette seg inn i ting? Tongue


    naaaaj, man MÅ ikke bli feit om man bulker.. du veit hva bulking er for noe..? Tongue
    What\'s the point? Hva prøver du å oppnå? Hvis det jeg skriver er feil så rettled meg istedenfor å kritisere meg. Jeg sa ikke at man måtte bli feit om man bulka, men om man går på en evigvarende bulk så blir man feit.

    Hva med å prøve å bidra med noe på forumet Smiley?
    Ja forresten, du bidrar forsåvidt med noe om du gjør meg klar over mine feil, da ingenting er værre enn vranglære, men hva med å påpeke hva som er feil istedenfor å påpeke at noe er galt?

    Ja man blir lei av å si det samme om og om igjen, men å komme med slike innlegg som du gjør i denne tråden bidrar ikke med annet enn å senke kvaliteten på forumet.
    Honnr gitt av : xXUnknownXx, 20. november 2009, 10:23
    11  Generelt / Åpent forum / Sv: Er dette praktisk mulig? 20. november 2009, 01:57
    epic fail II

    tihi..


    man blir da lei av å lære opp folk hele tida, surre gjennom samme preiket om og om igjen.. hva med å lesa sjøl da, faktisk sette seg inn i ting? Tongue


    naaaaj, man MÅ ikke bli feit om man bulker.. du veit hva bulking er for noe..? Tongue
    What\'s the point? Hva prøver du å oppnå? Hvis det jeg skriver er feil så rettled meg istedenfor å kritisere meg. Jeg sa ikke at man måtte bli feit om man bulka, men om man går på en evigvarende bulk så blir man feit.

    Hva med å prøve å bidra med noe på forumet Smiley?
    Ja forresten, du bidrar forsåvidt med noe om du gjør meg klar over mine feil, da ingenting er værre enn vranglære, men hva med å påpeke hva som er feil istedenfor å påpeke at noe er galt?

    Ja man blir lei av å si det samme om og om igjen, men å komme med slike innlegg som du gjør i denne tråden bidrar ikke med annet enn å senke kvaliteten på forumet.
    Honnr gitt av : The Weise-Guy, 20. november 2009, 03:36
    12  Generelt / Åpent forum / Sv: Er dette praktisk mulig? 20. november 2009, 00:04
    trenger ikke å gå ned i vekt. når du trener styrke hva bygger du om til muskler? si vis du veier 70kg og har 10 i fett prosent etter langtid så veier du 100kg og har kommet deg på 10 fett prosent med 30kg mer på kroppen. bare du som setter grenser for hvor laft fett prosent du vill ha. se på bodybuilderane de har lav fett prosent og de har ikke slanka seg for og få mer muskler og lavere fett.
    Siden de ovenfor bare skriver epic fail, og høh skal jeg forklare deg hvorfor dette er feil.

    Du vet hva en deff og bulk er? Hvis ikke søk og les deg opp på det. Det er perioder med vektoppgang og nedgang i alle fall. Dette gjøres for å i hovedsak bygge så mye muskler som mulig, og i nedgangsperioder miste så lite muskler som mulig, og så mye fett som mulig. Dette er noe bodybuildere gjør hele tiden. Når de skal kjøre opp mot konkurranse så går de på deff (de slanker seg) for å bli mer rippa, og fremstå som bedre trent. De går altså ned i vekt for å miste fett, og få lavere fett%. Når de derimot er off season går de opp i vekt og fett% for å bygge maksimalt med muskler.

    Forøvrig idioti av de ovenfor å bare skrive epic fail og høh. Dere ser jo at han er ny til trening, istedenfor å le av ham kan dere prøve å lære fra dere noe av den altomspennende kunnskapen dere sitter på.
    Honnr gitt av : STR, 20. november 2009, 01:36
    13  Bilder / Bilder av Diverse / Sv: Bilder av ekte mannfolk! 19. november 2009, 19:57
    Honnr gitt av : A. Holstad, 19. november 2009, 20:07
    Sider:
  • 1
  • Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

    5 digge middager med cottage cheese

    Kosthold09.08.2021270

    Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
    Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
    Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

    5 fordeler med stående leggpress

    Trening28.06.202153

    Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!