Visning av honnrposter for Obryan
Sider:
  • 1
  • 1  Trening / Strongman / Sv: Andreas Valand's uttalelser i media 11. februar 2014, 09:24
    Håpløst å kritisere noen for å ta avstand fra doping. Det er også håpløst å kritisere han for manglende tester. Nå har jeg kun jobbet i Forsvaret, politiets rutiner kjenner jeg ikke til, men jeg blei testet 5 ganger på 4 år. Vil anta at politiet har egne rutiner for testing av sine tjenestemenn, spesielt ettersom doping har blitt kriminalisert.

    FULL støtte til Valand, vi trenger sånne som han, som faktisk er i toppen av Norge og Europa som tør å uttale seg. Det hjelper lite at 10'plassen på NSM bæljer om det;)
    Honnr gitt av : KjartanAN, 13. februar 2014, 10:58
    2  Trening / Styrkeløft / Sv: Ian Bell, 17år og 357,5kg i markløft 12. mars 2011, 00:29
    Når det gjelder sumo mark tror jeg det var forslag fra Østerrike eller Australia for noen år siden at sumo skulle ut da den ikke målte reel ryggstyrke. Samme som at de innførte regler for å unngå ekstremt oppspenn der stanga havna på magen.

    Lurer på om de har tenkt å måle vinkel i knær og oppreisthet i rygg for å måle beinstyrke.

    PS dette kom fra personer som hadde noen tanker om at alt var så mye bedre før.

    Alle som har postet 3-4 ganger om at Sumo-mark i måler generell ryggstyrke, dette blir i mine øyne helt feil. Klassisk mark handler da heller ikke om å måle en muskelgruppe, les rygg?

    Markløft med riktig teknikk, uansett sumo eller klassisk er en kombinasjon av bein og rygg og isolerer ikke ryggmuskulaturen. Det var en som sa her at det handler om å følge de som har ekstreme forutsetninger i hver enkelt øvelse, hvilket jeg er helt enig i. Hvis du ser på verdensrekordløftet til Bolton så løfter han på en meget god måte og er ferdig med utretting rygg og bein ca samtidig på toppen av løftet. Dersom dere mener det skulle vært en isolert øvelse for å måle ryggstyrken, så måtte hele gjengen ha løftet stifflegg med en liten knekk i knea slik at det ikke belastet bakside lår og ha rettet ut beina når man hadde stanga ca 10 cm under kneet og dratt resten med ryggen.

    Det som er sykt er at selv gutta med dårlig teknikk drar 200-300-350 kg i markløft og klarer dette med i mine øyne dårlig teknikk. F.eks Tom Martin (tror det er det han heter), UTEN å dra på seg skiveutglidning.

    her er vi tilbake på dette med å ha ekstreme forutsetninger. Vi er forskjellig bygd!


    OT: Sinnsyk styrke uansett om noen mener han har lange armer og syns sumo er juks. Han marker nok mer enn de fleste på dette forumet klassisk og kan jeg tenke meg:)
    Honnr gitt av : HARDY-GUTTEN, 12. mars 2011, 00:37
    3  Trening / Friidrett / Sv: 9:30 på 3000 metern 02. mars 2011, 10:20
    Beklager, men dette blir sprøyt...
    Springer du på 9:30 er du en svært god mosjonist (så god som ikke alle og enhver har mulighet for å bli)
    Du er fortsatt "milevis" unna både norges-, og verdenstoppen

    Beklager men det du sier blir også sprøyt cueball. I mitt kull var det en som løp 3000 meter på 9:28. Han var norgesmester i langrenn junior......

    Det er riktignok 3-4 år siden og standaden har selvfølgelig økt. Men ikke kom å si at man er en god mosjonist dersom man klarer 3000 meter på under 9:30. Jobber i forsvaret og de få jeg ser som klarer dette kravet er enten langrennsløpere, O-løpere og personer med bakgrunn fra andre utholdenhetsidretter. I tillegg har de tilhørt regionslag/krets/landslag tidligere. I mitt forrige innlegg nevnte jeg at 3-4 av 1000 klarte dette kravet. Når det gjelder definisjonen av mosjonist så er vel det noe sånn som en person som har ca 3-4 treningsøkter i uka. Her mener jeg grensa går på 11:30. Alt under 11:30 er BRA og blir gjort av folk i GOD fysisk form.
    Honnr gitt av : jompa1, 02. mars 2011, 18:40
    4  Trening / Skader og Smerter / Sv: Vondt i nedre del av ryggen 19. februar 2011, 18:40
    Hei!

    Hvis det er styrkeløft du driver med så er jo dette et relativt vanlig problem. Har ikke samme problematikken selv men jobber i forsvaret og ryggen kan være relativt "sliten" etter en dag på jobb. Anbefaler at du selvfølgelig går til innkjøp av en pute/ryggstøtte som passer din kroppsform og vekt til å ha i bilen.

    Det kan også være en lur ting å kjøpe et "varmebelte" (mulig du allerede eier ett), men det er ikke lagt noen begrensing på at dette kun skal brukes til trening:)

    Etterhvert som vektene øker anbefaler jeg at du varierer programmet ditt mer, et 5x5 blir veldig ensporet og du trener hele tiden på grensen til max-styrken din. Kjør lettere set med synkende repetisjoner hvertfall noen dager i uka, for hvis du kjører på med tunge vekter hele tiden, vil du stagnere fortere enn dersom du kjører "lette" dager av og til. Personlig har jeg kun skikkelig tunge økter 2-3 ganger i måneden og har hatt kolossal forbedring.  anbefaler programmer fra www.styrkeloft.no  Disse gir meget god variasjon og er designet for å bli sterkere samt holde kroppen i form.

    Og til slutt, få noen med mye erfaring til å se på markløftteknikken din, da jeg ofte slet med ryggproblemer pga nettopp dette.

    håper dette hjalp deg litt på vei=)
    Honnr gitt av : tobiasht, 19. februar 2011, 18:42
    Sider:
  • 1
  • Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

    5 digge middager med cottage cheese

    Kosthold09.08.2021270

    Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
    Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
    Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

    5 fordeler med stående leggpress

    Trening28.06.202153

    Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!