Visning av honnrposter for leylas
Sider:
  • 1
  • 1  Trening / Doggcrap / SV: DC-øvelser 04. august 2005, 12:22
    Poenget er at for å få totalforståelsen av opplegget BØR du lese alt selv og heller spørre om det du er usikker på. Ikke andre veien rundt. Å bare spørre er overhodet ikke noen snarvei til å forstå DC fullt ut.

    Det er da ikke noe enten eller her. For å bruke meg selv som eksempel: Jeg leser basicen, skal lage meg et program, men lurer på noen spesifikke øvelser. Leter litt rundt på nettet, men finner ikke info om akkurat det jeg lurer på. F.eks om jeg kan bruke hyperextensions som ryggøvelse selv om det ikke er en basisøvelse. Mange syns sikkert det er et dumt spørsmål, men siden mange av de andre DC-øvelsene heller ikke er basisøvelser, lurte nå jeg på det alikevel.

    Det jeg syns er litt småirriterende er denne halleluja-holdninger overfor DC. Her skal alle kunne alt før de i det hele tatt vurderer å prøve seg, for det er jo så komplisert. Nå har proffene på en måte funnet sitt helt eget eksklusive treningsopplegg. For noe tull, det er jo simple prinsipper, og siden DC selv sier at man skal følge opplegget til punkt og prikke, så blir det ødvendigvis detaljer man lurer på da.

    Nok frustrasjonsutbrudd for i dag.

    Uac, denne kom tilfeldigvis under ditt sitat, beklager!
    Honnr gitt av : Falk, 04. august 2005, 12:28
    2  Kosthold / Kosttilskudd / SV: Melatonin 22. februar 2005, 15:09
    If it ain't broken, don't fix it!

    Merkelig fenomen dette at "alle og enhver" skal trykke i seg hormoner av ymse slag for å få litt mer av det ene eller andre. Er overbevist om at de de marginale effektene av denne typen hormonbehandlinger ikke gjør den store forskjellen på treningseffekten, men for all del...placebo funker som bare pokker det også.

    Dessuten bør enkelte ha i bakhodet at kroppens egenproduksjon av hormoner (de fleste) regueres via tilbakekoblingsmekanismer, og resultatet av tilført hormon blir dermed reduksjon i egenproduksjonen og liten eller ingen netto økning i sirkulerende mengde over tid.
    Honnr gitt av : Benpressmannen, 02. april 2005, 15:08
    3  Kosthold / Kosthold og Ernæring / SV: Kalorier i avføring/urin 06. mars 2005, 12:54
    Sannhet med modifikasjoner det der. Energiinnholdet i en vare beregnes ved forbrenning utenfor kroppen. Altså; hvor mye energi det avgir i en forbrenningskjele. Dette oppgis som kcal-innhold. Hvor mye energi det tilfører kroppen avhenger av om vi klarer å fordøye det, ta det opp i tarmen osv. Her blir tygging av maten en faktor, fordi den blir grovhakket og enzymer i spyttet begynner å bryte den ned, så den lettere tas opp i tarmen. Det vi ikke klarer å ta opp, f.eks cellulose, kommer ut igjen uten å ha gitt oss noe energi.

    I urin skal det ikke være annet enn vann, urea og salter hos friske personer.
    Honnr gitt av : Zoria, 10. mars 2005, 04:46
    4  Kosthold / Kosthold og Ernæring / SV: Kalorier i avføring/urin 06. mars 2005, 12:54
    Sannhet med modifikasjoner det der. Energiinnholdet i en vare beregnes ved forbrenning utenfor kroppen. Altså; hvor mye energi det avgir i en forbrenningskjele. Dette oppgis som kcal-innhold. Hvor mye energi det tilfører kroppen avhenger av om vi klarer å fordøye det, ta det opp i tarmen osv. Her blir tygging av maten en faktor, fordi den blir grovhakket og enzymer i spyttet begynner å bryte den ned, så den lettere tas opp i tarmen. Det vi ikke klarer å ta opp, f.eks cellulose, kommer ut igjen uten å ha gitt oss noe energi.

    I urin skal det ikke være annet enn vann, urea og salter hos friske personer.
    Honnr gitt av : HITman, 06. mars 2005, 20:19
    5  Kosthold / Kosthold og Ernæring / SV: Kalorier i avføring/urin 06. mars 2005, 12:54
    Sannhet med modifikasjoner det der. Energiinnholdet i en vare beregnes ved forbrenning utenfor kroppen. Altså; hvor mye energi det avgir i en forbrenningskjele. Dette oppgis som kcal-innhold. Hvor mye energi det tilfører kroppen avhenger av om vi klarer å fordøye det, ta det opp i tarmen osv. Her blir tygging av maten en faktor, fordi den blir grovhakket og enzymer i spyttet begynner å bryte den ned, så den lettere tas opp i tarmen. Det vi ikke klarer å ta opp, f.eks cellulose, kommer ut igjen uten å ha gitt oss noe energi.

    I urin skal det ikke være annet enn vann, urea og salter hos friske personer.
    Honnr gitt av : Baahh, 06. mars 2005, 20:10
    6  Kosthold / Kosthold og Ernæring / SV: Diare-tilstand 09. juni 2004, 21:20
    Har du prøvd å kutte ut melkeprodukter?
    Veldig mange er laktoseintolerante, dvs. at de ikke kan spalte melkesukkeret. Uspaltet melkesukker holder på vannet i tykktarmen og gir diaré.

    Nervøs diaré, som kan oppsatå i forbindelse med stress, pubertet osv. skyldes økt stimulering av det parasympatiske nervesystemet, øker tarmmotiliteten og gir dermed diaré. Det kan hjelpe å få i seg litt glukose, for det øker absorbsjonen av vann fra tarmen.

    Prøv å ta litt før du legger deg, og se om det hjelper.

    Lykke til!
    Honnr gitt av : JernArne, 09. juni 2004, 23:29
    7  Generelt / Åpent forum / SV: KORTISON injeksjon!!! 09. juni 2004, 15:14
    Skrev et laaaangt innlegg om effekt og virkning av kortison, men så ble det borte. Orker ikke skrive alt på nytt, men:
    Kortison har mange virkninger bl.a. anti-insulin-effekt(økt blodsukker), fettnedbrytning og omdistibuering av fett fra ekstremitetene til trunkus(midt på kroppen), proteinnedbrytning, økt diurese(tisser mer), muskelsvekkelse, hindret opptak av Ca som kan føre til beinskjørhet ved langtidsbehandling, betennelsesdempende (svekker smertefølelsen, hinder vevsskade), svekket immunforsvar, hidrer allergisk respons, påvirker sentralnervesystemet så man føler seg bedre og øker appetitten.

    Kortisonsprøyte i et ledd vil ikke ha alle disse generelle bivirkningene, pga at leddet er omgitt av en bursa(skjede) som hindrer kortisonet fra å komme ut i sirkulasjonen. Kortisonet hjelper bare på symptomene, ikke på årsaken.

    Andre smertestillere som ikke er hormoner, er NSAIDs(f.eks. ibux og aspirin). Disse hindrer betennelsesreaksjonene på et høyere nivå, og er derfor ikke like effektive, men har samtidig færre bivirkninger.

    Håper de hjalp litt...
    Honnr gitt av : Baahh, 09. juni 2004, 16:06
    Sider:
  • 1
  • Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

    Effektiv beintrening

    Trening30.07.202069

    Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
    Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
    Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
    Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?