Vis innlegg
Sider:
  • 1
  • 2
  • 1  Trening / Forum for ungdom / Sv: Trenger et treningsprogram for volum, 16 år gammel gutt på: 24. juli 2012, 15:21
    Flott! Noen som har noen ferdig satte volumprogram? Vil ikke begynne å sette sammen et program som ikke er noe gjennomtenkt mtp mine kunnskaper. Ville vært bedre med et oppsett satt sammen av profesjonelle som vet hva de driver med.
    2  Trening / Forum for ungdom / Trenger et treningsprogram for volum, 16 år gammel gutt på: 22. juli 2012, 19:41
    HEi!

    Er en 16 år gammel gutt, som veier omtrent 70kg og er 185ish høy. Har trent siden januar, men ikke særlig hyppig eller seriøst.. Vil øke volum og dermed er jeg på utkikk etter et treningsprogram som fokuserer på å øke volum. Trener 4x4 tre ganger i uken hvis det har noe å si. Har 3-4 dager i uken til rådighet å trene.

    Takker på forhånd.  Smiley
    3  Trening / Forum for ungdom / Sv: Få litt muskler og bli mer definert samt kutte fett.. på: 18. juli 2012, 16:12
    Så dere ville gått for å deffe først? Isåfall vil jeg gjerne drive på med styrke samtidig. Hvor mange kcal burde jeg få i meg mtp deffing med mine attributer? Hvilket program og treningsmetoder?
    4  Trening / Forum for ungdom / Få litt muskler og bli mer definert samt kutte fett.. på: 18. juli 2012, 00:54
    Hei!

    Er en 96' modell som er ute etter å hovedsaklig kutte litt ned på fettprosenten men samtidig få mer muskler. Kan begynne med å fortelle at jeg har trent gjennomsnittlig 3 ganger i uken i omtrent 6mnd nokså seriøst, både når det kommer til diett og trening.

    Er ca 185 høy og veier 70-73kg, det varierer litt. Jeg er ganske fornøyd med kroppsfasongen min, jeg er høy og slank og vil gjerne holde på denne fasongen. Vil altså ikke bli noen stor muskelbunt. Det jeg vil er å bli litt tettere, få litt mer kjøtt på kassa, beina og armene samtidig som jeg blir litt mer "defined". Problemet er at jeg har litt fett på magen. Det er relativt lite, men nok til å skjule vaskebrettet. dry Dermed er jeg ute etter å få vekk dette fettet, men samtidig legge på meg litt muskler på kroppen, ikke noe ekstremt, men som sagt en del.

    Hvilken vei burde jeg gå når det gjelder matinntak? Er low carb der jeg tar utganspunkt i 180g og jobber meg derfra etter "feelingen" på treningene kombinert med 3g protein per kg masse okey? Tar gjerne imot innspill når det kommer til dietten.

    Så var det den forbaskede treningen.. >Cheesy Her er jeg blank når det kommer til styrketreningen etter mitt ønske, altså brenne fett og bygge muskler. Hva burde jeg gå for? Et egetdefinert oppsett (sikkert ikke) eller er det noen gode treningsprogram der ute som dere kan anbefale for mitt behov? Hvor mye cardioøkter burde jeg ha i uken, og hvilken type cardio lønner seg? Har personlig hørt mye godt om 4x4 intervaller for å forbrenne fett og samtidig få litt muskler? Er 4x4 3 ganger i uken optimalt

    På forhånd, takk!
    5  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Fowler logger mot AF - Bilder s. 1 og 9. på: 16. mars 2012, 19:31
    spor Cheesy
    6  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Nordlendingen "flesker" til med bildeprofil på: 19. januar 2012, 18:31
    Bor ved Langnesbakken, så tindfoten er dessverre uaktuelt til nå. Får starte der til høsten, siden jeg begynner på vgs i Tromsdalen. Egentlig er det mellom studio 7 og tts, men tts er mest praktisk for meg siden jeg trener fotball i fløyahallen og da kan jeg samtidig trene med en kompis som tar dette seriøst også. Spørsmålet er vell egentlig om det ekstra studio 7 har å tilby overveier de praktiske fordelene jeg har med tts? Takk for mye bra svar!
    7  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Nordlendingen "flesker" til med bildeprofil på: 19. januar 2012, 14:39
    Vil legge på meg masse, er veldig tynn med bare ca 70kg fordelt på 180cm, omtrent. Krever vell at det ikke er for mye folk og at det har en del aparater/manualer osv.
    8  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Nordlendingen "flesker" til med bildeprofil på: 18. januar 2012, 17:34
    Dæven steike! Har lest igjennom hele tråden og sett all fremgangen, får meg "fettmotivert" som vi sier her i Tromsø. Cheesy Kan jeg spørre siden du også bor i tromsø om du har erfaring med SATS eller Tromsøtreningssenter? Er nybegynner..
    9  Trening / Forum for ungdom / Sv: Hjelp til valg av treningsprogram og innspill om kreatin på: 17. januar 2012, 16:51
    Da blir det slik! Tusen takk for mye god info, og har bestilt alt sammen nå! Mangler bare å få kjøpt meg medlemskap på et treningssenter, siden jeg er meget skeptisk til SATS så vil jeg prøve å overtale Tromsø treningssenter til å sleppe meg inn selvom jeg bare er en mnd unna til å være gammel nok.   Tongue
    10  Trening / Forum for ungdom / Sv: Hjelp til valg av treningsprogram og innspill om kreatin på: 16. januar 2012, 23:41
    Ja det skal jeg! Har faktisk et spørsmål liggende på lur nå  Grin Jeg har som sagt pectus excavatum men det skal sies at jeg har en SVÆRT mild variant av denne, faktisk så vises det såvidt når jeg strammer magemusklene, at det går litt innover under brystmusklene. Det eneste som plager meg er at jeg har noe som heter "flared" ribs (kommer som regel med PE), som er at de nederste ribbeina stikker litt ut og dermed vises ikke kassa like godt. Over til spørsmålet igjen: Er det nok øvelser i RYP generelt for å øke enndel volum på kassa? Hvis ikke, kan jeg kjøre f.eks RYP i tillegg til at jeg legger til litt brystøvelser for å øke masse? Igjen, sorry mye rot.
    11  Trening / Forum for ungdom / Sv: Hjelp til valg av treningsprogram og innspill om kreatin på: 16. januar 2012, 22:48
    Tusen takk! Kommer til å starte med RYP sitt grunnprogram, for så å kanskje prøve 5x5. Får se hvordan ting utvikler seg, har mye skole nå som jeg går siste semester på ungdomsskolen..
    12  Trening / Forum for ungdom / Sv: Hjelp til valg av treningsprogram og innspill om kreatin på: 16. januar 2012, 22:37
    Finner ikke den whey 100 du linket meg, finner en med 43g protein og 9g karbohydrat per servering istedenfor 72g protein og 15g karbohydrat som du linket. Sorry for mye styr.
    13  Trening / Forum for ungdom / Sv: Hjelp til valg av treningsprogram og innspill om kreatin på: 16. januar 2012, 22:26
    Har sett litt på 100% whey protein fra proteinfabrikken.no og elite gold, er det noen andre alternativer dere kunne linket meg? Isåfall er finnes det noe midt i mellom, og hvor stor er forskjellen på andre billigere alternativer kontra billigere alternativer?
    14  Trening / Forum for ungdom / Sv: Hjelp til valg av treningsprogram og innspill om kreatin på: 16. januar 2012, 20:52
    Kan vel si at teknikken ikke sitter noe særlig her, så da går jeg mest sansynlig for grunnprogramet i RYP. Trenger også proteinpulver for å få inn noen proteiner samt litt karbohydrater etter trening. Har fått i tips å bruke whey 80?
    15  Trening / Forum for ungdom / Hjelp til valg av treningsprogram og innspill om kreatin på: 16. januar 2012, 17:12
    Hei!

    Nå har det seg slik at jeg nettopp har startet på mitt lokale SATS senter for å drive med seriøs styrketrening. Ja, jeg vet at SATS ikke er optimalt for styrketrening, men hadde rett og slett ikke noe valg pga av alder og beliggenhet. Det har seg slik at jeg vil øke i muskelmasse og samtidig etterhvert "deffe" litt, da jeg ligger på rundt 15-16 % kroppsfett. Hvilket treningsprogram skal jeg gå for? Har vurdert RYP sitt grunnprogram for å starte med og deretter gå over til ekstrem muskelvekst, også under RYP. Har også skummet igjennom de fleste trådene her, og sett mange treningsprogrammer for nybegynnere som virker veldig positive. Derfor lurer jeg på om dere kunne ha anbefalt noe til meg? I tilegg vurderer jeg kreatin, men har hørt at det har hatt forskjellig effekt på mange, isåfall noen tips til kreatin som jeg kan kjøpe på nett? Må jo selvfølgelig ikke glemme å si at jeg veier omtrent 70kg og er rundt 180cm høy og 15år, snart 16. Må bare beklage for et lang og rotete innlegg..

    På forhånd, takk!

    Sider:
  • 1
  • 2
  • Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

    5 digge middager med cottage cheese

    Kosthold09.08.2021270

    Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
    Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
    Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

    5 fordeler med stående leggpress

    Trening28.06.202153

    Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!