Visning av honnrposter for DrTexas
Sider:
  • 1
  • 1  Generelt / Loggbok Online / Sv: DrTexas Liftin it! 22. november 2011, 12:59
    I morgen blir det 1 år siden jeg begynte med styrketrening. Ville bare ta en liten titt tilbake da.

    Tirsdag 23 november i fjor husker at jeg prøvde knebøy for første gang, klarte å makse i 80kg men gikk ikke langt nok ned og det var tungt nok til at jeg begynte på 50kg for min første skikkelig økt dagen derpå. Den onsdagen tok jeg også 60kgx5 i markløft som var lett, 40kg 3x5 i benk som var greit, stanga i press og powerclean. 50kg for 3x5 var tungt men håndterbart, ble dritt støl og når jeg da skulle ta 55kg på fredagen var det ubeskrivelig hardt.

    mandagen gikk da lettere, og fra det punktet framover klarte jeg lett de fleste treningene. 3 desember gikk jeg på seminar der hvor jeg trente og møtte josh wells. Wells hjalp meg med teknikk og motivasjon, husker første dagen sa han til meg "you're alot stronger than you think you are". Disse  ordene tok jeg med meg hele veien gjennom starting strength opplevelsen, og jeg fikk høre de ofte, men det kjentes aldri som første gang jeg hørte dem.

    Når jeg kom meg til 290lbs (132kg) i knebøy begynte jeg å bruke belte. Vekta hadde kjentes grei ut men så snart belte kom på fikk jeg ytterligere mye mer fart ut av bunnen. På den tid dro jeg 160kgx5 i markløft, og belte funka ikke for den så bestemte meg for å bruke den ekslusivt på knebøy og press. Jeg dro fra USA etter å ha tatt 355lbs (162kg) 3x5 i knebøy. I norge stagnerte jeg da på 167,5kg en uke senere, dette var 4. april 2011, om hukommelsen stemmer.

    Etter min første deload på knebøy begynte alt å kjenne tyngre ut. Markløften økte fra 180kg til bare 185kg før jeg trengte å gjøre noe å gjennom hele april og mai bare ble alt rør. sluttet med 3x5 på 172,5kg i knebøy i mai og adopterte gslp(greyskull linear progression) i forbindelse med at jeg begynte vektløfting. Den klarte jeg å grine meg til 177,5kg 3x5 i knebøy i juni før jeg bare gikk over til texas method. For å være ærlig burde jeg ha begynt med texas method på 167,5kg med en gang. Det var nesten 3 måneder tidligere og bare 10kg lettere. Markløften min var på rundt 200-205kg for 3-5 repetisjoner. Husker ikke akkuratt presse øvelsene men var vel på 60kg i press og 90kg i benk eller noe lignende.

    På texas method kom jeg opp til 182,5kg x5 i knebøy før jeg ikke gjorde en dritt helt til september da jeg begynte å trene igjen. Er nå oppe i 185kg x5 og økende håper jeg. Markløften er på 210kg x5, press er over 75kg, benk er over 105kg og de olympiske løfta begynner å komme seg. Fra jeg var 74kg, spinkel og svak, er jeg nå mye mer muskuløs, sterkere og langt mer atletisk ett år senere. Hvis man kan kalle min fremgang som en "achievement" (noe jeg ikke synes), så er det nok pga at jeg klarte å øke knebøyen min på det korte tidsrommet jeg gjorde.

    Øk knebøyen folkens, det er den største enkelinvesteringen du kan gjøre for din styrke og utseende på kortest mulig tid. Ingen vits i å forvente framgang fra dag 1, men heller ingen vits i å bruke 3 år på å oppnå det som kan oppnås på 1 år. Jeg skulle ønske jeg hadde gjort ting annerledes, men er det noe jeg er takknemlig for, så er det min tid i WFAC texas, hvor mark rippetoe økte knebøyen min med over 100kg. Hadde ikke gjort noe annerledes der.

    Han øker den fortsatt, han bare vet det ikke.
    Honnr gitt av : Bori, 22. november 2011, 17:47
    2  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Sitronsaft mot 200 i bøy - Formbilde side 40 18. juli 2011, 22:59
    først var jeg litt misunnelig på all den aktiviteten du har på loggen din.

    Nå er jeg bare takknemlig etter å ha sett noen av innleggene. Motherfucker.

    flaks jeg ikke løfter 100 i press. slapp jeg det maset.
    Honnr gitt av : storkman, 18. juli 2011, 23:25
    3  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Sitronsaft mot 200 i bøy - Formbilde side 40 18. juli 2011, 22:59
    først var jeg litt misunnelig på all den aktiviteten du har på loggen din.

    Nå er jeg bare takknemlig etter å ha sett noen av innleggene. Motherfucker.

    flaks jeg ikke løfter 100 i press. slapp jeg det maset.
    Honnr gitt av : Sitronsaft, 18. juli 2011, 23:20
    4  Trening / 5x5 / Sv: Bytte fra 5x5 Stronglifts til...? 23. mai 2011, 11:58
    Heisann!

    Har trent 5x5 Stronglifts i ca 6 måneder nå.. Før dette trente jeg RYP i 6 måneder.

    Har hatt en veldig fin progresjon, men har begynt å møte veggen allerede nå!
    Bortsett fra på bena, da jeg kun har trent bein i 1 år og overkropp i 3 Grin

    Er litt lei av å trene helkroppsprogram, og vil gjerne møte opp på treningen 4-5 dager i uken istedenfor 3.
    Vil det være en stor forskjell på økning i muskelmasse ved å trene 4-5 ganger i uken iforhold til 3?

    Det jeg har lyst på, er anbefalinger til et program som fungerer bra for deg, der du øker i muskelmasse og evt litt fettforbrennende. Egenvektstrening og baseøvelser synes jeg er et pluss å ha med.

    Lår, legger og armer er det jeg er misfornøyd med, som jeg vil gjerne se en større økning på Smiley

    Takker for svar!

    Mvh,
    Andersen

    6 måneder høres ut som en vellykket linear progresjon. Jeg har drevet med noe ala starting strength i 6 måneder og stagnerte da, så jeg tror du bør være fornøyd.

    Når det er sagt så tror jeg ikke 5x5 3 ganger i uka er mulig for en nybegynner å øke spesielt mye i styrke. Hvor mye tar du i knebøy og er du åpen for å kjøre 3x5 eller 4x4 istedet i en periode? jeg vedder på at lårene dine har godt av det.
    Honnr gitt av : Andersen, 30. mai 2011, 19:35
    Sider:
  • 1
  • Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

    5 digge middager med cottage cheese

    Kosthold09.08.2021270

    Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
    Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
    Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

    5 fordeler med stående leggpress

    Trening28.06.202153

    Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!