Vis innlegg
Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 36
  • 1  Trening / Skader og Smerter / Skadeforebyggende øvelser for rygg på: 03. desember 2012, 21:34
    Sliter litt med ryggplager, ligger nede i korsryggen. Av og til låser ryggen seg og det er veldig ubehagelig å bevege på ryggen, dette går som regel vekk i løpet av et par minutter. Jeg merker at ryggen bli fort litt sliten etter jeg tar øvelser slik som knebøy og markløft. Jeg har vært hos legen og fått beskjed om at jeg burde unngå tunge løft og burde forkusere på skadeforebyggende trening, dersom det ikke bedrer seg i løpet av 1-2mnd skal jeg til fysio.

    legen mente og at jeg burde trene mer mage i forhold til korsryggen.

    Lurte på om noen har erfart noe lignende, og om noen vet om noen bra øvelser for å forebygge ryggskader.
    2  Trening / Skader og Smerter / Sv: Vondt i brystbenet (mellom brystmusklene, i kløfta) på: 14. august 2012, 13:48
    Forresten så er det brede dips jeg har trent, vet ikke om det har noe å si. Takk for svar, skal tenke mer på teknikk når jeg begynner på dips igjen, nå for øyeblikket unngår jeg dips en periode for ikke gjøre vondt værre Smiley kjenner allerede at smertene begynner å gi seg, forhåpentligvis kan jeg trene dips igjen om et par uker
    3  Trening / Skader og Smerter / Vondt i brystbenet (mellom brystmusklene, i kløfta) på: 10. august 2012, 00:08
    Har vondt i brystbenet, merker det spesielt når jeg tar dips og litt ellers når jeg tar skulderpress med stang. Merker det litt dersom jeg tar armene frem og strammer brystet.

    Lurer på om det er noen som har erfaringer eller peiling på dette. (jeg har sluttet å trene dips nå, lurer på om jeg kanskje begynner å få en betennelse der :S )
    4  Generelt / Åpent forum / Tips til kjøp av ny tlf på: 31. juli 2012, 16:32
    Skal kjøpe meg ny tlf i løpet av august å kunne gjerne trengt litt tips, kom gjerne med anbefalinger av tlf og erfaringer. Det som er viktig for meg er at mobilen tåler litt, skal til nord-norge med forsvaret og det er derfor viktig med en tlf som tåler kulde Smiley
    5  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: håndleddsbind? på: 02. mai 2012, 23:59
    begge to har tommelstropp, eneste forskjellen er at de andre du linka er lengre. Selv føler jeg det er mer enn nokk med de standard som du linket Smiley
    6  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: håndleddsbind? på: 02. mai 2012, 23:43
    Jeg har de bindende der. Jeg kjøpte dem hovedsakelig for jeg fikk ubehagelig knekk i håndleddene under enkelte øvelser. Etter jeg kjøpte dem har jeg aldri merket knekket selv når jeg trener uten støttene. Det er ett godt kjøp Wink
    7  Trening / Treningsprogrammer / Sv: spm. angående slanking på: 01. mai 2012, 22:48
    KOSTHOLD!!! er den mest effektive måten å slanke seg på. Så burde du også trene styrke & kondisjon, for å få best resultater
    8  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Kostholdsplan! på: 01. mai 2012, 13:38
    http://myrevolution.no/pt-tjenester
    9  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Pizza næringsinnhold på: 28. april 2012, 04:21
    en grandis er vel rundt en 1200kcal... har du ketchup eller noe lignende på, så blir det jo selvfølgelig enda litt flere kcal. Prøv å unngå slik mat, helt greit, en gang i blandt kan man ta seg den type mat. Men ikke gjør det om til en vane Smiley
    10  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Espenc - Bilder her og bilder der. på: 28. april 2012, 03:45
    dersom du er på jakt etter billig laks/fisk. Prøv fryse disken, eller å kjøpe en hel fisk som du må rense selv. Kan love deg, du får det sinnsykt mye billigere enn 80kr kg! Tongue
    11  Trening / RYP / Sv: RYP kun med basisøvelser på: 27. april 2012, 14:26
    jeg synes opplegget ditt ser greit ut. regner med du har planer om å trene dette 3 ganger i uken? da ville jeg ikke trent tungt hver økt, men eks mandag tung, onsdag lett, torsdag medium/tung.

    Du kan også trene varianter av øvelsene, slik at programmet ser eks slik ut:
    mandag:
    Knebøy
    Benkpress med stopp
    Strak markløft
    Militærpress
    Roing med stang

    Onsdag:
    Knebøy med stopp
    Benkpress
    markløft på klosser
    militærpress
    chins

    Fredag:
    Knebøy
    Smal benkpress
    markløft
    militærpress
    roing med stang

    Har du noe opplegg på progresjon? hvor mange reps/sett du skal ta, og hvor mye du skal øke?
    12  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: Beste produkt for vektøkning? på: 26. april 2012, 15:34
    http://static.vg.no/uploaded/image/bilderigg/2012/04/25/1335367883317_377.jpg

    10 tusen kcal, spis en slik hver dag, og det tar ikke lang tid før du er stor som faen! Tongue
    13  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Min vei fra ¨kraftig¨til sceneklar på 4 mnd:P 25/12.2011-21/4.2012 på: 25. april 2012, 21:48
    INSANE!! sinnsykt bra jobba. hvilken plass kom du på?? Smiley
    14  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Tips rundt min kostholdplan? på: 25. april 2012, 21:22
    målltid 6

    prøv å holde deg unna pannekaker Tongue

    ellers vil jeg anbefale når du spiser eks kylling, middag osv. At du forsyner deg med masse salat/grønnsaker, salat og grønnsaker metter en del og inneholder lite kcal som gjør at du unngår å være sulten. Ellers ser det ganske bra ut, vei deg 1 dag i uken så ser du fort om du spiser for mye/for lite mat
    15  Trening / Forum for ungdom / Sv: 6 ganger i uken? på: 25. april 2012, 20:45
    Det kan være en fordel med litt hvile. Pga en dag er hviledag, betyr ikke det at du ikke kan ta en rolig joggetur, eller gå tur, eller gjøre andre aktiviteter.

    Du kan eks trene slik:

    mandag: rygg & biceps
    tirsdag: bryst, skuldre, triceps
    onsdag: ben
    torsdag: rygg & biceps
    fredag: bryst, skuldre triceps
    lørdag: ben
    søndag: hvile

    Eller så kan du trene fullkropp 3ganger i uken.


    Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 36
  • Bygg mer muskler og bli sterkere i vanlig benkpress med gulvpress.

    Et varmt bad forbrenner fett

    Trening03.03.2021397

    Se her hvor mye du kan forbrenne ved å ligge å kose deg i badekaret eller jacuzzien.
    Se video.

    Kakene som bygger muskler

    Kosthold26.01.20211427

    Kaker er ikke lengre ensbetydende med masse sukker.

    5 øvelser med strikk

    Trening25.01.2021434

    Disse øvelsene kan du gjøre når som helst, hvor som helst.