Vis innlegg
Sider:
  • 1
  • ...
  • 61
  • 62
  • 916  Generelt / Loggbok Online / Sv: Trening mot judo nm 2012 på: 27. august 2011, 14:37
    Styrke:

    - Knebøy:               3 set      5*105kg    3*115kg    1*130kg
    - frontbøy:             3 set       5*90kg     3*100kg     1*105kg
    - bulgarske utfall     3 set      8*15kg
    - militærpress         3 set      5*60kg      3*65kg      1*70kg
    - planken:              3 set      1:00 min.

    Treninga gikk bra i dag, kjenner jeg er sliten etter all treninga denne uka. knebøyen gikk nokså lett. Sliter litt med teknikken i frontbøy. plassering av stanga. Hvis jeg kan forbedre den har jeg mye å gå på.     
    917  Generelt / Loggbok Online / Sv: Trening mot judo nm 2012 på: 26. august 2011, 19:18
    Styrke:

    - Frivending:              3 set   5*70kg     3*80kg      1*90kg
    - Markløft:                 3 set   5*150kg   3*160kg     1*170kg
    - Pull ups m vekt:      4 set   5*k+20kg    5*k+20kg   5*k+20kg   5*k+20kg
    - Benkpress:             3 set   5*90kg     3*100kg     1*110kg
    - Dips m vekt:           4 set   8*k+20kg   8*k+20kg   8*k+20kg   8*k+20kg
    - Beinhev liggende:    3 set   10*k     10*k    10*k

    Grei trening i dag. Begynte på nytt program i dag. Ble en lang økt fordi jeg tar 4-5 min pause mellom settene på baseøvelsene. Trener kun for styrke og eksplosivitet. Frivending begynner å komme seg bra nå. begynner å få ganske bra teknikk der. 90 kg gikk ganske lett. Ellers var benkpressen lett, selv med alle øvelsene først. Håper og komme opp i 140kg her til jul og beholde samme kroppsvekt. Håper også på over 200 i mark og 110-120 i frivending. Frivending har jeg aldri maksa ordentlig i før.
    918  Generelt / Loggbok Online / Sv: Trening mot judo nm 2012 på: 25. august 2011, 21:36
    Ny økt med bjj i dag. Hovedtreneren var på plass. Vi kjørte en del teknisk og 30 min sparring/kamp på slutten. Bra trening. Treneren er både hygglig og like god som forventa. Blir bra fremover. Styrke i morgen og lørdag.
    919  Generelt / Loggbok Online / Sv: Trening mot judo nm 2012 på: 24. august 2011, 21:23
    Trente bjj i dag. Kjørte litt teknisk til å begynne med og 1 time med sparring/kamp. Ganske intensiv trening. Det var en del folk i dag også så fikk kjørt med mange forskjellige folk. Det kan bli bra fremover med denne typen treningen. Da blir fremgangen bra på bakken. Hovedtreneren var ikke der i går eller dag, men skulle kanskje komme i morgen. Han har svart og har visst en del gull fra litt større mesterskap så han holder et veldig høyt nivå.
    920  Generelt / Loggbok Online / Sv: Trening mot judo nm 2012 på: 23. august 2011, 21:39
    Da var en økt med submission wrestling gjennomført. Første gang jeg trente submission her på Gjøvik. Grei og teknisk trening, med en del kamptrening/sparring på slutten. Var ikke veldig intensivt, men fikk kjørt med mange forskjellige folk. Var en del på treninga i dag. Bra trening. Kampkondisen var også mye bedre i dag i forhold til i går. Har mer å gi når det er mye folk på treninga, blir mer gira. 

    Sånn som det ser ut nå blir det judo på mandag, submission tirsdag, bjj på onsdag og torsdag, styrke på fredag og lørdag, intervall på søndag og evt. lørdag. Synd jeg ikke får trent mer judo frem mot nm, men den eneste dagen de trener judo er mandager.
    921  Generelt / Loggbok Online / Sv: Trening mot judo nm 2012 på: 22. august 2011, 21:46
    Takk for det! Smiley

    Hadde min første judoøkt på 2,5 måned i dag. Vi tok det ganske rolig, men kjenner at jeg er rusten og judokondisen er ikke spesielt bra. 2-3 uker med judo og bjj trening nå så kommer nok kondisjonen opp på et bruktbart nivå igjen.
    922  Generelt / Loggbok Online / Viktors treningslogg på: 21. august 2011, 15:24
    Tenkte jeg skulle begynne å føre treningsøktene mine her på treningsforum fremover. Kan fortelle litt om treningsbakgrunnen min. Har akkurat begynt som student på høyskolen i Gjøvik så trener i Gjøvik på basic gym. Skal også starte med kampsport flere ganger i uka.

    - Har trent styrke i ca. 8 år, de siste 4 årene seriøst med et bra kosthold
    - Har trent judo i ca. 13 år, med 1 års avbrekk når jeg var i førstegangstjeneste
    - har trent utholdenhet i flere år(mest intervall) i forhold til judoen.

    Alder: 24
    vekt: 81

    Beste løft(raw):

    - Benkpress: 130
    - Dyp Knebøy: 150
    - markløft: 190
    - Militærpress: 85kg
    - Pull ups med vekt: kroppsvekt+ 45kg   1 rep
    - Dips med vekt: kroppsvekt+ 40kg        13 rep


    Det jeg skal trene frem i mot nå er nm i judo 2012. Det går i Larvik i slutten av mars. Målet er å ta medalje der. Tok 3. plass på nm i år så satser på å gjenta det i 2012. Satser på å være i toppform da, både styrke, kondisjonsmessig og også teknisk. Har bare trent styrke og utholdenhet nå hele sommer, men nå starter jeg med judo og bjj trening. Flytta til gjøvik for bare 7 uker siden så det blir nytt treningsopplegg og annet miljø. Skal også starte å trene bjj 2-3 ganger pr. uke. Det er mye det samme som judo(spesielt på bakken). Sånn som det ser ut nå blir 1-2 judoøkter, 2-3 bjj økter og 2 stykreøkter pr. uke frem mot nm. Legger inn mer utholdenhetsøkter(intervall) etter jul.  Det blir mer teknisk/kamp enn jeg har trent før når jeg "bare" trente judo 2 ganger pr. uke. Starter i morgen med judo.









    Sider:
  • 1
  • ...
  • 61
  • 62
  • Bananpannekake

    Kosthold23.11.20202213

    Perfekt å starte dagen på!
    Her får du hjelp til å sette sammen et optimalt kosthold med enkle tips og triks.

    Proteinrike tacolefser

    Trening21.11.202030

    Bytt ut tradisjonelle tortillalefser eller speltlomper med hjemmelaget proteinrike tacolefser.
    Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

    Effektiv beintrening

    Trening30.07.202069

    Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.