Visning av honnrposter for TheThomas
Sider:
  • 1
  • 1  Trening / Styrkeløft / Sv: Forbud mot sumomark? 08. september 2012, 15:59
    Maksvinkel i grepet og ryggen ned på benken hjelper mye. Hvis man vil være veldig praktisk men samtidig ekstra slem så kan man jo innføre krav om at underarmene skal være vertikale eller innenfor vertikalen i løpet av løftet. Vet ikke om Jennifer Thompson's løft kvalifiserer helt etter den standarden men det er iallfall ikke så langt unna.

    Enig med deg her, skulle akkurat til å skrive det samme. Har sett så mye absurde løfteteknikker som tillater løftere å presse når albuene står 45 grader over vertikalen, slik som på bildet du linket. Blir for dumt.
    Honnr gitt av : Eric Heiden, 08. september 2012, 17:41
    2  Treningsforum Crew / Recycle Bin / TheThomas - Logg, random ramblings, bilder og videoer 16. mai 2012, 19:00
    Inspirert av andre logger her på forumet tenkte jeg at jeg skulle starte min egen. Jeg har nå trent jevnt siden Oktober 2011 etter å ha tilbrakt nesten 8 ekstremt katabolske år med sykdom og nærmest total mangel på trening. Treningen har hatt en enormt viktig rolle på veien tilbake til overskudd og selvfølelse.

    Harde fakta:
    Født: 1979
    Bor i: Oslo
    Utdanning: Dataingeniør, bachelor
    Interresser: Musiker, trening, kosthold, mennesker, psykologi, politikk, historie, astronomi og en hel drøss med andre ting.
    Lang: 190cm
    Tung: 95-100kg, veier meg sjelden, er mer opptatt av speilet. På mitt verste veide jeg ca 70kg. Tok meg forsåvidt bare 3-4 måneder å komme meg opp på 95kg etter at jeg begynte å trene igjen, med tydelig definert muskulatur. Kan trygt si jeg ble veldig overrasket over hvor raskt det tross alt gikk.
    Trening: Har vært aktiv i forskjellige idretter som fotball, friidrett, kampsport og langrenn siden jeg var liten, men begynte å virkelig få interressen for trening med vekter da jeg var ca. 14-15 år gammel. Husker jeg kjøpte meg 2 hantler og vektskiver som jeg gjemte unna siden foreldrene mine (av en eller annen grunn) var imot all trening som hadde med vekter å gjøre. Jeg var jo rimelig grønn omkring trening på den tiden, og det ble alt for mye fokus på overkropp. Jeg fikk bedre treningsrutiner mens jeg trente sammen med venner på videregående, og trente siden dengang rimelig godt med jevn fremgang til jeg var ca. 23-24 år gammel. Motivasjonen begynte å briste pga utenforstående ting, og jeg har hatt et treningsopphold på nært 7-8 år.


    Noen gamle perser (ca 22-24 år gammel):
    Benk: 142.5x1 (130x10) Dårlig maksløft kontra 10-rep siden jeg sjelden/aldri trente 1RM og trente opp styrken med 10-reps hele veien fra 80kg-130. Maksløftet ble gjort for moro skyld på oppfordring av folk på gymmen etter å ha kjørt 10 på 130. Med uthvilte muskler tror jeg at jeg hadde hatt mulighet på 145-150.
    Bøy: 200x8
    Mark: 180x6
    Jeg var også ganske sterk i armene og kjørte f.eks serier på 6 løft med 34kg hantler i bicepscurl

    Siden jeg begynte på nytt igjen (32 år gammel):
    Skråbenk: 110x5 (120x1)
    Flatbenk: 140x1
    Bøy: 140x10
    Mark: 180x1 (170x2 uten belte)

    Jeg fokuserer på fullkontakt og gjennomfører nesten alle løft med fullstopp og fokus på kontrollerte negative bevegelser, å løfte mest mulig er ikke fullt så interressant, selv om det også er essensielt.

    De gamle tallene mine er ikke all verden, og jeg tenker jeg manglet mye kunnskap om kosthold, skader og restitusjon den gangen. Jeg trente for mye og spiste for lite og brukte splitter som var for lite gjennomtenkte. Ellers antar jeg at jeg hadde nådd enda bedre resultater. Jeg bevarte interressen for trening og har lest meg opp på mye i tiden jeg ikke var istand til å sette det ut i praksis, og føler jeg ligger på et helt annet nivå idag, men som det alltid er med trening, det er fortsatt ekstremt mye å lære.

    Jeg begynte med et hjemmetreningsprogram, fra armhevinger på knærne, 50kg markløft og andre småvekter til å være på et mer akseptabelt nivå (i forhold til mine egne forutsetninger) idag. Jeg har langt igjen til gammel form, og har planer om å komme meg enda lenger.
    Mine egne forventninger og forutsetninger må også ta en del av skylden for at det tok meg så lang tid å komme igang med treningen igjen. Istedet for å akseptere at jeg nå måtte begynne på null igjen, ble det veldig overveldende og håpløst hvor langt det var igjen til gammelformen. Men er det en ting jeg burde ha fått med meg, så er det at resultater kommer raskt, for en som er veldig disiplert på trening, søvn og kosthold.
    Eksempelvis har jeg aldri røykt, brukt stoff, jeg drikker ikke/sjelden, og jeg spiser heller ikke mat som inneholder sukker.  Tror dette er ting som hjelper meg å komme raskt tilbake.


    Mål: Bygge en fysikk jeg er fornøyd med, estetikk er viktig.  Fornøyd blir jeg nok aldri, men det er ihvertfall moro å prøve. Kanskje jeg stiller en gang i fremtiden hvis jeg kommer opp på et godt nok nivå. Treningen har også den positive bivirkningen at den styrker psyken min på så mange måter, bedre velvære, styrke, utholdenhet, selvfølelse, selvrespekt og troen på meg selv var alt annet enn selvfølger før jeg fikk kommet igang med treningen.
    Jeg har også vært opptatt av at treningen skal foregå rent og uten bruk av steroider/ulovlige preparater.

    Jeg har som et overstående mål å omskolere meg til personlig trener, da jeg er møkk lei 16-timers arbeidsdager, stressende og asosiale IT-jobber.


    Splitt:
    Dag 1: Bryst/biceps
    Dag 2: Ben/mage
    Dag 3: Skuldre/triceps
    Dag 4: Rygg/kjerne
    Som basis har jeg 3-4 fridager pr "runde". Verdt å merke seg at restitusjonsbehovet jeg har er veldig høyt, og jeg har ofte sett meg nødt til å ha en høy frekvens av friuker, og har i perioder mer enn 4 fridager pr runde. Less is more ser ut til å være det som gjelder. Jeg kommer til å jobbe med å presse meg selv til å "tåle" høyere treningsfrekvens etterhvert.


    Kosthold:
    Som nevnt spiser jeg ikke matvarer som inneholder hvitt sukker (med unntak av enkelte sauser). Jeg har pr dags dato ikke noe sukker/godteri/sjokoladebehov, et behov som forsvinner etter at jeg har greid å komme meg over kneika av sukkersug, blir nærmest som en avrusning hele greia. Sukker døver smaksløkene og når jeg nå er avvent smaker ting jeg før anså som kjedelig mat veldig godt (dette er verdt å prøve for de som ennå ikke har fått dette med seg). I tillegg fører sukker til energimangel og små nedturer og har en hel del andre negative effekter, jeg går nå igjennom godterihylla i butikken og tenker på hvor mye søplemat vi produserer. Hvis noen leser dette og mener at det er viktige fordeler ved å spise hvitt sukker, fortell, fordi jeg vil gjerne høre om det faktisk eksisterer argumenter for det.
    Jeg ville antatt at det er mye rom for forbedringer i forhold til kostholdet, og jeg gjør stadige endringer.
    Jeg spiser noe i nærheten av dette (drikker vann til alle måltider):

    Frokost: 2 Egg, 1 bolle havegryn (skummet melk), tran
    Før trening: 2 Egg, 1 bolle musli/frukt, kreatin
    Rett etter trening: 1 porsjon gainer (tilsatt kreatin)
    ca. 1 time etter trening: Middag, helst bestående av kylling/tunfisk/laks
    Måltid 4: 2 Egg+havregryn/musli eller tunfisksalat/fullkornspasta
    Før leggetid: Havregryn/musli, 1 porsjon kasein protein
    Jeg spiser også nøtter/frukt som tillegg til enkelte av måltidene, avhengig av sultfølelse.

    Kosttilskudd: Prøver å ikke overdrive bruken av kosttilskudd og benytter stort sett de mest "nødvendige" tingene som tran, proteinpulver/gainer, kasein og kreatin.




    Da skulle jeg ihvertfall være noenlunde introdusert  Roll Eyes
    Honnr gitt av : Down and coming, 26. august 2012, 15:18
    3  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Sarah-N sin logg 10. juli 2012, 12:05
    Veldig bra markeringer på armene dine, ser ikke noe som støtter fyrstikkreferansen din.

    Sitat
    Kom tilfeldigvis over en boks med redbull på jobben isted, det var uheldig både for meg og mine kolleger. Det endte med at sjefen satte meg i arbeid på lageret.

    Måtte le litt av denne, de kommer kanskje til å gjemme sånt på jobben din fremover?
    Honnr gitt av : S-., 10. juli 2012, 12:53
    4  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Sarah-N sin logg 13. juni 2012, 12:59
    Har inntrykk av at de fleste gutter som har problemer med at jenter har tydelig muskulatur er de som ikke nødvendigvis har nevneverdig muskulatur, styrke eller interresse for trening selv (pingler, *kremt*). Muskler er vel sett på som noe maskulint så det kan godt være at enkelte får problemer med selvbildet hvis det skulle vist seg at jenta hadde knust de i en posedown, eller er sterkere  Roll Eyes

    Spør du meg er muskler på jenter veldig pent, sålenge de holder seg unna "kosttilskudd". Striper på skuldrene er ikke noe minus, kjør på!
    Honnr gitt av : S-., 14. juni 2012, 12:45
    5  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Sarah-N sin logg 13. juni 2012, 12:59
    Har inntrykk av at de fleste gutter som har problemer med at jenter har tydelig muskulatur er de som ikke nødvendigvis har nevneverdig muskulatur, styrke eller interresse for trening selv (pingler, *kremt*). Muskler er vel sett på som noe maskulint så det kan godt være at enkelte får problemer med selvbildet hvis det skulle vist seg at jenta hadde knust de i en posedown, eller er sterkere  Roll Eyes

    Spør du meg er muskler på jenter veldig pent, sålenge de holder seg unna "kosttilskudd". Striper på skuldrene er ikke noe minus, kjør på!
    Honnr gitt av : sstians, 13. juni 2012, 18:07
    6  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Sarah-N sin logg 13. juni 2012, 00:13
    Hvis det der er en pløsete mage, synes jeg tydeligvis pløsete ser veldig bra ut Tongue

    Skal inn på intervju på politihøgskolen i morgen

    Lykke til!
    Honnr gitt av : S-., 13. juni 2012, 09:08
    7  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Sarah-N sin logg, bilde s 84 31. mai 2012, 18:09
    Jo takk for det! Magen er den jeg har vært minst fornøyd med, men nå begynner det å føles greit. Feit er nok litt å ta i ja, men nå blir jo jeg aldri fornøyd heller...

    Kjenner meg igjen der, hadde jeg vært fornøyd hadde jeg heller ikke vært like motivert (ikke det at jeg har grunn til å være fornøyd heller akkurat nå). Hvor skal man gå hvis man allerede er i mål?

    Ellers synes jeg at Robin er spot on i det han skriver, hvis magen din er det du har vært minst fornøyd med  har du kommet veldig langt!
    Honnr gitt av : S-., 31. mai 2012, 19:37
    8  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: Sarah-N sin logg, bilde s 84 31. mai 2012, 14:29
    Ser veldig bra ut, du har sannsynligvis samme "problem" som meg, at fettet slipper sent på nederste delen av magen. Men å kalle magen du har på bildet der feit blir å ta veldig hardt i synes jeg.
    Honnr gitt av : S-., 31. mai 2012, 15:00
    Sider:
  • 1
  • Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
    Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?
    Dette programmet er perfekt for hjemmetrening eller hvis du har dårlig tid.

    Hvordan få mer ut av markløft?

    Trening27.05.202040

    Slik får du mer ut av markløft.
    Dette er miniguiden på hvordan du skal holde deg slank.