Vis innlegg
Sider:
  • 1
  • 1  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: Lovlige stimulanter på: 30. juli 2012, 10:47
    Hmm. Tongue Høres interessant ut! Hvor kan man kjøpe det?
    2  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: 5 dagers treningsplan med veksling mellom styrke og cardio – overtrening? på: 30. juli 2012, 01:50
    SFV: Tør ikke trene styrke i bein pga beinbrudd tidl. i år, så det er ikke et problem. Men ser poenget og ser advarselen.

    Hvor lang tid tar det før man er restituert nok i en muskelgruppe til å trene den igjen? 48t.?
    3  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: når bør man spise? på: 28. juli 2012, 01:15
    Hvis du skal opp i vekt bør du spise mye! Både proteiner, fett og karbohydrater. Mesteparten av energien bør komme fra karbohydrater, 25-30% bør komme fra protein og 15-20% bør komme fra fett. (hvorav det er bra å ha en god balanse mellom omega-3 og omega-6. Dvs. ta tran/spis fisk og ikke vær redd for å bruke litt olje i maten.)

    Skal du ned i vekt er det å ha et kaloriunderskudd og å senke inntaket av karbohydrater til et moderat nivå smart [1]. Du må fortsatt få i deg nok mat, spesielt proteiner til at kroppen ikke bruker musklene som reservenæring. Smiley Noe fasitsvar på når siste måltidet bør spises tviler jeg på at finnes. Du kan søke deg gjennom scholar.google.com for å finne ut mer om det. Forbrenningen blir lavere på natten, men så vidt jeg har forstått er det totalen pr. døgn som er vesentlig. Mye frukt og grønt kan være en strategi for å unngå kalorioverskudd under deffing. Men ikke gå for fort frem. Da mister du muskler.

    For min del så har jeg gått ganske mye ned i vekt bare av å trene mye styrke og en del cardio. Så nå er det bulketid! *hente shake*

    [1] http://www.sportsnutritionworkshop.com/Files/14.SPNT.pdf
    4  Trening / Forum for nybegynnere / Treningsprogram uten ben (skade) på: 28. juli 2012, 01:09
    Fikk ikke noe svar i skadeforumet, så kan jo spørre her.

    Av mangel på kunnskap om alternativer startet jeg med et treningsprogram som kalles. XL-treningsprogram. Liker godt resultatene jeg får. Føgler det ikke slavisk, men føler at jeg har god progresjon! Trener typ 4dager styrke og et par dager cardio i uka. Skulle gjerne fulgt programmet slavisk, men litt vanskelig når hele dager må settes av til beinøvelser.

    Målet mitt er å bli større, ha stor overkropp og generelt se veltrent ut, uten at jeg har behov for å se "bola" ut, for deretter å bli markert!

    Men! Jeg kan ikke trene bein spesielt hardt pga. et par beinbrudd tidligere i år. Vil på en måte helst ikke at beinet skal knekke midt i et markløft. (Brakk benet to ganger på rad!) Hva slags strategi/øvelser har veteranene å anbefale får å nå målet mitt?
    5  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Sticky: Egg usunt på grunn av kolesterolet? Les her... på: 28. juli 2012, 00:46
    Interessant lesning! For meg så virker kolestrolnivået som et symptom og ikke som en årsak. Men det er jo logisk å legge sammen to og to når kolestrol i kroppen = hjerte-/karsykdommer, så er kolestrol i kosten synderen. Men om det er som dere sier, så virker det som å gi paralgin forte for å kurere hjernekreft. (fjerner symptomet)

    Det at det er holdt studier ang. egg og kolestrol er overbevisende. Men vær skeptiske til det dere leser! Jeg falt tidligere for noen konspirasjonsteorier, hvilket har lært meg mye om å sette spm. tegn! Wink Det at noe står på en nettside betyr ikke at det er fakta. En hvilken som helst idiot kan legge ut en nettside for 300kr/året. Og mange bøker er uvitenskapelige. Studier er det eneste som kan gi en reell pekepinn. BRUK SCHOLAR.GOOGLE.COM! Wink (Les Abstract-biten)
    6  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: 5 dagers treningsplan med veksling mellom styrke og cardio – overtrening? på: 28. juli 2012, 00:18
    Og å spise! Wink
    7  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: Lovlige stimulanter på: 28. juli 2012, 00:17
    Jeg bryr meg bare om det norske lovverket. Smiley Vet at geranium er effedrinliknende og det er en sånn type effekt jeg i utgangspunktet er ute etter.
    8  Kosthold / Kosttilskudd / Lovlige stimulanter på: 28. juli 2012, 00:03
    Vet dere om noen lovlige stimulanter? F. eks. geraniumpreparater? Ikke et must, men kunne vært godt å ha et hjelpemiddel til deffing/ekstra pump etterhvert. Smiley

    Bor i Oslo, så må enten kjøpe på proteinfabrikken eller bestille (lovlig!) på nett!

    PS: Et koffeinpreparat hadde vært ok å vite om, men ikke det jeg tenkte på her. Merker ikke annet enn at jeg blir våken av kaffe.
    9  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: 5 dagers treningsplan med veksling mellom styrke og cardio – overtrening? på: 27. juli 2012, 01:11
    Yay! Cheesy Jeg har seriøst blitt hekta! Kontrasten mellom å måtte pushe meg til å komme meg opp av senga, pushe meg til å gidde å gjøre husarbeid, osv. kontra å pushe meg selv drithardt i 30-60min for så å flyte gjennom dagen er for min del ganske enorm. Gleder meg faktisk til å gå å trene i morgen! Smiley

    Peace out!

    PS: Spise mye og riktig er ikke noe problem! Wink
    10  Trening / Skader og Smerter / Sv: Beintrening i periode etter brudd på: 26. juli 2012, 12:00
    Noen som vet om et treningsprogram som egner seg godt når jeg ikke kan trene ben spesielt hardt? Smiley
    11  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Kreatin i kaffen på: 26. juli 2012, 11:55
    Yes! Da slipper jeg å slurpe i meg pulver og vann! Brasero pulverkaffe + kreatin ftw!
    12  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: 5 dagers treningsplan med veksling mellom styrke og cardio – overtrening? på: 26. juli 2012, 11:46
    Tenkte mest på det med å ha 5+ økter i uka. 2dager styrke, 1 dag cardio, 2dager styrke og evt. cardio i helgen også. Smiley Formen blir liksom ikke helt på topp før jeg har vært å trent!
    13  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Kreatin i kaffen på: 26. juli 2012, 10:41
    Hei! Jeg har lagt meg til vanen å ta kreatin i kaffen om morgenen. Mye lettere enn om jeg skulle tatt det med vann eller evt. saft, da det løser seg opp. Men hvordan påvirkes kreatin av varme?
    14  Trening / Forum for nybegynnere / 5 dagers treningsplan med veksling mellom styrke og cardio – overtrening? på: 26. juli 2012, 09:26
    Hei! Jeg ble helt hektet da jeg fikk en treningsplan! Digger formen jeg får når jeg trener!

    Så jeg lurer på om det kan føre til overtrening om jeg har cardioøkter med hr på 100-120 og opp til 130'ish til tider i ca tre kvarter mellom styrkeøktene mine? Eller er det kun hver enkelt muskelgruppe som trenger 48t?

    Er forsåvidt et 22år gammelt hankjønn i relativt god form. (Relativt i fht. resten av befolkningen) Går mye, men har ikke tatt treningen seriøst før i det siste.
    15  Trening / Skader og Smerter / Beintrening i periode etter brudd på: 26. juli 2012, 00:15
    Hei! Jeg har den siste tiden begynt å ta treningen seriøst. Følger XL-treningsprogram og har etter to ukers trening begynt å kjenne at armene virker større og at jeg begynner å få litt musker. For ikke å snakke om mye mer overskudd og kraftig sult! Grin

    Anyways! Jeg brakk benet for en stund siden. Vet noen hvordan det er med bentrening etter et ganske stygt benbrudd? Til nå har jeg tatt en veldig light versjon av benøvelsene med fler reps. Har dere noen tips om treningsprogram som evt. passer bedre?

    Målet mitt er å få en bra kropp og å ha ekstra energi.
    Sider:
  • 1
  • Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

    5 fordeler med stående leggpress

    Trening28.06.202153

    Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!

    5 proteinrike smoothies

    Kosthold27.06.2021431

    La deg friste av proteinrik dessert-smoothie og sjokolademilkshake.

    5 mettende mellommåltider

    Kosthold28.04.2021192

    Sunn og kjapp mat på farten.

    Kardio eller styrketrening først?

    Trening27.04.2021353

    Hva bør du trene først for optimal effekt?