Vis innlegg
Sider:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 1  Trening / Forum for ungdom / Sv: Romaskin! Hva bør jeg kjøpe? på: 09. november 2019, 15:18
    Annet enn Concept2 så har X-life en hel del romaskiner!
    Abilica er jo godt kjent, og de burde jo være bra.

    https://www.getfitness.no/beste-romaskin-til-hjemmebruk-best-i-test/
    https://www.businessinsider.com/best-rowing-machine?r=US&IR=T
    2  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: Muskelvekst/vektøkningspulver. Hva er best ? på: 09. november 2019, 15:16
    Finnes en hel masse tester av det her på nett!
    https://www.getfitness.no/beste-vektokningspulver-best-i-test/
    https://www.healthline.com/nutrition/best-mass-gainer
    3  Trening / Treningsprogrammer / Sv: Nåværende program, nytt? på: 23. juni 2017, 23:16
    Hmm.. Dersom du vil trene flere enn 3 ganger i uka kan jo et PPL-program være noe for deg. PPL trener man jo oftest 6 dager i uka!
    Anbefaler absolutt ikke StrongLifts.. Sier ikke at programmet ikke vil gi deg resultater, men det er altfor stort fokus på underkropp, og lite til ingen hypertrofi-spesifikk trening. Resultatet blir oftest at man spiser i overskudd, blir sterk i bein og småfeit.
    Du kan jo prøve https://www.getfitness.no/push-pull-legs-treningsprogram-for-muskelmasse/ eller https://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=149807833 Smiley
    4  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: Hjelp til valg av kosttilskudd på: 22. juni 2017, 00:13
    Kreatin og proteinpulver er go-to kosttilskudd for min del!
    https://www.getfitness.no/ og hardworkout.no har forøvrig mye god info om kosttilskudd
    5  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Tilskudd Protein / Kreatin på: 16. juni 2017, 23:46
    Finnes gode guider for både kreatin og protein på nettet:
    https://www.getfitness.no/beste-kreatin-i-norge-best-i-test/
    https://nhi.no/kosthold/ernaring/proteinbehov-og-tilskudd-til-idrettsutovere/

    Og ikke gå i "kosttilskudds-fella".. Mao., ikke gå til innkjøp av testo-boosters osv. Mer info her:
    https://www.getfitness.no/beste-kosttilskudd-best-i-test/
    (Du kan forøvirg overse listen med kosttilskudd, men les de andre avsnittene, spesielt avsnittet med "Den dokumenterte effekt". Tror tilskuddsguiden tjener penger på lenkene på siden sin, men de er i det minste ærlige.)
    6  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: PWO, hvilken ? Trenger hjelp med valg. på: 16. juni 2017, 19:25
    Finnes en del produkttester av PWO på nett, vet hvertfall at getfitness har en..
    https://www.getfitness.no/beste-pre-workout-2019/

    Selv har jeg testet No Xplode som nevnes i testen, den ga bra kick!
    7  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: Valg av kosttilskudd på: 16. juni 2017, 08:19
    Allerede postet en test over, vil bare legge til litt tilleggsinformasjon:
    Kosttilskudd kan være fint som nettopp det - et _tilskudd_. Den viktigste faktoren for suksess er allikevel kostholdet, så pass på å ha dette i orden! Smiley
    8  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Hvilket kreatin er best? på: 09. juni 2017, 11:52
    Etter det jeg har fått med meg er det ikke vist noen bedre effekt av å bruke "fancy" kreatin-produkter.
    Kreatin Monohydrat er det billigste, og fungerer generelt minst like bra som alle andre kreatinprodukter.
    Anbefaler deg å lese deg litt opp på det, så kan du selv gjøre opp en mening. Legger med to linker:


    http://fitnessbloggen.no/11-grunner-til-a-bruke-kreatin/
    9  Helse & Velvære / Skjønnhet og Mote / Sv: finst de metoder for og bli høyere? på: 09. november 2012, 21:23
    Den ser ganske gammel ut. Har du kilde?

    Såvidt jeg vet brukes slike benker til tortur. Men men, den kan jo ha flere bruksområder Smiley

    Var ment som en spøk! Smiley
    10  Helse & Velvære / Skjønnhet og Mote / Sv: finst de metoder for og bli høyere? på: 06. november 2012, 02:11
      ikke mulig
    11  Trening / Forum for ungdom / Sv: Hjelp av folk med erfaring om kosttilskudd OSV ! Ungdom ! :D på: 01. november 2012, 23:49
    Det står i programmet ditt det :-)

    Herregud. Han er ute etter å bygge muskler, og spør jo forsåvidt om hvor mange reps han bør trene med. "Det står i programmet ditt det". Okei, om han har skrevet i programmet sitt at han skal ta 47 reps i bicepscurl, så vil vel egentlig ikke det si at han bør gjøre det.
    12  Generelt / Antidoping / Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke? på: 31. oktober 2012, 22:00
    Det de sier er jo egentlig ganske fair.
    Slik jeg tolker det gir de deg også to "sjanser". Kaller deg først inn til samtale, hvor du da etter samtalen får mulighet til å gi deg med dopingen. Ser de fortsatt tegn etter samtalen, vil du bli kalt inn til dopingprøve, og om du avlegger positivt eller nekter å ta den, vil du bli kastet ut.
    Så det er jo forsåvidt ingen tvang til å ta testen. Har du urent mel i posen, kan du jo velge å ikke ta testen fordi du "ikke vil av prinsipper" ellernoe slikt.

    Men jeg ser faktisk det hele som skremselspropaganda. Vet ikke om en eneste hobbymosjonist som faktisk har blitt testet på et treningssenter i Norge.
    13  Trening / Treningsprogrammer / Sv: Egenoppsatt treningsprogram på: 30. oktober 2012, 11:44
    Som du ser så blir det jo trening av rygg og biceps både på dag 4 og 5. Jeg ville fordelt dagene litt annerledes.

    Om du absolutt vil ha med den ekstra overkroppdagen kan du jo sette det opp slik:
    DAG 1: RYGG OG BICEPS
    DAG 2: BRYST OG TRICEPS
    DAG 3: FRI
    DAG 4: BEIN OG SKULDRE
    DAG 5: FRI
    DAG 6: OVERKROPP
    DAG 7: FRI

    Her får muskelgruppene tilstrekkelig med hvile, og du kjører ikke samme muskelgruppe to dager på rad.
    14  Kosthold / Vektnedgang og Diett / Sv: Trener mye uten å gå ned i vekt - trenger gode råd... på: 08. september 2012, 17:54
    Jeg gjør nok det. En typisk ukedag denne uken:

    Frokost: 3 skiver med rekesalat, syltetøy eller egg
    Lunsj: Varmmåltid som serveres i kantinen
    Middag: Gjerne take-away indisk eller thai
    Kvelds: 3 skiver med rekesalat, syltetøy eller egg

    I tillegg til dette har jeg en tendens til å småspise rimelig greit hvis det blir satt fram en skål med sjokolade og denslags. Koser meg nok litt for mye i helgene med god mat og drikke, og gjerne litt snacks til fredagsunderholdningen...

    Jeg kunne egentlig tenke meg et skikkelig brutalt regime i to måneder som viser kjappe resultater og dermed gir motivasjon til å holde ut. Nedgang på et par kg i uken hadde gjort seg for motivasjonen. Utfordringen min har som sagt de siste årene vært å klare nedgangen - jeg har alltid klart å holde den nye vekten +/- et par kg.

    Noen som har forslag til et enkelt og effektivt opplegg?

    Her har du grunnen til at du ikke går ned. Takeaway, sjokolade, snacks osv. Skal du ned i vekt er det ren mat som gjelder. Magert kjøtt, fisk, grove kornprodukter, grønnsaker.. You name it.
    Om du forøvrig ser etter en relativ "enkel" og effektiv måte, så kan jeg anbefale deg å prøve periodisk faste. Skal være mange som har hatt gode resultater med det. Husk at periodisk faste ikke er en diett som bare skal vare i 2-3 uker, for så å falle tilbake til gamle (u)vaner.
    http://www.periodiskfaste.no

    Anbefaler deg også å lese generelt om kosthold, slik at du får et innblikk i hvilke matvarer som er sunne, og hvilke som ikke er det.
    15  Kosthold / Vektnedgang og Diett / Sv: Trener mye uten å gå ned i vekt - trenger gode råd... på: 07. september 2012, 21:38
    Har et enkelt spørsmål; Hvordan spiser du nå om dagen? Mye lettere å kommentere kostholdet ditt om vi kan få se hva du vanligvis spiser iløpet av en dag. Smiley
    Sider:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 6 spennende matpakker med wraps

    Kosthold21.11.2019658

    Her får du tips til matpakke med wraps.
    Karbonadedeig og kjøttdeig er populære ingredienser i hverdagsmaten.
    Spis mer av denne matvaregruppen for å bygge muskler.
    Speltlomper er i vinden som bare det.
    For deg som er over 40 år bør du gjøre dette for å få fremgang.