Vis innlegg
Sider:
  • 1
  • 2
  • 1  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Faste vekk fett, eller muskler? på: 30. mai 2013, 15:11
    Startet fra idag med en liten fasteperiode. Faster fra jeg står opp (kl. 07:00) til 16.00, hvor jeg spiser et lite måltid.

    Tenker og gjøre dette i en periode, og få en liten "kickstart". Målet er og fjerne en del av fettet.

    Hvordan vil dette påvirke min muskelvekst, er det vits i og trene styrke selv om jeg faster?
    2  Trening / Forum for ungdom / Sv: Markløft grep, hjelp på: 14. mai 2013, 17:26
    Trener du med overhåndsgrep eller med alternert grep? Bruker du magnesium for å få bedre grep?
    Trener med alternert grep, bruker ikke magnesium..
    3  Trening / Forum for ungdom / Markløft grep, hjelp på: 14. mai 2013, 16:51
    Sliter med at grepet glipper litt når jeg løfter mark. det er vanskelig og holde stanga, føles som den sklir ut av hånden. Det var ikke noe problem før, men nå trener jeg på 160 kg og det begynner og bli slitsomt og holde igjen. noen som har tips?
    4  Trening / Forum for ungdom / Sv: hvorfor veier jeg mer dagen etter en dag med mye trening? på: 12. april 2013, 16:33
    Vekta kan variere med flere kilo fra dag til dag. alt kommer an på hvor mye veske du har i kroppen.
    5  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Gå ned i fett og samtidig bygge muskler? Hjelp! på: 12. april 2013, 16:26
    Hvis du trener for og få en sterk og sunn kropp, er det ikke noe i veien for og trene kardio og styrke samme dag! men om målet ditt er og få svære muskler, er det ikke og anbefale. Det har noe med utskillelsen av veksthormoner og gjøre.

    Drit i vekta, den forteller ingenting, viser bare et tall. den forteller ikke hvor stor del som er muskler, fett eller ben. Bruk målebånd, eller så kan du oppsøke noen som har en "skanner". En maskin hvor du skanner kroppen, og finner ut fettprosent, muskelmasse m.m.

    Jeg er så absolutt ingen ekspert, men om du vil kan du gjerne kontakte meg på PM om du lurer på noe! Smiley er mer enn villig til og hjelpe :-)
    6  Trening / Forum for ungdom / Sv: Vanskelig og ned i vekt, svekket motivasjon. trenger råd! på: 20. mars 2013, 15:50
    Har desverre ikke noen av alle de kapslene og tilskuddene som fulgte med i det programmet.. Har kun Whey protein shake, som jeg tar rett etter trening!

    Jeg spiser mye egg, kylling, kjøtt osv. og ønsker og komme i underskudd med kalorier.. det er ingenting jeg vil mer enn å få bort fettet!!

    Jeg har lenge vurdert "periodisk faste", der hvor jeg spiser 2 ganger for dagen.. hva kan du si om det "programmet"? Tongue

    Tusen hjertelig takk for svar, forresten! Cheesy
    7  Trening / Forum for ungdom / Sv: Vanskelig og ned i vekt, svekket motivasjon. trenger råd! på: 20. mars 2013, 14:36

    Mage:  107 cm
    Bryst: 109 cm
    Arm: 40 cm (flex)
    Lår: 75 cm
    Rumpe (litt nedenfor hofta): 118 cm



    * Disse målene gjorde jeg for ca 1 mnd siden. tok nye mål idag, og de ser slik ut:
    Mage:  106 cm
    Bryst: 110.65 cm
    Arm: 41.5 cm (flex)
    Lår: 75 cm
    Rumpe: 117 cm

    Starter faktisk og få tilbake motivasjonen! føler jeg klarer og kombinere styrke og kondisjons trening veldig mye bedre nå, og føler det på meg at jeg vil klare dette. Har minket med 1 cm på mage og rumpe, og økt med 1,5 cm over brystkassa og armene. Er dette bra? er veldig fornøyd selv, deilig og se fremgang! :-DD
    8  Trening / Forum for ungdom / Sv: Vanskelig og ned i vekt, svekket motivasjon. trenger råd! på: 18. mars 2013, 14:45
    Number1: ble det bedre og veilede nå?
    9  Trening / Forum for ungdom / Sv: Vanskelig og ned i vekt, svekket motivasjon. trenger råd! på: 15. mars 2013, 18:08
    Jeg vil jo ikke miste muskelmassen, så det blir en nok så avansert oppgave å balansere dette..!
    På en vanlig dag ser det omtrent slik ut:

    Frokost: Yoghurt (Skyr) eller omelett (uten brød) eller brødskive med kjøttpålegg og ost. Noen       ganger blir det bare med en banan også.

    Mellommåltid: det er sjelden at jeg kommer på det, men kanskje 1-2 ganger i uken klarer jeg og huske det. da blir det en kiwi, brødskive o.l

    Lunsj: Salat (Kjøttdeig,skinke, kylling, pasta, salat, mais, agurk og litt dressing.) eller brødskive, eller en banan eller to.

    Middag: Siden jeg fortsatt bor hjemme, spiser jeg det jeg får servert. Det går mye i norsk tradisjonell mat, sånn som kjøttkaker, saltkjøtt o.l. Jeg prøver og ikke spise meg helt mett. Det hender seg jeg lager meg mat selv i mellom, da blir det kyllingwok, kylling taco eller salat o.l.

    mellommåltid: banan, brødskive med kjøttpålegg eller yoghurt (skyr).

    Kveldsmat: brødskive med kjøttpålegg, laks eller egg / knekkebrød med brunost. (2 brødskiver/2 knekkebrød)

    Det hender seg jeg drikker is-te og saft iløpet av en dag.

    I helgene skeier jeg ut alt for mye... jeg har roet ned mye på inntaket, men det er fortsatt alt for mye søtsaker...

    Håper dette ble riktig? at du heller kan veilede meg nå.. Smiley om noe mangler, si ifra! Tusen takk for svar btw!
    10  Trening / Forum for ungdom / Vanskelig og ned i vekt, svekket motivasjon. trenger råd! på: 14. mars 2013, 18:20
    Jeg er en gutt på 17 år, 190 cm lang og 112 kg tung.

    Mål på diverse steder på kroppen:

    Mage:  107 cm
    Bryst: 109 cm
    Arm: 40 cm (flex)
    Lår: 75 cm
    Rumpe (litt nedenfor hofta): 118 cm

    Jeg har trent i snart 1 år, mesteparten styrke. Målet har hele tiden vært og bli slankere, og vekk med flesket, men jeg føler meg på en måte litt mislykket... Jeg har gått opp 15 kg i muskelmasse på dette året, og slanket bort 7 kilo flesk. jeg har blitt smalere rundt midja, og større over hendene, men ikke oppnådd ønsket resultat. så klart, jeg kan ikke forvente at alt skjer på 1,2,3 - men føler det har gått ganske lang tid, og jeg ser ikke forandringer på meg selv. (har ikke tatt formbilder..)

    Jeg begynner og miste litt troen på meg selv, og motivasjonen blir gradvis litt dårligere... kostholdet er også en vanskelig brikke, det blir alt for mye brød og pasta.. Har klart og kutte helt ned på søtsaker og brus i ukedagene, som er et stort fremskritt! men alikevell går det ikke min vei føler jeg Tongue

    Jeg er på ingen måte så veldig erfaren innen trening, selv om jeg kan en god del. så jeg håper at noen der ute kan hjelpe meg på vei, gi meg råd og veiledning slik at jeg ikke mister motivasjonen helt! Jeg ønsker og trene, og bli slank mer enn noe annet! men trenger virkelig deres hjelp..!

    Wow, dette ble et skikkelig syte-innlegg, også mye lengre enn jeg tenkte.. håper på svar! :-)
    11  Trening / Forum for nybegynnere / Gerilja kardio. på: 13. februar 2013, 17:39
    Noen som har erfaring med gerilja kardio, intervall program?
    del dine erfaringer med dette her, skal starte med det fra og med ikveld Smiley håper på mange svar.
    12  Trening / Forum for ungdom / Intervall/Joggeprogram. på: 10. januar 2013, 14:42
    Hei, satte meg ned i sted, og skrev ned et lite "program" (igrunn ikke et program, men treningsmetoder).
    Jeg har drevet med jogging en stund nå, men begynner og bli lei, så har bestemt meg for å begynne med litt mer variert kondisjons trening.

    "Programmet"...:


    Hardøkt med blanding av jogging, Intervaller, spensthopp og armhevinger. Jeg kaller dette programmet 40+40, fordi det går ut på å jogge 40 meter, løpe 40 meter, jogge 40 meter, løpe 40 meter....

    *Jogge 400 meter (5 runder). 1 minutts pause.
    *Deretter setter jeg i gang med 40+40, Jogge 40 meter, løpe 40 meter – 5x3 ( når du har løpt 5 ganger, og jogget 5 ganger, er settet ferdig) mellom hver rep. Tar du 3-4 min. Pause.
    *3 min pause.
    *Spensthopp – 10x3/10x4/10x5. 30 sek pause mellom hver rep.
    *40+40 3x3 – 2 min. Pause mellom hver rep.
    *Armhevinger – Begynn med så mange du klarer, ta noen min. Pause, og ta så mange du klarer igjen. *Fortsett slik til du ikke klarer mer.



    Litt roligere økt med mere fokus på jogging. Kaller denne for Pyramide.

    *Jogg 800 meter (10 runder) – løp så fort du klarer siste runde. - 3 min. Pause.
    *Jogg 500 meter (6 runder)   - løp så fort du klarer siste runde. - 2 min. Pause.
    *Jogg 300 meter (4 runder)  - løp så fort du klarer siste runde. - 1min. Pause.
    *Jogg 150 meter (2 runder) - løp så fort du klarer siste runde. - 30 sek. Pause.
    *Spensthopp 10x3 – 15 sek. Puse mellom hver rep.


    Dette er så klart ikke "mitt" program, har helt sikkert blitt brukt lignende "program" tidligere også, men uansett... Hva syns dere? tror dere dette funker bra, og gir det fremgang? Smiley Tenker og prøve å få skrevet ned et oppsett til, slik at jeg jogger 3 ganger i uka, med et forskjellig "program" for hver gang. slik at det blir variasjon. i tillegg til dette driver jeg også med styrketrening 3-4 ganger i uka, så det er fullt opp.. Cheesy satser på og forbrenne mye fett fremover!

    Håper noen melder interesse i tråden min, og mange svar!
    13  Helse & Velvære / Helse og Livsstil / Sv: Vektreduksjon + styrketrening på: 13. desember 2012, 13:17
    kostholdet utgjør 70% av treningen, så det er veldig viktig. punkt-trening er oppskrytt, du kan ikke trene armhevinger for og stramme opp brystene.. så klart, det vil jo hjelpe, men det er først og fremst forbrenning av fett som spiller den største rollen her.. Prøv "burpees", det har jeg blitt tipset om å prøve, og etter det jeg har hørt og vet, er det en veldig effektiv øvelse for og forbrenne fett, samt. få bedre kodis. Smiley søk "burpees" på youtube, så får du se hvordan du skal gjør det! stå på Cheesy

    EDIT: kombiner jogging, burpees og styrke!
    14  Trening / Forum for nybegynnere / motivasjon til trening på: 13. desember 2012, 13:11
    Hei. JEg merker at motivasjonen etter hvert begynner og dabbe av.. jeg tror dette skyldes at jeg bruker de samme øvelsene for mye.. mitt mål er å gå ned i vekt(få bort flesk) og bli mer markert til sommeren. Jeg har til nå trent mest styrke, men nå har jeg begynt og jogge, og fikk tips om en ny øvelse i dag, "burpees". Har lest en del om den, og det er visst en sykt bra øvelse. kanskje dette hjelper på motivasjonen? Smiley

    men det egentlige spørsmålet mitt er, har dere noen gode tips til bedre motivasjon?
    15  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: fit til sommeren. på: 13. desember 2012, 12:29
    Kjør på!

    Hva med burpees?
    Kåret til "verdens" beste øvelse" flere ganger. Med ingen som orker å bevege seg nok ut av "comfort-sonen" til å kjøre den.
    Den vil brenne av deg alt fettet.


    http://www.youtube.com/watch?v=7MGljX4bbps

    konge! skal helt klart prøves! trening handler om å pine seg selv, skal du trene, er "comfort sonen" ikke et alternativ! men det er mange ungdommer nå til dags som lider av at de har vondt.. vondt i viljen sin, motet, lysten til og seire! du er i stand til mye mere enn du tror, har du pågangvilje, lykkes du! dette er min tankegang rundt trening Cheesy
    Sider:
  • 1
  • 2
  • «Simplicity is the key to brilliance» - Bruce Lee
    Bruk disse spesialmetodene og få muskelvekst.
    Er du på jakt etter proteinmuffins? Se her!

    10 tips for å bli god i benkpress

    Trening24.03.2020200

    Benkpress er en utmerket øvelse for å trene armer, bryst og skuldre.
    Bruker du multivitamin? Disse råvarene gjør samme nytten.