Visning av honnrposter for Looper
Sider:
  • 1
  • 2
  • 1  Kosthold / Kosttilskudd / SV: ZMA, tidenes sjukeste tilskudd..? 25. april 2006, 19:12
    Fy F så sjukt dette tilskuddet er. Sjukt. SJUKT!!!!! Det sjukeste. Av alle tilskuddene!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Helt sykt.



    Ja, helt dødssykt med tilskudd av noen vitaminer og mineraler. Cheesy
    Honnr gitt av : kenboy, 27. mars 2009, 11:15
    2  Generelt / Diskutèr artikler / Sv: Pauluns top 10 verstinger 25. april 2007, 20:47
    Kan ikke du starte med å dokumentere at kroppen tar fra skjellettet ved små forandringer i blodets pH ? Det ville være en god start fremfor å bare gjenta argumentet ditt. Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men du overdramatiserer veldig slik jeg ser det.


    "Hearthburn" har ingenting med dette å gjøre egentlig, jeg har hatt det selv nemlig og ble nesten lagt inn for det også. Du vet hvordan det er når en på 30 år kommer pesende inn og klager på vondt i brystet, spesielt på venstre side og nedover i armer. Vi kan si det slik at jeg kom raskt først i køen da....

    Uansett, heartburn er enkelt at magesyre kommer oppover, og dette kan forårsakes av en rekke ting; alt fra feil på lukkemusklen til at man av en rekke årsaker produserer mer magesyre enn vanlig. Men det er jo ikke dermed sakt at man, på bakrgunn av økt magesyre produksjon, sørger for å senke hele kroppens pH av den grunn ? Dette vil jo være ganske så lokalt.

    Jada, det er oppregulering av magesaften som skaper heartburn, men du har kanskje merket deg at det er ph-sur mat som skaper dette problemet? Og angående at ph-sur mat ikke påvirker resten av kroppen, hvordan forklarer du at man ved å spise mye ph-sur mat, vil oppleve smerter i bein og muskler stort sett over hele kroppen. Det er hva jeg har opplevd etter et par uker på et ensidig, surt kosthold.

    Hvis man tar en runtur på google med søket "food affecting ph-balance" får man 51000 treff. Her er noen interessante artikler (jeg har ingen peiling på hvor seriøse og sanne disse artiklene er);


    http://ezinearticles.com/?id=416389 En artikkel om kreft og ph-balanse.
    http://www.janethull.com/askdrhull/category.php?id=23 Svar på spørsmål fra en dokter om ph-balanse.
    http://www.womentowomen.com/digestionandgihealth/phbalance.asp

    Må være voldsomt mange på bærtur, hvis det er som dere sier, at maten ikke kan påvirke ph-balansen andre steder enn magesaften.
    Honnr gitt av : V.M, 25. april 2007, 22:42
    3  Generelt / Diskutèr artikler / Sv: Pauluns top 10 verstinger 24. april 2007, 19:47
    Sitat
    Moreover, no food is acidic or alkaline enough in a mixed diet to produce long-lasting changes in the body's acid-base balance.

    Her sies det jo indirekte, at mat kan påvirke ph-balansen. Dessuten, kan en "mixed diet" bety en sunn diet med masse fiber, protein og stivelse. Bytt ut det med en diet som består av masse brus, pizza, sjokolade og proteinpulver, samt en multivitamin og se hvordan personen føler seg etter en uke. Det var nemlig slik jeg spiste i mine yngre dager, da jeg var ukevis på LAN med ett utrolig dårlig kosthold. Hva tror du skjedde? Jeg fikk heartburn som svidde så utrolig at jeg trodde jeg hadde hjerteinfarkt. Ja, jeg er enig i at V.M og andre her kanskje overdimensjonerer litt, men det blir idiotisk å si at kosthold ikke har noe med ph-balanse å gjøre.

    Ingen her er dumme nok til å tro at hele kroppen har en bestemt syre/base balanse. Poenget som vil fram her, er at om man ikke har et variert kosthold og spiser ensidig usunn mat (pizza, brus, loff, masse sukker osv), vil skape forstyrrelser i ph-balansen som blant annet fører til heartburn og en rekke andre plager. Dette er ikke bare fordi et slik kosthold er fattig på fiber, vitaminer, mineraler og essensielle fettsyrer, men fordi det forstyrrer ph-balansen.
    Honnr gitt av : V.M, 24. april 2007, 20:31
    4  Generelt / Diskutèr artikler / Sv: Pauluns top 10 verstinger 20. april 2007, 01:05
    For en usaklig diskusjon, fra begge sider!

    Akkurat det om at mat ikke påvirker ph-verdien i magesaften er helt feil! Hva tror dere "heartburn" kommer ifra? Det er på grunn av at ph-verdien i magesekken synker, som igjen kan påvirke til store smerter i brystet, haken og ryggsøylen (merk; dette har ingenting med hjerte å gjøre). Mat som alkohol, kaffe, cola osv skaper lavere ph-verdi i magesekken og utgjør derfor en trussel om man inntar for mye. Les mer her; http://en.wikipedia.org/wiki/Heartburn

    Det stemmer at kroppen regulerer ph-problemene bra selv, men det går også en grense for hva den klarer. Derfor er det helt rett å si at man ikke skal få i seg for mye av mat som påvirker ph-verdien i magesekken og kroppen negativt.
    Honnr gitt av : V.M, 20. april 2007, 04:41
    5  Kosthold / Vektnedgang og Diett / SV: Hvor lav fettproent må man ha for at sixpacken skal vises? 03. juli 2006, 00:14
    Kroppskomposisjon spiller en stor rolle. Folk lagrer fett forskjellig.
    Honnr gitt av : minimaSS, 20. juli 2006, 13:27
    6  Generelt / Diskutèr artikler / SV: Hvilken hastighet skal vektene kjøres? 11. juli 2006, 02:11
    "Veldig submaksimale vekter" = lette vekter (relativt)
    Konentrisk del = den negative delen av løftet, f.eks. når man senker stanga til brystet i benkpress.

    Feil mister. Det du beskriver er den eksentriske delen av et løft.

    Honnr gitt av : Faktum, 11. juli 2006, 08:53
    7  Trening / Forum for nybegynnere / SV: Blir dette for mye? 14. juni 2006, 14:53
    Sitat
    Hva mener du med å tilpasse belastningen?

    Kjører så tungt jeg kan, prøver å unngå failure.

    Vel, hvis du skal kjøre veldig tung og tillegg ha et så stort volum der du til og med trener samme muskelgruppe flere ganger i uka, er det veldig stor fare for at nervesystemet ditt sier NEI.

    Men hva vet jeg, for alt jeg vet kan du tåle slike treningsmengder, så kjør på!
    Honnr gitt av : anon30, 14. juni 2006, 15:24
    8  Kosthold / Vektnedgang og Diett / SV: carb cycling 13. juni 2006, 23:11
    Sitat
    Lurer litt på hvordan du plasserer kardio og næringsinntak rundt kardio trening i opplegget ditt?

    Jeg trener først og fremst kardio for økt maksimal utholdenhet, og på de dagene jeg trener kardio spiser jeg selvfølgelig også mer karbs. Det er viktig og få i seg et karbohydratrikt måltid 2 timer før økten om man skal prestere skikkelig. Jeg spiser alltid pasta, da jeg syntes det gir et skikkelig energikick. Dette vil selvfølgelig gjøre at insluinnivåer vil stige litt, men det er ikke optimal fettforbrenning jeg er ute etter i denne økten.

    Når det gjelder plassering av harde kardioøkter, har jeg alltid en dags mellomrom mellom styrketrening og kardio. Jeg kan ikke si dette sikkert, men jeg tror det vil gå utover veksten om man kjører hard kardio dagen etter styrketrening, da musklene er i størst oppbyggning.

    Hvis det er fett du er ute etter å forbrenne, vil jeg anbefale å kjøre fettforbrennende kardioøkter omtrent hver morgen med lav puls (120-140, 60% av makspuls), for best fettforbrenning. Dette fungere også veldig bra som restitusjonstrening med tanke på styrketreninga. Smiley

    Sitat
    Kan man utnytte den økte insulinsensitiviten (samt andre gunstige hormonelle effekter) etter kardiotrening for økt muskelvekst?

    Det kan man selvfølgelig! Etter en hard kardioøkt vil man ha lavt blodsukker, bedre insulinsensitivitet og mer eller mindre tomme glykogenlagre. Da passer det fint med raske karbohydrater i det første måltidet etter trening. Vekst/ hypertrofi kommer først og fremst fra styrketreninga, men du kan med fordel ta bruk av den økte HGH-utskillelsen kardioøkter gir (særlig høyintensitets kardio gir dette).

    Forøvrig vil jeg anbefale at du alltid tar en wheyshake (myseprotein) ca. 30 min før en treningsøkt. Dette vil gjøre at du får effektiv proteinsyntese etter økten.

    Håper det svarte på spørsmålene.  Wink



    Når det gjelder insulinsensitivitet, glemte jeg å skrive noe om dette i min forrige post. Insulinsensitivitet er veldig viktig med tanke fettforbrenning, men også muskelvekst. Ved økt insulinsensitivitet vil kroppen kreve mindre insulin, for å få inn næringsstoffer inn i cellene. Dette vil gjøre at lipolyse (fettforbrenning) vil være mer aktiv og HGH-nivåene vil holde seg høyere. Dermed kan man si, at jo bedre insulinsensitivitet man har, jo bedre fettforbrenning og muskelvekst får man. Smiley Derfor er særlig tilskudd som ALA (Alpha-lipoic-acid), d-pinitol osv, som gir bedre insulinsensitivitet GULL VERDT!  Grin

    For å ha en god insulinsensitivitet er det viktig å spise karbohydratkilder med lav- til moderat GI i nesten alle måltider. Der er her mange feiler, og resultatet er at du blir feit og muskelveksten blir dårligere.
    Honnr gitt av : Dr.HackSquat, 13. juni 2006, 23:24
    9  Kosthold / Vektnedgang og Diett / SV: ang. gerilja kardio 19. februar 2006, 19:35
    Ok, men la oss si at jeg legger vekt på å forbedre kondisjon i tillegg til å gå ned i fettprosent. Bør jeg fremdeles utføre geriljaen på tom mage?

    Da er det nok smartest å utføre det ca.1 time etter et næringsrikt måltid. Du vil ha mer energi og kvaliteten på øktene dine blir dermed bedre.
    Honnr gitt av : Bob Paar, 19. februar 2006, 19:59
    10  Kosthold / Kosthold og Ernæring / SV: Mat som er bra for huden? 18. januar 2006, 18:14
    Frukt, grønnsaker og nøtter er vel det beste.

    Betakaroten, melatonin, sunne fettsyrer og vitamin E er spesielt viktig for huden. Dette får du gjennom å spise ananas, gullerøtter/ tomat og nøtter, ellers så fins det jo alltid tilskudd...

    Sånn utenom mat, så er søvn viktig for god hud.
    Honnr gitt av : pauli, 18. januar 2006, 20:47
    11  Kosthold / Vektnedgang og Diett / SV: Bulk/diett 18. desember 2005, 15:09
    Det stemmer det. Ganske radikal diett, men den fungerer absolutt så lenge du spiser nok i disse to måltidene du spiser om kvelden. Jeg bestemte meg for å prøve dietten i sommer etter å ha lest om alle de utrolige tilbakemeldingene folk hadde gitt om den. Kjørte dietten et par mån etter skolestart og, helt til jeg syns det ble for stress. Den krever litt av livsstilen din kan du si. Nå kjører jeg vel en ganske mildere form av warrior dietten, så og si animalbolics, bare at jeg ikke har så stort kaloriinntak om dagen.

    Prøv animalbolics noen uker du. Du vil nok ikke ha det store energi-nivået de første dagene, men når kroppen din begynner å lære seg å utvide glykogenlagrene, da blir det saker.

    Warrior diett på deff, vet jeg ikke om vil fungere så bra. Kroppen vil kanskje komme i sparebluss og det er ikke så kjekt. Når jeg tenker meg om, så har jo JohnBlond en profil der han visstnok har kjørt warriordietten på deff. Hvor mye han lå i kaloriminus vet jeg ikke.
    Honnr gitt av : superdaniel, 20. desember 2005, 09:06
    12  Treningsforum Crew / Recycle Bin / SV: Treningen og spisingen til JohnBlond 24. september 2005, 18:09
    Jeg søkte en dag her på forumet på "warrior diet" også fikk jeg opp din profil. Kjekt å se at andre også driver på med opplegget. Selv har jeg ikke holdt på mer enn siden slutten av Juni. Tenkte vi kunne dele erfaringer.

    Av det jeg har opplevd de siste månedene med warrior diet, ser det ut til å være en livsstil jeg vil holde gående resten av livet.  Smiley Overskudd av energi om dagen, mer fokusert i hode, STORE styrkeøkninger og økninger i muskelvekst. Jeg må si jeg var utrolig skeptisk til dette opplegget og det var bare for skøyer at jeg prøvde det. Jeg hadde lest på andre forum om hvor mye mer energi folka som gikk på dietten hadde fått. Det virka fullstendig ulogisk at man ville få mer energi ved å gå uten å spise i 16-18 timer og så spise 3 store måltid på kvelden. Heller virket det ikke overbevisende når jeg så nettsiden til warriordiet som lovte ditt og datt og selgte en haug med overprisa produkter. Jeg bestemte allikevel for å prøve det i 2 uker, som forfatteren sa var et minimum av hva man måtte gå igjennom for å tilvenne kroppen en slik levemåte. De første 2 dagene var jeg litt slapp i kroppen, men jeg kom meg på trening allikevel. Plutselig på 4 dagen følte jeg skikkelig velvære og slappheten var vekke. Det viste seg de neste dagene at jeg fikk bare mer og mer energi og treningen var en ren glede. Jeg fikk styrkeøkninger for hver trening og følte utholdenheten min ble mye bedre.

    Ivrig for å finne mer ut om dietten og vitenskapen bak den, bestilte jeg både "Maximum Muscle, Minimum Fat" og "Warrior Diet". Har lest begge bøkene og har nå et helt annet syn på hvordan mat påvirker oss og hvordan jeg kan manipulere kroppen min for økt energi og bedre muskelvekst.

    Dette med at man kan strekke sine egne glykogenlagre gjennom å faste, syntes jeg er det mest interessante. Økt proteinsyntese og insulinsensitivitet er jo også en god bonus.

    "T: But to be a true warrior?someone who needs to endure physical hardship, or even an athlete who needs to compete?you need some sort of glycogen storage, right? And that's hard to do when you eat only once a day.

    OH: You're reaching a very important point. You've got to eat in such a way that you're capable of fighting for two hours straight, or wrestling or marching for hours on end, or being without food, or whatever. When I was a Navy SEAL, that's what we trained to do. By not eating, we learned to stretch our glycogen reserves. Those who train on empty, more and more and more, will find out that they have more and more glycogen reserve ability in their muscles and liver. The last time I looked up the research?I think it was a year ago?sedentary persons with what was thought to be about 200 or 300 calories of available glycogen reserve could stretch it up to 2,000-3,000. Some people even had 5,000 calories of glycogen reserve. There's a whole area of science about the situation of a body under glycogen depletion, and it's so relative."

    Tatt fra dette intervjuet: http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=body_64war Selv har jeg ikke sett noen referanser til studier som tilsier dette, men jeg har erfart det selv, så det er mer enn nok bevis for meg.  Tongue

    For å si litt om meg så er jeg 18 år, veier 91kg (på tom mage) og er 182cm. Under fastefasen spiser jeg de fleste typer frukt. Egentlig kan man spise omtrent alle typer frukt fordi selv om frukten har en høy GI, vil den med en moderat porsjon uansett gi en lav glykemisk belastning. Det er det som betyr noe. Jeg kan fint gå uten frukt under fastefasen, men gjør jeg det over flere dager kan jeg føle litt ubehag. Viktig med vitaminer og mineraler. Jeg drikker også te og kaffe under fastefasen som gir et herlig kick. I overspisingfasen spiser jeg en god del kjøtt, egg, ost og melkeprodukter for proteiner og fett. Ris, makaroni, grønnsaker og havregryn er kildene til karbohydrater. Dette spiser jeg over 3 måltider på 3 timer. Kan vel si jeg kjører dietten akkurat slik den skal kjøres og det er en livsstil jeg elsker.

    Uansett, warrior diet eller ikke så er det først og fremst hva du spiser som virkelig betyr noe. Spiser du ikke de riktige næringstoffene, vil ikke dietten ha særlig nytte. En annen ting er at søvn er utrolig viktig å få nok av på denne dietten. Får jeg mindre enn 8 timer søvn kan kroppen min komme til å lide i fastefasen og jeg føler meg ikke særlig energirik. Jeg har gått på flere vegger noen ganger og de er ikke kjekke å ha med å gjøre.

    Da har jeg fortalt mine erfaringer. Vil gjerne høre hvordan din kropp har det med lav-karb warrior dietten du kjører, John Blond. Energi, muskelvekst osv?
    Honnr gitt av : 25årstrening, 26. september 2005, 13:50
    13  Kosthold / Kosthold og Ernæring / SV: Løgn og bedrag 24. juli 2005, 03:18
    Dette innlegget var vel ment for den andre tråden vel? Den med han som ville teste dietten med kun proteiner, og ikkeno' annet?

    Nei, det er av relevanse til emne, "løgn og bedrag". Å basere kostholdet sitt på proteiner blir for drøyt og det er altfor mye pågang om dette. Jeg er helt enig i argumentet om at man trenger ekstra proteiner når man trener vektløfting, gjerne 2g x kroppsvekt, men å påstå at det dobbelte av det og mer er nødvendig, er bare ren ønsketenkning og naivt. Jeg har ikke sett en eneste studie, eller noe som helst vitenskapelig indikering for at man trenger monsterlige mengder med proteiner. Allikevel forer industrien oss med dette og folk går fem på.

    Så lenge en svæææær kroppsbygger sier det, så må det være rett, right?
    Honnr gitt av : lillekristian, 25. juli 2005, 08:55
    14  Kosthold / Kosthold og Ernæring / SV: Vokse = trenger overskudd av kcal. Men hva om man har høy fett% ? 27. april 2005, 15:13
    Jeg oppdaget nylig en meget interessant diett. Animalbolics heter den og går ut på holde seg vekke fra karbohydrater på dagen for så å bare karbe noe skikkelig mye etter trening. Står mye interessant teori om insulin og hvordan de forskjellige hormonene påvirker oss og hvordan vi påvirker dem. Har også lest en del om The Warrior Diet som har folk visstnok har fått meget gunstige resultater med. Animalbolics vil jeg hevde er en bedre utgave av The warrior diet, siden warrior diet går ut på å spise bare en gang om dagen.

    Her kan du lese om Animalbolics:
    http://www.ironmag.com/archive/ironmag/1999_eh_animalbolics_p2.htm

    og her om The warrior diet:
    http://www.warriordiet.com/principles.html

    Ja, det går faktisk an å gå ned i fettprosent som man samtidig går opp i muskler, i følge disse diettene.
    Honnr gitt av : HITman, 05. mai 2005, 12:31
    15  Kosthold / Kosthold og Ernæring / ABCDE metoden - Anabolic Burst Cycling of Diet and Exercise 06. april 2005, 23:08
    Ser at dette emne ikke har blitt diskutert siden 2003 her på forumet (det jeg fikk fram i søket). Tenkte derfor å ta det opp igjen i lyset.

    Metoden kan du lese om her: http://php.iform.no/pub/art.php?id=431

    Kort sagt så går den ut på å følge en høykalori diett i 12 dager, for så og gå over til en lavkalori diett i 12 dager og fortsette slik.

    "Finnes det studier som viser at ABCDE metoden fungerer?
    I en 12 dagers studie lot man testgruppen innta et høyt kaloriinntak. Etter 12 dager så hadde de lagt på seg ca 2 kg muskler og ca 1 kg fett.

    Etter de 12 dagene lot man siden testgruppen følge et lavt kaloriinntak i 12 dager. Resultatet viste da at de mistet ca 2 kg fett og ca 1kg muskler.


    For meg virker dette for utrolig til å være sant. Noen påstår også at det skal være bedre enn bol...  Shocked

    Erfaringer rundt ABCDE metoden?  Roll Eyes
    Honnr gitt av : HITman, 07. april 2005, 23:27
    Sider:
  • 1
  • 2
  • Bananpannekake

    Kosthold23.11.20202213

    Perfekt å starte dagen på!
    Her får du hjelp til å sette sammen et optimalt kosthold med enkle tips og triks.

    Proteinrike tacolefser

    Trening21.11.202030

    Bytt ut tradisjonelle tortillalefser eller speltlomper med hjemmelaget proteinrike tacolefser.
    Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

    Effektiv beintrening

    Trening30.07.202069

    Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.