Vis innlegg
Sider:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 1  Kosthold / Vektnedgang og Diett / Sv: Ned i vekt + bygging av muskler på: 07. januar 2013, 13:21
    Ikke start for hardt!
    Start heller med 2-3 treninger i uken evt pluss gymmen din på skolen.
    Se heller på kostholdet til å begynne med. Spis sunnere og mindre posjoner, drikk mye vann. Få i deg minst mulig salt. Kutt ut alt av godteri. (Brus, etc).

    Forsøk å spis hver 3 time 4-5 ganger hver dag.
    Grovbrød med sunne pålegg, sunne frukter, kylling/svinekjøtt, masse grønnsaker osv.

    Gjør dette, så har du en knall oppskrift på å begynne å gå ned i vekt.

    Er du usikker på hva som er sunt osv, bruk google til å søke på sunn/usunn/slankemat.
    Finner masse informasjon!

    Andre lure ting når man vil gå ned i vekt, er å forsøke å spise løk og champingjong til middagen, de inneholde bra aminosyrer osv som bidrar til at kroppen lettere bruker av det "du har" hvis du skjønner.

    Når det gjelder bygging av muskler, kan forsøke å legge inn en muskeløkt i èn av treningene i uken til å begynne med. IKKE skaff deg proteinpulver etc så lenge du fortsatt hvil gå ned i vekt, da kroppen bruker av det du har til å bygge muskler. Vanlig kosthold holde i lange baner! Men når du har gått ned det du vil, kan du sakte men sikkert begynne å øke styrketreningen og så evt forsøke å få i deg ekstra/mer proteiner du når du IKKE LENGRE bygger av det du har. (Det "står stille).
    Lykke til, dette klarer du Smiley
    2  Kosthold / Vektnedgang og Diett / Sv: Holder på å slanke meg - WTF på: 16. oktober 2012, 22:21
    Jeg varmer som regel opp i 5 minutter, så 30 min jogging, så 5 min gåing, så 30 min jogging så ca 25 min jogging før "nedvarming" de siste 5 minuttene ca. Varierer også litt etter dagsformen, og hvor mye energi jeg har å gi, men ca slik.

    Ang 6 ganger i uka; Er bare å finne tid. Ser jeg at jeg ikke rekker treningssenteret så finner jeg på en annen form for trening som reserve, feks imorgen skal jeg bort å reise etter jobb, så da lurer jeg på å jogge entur etter jeg står opp imorgen tidlig for å iallefall gjort noe den dagen også.

    Jeg begynte med 2-3 ganger i uken, men kjente fort at jeg kunne klare og ville trene nesten ca hver dag.

    Ang vekt osv, ikke legg så mye i det. Ta et bilde av deg første gang du begynner å trene. Så tar du nytt bilde etter 1-2 mnd, så sammenligner du og ser forskjellen etterhvert Wink
    3  Kosthold / Vektnedgang og Diett / Sv: Holder på å slanke meg - WTF på: 15. oktober 2012, 22:18
    Hva spiser du? Har du forsøkt å regne ut hva du har i deg?

    Samt tror jeg du må trene mer cardio.

    Jeg trener 6 ganger i uken. Man: 90min tredemølle, tir og ons: 30min tredemølle og 1t styrke, tor:90min tredemølle. Fre: fri, Lør og søn: 30min tredemølle og 1t styrke.

    Samt har jeg regnet ut ca hva jeg må ha i meg, osv. Med dette oppsettet går jeg ned 0,5-0,8kg i uken. Jeg er 1,78m og nå 93kg. (Starta på 99,3kg for 5 uker siden, den ene av de 5 ukene var rolig pga sjukemeldt etter bilkræsj).

    Men, du trener mye styrke også, så du vil "legge" på deg, når muskelmassen øker. Da gjelder det å ha en god mat plan for å minske i fett, og fortsette å la musklene vokse.
    4  Trening / Skader og Smerter / Sv: Gnissing og såre lår på: 11. oktober 2012, 11:31
    Takker! Da er det allerede bestillt noen Smiley
    5  Trening / Skader og Smerter / Gnissing og såre lår på: 10. oktober 2012, 23:23
    God kveld!

    Driver mye med tredemøllejogging, og sliter med "gnagsår" imellom låra, altså de gnisser imot hverandre på en måte. Dette er periodevis, men svir som faen som regel.

    Noen som har tips imot dette? Finnest det noen "sports" boxere som går litt lengre ned, så man slipper slikt?

    PS: Har ikke "feite" lår, men har endel muskler/store lår pga drev mye aktivt med roing før.
    6  Kosthold / Kosthold og Ernæring / "mat kalkulator" på iform.no..? på: 10. oktober 2012, 22:26
    Noen som bruker denne?
    Har sitti å veid litt mat, å regnet ut iflg skjemaet. Og det stemmer ikke akuratt med det jeg får iforhold til det som står på matpakningene og veiingen, imot det jeg har veid og legger inn der.

    Mulig gjør jeg noe feil, eller funker den der dårlig?

    http://www.iform.no/pub/art.php?id=304#.UHXZqU0xr8l
    7  Kosthold / Vektnedgang og Diett / Noen innspill på denne "dietten?" på: 09. oktober 2012, 22:14
    Hei!

    Har nå fått veid litt mat, og regnet ut sånn ca hva jeg får i meg gjennomsnittlig under mine diettdager. Selve dagene kan avvike litt, men skal prøve å holde det noenlunde slik.
    Tar også 2 CLA piller til frokost, lunsj og middag.
    Omega 3 kapsler x 2 ved frokost.

    Hva synes dere om denne dietten her?

    Frokost:      Vekt   Proteiner   Fett   Karbohydrater      Energi/kcal      
                               
    2x Grovbrød vanlig      66g   5.81g   2.24g   25.54g      145.86g      
    Ekstra lett melk      450g   14.85g   3.15g   20.7g      171g      
    2 Skiver kokt skinke      24g   5.33g   1.32g   0g      33.12g      
    2 Skiver jarlsberg      32g   9.92g   5.82g   0.58g      94.08g      
    Totalt:      582g   36.61g   16.53g   47.2g      444.6g      
                               
    Lunsj:                           
    2x Grovbrød vanlig      66g   5.81g   2.24g   25.54g      145.86g      
    Appelsinjuice      450g   2.7g   0.45g   43.65g      193.5g      
    2 Skiver kokt skinke      24g   5.33g   1.32g   0g      33.12g      
    2 Skiver jarlsberg      32g   9.92g   5.82g   0.58g      94.08g      
    Tomat      30g   0.27g   0.06g   0.99g      5.7g      
    Totalt:      602g   24.03g   9.89g   70.76g      472.26g      
                               
    Middag                           
    Kyllingfilèt      200g   43g   6.2g   0g      230g      Eksempel 1
    Ris      88g   6.25g   0.35g   69.26      309.76g      
    Totalt:      288g   49.25g   6.55g   69.26g      539.76g      
    Strimlet Svinekjøtt      250g   55g   7.5g   0g      290g      Eksempel 2
    Grovkornspasta      50g   5.5g   0.75g   33.1g      163.5g      
    Totalt:      300g   60.5g   8.25g   33.1g      453.5g      
    Laks      250g   46g   30g   0g      452.5g      Eksempel 3
    Grovkornspasta      50g   5.5g   0.75g   33.1g      163.5g      
    Totalt:      300g   51.5g   30.75g   33.1g      616g      
                               
    Kvelds                           
    Egg 2stk      120g   15.12g   12.12g   1.68g      175.2g      
    2x grovbrød vanlig      65g   5.72g   2.21g   25.16g      143.65g      
    Ekstra lett melk      450g   14.85g   3.15g   20.7g      171g      
    Totalt:      635g   35.69   17.48g   47.54g      489.85g      

    Beklager at det ble rotete, har egentlig skrevet dette i Excel.

    Her havner jeg CA på 2000kcal om dagen, noe jeg vil ligge på. Har regnet ut tidligere at jeg har liggi på ca 3200kca om dagen. (Ønsker å holde/gå ned noe samtidig som jeg trener muskler, har allerede noe fett på kroppen).

    Men jeg får ikke nokk proteiner, mangler ca 30g for å nå min "2g x vekt om dagen".
    Kan dette "utbedres" med proteinshake rett etter trening feks? Eller bedre med en boks tunfisk feks?

    OG, bør man KUN ligge på 2g protein x kroppsvekt, eller bør/kan man ligge noe over?

    Håper noen tar seg tid til å svare Smiley

    EDIT: Er 25år. 178cm og veier ca 93kg!
    8  Kosthold / Vektnedgang og Diett / Sv: Hvordan få mest mulig ut av deffing og trening? på: 09. oktober 2012, 20:47
    Her var det mye jeg også ønsker informasjon ut av, så håper noen svarer deg raskt! Smiley
    Ellers, lykke til videre Smiley
    9  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: Begynne med proteinpulver, eller ikke på: 09. oktober 2012, 12:20
    Takker meget for svar! Tror jeg holder meg kun til vanlig mat da, så får heller madammen begynne på det i tillegg! (Hun er kun skinn og bein!)
    10  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: Begynne med proteinpulver, eller ikke på: 08. oktober 2012, 21:56
    Ok. Så hva om jeg gjør det slik at jeg drikker proteinshakes rett etter trening de dagene jeg trener styrker/muskler, men ikke de dagene jeg kun trener cardio? (Tredemølle,sykling osv).
    Men prøver å ha et greit kosthold i tillegg som vanlig.
    11  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: Begynne med proteinpulver, eller ikke på: 08. oktober 2012, 21:40
    Takker for svar. Hvordan er det med kreatin? (Snakker litt på vegne av madammen også, hun veier 50kg og er veldig tynn osv, hun har akuratt begynt å trene styrke og vil "bygge seg opp litt". Så hun skal uansett ta proteinshaker osv).
    12  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: Begynne med proteinpulver, eller ikke på: 08. oktober 2012, 21:33
    Ok, så da er det "litt feil" det jeg hører noen folk si; "Du har nok på kroppen til å bygge muskler?" Vil helst gjøre dette så "rett" som mulig, så man ikke bare legger på seg og får dårlige resultater Smiley
    13  Kosthold / Kosttilskudd / Begynne med proteinpulver, eller ikke på: 08. oktober 2012, 21:24
    Hei!

    Har i en mnd ca vært på en liten diett+trening for å gå ned noe i vekt. Gikk ned ifra 99,3kg til ca 93kg.
    Har nå på den tiden opparbeidet en myye bedre kondis osv enn jeg har hatt på mange år, og vil nå begynne å trene litt muskler i tillegg, og ikke kun kondisjon/cardio.

    Planen var muskler 1 dag, cardio neste, så muskler osv.

    Men, jeg har fortsatt endel fett på kroppen, og jeg lurer på om jeg bør begynne med proteinpulver i tillegg, eller bare trene styrke og håpe kroppen tar av det som allerede er der? Jeg ønsker dòg ikke gå opp noe særlig mer i vekt, så jeg håper at kroppen vil ta av det jeg allerede har. (Vet jeg uansett vil gå opp litt pga muskler veier mer osv).

    Hva bør man gjøre? Måltid ellers består av mye kylling, og ellers proteinrik mat. (Men ikke overdrevent).
    14  Kosthold / Vektnedgang og Diett / Sv: Gjør jeg det rett? på: 01. oktober 2012, 18:12
    Takk for info! Har nå skeia ut litt idag.. Pga var i en bilulykke natt til søndag.. Så har vært på sjukehuset osv, så jeg å madammen ble sjukemeldt enstund med hjernerystelser og en ellers forslått kropp. Så jeg skal ta noen dager pause før jeg begynner på igjen, og jeg tar de "late" dagene her nå som noen dager hvor jeg "later" meg og spiser litt mer, kanskje kicker det igang litt forbrenning osv igjen.. Vi får se:)
    15  Kosthold / Vektnedgang og Diett / Sv: Gjør jeg det rett? på: 28. september 2012, 11:53
    Hadde ny veiing imorrest. Er på 93,4kg nå. Dvs jeg har gått ned ca 5,9 kg på 1 mnd. Men det er vel nå det blir hardt fremmover, har gått ned 0,8kg på ei uke nå siden sist. Er vel først nå man begynner å "tære på" trene bort fettet?
    Sider:
  • 1
  • 2
  • 3
  • Bygg mer muskler og bli sterkere i vanlig benkpress med gulvpress.

    Et varmt bad forbrenner fett

    Trening03.03.2021397

    Se her hvor mye du kan forbrenne ved å ligge å kose deg i badekaret eller jacuzzien.
    Se video.

    Kakene som bygger muskler

    Kosthold26.01.20211427

    Kaker er ikke lengre ensbetydende med masse sukker.

    5 øvelser med strikk

    Trening25.01.2021434

    Disse øvelsene kan du gjøre når som helst, hvor som helst.