Vis innlegg
Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 77
  • 1  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Sjulven, building up på: 28. november 2013, 14:20
    bla
    2  Trening / Skader og Smerter / Smerte i lårfestet på: 05. oktober 2012, 21:49
    Hei
    Jeg lurer på om noen kan bidra med noen teorier ang. hva smertene mine kommer av da legen min ikke hadde peiling.

    Jeg har altså vondt ved sidenav kneet i høyre ben, smerten sitter akkurat der vastus lateralis er festet (markert i grønt på bilde)



    Det gjør ikke vondt når jeg går på flat mark, men jeg kjenner smerter der når jeg bøyer knærne litt f.eks. i trapper og spesielt når jeg belaster låret. F.eks. under knebøy og markløft og smertene er sterkere desto tyngre låret blir belastet (før jeg blir ordentlig varm). Når jeg har kjørt noen sett og er god og varm blir smertene borte.
    Det kjennes ikke ut som en betennelse (har hatt mange), men mer som en rift eller lignende i muskulaturen. Det var det jeg trodde det var først, men så hadde jeg et opphold fra bentrening i en måneds tid uten at dette ble noe bedre.
    Smertene har også vedvart i 5mnd ca nå, så jeg antar at det kansje er noe annet. Jeg antar at en rift hadde leget seg på kortere tid? Jeg syns også det er rart om det skulle vært en rift siden jeg ikke er nevneverdig sterk i lårene (trener med 150 i mark og 90 i atg bøy)
    Det kjennes verken ut som det blir noe særlig verre eller bedre, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre :S

    Tror dere det er en form for rift i muskulaturen? Isåfall, hvordan må jeg gå frem for å få leg det?
    Eller tror dere det kan komme av noe annet?
    3  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Fowler logger mot AF (Bilder side1) på: 12. mars 2012, 18:08
    Du er 188cm og veier 82kg fem uker før konk? Dvs. at du veier inn på 70-tallet etter kutting av vann? Da er jeg litt gira på å se beina Tongue Hvordan ligger du an på roing og dips?

    Ser farlig bra ut da, det skal du ha Wink

    Vi snakkes nok på scena  woot



    Og alt folk prater om her inne om å ligge så lavt på kcal blir bare piss, sorry folkens. Her er det en feilkilde ett eller annet sted, punktum.
    Gi meg én forskningsartikkel som sier at du ikke mister muskelmasse på 1400 kcal, kardio og styrketrening.
    Enten regner du feil med kaloriene et sted eller så.....
    Jeg har selv ligget på 3000kcal siden jeg startet dietten 10. januar. Dette blir da i toppsjiktet av det du ville lagt deg på når du skal bygge. Vi er akkurat like høye. Det er noe jeg ikke får til å bli logisk.




    EDIT:
    Helt enig i at folk propper i seg for mye karbs og derfor blir unødvendig feit, meg inkludert (men mat er altfor digg). Frank Zane var 175cm og 84kg. Det er 9kg over 'formelen' (høyde - 100 +/- 2kg) til Martin Berkhan ift. hva som er mulig å få til reint. Du er 188cm og med fettprosenten til Zane tipper jeg du ville vært rundt 78kg, ergo 10kg mindre enn ditt muskulære potensiale ift. formelen. Det vil gå treigt å gaine muskelmasse når du ligger på grensen til underskudd, sorry  Wink
    Her står det også at Zane var 91kg off-season http://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Zane

    Jeg må bare kommentere her. Det å skrive et innlegg og oppfordre noen til å prøve å motbevise din sak er litt sløft. Finn heller frem forskningen selv, eller bruk andre metoder å redegjøre for det du skriver.

    Jeg syns det er interessant å lese det du skriver, men det irriterer meg at du skriver såpass bastant om hva som er rett og galt, når din tilsynelatende eneste kilde er din egen erfaring.

    EDIT:
    God form Fowler =)
    4  Trening / Skader og Smerter / Sv: Skulderskade, smerte ved rotatorcuff ved stramming av nakke. på: 14. februar 2012, 23:26
    Hei!

    Kjempefint å endelig få et synspunkt på saken =)

    Jeg skal til mr på skulderen til helgen, så forhåpentligvis kan det kansje synes noe der. Jeg vet ikke hvor mye av nakken som blir med på bildet, men det høres veldig sannsynlig ut det du sier. Jeg har igrunn begynt å mistenke om det er i nakken problemet sitter i selv. Det blir spennende å se om de finner noe på bildene.

    Takker for tilbakemelding =)
    5  Trening / Skader og Smerter / Sv: Skulderskade, smerte ved rotatorcuff ved stramming av nakke. på: 14. desember 2011, 21:46
    BUMP!
    6  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Sv: Få hardere muskler på: 13. desember 2011, 15:53
    Slutte å fokusere på høyt volum... Løft tungt!
    En halv kvart er en åttendedel, just sayin Tongue
    7  Trening / Skader og Smerter / Skulderskade, smerte ved rotatorcuff ved stramming av nakke. på: 10. desember 2011, 02:03
    Hei
    Jeg har en skade i skulder som jeg hadde satt pris på å få noen forslag til årsak. =)

    Hvordan skulderen ble skadet
    Skulderen ble vond etter at jeg kjørte tung benkpress en dag på diett. Merket at det skjedde noe ubehagelig når jeg løftet tungt og ga meg deretter med treningen. Når jeg kom hjem ble armen stadig vondere, og det verket i området under kragebeinet. Jeg fikk mest vondt når jeg strakk armen mot siden, ved å beveget overarmen mot brystet.

    Skulderen i etterkant
    I etterkant av skaden har skulderen blitt mye bedre. (Ved hjelp av trykkbølgebehandling og brexidol) Såpass mye bedre at jeg ikke har noen smerter forbundet med bevegelse av den. Når jeg strammer nakken derimot, kjenner jeg en svak smerte i området under kragebeinet. Denne smerten kommer og går veldig som den føler for, men er borte lenge når jeg f eks har trent lett bryst og bruker skulderen litt.

    Egne tanker om skaden
    Jeg trodde at på grunn av at skulderen ikke var vond i forbindelse med løfting var skaden så og si borte og jeg kunne begynne å legge på litt vekter igjen. Der tok jeg feil, løftet tung benk en dag og vips så måtte jeg starte på nytt med hele behandlingen. Det eneste som hang igjen fra skaden var det faktum at jeg får vondt i skulder når jeg strammer nakken, (ved å ta en most muscular pose og presse skulderbladene opp) så jeg tenker at det sannsynligvis er en sammenheng der.

    Det ble også umiddelbart bedre 2-3 dager etter at jeg begynte på brexidol, så jeg tenker at det er en form for betennelse ettersom brexidol er betennelsesdempende.

    Dersom jeg skulle selv tippet ville jeg trodde det var forbundet med rotatorcuffen på en måte, siden det er i det området jeg føler smerten ligger. Det jeg ikke forstår er hvilken sammenheng denne har med det at jeg kun får smerter når jeg strammer nakken

    Avsluttende
    Beklager at dette ble litt langt, prøver å få med mest mulig detaljer her, er det noe du skulle lure på så bare spør så vil jeg svar så for jeg får muliget. Har slitt med dette i nesten et halvår nå så det hadde vært himmelskt å fått fatt i hvor problemet ligger.
    Med andre ord jeg vil være evig takknemlig til den personen som evt klarer å fortelle meg hva dette kan være. Smiley
    8  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: |LoggInn|`s bildeprofil på: 23. november 2011, 21:27
    Dama nekter meg visse privile privilegier da jeg får masse træler på hendene. Er ikke godt å bli masert med sandpapir. Flere sår over hele hånda og på fingerledd samt en liten betennelse gjorde at jeg gikk lei i tillegg. Har begynt å bruke hansker på trekkøvelser.
    Jeg føler meg mindre mann med hanskene på, men jeg har såpass selvtillit at jeg driter i hva andre synes om det  Smiley

    Måtte bare bryte inn her, dersom du trener grepet med f eks markløft med forhåndsgrep og griper stangen slik at den ikke hviler på skinnet ved fingerleddet, men heller slik at skinnet blir klemt mot stangen. Jeg forklarer dette kansje litt dårlig, men prøv deg frem, for om du er sterk i klypa og griper stanga på riktig måte blir den ikke dratt langs skinnet i hånden og du vil ikke få træler.

    Jeg trener stadig med oppimot 200kg i mark og får ikke merkbare træler fordi jeg tar riktig tak og er blitt sterk nok i klypa til å hindre at stanga glir ved å kjøre overhåndsgrep på de settene jeg klarer i mark før jeg bytter til omvendt.
    9  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Gutt-15 logg på: 13. oktober 2011, 10:21
    Det første ser klart best ut, du ser både breiere ut der og du får frem definisjonene mellom skulderbladene bedre.
    10  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Sv: 10 kg muskelmasse på 3 mnd! på: 30. august 2011, 22:41
    han begynte og satse på strongman 2 år før han vant. veide da rundt 100 kilo og 145 kilo strongmanklar.
    etter som jeg har fått med meg

    Vanskelig å finne link pga det var skrevet i avisen, men:

    "All toppidrett er ekstrem. Det Arild Haugen har fått til er imponerende. Det krever ekstremt mye og riktig trening, og fokus på kosthold. Samt enormt med motivasjon, sier Pella Refsnes, fagansvarlig for kraft og styrke ved Toppidrettssenteret.
     Blikket glir fra bildet av den 16 år gamle Haugen til bildet av den 20 år gamle "Hulken".
     - Om han har trent med riktig teknikk og variasjon, og hatt en fornuftig progresjon, er det ikke nødvendigvis usunt.
     - Er det mulig å bli så stor så raskt - uten dop?
     - Jeg har aldri hørt om noen som har oppnådd et slikt resultat på så kort tid, men dette er heller ikke problemstillinger vi står ovenfor daglig. Arild Haugen viser at det er mulig, men det har gått raskt.
     Ifølge vitenskapelig forskning er det sensasjonelt å legge på seg 45 kg muskler på bare 4 år. Det å bygge muskler går raskt i begynnelsen, men hos en meget godt trent person skal det mye til for at muskelmassen øker med mer enn to til tre prosent årlig."

    Det er et utdrag fra artikkelen etter hva jeg forstår.

    http://www.trim.no/forum/index.php?action=printpage;topic=31752.0
    11  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Sv: 10 kg muskelmasse på 3 mnd! på: 30. august 2011, 20:47

    Arild haugen gikk jo opp rundt 45 kilo på 2 år


    Det var 45kg på 4 år...
    12  Bilder / Bilder av Medlemmene / Sv: Konkurranse: Største kroppstransformasjon på: 06. juni 2011, 12:50
    Det er nok mer enn 12 kg forskjell i muskelmasse der biggrin Fett% din på første bildet er jo mye høyere enn det på andre bildet, vil tippe den ligger på 12 kansje på første og rundt 5 på andre og hvis du er 80kg tung på første så er jo de 7% = 5,6kg fett, og da blir det nærmere 18kg forskjell Smile
    Hvis du ikke allerede har tatt med dette i beregningen da Tongue

    Forstår poenget ditt sånn ellers igrunn, bare nevner dette for å være nøyaktig Tongue

    Det har seg også slik at man ser mer muskuløs ut jo mindre fett man har på kroppen og det gir en veldig fin visuell effekt på før/etter bildet ditt.

    Sånn med det til side: Sykt bra transformasjon! woot Du er en inspirasjon!
    13  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: hvor mange kcal er det mulig å innta på et måltid? På diett? IKKE LES på: 24. mai 2011, 14:07
    My bad, jeg mente 500 gram olje, veide den i en vekt.  Gikk ut ifra at det var en halv liter.



    Smells like bullshit...
    14  Generelt / Åpent forum / Sv: Den Store Assosiasjonstråden! - Hva assosierer du med... på: 20. mai 2011, 15:37
    Mindre underholdende enn Power loppas feiling ved å kommentere denne tråden
    15  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: MÅ være svær for å være sterk? på: 19. mai 2011, 17:51
    Tom Martin 83kg, vil ikke si han er svær nok til å forsvare styrken.

    360kg markløft

    http://www.youtube.com/watch?v=mJ3YUUkJVzg

    Man kan nok absolutt bli sterk uten å bli svær, men tror ikke det er mulig å bli sterkere uten å bli noe som helst større.

    Det bygges nok en viss mengde muskulatur ved hver ekstra kilo på persene, så sant ikke teknikken blir endret og økningen kommer derfra. Hvor mye muskelmasse en legger på seg med styrkeøkningene kommer nok an på både kcal inntaket, genetikk og treningsmetoden (høyrep/lavrep osv).
    Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 77
  • Strak markløft

    Trening12.11.2019133

    Prøv denne for å isolere bakside lår og rumpe.

    Omvendt curl

    Trening11.11.2019145

    Tren opp underarmene med omvendt curl.
    Dette er pannekaker som er rike på fullverdige proteiner.
    Fra tørt og trått til velsmakende og sukkerholdig!
    Her gir vi deg en full guide på hvordan legger du på deg muskelmasse trygt og raskt.