Visning av honnrposter for Ivrig pingle
Sider:
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 87
  • 16  Generelt / Loggbok Online / Sv: Fasiten 14. desember 2008, 02:36
    Feig? Denne må du forklare.

    Du vet du er sterk nok til tett opp mot 900 kg, meeen det betyr at du må endre noe på hvordan du trener og justere døgnrytme etc. Tror ikke du er villig til å gjøre disse endringene, og totalen din blir dårligere enn forventet. Derfor stiller du ikke.

    Du kan gjerne skylde på ustyret, men det er feigt, i og med at du ikke er total avholds som f.eks Kris.
    Stevner går i snegletempo, det vet alle som har sett på, så det er heller ingen god unnskyldning.


    Honnr gitt av : Maevar, 31. desember 2011, 04:45
    17  Generelt / Loggbok Online / Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder! 06. desember 2011, 20:43
    Da er du i gang ja, håper på en oppsving av dette Smiley
    Mye reps og fokus på de tunge, få reps settene. Dette bør gi et paradigme skifte, hvor du blir ræva på reps og god på de tunge vektene.
    Jeg er ingen spåmann, men håper det går troll i ord! måtte de 200 falle til grus  Cool
    Honnr gitt av : Apaco, 06. desember 2011, 22:28
    18  Trening / Styrkeløft / Sv: JR/U - NM 21. november 2011, 18:52
    Joachim har gjennomgått en operasjon (fjernet ligamenter i albuen om jeg husker rett) og derfor sto over årets nm. Ut i fra formen hans i oppkjøringen har den aldri vært bedre så synd at han ikke løftet, men bedre å tenke langsiktig mtp albuen (og utrettingen i benk)

    Fragmenter, ikke ligamenter., Heldigvis Smiley
    Honnr gitt av : Apaco, 29. november 2011, 09:12
    19  Generelt / Loggbok Online / Sv: Saftisme - Sydnorsk mester med 285-160-265 film side 56 24. november 2011, 21:50
    Trenger ikke nødigvis kjøre så vanvittig dypt. Med bulgarske knebøy på airex pad, tror jeg du kommer dypt Smiley
    Kan eventuelt bygge opp, så kommer du så dypt du bare hæler Tongue
    Alltid vanskelig å komme i gang med ett beins, når smertene står på, må innføres gradvis ettersom smertene avtar.

    Men du har nå mange gode planer fremover, får prøve litt av gangen, så ser du hva du får progresjon av.
    Honnr gitt av : FRODRIS HAUGENENKO, 26. november 2011, 10:06
    20  Trening / Styrkeløft / Sv: JR/U - NM 21. november 2011, 18:52
    Joachim har gjennomgått en operasjon (fjernet ligamenter i albuen om jeg husker rett) og derfor sto over årets nm. Ut i fra formen hans i oppkjøringen har den aldri vært bedre så synd at han ikke løftet, men bedre å tenke langsiktig mtp albuen (og utrettingen i benk)

    Fragmenter, ikke ligamenter., Heldigvis Smiley
    Honnr gitt av : Leifbjørn, 25. november 2011, 01:04
    21  Generelt / Loggbok Online / Sv: Missy- mosjonslogg 30. oktober 2011, 23:01
    Er nettopp derfor jeg er redd for å generalisere og anbefale så mye uten å ha alle detaljene på plass. Hypermobilitet er definitivt ikke noe å trakte etter for en kraftsportutøver.


    Edit: Ikke meningen å trakke noen på tærne, Lars. Så håper ikke du tar det slik!

    Jeg har relativt gode kunnskaper om denne spesifikk utøveren og ønsket derfor naturligvis å avgrense innflytelsen av enkelte element i analysen din. Var ikke verre enn det Smiley

    Ingenting du nevner her er ukjent, så jeg føler ikke at det tråkkes på noen tær.
    Er videre relativt trygg på at progresjon i programmet kan skje uten at disse potensielt hemmende effektene får for stort rotfeste.

    Etter snart et år, hvor forbedring av dårlig rygg har vært et stort fokus i Martes program, dukker nå knær opp. Forhåpentligvis bare for en kortere periode, men dette er da også noe som man kan angripe uten å legge alle planer om progresjon på is. Forhåpentligvis.

    Jeg føler meg trygg på at jeg er komponent nok til å sørge for at Marte ikke ødelegges helt av den treningen hun får tilsendt. Men samtidig må jeg jo bare erkjenne at det bare finnes så mange timer i et døgn, og noen svar må hun søke hos profesjonelle. I alle fall innledningsvis.
    Dersom man bykser frem for raskt kan man fort skape forvirring og usikkerhet hos utøver.
    Med Nordisk, EM og VM friskt i minnet, vil jeg jo si at treningen har fungert og de store tilbakefallene foreløpig er holdt litt i bakgrunnen.

     

     

    Honnr gitt av : Missy-, 31. oktober 2011, 23:48
    22  Generelt / Loggbok Online / Sv: Missy- mosjonslogg 29. oktober 2011, 02:01
    Tror ikke det finnes en styrkeløfter i Norge med bedre mobilitet og fleksibilitet enn Marte.
    Når det gjelder tøying mener jeg Marte er en av de få som kunne klart seg med mindre tøying. Spesielt rundt lumbalen, her ser jeg det tøyes en del. Ikke en nødvendighet.
    Sumo trenes ikke spesielt ofte, og rulling bør nok også reduseres med 1-2 dager. Overdosering kan forekomme også her.


    Anbefaler å prøve Graston for quad festene, rolig på de øvrige selvmassasjene en periode.


    Honnr gitt av : bergan01, 29. oktober 2011, 20:29
    23  Generelt / Loggbok Online / Sv: Evis skal bli sterk 11. oktober 2011, 08:47
    Det er planen ja Smiley

    Takk!

    Vet du forresten noe om det blir gjort endringer i NSFs definisjon på utstyrsfri, evt innen NM?

    Det blir endret umiddelbart, slik at IPFs definisjon følges.
    Håndleddsbind, varmere og belte er tillatt  Smiley
    Heldigvis.
    Honnr gitt av : Evis, 11. oktober 2011, 08:48
    24  Generelt / Loggbok Online / Sv: Baliba's logg - 210kg FAIL - s.199 Dips +90kg s.200 07. oktober 2011, 12:55

    Har du någen bra øvelser til dette?  Cheesy

    Har Sånn ca. alle vil jeg tro :p
    Thoracic mob og styrking av serratus anterior og nedre trapz så går frontbøy som en drøm.
    Lang rygg og korte bein - Check.

    Med litt mer mobilitet blir det mye enklere å holde stangen for Baliba, får den tettere innpå halsen og følgelig blir det mye enklere å holde albuene opp. Styrke er allitd et mål, men man blir automatisk sterkere om man forbedrer teknikken. I dette tilfelle er for dårlig mobilitet i mellomryggen den klart mest fremtrendene faktoren som hindret løftet.
    Honnr gitt av : zenurai, 07. oktober 2011, 16:48
    25  Trening / Olympisk vektløfting / Sv: Mikhail koklyaev return to weightlifting! 28. september 2011, 23:40
    Nei.  bryr meg heller mindre hva du skriver for du har skrivet så mye bull i det siste, da du tydeligvis er i en "rød" periode ^^ så bruker minimal tid på å gi deg svar:)

    At du ikke bryr deg betyr ikke at du har lov til å poste alt mulig søppel i denne tråden heller.
    Skjerpings.
    Prøv å les andres innlegg, har du ikke et fornuftig svar på saklig formulerte innlegg som faktisk omhandler topic, må du bare la være å skrive. Dessverre.

    Å kalle andre klovn fordi de argumenterer bra for seg og du står målløs igjen er ikke akseptabelt på TF. Advarsel avlevert.
    Honnr gitt av : Down and coming, 30. september 2011, 15:46
    26  Trening / Olympisk vektløfting / Sv: Mikhail koklyaev return to weightlifting! 28. september 2011, 23:40
    Nei.  bryr meg heller mindre hva du skriver for du har skrivet så mye bull i det siste, da du tydeligvis er i en "rød" periode ^^ så bruker minimal tid på å gi deg svar:)

    At du ikke bryr deg betyr ikke at du har lov til å poste alt mulig søppel i denne tråden heller.
    Skjerpings.
    Prøv å les andres innlegg, har du ikke et fornuftig svar på saklig formulerte innlegg som faktisk omhandler topic, må du bare la være å skrive. Dessverre.

    Å kalle andre klovn fordi de argumenterer bra for seg og du står målløs igjen er ikke akseptabelt på TF. Advarsel avlevert.
    Honnr gitt av : Evis, 29. september 2011, 01:05
    27  Trening / Olympisk vektløfting / Sv: Mikhail koklyaev return to weightlifting! 28. september 2011, 23:40
    Nei.  bryr meg heller mindre hva du skriver for du har skrivet så mye bull i det siste, da du tydeligvis er i en "rød" periode ^^ så bruker minimal tid på å gi deg svar:)

    At du ikke bryr deg betyr ikke at du har lov til å poste alt mulig søppel i denne tråden heller.
    Skjerpings.
    Prøv å les andres innlegg, har du ikke et fornuftig svar på saklig formulerte innlegg som faktisk omhandler topic, må du bare la være å skrive. Dessverre.

    Å kalle andre klovn fordi de argumenterer bra for seg og du står målløs igjen er ikke akseptabelt på TF. Advarsel avlevert.
    Honnr gitt av : Einar B. Gilberg, 28. september 2011, 23:56
    28  Generelt / Loggbok Online / Sv: Apaco fortsetter som mosjonerende gjengleder! 25. august 2011, 21:27
    Nedtrekk med bøyde armer altså...
    Da lurer jeg på en ting, hvordan gjør du nedtrekk med strake armer?

    Har du aldri hørt om knebøy med låste knær eller benk med strake armer? Naturligvis er det startposisjonen som omtales slik, nedtrekk beskriver jo aktiviteten og i denne varianten av øvelsen skal man holde albuene bøyd til 90 grader gjennom hele utførelsen. Strengttalt burde jeg skrevet nedtrekk med albuene fleksert
    Honnr gitt av : Apaco, 25. august 2011, 21:54
    29  Trening / Styrkeløft / Sv: CYC i tre siders oppslag i vg i dag 22. august 2011, 19:10
    Andre steder man kan lese om treninga da? Så vidt jeg husker leste jeg at han trente et Dietmar-program, men kunne vært interessant å lese mer.

    Treneren hans er Dietmar, så naturligvis trener han Dietmarprogram. Som også alle andre på landslagene i styrkeløft gjør Smiley
    Dette programmet forandrer seg året rundt og fra år til år.
    Honnr gitt av : Missy-, 24. august 2011, 10:28
    30  Trening / Styrkeløft / Walgermo 200 kg benk @ -105 kg 28. juli 2011, 18:19
    http://www.youtube.com/watch?v=pzyYBlxC3uo#noexternalembed
    Honnr gitt av : Apaco, 28. juli 2011, 22:07
    Sider:
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 87
  • Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

    Effektiv beintrening

    Trening30.07.202069

    Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
    Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
    Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
    Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?