Visning av honnrposter for Haalvor
Sider:
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 6
  • 16  Trening / 5x5 / Sv: 5x5, et par nybegynner spørsmål. 15. juni 2007, 20:11
    På nybegynnerversjonen skal en ikke trene med konstante vekter, da det kan bli for mye for en relativt uerfaren løfter. Man kjører heller pyramider opp til et toppsett, som man da øker fra økt til økt. Du kan si det slik at på mandag, da du har 5-reppere, skal du f.eks første økta ha 65 kg på toppsettet. Da kan du f.eks kjøre pyramider opp (30-40-50-57,5-65) til du har nådd vekta du skal trene på.

    Neste mandag igjen vil du da kanskje øke 2,5-5 kg på hvert sett. På viderekommen, tror jeg man skal ha en såkalt volumdag 1 dag i uken, hvor man evt. kjører konstante vekter. Jeg har trent ganske lenge, og det funker fortsatt bra for meg å kjøre nybegynnerversjonen. På fredager kjører du 3'ere med de samme vektene du skal kjøre 5'ere på mandag over helgen.

    Som tillegsøvelser, har jeg på dag 1 2 sett med chins med ekstravekter. På dag 2, altså onsdag, har jeg pyramide opp til toppsett á 5 reps på militærpress.
    Dag 3 har jeg 3 set x 8 reps dips + ekstravekt, 3 sett x 8 reps ez-curl, og 3 sett x 8 reps på franskpress. KUN sistesettet er virkelig tungt, og det er der jeg vektlegger progresjonen mest. Dersom jeg imidlertidig skulle innse at jeg ikke lenger klarer å ØKE vektene i sistesettet, kan det hende jeg øker vektene betydelig i oppvarmingssettet, slik at jeg fortsatt øker totale antall KG løftet for den muskelgruppen.

    Jeg ville kjørt benkpress dersom du ikke har noen problemer/Skader som gjør at du ikke kan trene denne. Du vil klare å løfte mer der enn noen andre øvelser for bryst. På onsdag har man dessuten skråbenk!

    http://www.geocities.com/elitemadcow1/5x5_Program/5x5_intermediate_v0.3.zip

    Her kan du plotte inn vekter, for så å se et forslag for hvordan du kan kjøre pyramidene, samt generelle progresjonen i programmet. Her imidlertidig IKKE militærpress, chins, dips, ez curl eller franskpress tatt med i kalkuleringene.

    Honnr gitt av : Krollo, 15. juni 2007, 20:59
    17  Treningsforum Crew / Recycle Bin / Sv: muklene mine, synes?diskuter`? 12. juni 2007, 18:30
    utrolig mange idiotiske kommentarer fra folk her! Gutten er 13 år, har et bra utgangspunkt! Smiley Så dessuten litt antydninger til ryggbredde på et av bildene der! Med mye mat og bra trening kommer dette i løpet av året til å bli bedre! Bare stå på.
    Honnr gitt av : Mikey89, 15. juni 2007, 18:58
    18  Trening / Kroppsbygging og Fitness / SV: bred eller smal nedtrekk? 03. august 2006, 22:59
    bytt når du ikke lenger har progresjon i øvelsen, dvs enten i reps eller antall kg. Ikke tenk så mye på hva som er gunstigst, bare varier ofte, sørg for å ha progresjon og spis maten din Smiley
    Honnr gitt av : slappfesken, 15. juni 2007, 13:57
    19  Generelt / Loggbok Online / Halvor 175 x 4 markløft :) 14. mai 2007, 20:57
    Noen som kan hjelpe meg med å få sånn embedded video fra youtube inn her?

    Imens, her er en link fra youtube av Markløften min

    http://www.youtube.com/watch?v=6z5VprNRsF8
    Honnr gitt av : prizm-image, 14. mai 2007, 23:25
    20  Helse & Velvære / Sex og Samliv / Sv: Takle partnerens tidligere.... 12. april 2007, 13:18
    Interessant tråd!

    Tenkte jeg skulle gi mitt syn på saken. Har vært borti akkurat samme saken, bare ikke i samme omfang som du forteller om. Men nå er jeg en del yngre enn deg og da.

    For lang tid siden, opplevde jeg at eksdama mi, som jeg fortsatt drev på med, endte opp i senga med en kompis av meg. Dette fikk jeg først vite et halvt år etterpå. Dette såret meg veldig, siden vi hadde drevet på som ingenting etter denne episoden, uten at jeg hadde fått vite noe. Helt siden det, hadde jeg en lang lang stund en periode hvor jeg ikke hadde et fnugg av tillitt til jenter. (At jeg heller ikke burde hatt det til gutter er en annen sak). Når jeg fikk meg dame igjen, var det en super jente, Som jeg kunne prate med alt om. Hun hadde hatt flere seksuelle erfaringer enn meg (eller lettere sagt hadde alle mine erfaringer stort sett vært i parforhold). Når det kom til prat om partnere og sånn, fortalte jeg henne bare at jeg tidligere hadde hatt dårlige erfaringer med jenter og sex utenom forhold, og at dersom det var greit for henne, ikke var noe spesielt interessert å prate med henne om tidligere partenere og hva som har skjedd o.l. Dette kun fordi jeg har en tendens til å lett få et dårlig syn på jenter, og vil heller derfor ikke vite noe om det..

    kanskje en litt lett (og dårlig?) måte å takle det på, men slik har det hjulpet meg.

    Det kan hende det var litt kronglete og dårlig skrevet men det får bare være.. Skulle bare dele mitt syn av saken. Det skal og sies at min tillitt til jenter nå er mye bedre

    Haalvor
    Honnr gitt av : Benpressmannen, 12. april 2007, 18:28
    21  Trening / 5x5 / Sv: Hvordan kjører dere 5x5? 06. februar 2007, 20:31
    jeg fulgte http://www.geocities.com/elitemadcow1/5x5_Program/Linear_5x5.htm Og det funka veldig bra. Jeg kjørte da til toppsett, og økte godt i styrke! Det finnes vel et excel ark på den siden der du kan plotte inn vekter, og få ferdig oppsett for oppvarming og progresjon fra gang til gang. Smiley
    Honnr gitt av : Blomsterpotte, 24. februar 2007, 00:10
    22  Generelt / Loggbok Online / SV: Halvor 5x5 Powerbuilding 22. oktober 2006, 18:56
    For å skrive litt om treningsopplegget så har jeg nå styrketrening 2 ganger i uken, kombinert med jogging 2-3 ganger i uken. Er blitt veldig glad i jogging Smiley

    Styrketreningene mine er basert på DC, og jeg kjører 2-3 sekunders negativer, og 1 sett pr muskelgruppe. Kjører kun store øvelser, selv om det er litt begrenset med vekter. Skråbenk med hantler kjører jeg nå med et par 31kgs vekter (jeg måtte innføre tregere negativer for å øke belastningen) og har nå 2kgs hantler som ligger oppå de igjen. Det går greit.. Får ikke trent mark og bøy fordi de ikke har nok vekter, men gjør det beste ut av ting.

    For triceps går det i dips / franskpress / smalbenk, og for skuldre hovedsaklig skulderpress med hantler. Biceps trener jeg ikke, men trener chins for ryggbredde og ro-øvelser for tykkelse.

    Glemte å skrive det over, men kjører helkropp de 2 gangene i uken. Øker godt, og vekta ligger på 79-80. Holder formen godt, og det er greit når det er så fint vær her.. Kan ikke se ut som en hvalross på stranda..

    Kostholdet går også greit, etter jeg har vært her en måneds tid.. I starten var det litt vanskelig å finne ut hva man skulle kjøpe, men det går greit nå.. Maizena og proteinpulver etter trening. Har fortsatt karbkutt siste eller 2 siste måltider, men spiser ikke bare prot/fett prot/karb måltider. Skal prøve å få tatt et bilde snart, så formen blir dokumentert..

    Stå på, tren hardt og spis godt! Hyggelig at folk enda dropper innom en gang i blant. Forresten så ser det ut som jeg blir her etter jul også. Skal ta det over nett i Spania om alt går etter planen.. Masse fine damer her, og de aller fleste er trenings- og kostholdsinteressert Cheesy 15 gutter og over 45 jenter, det funker helt bra..

    Adios!
    Honnr gitt av : DagE, 23. oktober 2006, 12:29
    23  Helse & Velvære / Sex og Samliv / SV: komme for tideli 12. august 2006, 20:10
    Jeg både håper og tror at de fleste gutter er litt mer kravstore enn det!!

    Ja det håper jeg og. Skulle det komme fra en gutt? Huh I alle fall blir jeg ergelig irritert over folk som tenker sånn, uten at jeg tar innlegget ditt 100% seriøst, Andreassk Smiley Når det kommer til sex, har jeg selv som "regel" at jeg ikke gjør noe med en (eller flere Grin) jenter, med mindre jeg vil noe mer med henne, eller at ingen på noen måte blir såret (dvs enighet om one night stand).

    Det eneste tipset jeg har når det kommer til å holde ut lenger, er å ikke tenke på det. Om du skal tenke på noe, så tenk på at du vil at dama skal ha det så godt og fint som mulig. Syns det blir feil å skulle tenke på noe helt annet, det gjør sex til en ren fysisk greie, hvor det handler om å prestere best, noe sex overhodet ikke er, i alle fall ikke for meg.

    Amen
    Honnr gitt av : Caepp, 14. september 2006, 20:22
    24  Generelt / Åpent forum / SV: Arnolds treningsfilm 31. august 2006, 18:58
    pumping iron (?) Smiley
    Honnr gitt av : proteingutn, 31. august 2006, 18:59
    25  Generelt / Loggbok Online / SV: Halvor 5x5 Powerbuilding 21. august 2006, 17:49
    Er vel mer at jeg har innsett at jeg enda er ung, og at det kan være greit å prøve ut forskjellige ting. Dante selv er jo også streng på at han ikke vil at unge folk skal trene DC. Dette er selvfølgelig av flere grunner. Han anbefaler imidlertidlig at de starter med powerlifting/building, for å få en del masse før man kjører på med DC. Det er ikke sagt at DC ikke funker bra for unge generelt, men at for noen, vil det kanskje være greit å opparbeide seg en viss treningsmengde, for å tale hardkjøret DC medfører.

    Har gode forhåpninger til både styrke- og masseøkninger av denne type trening. Dietten kjører jeg helt likt, som jeg gjorde når jeg trente Doggcrap og det har fungert utmerket.

    Det har vel også vært et spørsmål om motivasjon, som allsider fikk meg til å prøve mer styrkeorientert trening. Tror mange av de store gutta som prøver DC, mer enn lenge nok har trent på forskjellige vis for å oppnå den størrelsen de har, og dc er kanksje akkurat det de trenger for å nå neste nivå.

    Jeg vil først å fremst prøve å nå et grunnleggende nivå, og for å gjøre det må jeg finne ut hva som fungerer best for meg. Hva det er, vet jeg enda ikke. Men at kosten spiller en utrolig stor rolle, har jeg forstått og det tror jeg kommer til å hjelpe meg godt på veien opp i vekt.
    Honnr gitt av : Ossie, 22. august 2006, 12:10
    26  Bilder / Bilder av Medlemmene / SV: Halvor`s profil . Nye side 10 11. august 2006, 14:46






    Dårlig bilde, men selvutløsing er ingen spøk!!!!





    Ser at bildene fikk litt slappe farger noen steder, men de dokumenterer da formen godt nok. Tatt på kvelden. Når det kommer til kritikk er det nok øvre bryst og armene som henger mest etter, på hele kroppen. Skal få opp bilder av beina snarest Smiley Nettop fått ny mobil med bra kamera, så blir morsomt å kunne oppdatere oftere!

    Skal som sagt prøve å trene litt mer styrkeinspirert framover, og håper folk kan komme med innspill om hvordan dette har funket for en, framfor å trene KUN for hypertrofi. Jeg har en formening om at det skal mye til for å IKKE vokse dersom en faktisk blir sterkere for hver gang en går inn den gymdøra..
    Honnr gitt av : Aktiv_af, 12. august 2006, 18:44
    27  Generelt / Åpent forum / SV: stang for chins 03. august 2006, 22:53
    Stanga holder garantert 100 kg, noe annet ville vært latterlig. Om dørkarmen holder er vel noe helt annet
    Honnr gitt av : alpha male, 03. august 2006, 23:10
    28  Bilder / Bilder av Medlemmene / SV: Halvor`s profil (bilder side 1,2,4,5,6 og nye sommerformbilder side 8) 02. juli 2006, 14:52
    Ja nye bilder i dag gitt. Morgenvekten lå på 75, mistenker meg å være litt dehydrert i det jeg gikk på vekta, grunnet et par pils i går kveld.. men men.. Her kommer i alle fall et par bilder av formen pr. dags dato..

















    Et bilde av min lille søster for hun er så søt Roll Eyes

    Honnr gitt av : DagE, 02. juli 2006, 19:04
    29  Generelt / Loggbok Online / SV: Halvor's DC-logg <Blasting> 30. juni 2006, 18:55
    Nei jeg kjører ikke 6x6 på SLDL. Vet ikke helt hvorfor.. Gjorde det sist blast (før diett) og men hadde problemer med å øke. Hovedgrunnen til at jeg ikke har det nå, er vel fordi jeg liker å prøve litt forskjellig.

    Øker veldig bra for tiden, og jeg må ærlig innrømme at til nå har dette vært min mest framgangsrike blast (selvom jeg enda er forholdsvis tidlig inne i den). Det tror jeg har noe med at jeg for første gang har tatt DC blodseriøst. Før har jeg trent dc, og overbevist meg selv om at jeg spiste nok. Det gjorde jeg ikke. Hovedgrunnen var at jeg fortsatt var redd for å legge på meg fett, da dette har vært en vanlig ting som har skjedd når jeg har økt kalori-inntaket mitt.

    Spiser renere mat, det vil si, spiser faktisk ikke brød, ikke nå som jeg er i overskudd engang. Dette er ikke fordi jeg er fanatisk, men fordi jeg trives med å lage pasta/ris etc og får fantastiske resultater. Jeg øker som aldri før (i de fleste øvelser) og, kanskje viktigere enn noe annet for meg, jeg holder meg leanere enn hva jeg trodde var mulig. Proteininntaket mitt er noe også jeg har boosta opp (300-350g/dag) og dette hjelper meg å booste forbrenningen ytterligere. Merker at jeg må drikke mye vann for ikke å være dehydrert, og drikker selvom jeg ikke er tørst. Dette lærte jeg da jeg de første ukene var glovarm på trening, og trodde jeg hadde blitt forkjølet. drikker faktisk grønnte, og MYE av det. Det vil si til de fleste pauser i jobben, på ettermiddagen, og kanskje litt på kvelden.

    Protein/fett måltider er en selvfølge. Spiser frokost.. 1 boks tunfisk (50g protein), venter 10 minutter og eter 100g havregryn med melk. I nyjobben min er det slik at jeg ikke får spist 2 måltider med fast føde i løpet av dagen. Derfor gjør jeg nå slik at jeg har en proteinshake med 60-70g protein og 4ss olje. Tar halve mellom frokost og lunch, og halve mellom lunch og middag. Slik fiksa jeg at inntaket av sunne fettsyrer ble betydelig bedre! Lunchen er forøvrig 1 boks tunfisk og 130-180g pasta, karbohydratmengden avhengig av om jeg har gått morgentur og/eller energikrav fra jobben ellers.

    Karbohydratene blir kuttet 5-6 timer før leggetid, noen ganger senere dersom noe skulle oppstå. Alt i alt har jeg gode vaner, og ender opp med å spise ca. 3400-3500 kalorier daglig, uten å legge på meg spesielt mye overflødig fett. Regner derfor med at jeg ligger fint i byggesonen.

    En gang i blant skriver jeg opp kostholdet for å vite sånn ca. hva jeg ligger på. Somregel har jeg rett i hvor mye jeg spiser pr. dag, da det ikke varierer så mye, bortsett fra treningsdager/treningsfri.

    Ble et selvransakende innlegg dette, men klarte ikke å legge fingra av tastaturet når jeg først begynte å legge ut. Takk for kommentar, og at du følger med på treningene mine. Lover jeg skal øke godt dette året. Bilder kommer også snart, så fort jeg får mitt eget kamera!

    Amen.
    Honnr gitt av : Aunis, 30. juni 2006, 19:49
    30  Treningsforum Crew / Recycle Bin / SV: DNG 06! (Diettslutt s. 9!!) 23. juni 2006, 17:57
    Bra sommerform DNG Cheesy

    Ser det er flere som er ivrige etter å få kasta deg på en bulk igjen! Syns du ser bra ut nå, er ingen grunn til å være lenger på diett i alle fall. Men ikke bruk det som en unnskyldning til å ete hva faen du vil! Du sier selv du vil holde deg mere lean, og tro meg, det vil jeg og. Det innebærer at en (til noen grad) må holde mere styr på kaloriene sine.

    Jeg syns ikke noen burde utsettes for det slitet å telle hver enkelt bidige kalori, særlig ikke offseason. Men det kan være greit å gjøre et par fornuftige valg, hva matvaner angår!

    Spis mest mulig ren mat, da er det lettest å holde styr på kaloriene, og et evt. kalorioverskudd. Drittmat/fastfood etc. kan være greit av og til, men dersom en spiser for mye slik mat, blir det ofte mere kalorier enn hva enn selv innser, og en legger på seg unødig dødvekt. Dritt kan du spise på lørdagene, evt. som en unnskyldning for å droppe drikking eller whatever.

    Som alle har sagt før, du har sommerformen i boks nå! Gromme armer og bryst, og magen er kanonmarkert! Nå som du først er skikkelig deffa, blir det lettere å måle videre framgang. Ta kroppsmål og slikt nå, samtidig som du har oversikt over vekta di og fettprosent, så vil du i framtiden, lettere kunne måle hvor mye du FAKTISK har økt volummessig.

    STÅ PÅ Cheesy
    Honnr gitt av : DNG, 24. juni 2006, 19:26
    Sider:
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 6
  • Peanøttsmør er populært både til grøt, brødskiva og middag. Lag din egen!
    Hva slags oljer bør du velge? Vi avslører de beste kildene.

    Høstens spennende matnyheter

    Trening14.10.20193

    En rekke nye matvarer er på vei ut i butikkene i disse dager.

    Superrask potetskrelling

    Kosthold12.10.2019213

    Genialt og enkelt trips. Se video her!

    5 matvarer du bør ha i kjøleskapet

    Kosthold11.10.2019238

    Disse ingrediensene inneholder masse viktige næringsstoffer og kan brukes til det meste.