Visning av honnrposter for listefyll
Sider:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • ...
  • 10
  • 31  Konkurranser / Konkurranser og stevner / SV: KM i styrkeløft Møre og Romsdal. 29. april 2006, 22:44
    Blir løftene filmet? Smiley Så vi kan få de..

    Nei. Dette er et svært enkelt mesterskap. Tror dere må skru ned forventningene ti-tolv hakk. Det blir ikke bespisning, bevertning eller cheerleaders. Da må du finne deg en annen idrett. Dette blir slit, strev og dugnad.

    Har dere lest reglementet slik jeg bad dere om?
    Honnr gitt av : Egil Skallagrimsson, 29. april 2006, 22:50
    32  Konkurranser / Konkurranser og stevner / SV: KM i styrkeløft Møre og Romsdal. 28. april 2006, 14:36
    Jeg har tre singleter til utlån - Slux, Alexander og du låner en hver.
    Honnr gitt av : AlexanderDGL, 28. april 2006, 15:00
    33  Generelt / Loggbok Online / SV: UpAndComming, Time to kill "Explofyll" 18. april 2006, 19:15
    Honnr gitt av : Egil Skallagrimsson, 18. april 2006, 19:17
    34  Generelt / Loggbok Online / SV: MOT 600kg sammenlagt - video side 7, 8,9, 11, 17 (ny!) 13. april 2006, 23:53
    Enig i det. Men generelt så vil jeg si at mark fra kloss alltid bør trenes med smalstil. I sumo er det selve løsningen av vekten fra bakken som er tung - i motsetning til smalstil hvor utrettingen er utfordringen. Jeg vil heller anbefale deg å trene sumomark hvor du står på klossene (5-8 cm høye). Fokuser veldig på teknikken og tøy mye (beveglighet i hoftene er helt avgjørende). Dette blir bra.
    Honnr gitt av : Saktemensikkert, 14. april 2006, 00:05
    35  Trening / Styrkeløft / SV: Benkpress vs. hantelbenk 09. april 2006, 23:36
    På Aktiviteten så bøyes det over 300 kg regelmessig. Syntes det er mer "hardcore" enn "cheating" på 50 kg i hantelroing.

    En usaklig - men høyst nødvendig kommentar  Grin
    Honnr gitt av : Saktemensikkert, 12. april 2006, 12:56
    36  Trening / Styrkeløft / SV: Benkpress vs. hantelbenk 09. april 2006, 23:36
    På Aktiviteten så bøyes det over 300 kg regelmessig. Syntes det er mer "hardcore" enn "cheating" på 50 kg i hantelroing.

    En usaklig - men høyst nødvendig kommentar  Grin
    Honnr gitt av : Bob Paar, 10. april 2006, 10:23
    37  Bilder / Bilder av Medlemmene / SV: Raphaug's profil.. 07. april 2006, 15:09
    Ved å løfte rævva 5-10cm under løftet vil ikke løftelengden forkortes, jeg oppnår bare bedre trykk i brystet og mulighet til å løfte mer, som der igjen aktiviserer brystet mere.

     rofl
    Honnr gitt av : Egil Skallagrimsson, 07. april 2006, 16:21
    38  Bilder / Bilder av Medlemmene / SV: Raphaug's profil.. 07. april 2006, 15:09
    Ved å løfte rævva 5-10cm under løftet vil ikke løftelengden forkortes, jeg oppnår bare bedre trykk i brystet og mulighet til å løfte mer, som der igjen aktiviserer brystet mere.

     rofl
    Honnr gitt av : OddbjørnS, 07. april 2006, 15:11
    39  Bilder / Bilder av Diverse / SV: Mrs. Thyve latino babe 29. mars 2006, 13:51
    Tror mr. Thyve må på en alvorlig deff før det der er innen hans rekkevidde :Smiley

    Ja, det er nok bare du som har mulighet til å få napp med disse.
    Honnr gitt av : pumpalicious, 29. mars 2006, 13:54
    40  Trening / Styrkeløft / SV: NM i vektløfting 11. mars 2006, 23:12
    Dette var stort - veldig bra arrangement og mykje bra løfting. Duellen mellom Hordnes og Grønnevik var utrolig tett og spanande. Vart avgjort i siste løft. Først tok Hordnes 190 kg - så var Grønnevik veldig nær. Norgesrekorden har vel Grønnevik med 191 kg trur eg. Legg ved video - beklagar eventuell "nakkeskade":

    Hordnes - 190 kg i støt - kroppsvekt 97 kg - godkjent 3-0: http://youtube.com/watch?v=Nk9Mx8L3vcM

    Grønnevik - 190 kg i støt - kroppsvekt 102 kg - BOM: http://youtube.com/watch?v=-vrrgiS7xrQ

    Ser fram til neste "oppgjør" på EM 2thumbsup
    Honnr gitt av : Ivrig pingle, 12. mars 2006, 00:30
    41  Treningsforum Crew / Recycle Bin / SV: Benkpress er ikke som det var :) 19. februar 2006, 18:44
    greit å være dømt til å være liten og svak, men om man må beskylde andre som ikke er dømt til det for doping, blir litt teit.

    Tja, setter pengene mine på Expedite i forhold til hvem som blir best av dere til slutt. I strongman hadde han skalpert deg allerede og i basisøvelser på gymmen uten utstyr så hadde han nok slått deg i overraskende mange. Du hadde uansett vært for feig til å stilt opp i noen konkurranse, så svaret får vi aldri. Om du ikke blir sterkere - så blir du iallefall stadig mer ufordragelig og usympatisk i dette fora. Og det er jo framgang det også  Smiley
    Honnr gitt av : Bob Paar, 19. februar 2006, 19:24
    42  Treningsforum Crew / Recycle Bin / SV: Benkpress er ikke som det var :) 19. februar 2006, 17:21
    Om noen skulle være i tvil. De som er sterkest i knebøy, benkpress og markløft i Norge UTEN utstyr og som er DOPINGFRI - er konkurrerende styrkeløftere i NSF. Ser at du veier 105 kg og er veldig fornøyd med at du har tatt 185 kg "godkjent" (hva nå det skal bety) - norges tyngste benkpress i konkurranse - UTEN UTSTYR - i 100 kg klassen er 223 kg.

    Honnr gitt av : Ivrig pingle, 19. februar 2006, 17:24
    43  Treningsforum Crew / Recycle Bin / SV: Benkpress er ikke som det var :) 19. februar 2006, 17:21
    Om noen skulle være i tvil. De som er sterkest i knebøy, benkpress og markløft i Norge UTEN utstyr og som er DOPINGFRI - er konkurrerende styrkeløftere i NSF. Ser at du veier 105 kg og er veldig fornøyd med at du har tatt 185 kg "godkjent" (hva nå det skal bety) - norges tyngste benkpress i konkurranse - UTEN UTSTYR - i 100 kg klassen er 223 kg.

    Honnr gitt av : Bob Paar, 19. februar 2006, 17:23
    44  Treningsforum Crew / Recycle Bin / SV: Benkpress er ikke som det var :) 19. februar 2006, 17:07
    Visst det er teknikksport som du sier,så kan vi vel kalle det " teknikkløft " Da?  Tongue Ikke " styrkeløft"?

    Du er tydeligvis ikke den skarpeste kniven i skuffen.
    Honnr gitt av : Prince Charming, 19. februar 2006, 17:10
    45  Treningsforum Crew / Recycle Bin / SV: "Hr.Thyve's selvransakelsestråd etc" (mot 600kg med museskritt) 14. februar 2006, 08:53
    At jeg er en middelmådig styrkeløfter uten fremtidsmuligheter er dessverre et uungåelig faktum  Grin Har aldri trent i skikkelig styrkeløftmiljø med mye kunnskap og gode utøvere - har alltid måttet klare meg selv. Har gjort omtrent alle feilene som finnes i boka. I tillegg er jeg ikke spesielt talentfull og kanskje også litt lat. Har ingen andre å skylde på enn meg selv for at ikke er speielt god. Men jeg har det gøy med treningen likevel - selv om jeg aldri blir særlig god. Jeg er og blir en mosjonist - og trives med det.

    Jeg ser at jeg blir brukt som en slags Dietmars forlengede arm i denne diskusjonen - det kjenner jeg meg ikke igjen i. Kan ikke se at jeg har nevnt hans navn noen gang. At jeg skal være en motstander av Westside syntes jeg heller ikke blir riktig. Vi er så forferdelig opptatt av å sette etiketter på hvordan vi trener. Det syntes jeg blir feil. Westside har mye bra for seg - men som med alt annet så har det med personlig anvendelse å gjøre. Hadde/har mye mer sans for hvordan Expedite og Fenrik Flink anvender tilnærmingen.

    Thyve er en nybegynner og burde fokusere mer på teknikk og mengde framfor tunge løft i en mengde-/grunnlagsperiode - framgang får  han uansett i den fasen har er i nå - spørsmålet er bare hvor lenge. Jeg har sett han løfte og spesielt teknisk har han svært mye å gå på.

    Og jeg er per dags dato er mye skadet - antagelig burde jeg aldri stilt på NM i år. Men om skader skal brukes som et argument om kunnskap i styrkeløft så tror jeg mange blir skuffet. Styrkeløft på konkurransenivå er ikke bare sunt og bedriver du det over lang tid så er du dømt til å bli skadet. Ikke slik å forstå at man ikke skal bry seg om det. Man skal selvfølgelig gjøre hva man kan for å forebygge. Og Thyve er nå i en fase der han legger den tekniske og mengdemessige plattformen for sin styrkeløftframtid (som etter min mening er lys). Om han benytter Westside eller Dietmar er egentlig uvesentlig. Mer fokus på teknikktrening, mer mengde og veksling på intervallene i forhold til belastning mener jeg er veien å gå både i forhold til fremgang og skadeforebygging. Det tror jeg ikke bryter så voldsomt med Westside heller. Som nybegynner er det en del ting som må på plass uavhengig hvilken filosofi du følger  Smiley
    Honnr gitt av : Egil Skallagrimsson, 14. februar 2006, 09:56
    Sider:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • ...
  • 10
  • Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

    5 digge middager med cottage cheese

    Kosthold09.08.2021270

    Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
    Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
    Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

    5 fordeler med stående leggpress

    Trening28.06.202153

    Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!