Visning av honnrposter for lillekristian
Sider:
  • 1
  • 1  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Omega-3 - Det er ikke gull alt som glimrer... 29. oktober 2007, 12:19
    Det er EKSTREMT mye svindel ute å går når det gjelder 'sunne planteoljer'.

    'Vita hjertego' er premieeksempelet. Varmer opp omega-3 produktene sine nok til at det som i utgangspunktet var et elendig produkt, blir DIREKTE SKADELIG.

    Yep! Omega3 sine helseeffekter er funnet i O3 fra fisk. Undersøkelser har vist at planter ikke har samme effekt. (Dårlig i utgangspunktet) O3 oksideres (kreftfremkallende mm) rimelig raskt på temperaturer som er lavere enn de som brukes f.eks. til å kunne helle margarinen over i boksene. (For ikke å snakke om temperaturen ved varmpressing av raps.)
    Honnr gitt av : Mr T76, 21. november 2007, 11:02
    2  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Overvekt og styrkeøkning. 29. oktober 2007, 11:55
    Wow - stor sterk kar!!

    Har knapt vært over 100 kg, så ta dette for hva det er verdt.

    Ville kjørt underskudd helt til styrke-framgang stanser, og så startet en bulk. (Motsatt av hva normal-tunge folk bør gjøre når de starter med styrketrening.)

    Ville prioritert styrke framfor slanking de første 2-3 årene.

    Ville også vært meget observant mht overtrening og småskader, med den treningsmengden du kjører.
    Honnr gitt av : ranur, 29. oktober 2007, 20:16
    3  Helse & Velvære / Sex og Samliv / Sv: Utroskap 01. august 2007, 13:24
    Monogami er som en verden uten sult og krig.. et skikkelig fint ideal som dessverre strider helt mot menneskelig natur.

    Det aller viktigste, sånn jeg ser det, er at man har selvrespekt nok som MANN til å dumpe en utro jente - UANSETT.

    Inbiller meg at jenter ikke mister så mye av sin verdighet når mannen er utro, men det er ren spekulasjon.

    Ja, jeg har vært utro. Inbiller meg at de 50% som aldri er det, for det meste er de stygge folkene som aldri får tilbudet.
    Honnr gitt av : SilverFox, 07. august 2007, 08:24
    4  Kosthold / Vektnedgang og Diett / Sv: Diett til 55-åring - Hvilke hensyn bør jeg ta? 28. mars 2007, 13:27
    Her er en utrolig bra artikkel:
    http://www.antiaging-magazine.com/articles/article_2_1.html

    Hvis du klarer å reaktivere testosteron-produksjonen hans tror jeg resten går av seg selv.. og plutselig får du også en 'ny mor' på 26... hehe - lykke til!
    Honnr gitt av : mdb, 28. mars 2007, 13:31
    5  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Hjelp, jeg er mett!? 16. november 2006, 12:32
    Har slitt masse med detta. Løsningen for meg ble 'food combining'. Tenk deg fordøyelsen din som en motorvei med kun 1 felt.

    Fruktjuice = Formel 1 bil
    Banan, loff = Rask sportsbil
    Helkorn, ris, grønnsaker = vanelig bil
    Egg, ost, kjøtt = TRAKTOR

    Hvis du eter ting i feil rekkefølge, vil mat som SKULLE HA gått raskt i systemet og gitt deg masse energi, bli holdt tilbake. Mens den 'venter på tur' bak den tregere maten, begynner den å rotne/gasse så du føler deg enda mettere/oppblåst.

    Prøv en dag å ete frukt/juice fram til 12, ris/grønnsaker/havre fra 12-18 og egg/jkøtt/ost etc resten av dagen... du kommer til å bli overrasket når du ser hvor mye mer du kan få i deg Smiley
    Honnr gitt av : lfaro, 16. november 2006, 12:34
    6  Generelt / Studier og Forskninger / SV: Apartam er trygt 12. juni 2006, 10:00
    Noen forskere sier det er farlig mens andre forskere sier disse forskerne ikke var grundige nok. Hvordan oversetter du dette til "trygt"??!??

    Aspartame er en blanding av
    50% phenylalanine
    40% aspartic acid
    10% methanol

    Det er satt en øvre grense for dagsinntak pga trespriten (methanol). Ved et gitt inntak av tresprit kan forskerne _påvise_ skader i kroppen. Så setter man en grense et stykke under dette og håper det går bra.

    Hvis kraftig overvektige eller diabetikere velger å bruke dette etter en vurdering, synes jeg det er helt greit! (lesser of 2 evils) Men når de bruker det som smaks-kosmetikk i alt av brus og til og med ting som sjokoladepålegg, synes jeg det går ALT ALT FOR LANGT.
    Honnr gitt av : ARH, 03. juli 2006, 02:21
    7  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Fett, eting, testosteron, muskel-gains/fett-gains, feil-informasjon 08. september 2005, 11:08
    Drittlei folk som tror fett er farlig, eller at sammensetningen av maten de eter er superviktig for om de blir feit eller muskuløs når du bulker. Drit i gamle skolebøker/ernæringseksperter! Alt dette er LØGN ELLER MIS-INFORMASJON. La meg fortelle deg hvordan det virkelig henger sammen!

    Folk som bulker er ofte livredde for å legge på seg fett. Dette er ren idioti, siden man kan vokse seg stor og stek RASKT, hvis man godtar å være litt feit i perioder, og TREIGT hvis man samtidig prøver å holde fett% lav hele tiden. Så drit i null-fett planen!

    Men kjekt å maksimere muskel-gains i forhold til fett-gains når man bulker. Testosteronnivået dikterer hvor mye energi som skal lagres som fett og hvor mye som skal lagres som muskelmasse. Har du høyt T-nivå i blodet lagres nesten all overflødig energi som muskler. Dette kalles ANABOL TILSTAND, og alle metodene for å maksimere muskel-gains kontra fett-gains dreier seg om å holde kroppen i denne tilstanden - altså å holde T-nivået i blodet oppe. Her er de metodene jeg kjenner til:

    -Unngå sult. Et 5-6 måltider. Husk frokost. Sult knekker umiddelbart T-nivået og forteller kroppen at fettlagring må prioriteres i tilfelle lengre sult-periode. (Grunnen til at tradisjonell slanking er REN IDIOTI)

    -Minimalt alkohol-inntak! En skikkelig fyllekule reduserer T-nivå med 80% - kroppen begynner straks å lagre all energi som fett.

    -Unngå søvnmangel. T-nivået synker i løpet av dagen og bygges opp i løpet av natten. Lett søvnmangel over tid knekker T-nivået helt og du kan glemme muskeløkning uansett hva du gjør ellers.

    -Unngå langvarig utholdenhetstrening. T-nivå synker. Slemme stoffer firgjøres, som gjør at groppen trekker energi fra muskel-vevet. (Muskelmasse minker)

    -Unngå væskemangel. Tørst virker på samme måte som sult, men det skal litt til så ingen vits i fanatisk vann-drikking. Bare ha vann tilgjengelig så du kan ta en slurk når du føler for det.

    -Et metta fett. Testosteron lages av metta fett. Hvis du ikke eter det begrenses produksjonen.

    -Øk treningsintensitet gjennom: større øvelser (markløft, knebøy, benk), kortere pauser, tyngre vekter. Ta sikte på mer svimmelhet og tåkesyn i GYM'en Smiley

    -Ikke overtren. Overtrening knekker T-nivået. Hvis du føler deg sliten på dager der du ikke trener, må du straks ta et par ukers treningspause! Som oftest kommer dette pga for lite mat/søvn i forhold til treningsmengde, så fokuser på disse når du begynner å trene igjen! 9 av 10 ganger kan du fortsette med samme treningsmengde hvis du justerer opp mat og søvnmengde.

    -Endre kaloriinntak hver 3.-5. Plutselige økninger i matmengde gir midlertidige økninger i T-nivå. Smart med et par dager i uka der du eter 6 bittesmå måltider, slik at du får en T-boost når du går tilbake til 6 normale måltider. (Også svært fordelaktig med en beinhard ete-dag hver 4. dag når du deffer, siden det økte T-nivået bevarer muskelmasse og promoterer fettforbrenning)

    -Ha et aktivt sex-liv. Når du er tent, frigjøres masse testosteron i blodet.

    -Ta et sink-tilskudd - helst ZMA hvis du har råd. Et lite snev av sink-mangel er nok til å begrense T-nivået kraftig. (Dette er grunnen til at østers, som er rik på sink, har rykte på seg som et kraftig potensmiddel.)

    -Ta solarium. Særlig i mørketiden. Forskning i Tromsø har vist at sol øker T-nivået.

    -Drikk kaffe. Når testosteron brytes ned dannes østrogen-liknende slagg-stoffer som promoterer fett-lagring. Kaffe hjelper leveren til å fjerne dette avfallet raskere. (Opphavet til coffee-slender suksessen.) Koffeinet øker dessuten forbrenningen en smule. Legg merke til at stor-drikkere av kaffe oftest er syl-tynne!

    Alt dette er 100 ganger viktigere enn sammensetningen av maten du eter. ALT FOR MANGE av spørsmålene her dreier seg om matens sammensetning.

    Dessuten er jeg lei folk som sprer løgner om fett:

    BULLSHIT: Fettinntak fører til fett på kroppen.
    BULLSHIT: Metta fett fører til høyt kolesterol og hjerte-kar-sykdommer.
    BULLSHIT: Flerumetta fett er sunnere en andre typer fett.
    Honnr gitt av : streetball, 08. september 2005, 16:26
    8  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Fett, eting, testosteron, muskel-gains/fett-gains, feil-informasjon 08. september 2005, 11:08
    Drittlei folk som tror fett er farlig, eller at sammensetningen av maten de eter er superviktig for om de blir feit eller muskuløs når du bulker. Drit i gamle skolebøker/ernæringseksperter! Alt dette er LØGN ELLER MIS-INFORMASJON. La meg fortelle deg hvordan det virkelig henger sammen!

    Folk som bulker er ofte livredde for å legge på seg fett. Dette er ren idioti, siden man kan vokse seg stor og stek RASKT, hvis man godtar å være litt feit i perioder, og TREIGT hvis man samtidig prøver å holde fett% lav hele tiden. Så drit i null-fett planen!

    Men kjekt å maksimere muskel-gains i forhold til fett-gains når man bulker. Testosteronnivået dikterer hvor mye energi som skal lagres som fett og hvor mye som skal lagres som muskelmasse. Har du høyt T-nivå i blodet lagres nesten all overflødig energi som muskler. Dette kalles ANABOL TILSTAND, og alle metodene for å maksimere muskel-gains kontra fett-gains dreier seg om å holde kroppen i denne tilstanden - altså å holde T-nivået i blodet oppe. Her er de metodene jeg kjenner til:

    -Unngå sult. Et 5-6 måltider. Husk frokost. Sult knekker umiddelbart T-nivået og forteller kroppen at fettlagring må prioriteres i tilfelle lengre sult-periode. (Grunnen til at tradisjonell slanking er REN IDIOTI)

    -Minimalt alkohol-inntak! En skikkelig fyllekule reduserer T-nivå med 80% - kroppen begynner straks å lagre all energi som fett.

    -Unngå søvnmangel. T-nivået synker i løpet av dagen og bygges opp i løpet av natten. Lett søvnmangel over tid knekker T-nivået helt og du kan glemme muskeløkning uansett hva du gjør ellers.

    -Unngå langvarig utholdenhetstrening. T-nivå synker. Slemme stoffer firgjøres, som gjør at groppen trekker energi fra muskel-vevet. (Muskelmasse minker)

    -Unngå væskemangel. Tørst virker på samme måte som sult, men det skal litt til så ingen vits i fanatisk vann-drikking. Bare ha vann tilgjengelig så du kan ta en slurk når du føler for det.

    -Et metta fett. Testosteron lages av metta fett. Hvis du ikke eter det begrenses produksjonen.

    -Øk treningsintensitet gjennom: større øvelser (markløft, knebøy, benk), kortere pauser, tyngre vekter. Ta sikte på mer svimmelhet og tåkesyn i GYM'en Smiley

    -Ikke overtren. Overtrening knekker T-nivået. Hvis du føler deg sliten på dager der du ikke trener, må du straks ta et par ukers treningspause! Som oftest kommer dette pga for lite mat/søvn i forhold til treningsmengde, så fokuser på disse når du begynner å trene igjen! 9 av 10 ganger kan du fortsette med samme treningsmengde hvis du justerer opp mat og søvnmengde.

    -Endre kaloriinntak hver 3.-5. Plutselige økninger i matmengde gir midlertidige økninger i T-nivå. Smart med et par dager i uka der du eter 6 bittesmå måltider, slik at du får en T-boost når du går tilbake til 6 normale måltider. (Også svært fordelaktig med en beinhard ete-dag hver 4. dag når du deffer, siden det økte T-nivået bevarer muskelmasse og promoterer fettforbrenning)

    -Ha et aktivt sex-liv. Når du er tent, frigjøres masse testosteron i blodet.

    -Ta et sink-tilskudd - helst ZMA hvis du har råd. Et lite snev av sink-mangel er nok til å begrense T-nivået kraftig. (Dette er grunnen til at østers, som er rik på sink, har rykte på seg som et kraftig potensmiddel.)

    -Ta solarium. Særlig i mørketiden. Forskning i Tromsø har vist at sol øker T-nivået.

    -Drikk kaffe. Når testosteron brytes ned dannes østrogen-liknende slagg-stoffer som promoterer fett-lagring. Kaffe hjelper leveren til å fjerne dette avfallet raskere. (Opphavet til coffee-slender suksessen.) Koffeinet øker dessuten forbrenningen en smule. Legg merke til at stor-drikkere av kaffe oftest er syl-tynne!

    Alt dette er 100 ganger viktigere enn sammensetningen av maten du eter. ALT FOR MANGE av spørsmålene her dreier seg om matens sammensetning.

    Dessuten er jeg lei folk som sprer løgner om fett:

    BULLSHIT: Fettinntak fører til fett på kroppen.
    BULLSHIT: Metta fett fører til høyt kolesterol og hjerte-kar-sykdommer.
    BULLSHIT: Flerumetta fett er sunnere en andre typer fett.
    Honnr gitt av : Haalvor, 08. september 2005, 11:38
    9  Generelt / Åpent forum / Et mer! (med motivasjonsbilder) 05. august 2005, 10:27
    Her er noen bilder av probodybuilder Lee Priest. Moralen er at du må tørre å ete deg litt(ganske) feit for å kunne bli virkelig stor. Lykke til Smiley



    Honnr gitt av : Vidis, 05. august 2005, 20:42
    10  Kosthold / Kosthold og Ernæring / SV: Alkohol IGJEN 18. juli 2005, 13:30
    Første innlegg har rett. Kaloriene i alkohol kan ikke omdannes til fett. Men alt du eter mens du drikker blir lagret siden kroppen fokuserer på å kvitte seg med alkoholen.

    Og katabol tilstand med lav testosteron sørger for at det lagres som fett - ikke muskel.

    Men hvis du gjør følgende unngår du nesten hele negative effekten:

    Drikk lite.
    Drikk på rimelig tom mage.
    Spis lite mens du drikker.
    Spis lite dagen etter du drakk.
    Drikk masse kaffe. (hjelper lever å få alkohol ut av kropp)
    Et multivitamintilskudd. (sult etter drikking kommer av underskudd på vitaminer som brukes opp under alkoholforbrenning)
    Honnr gitt av : Melissa, 18. juli 2005, 15:13
    11  Kosthold / Oppskrifter / SV: Hvilken sjokolade gir minst fett? 15. juli 2005, 14:53
    Fettet er den SUNNE delen av sjokoladen! Herreguud blir gal av all denne fett-angsten!

    Sjokolade er faktisk ganske sunt! Har lest flere steder hvordan summen av antiokidanter og GODE FETTSYRER er større en den negative effekten av SUKKERET. De sunneste sjokoladene er selvfølgelig de med mest kakao-råvarer og minst sukker. De er mørke og ofte merket feks 70%, som betyr 70% kakao og 30% sukker.

    Noen av de billigste merkene er tilsatt herdet plantefett og må unngås for ENHVER PRIS. Et kun sjokolader som redgjør for hva slags fett de inneholder. Hvis du digger en type som er merket med "vegetabilsk fett" kan du ringe produsenten og spørre om varen inneholder herdet/hydrogenisert plantefett.
    Honnr gitt av : Flexxo, 15. juli 2005, 15:05
    Sider:
  • 1
  • Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
    Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?
    Dette programmet er perfekt for hjemmetrening eller hvis du har dårlig tid.

    Hvordan få mer ut av markløft?

    Trening27.05.202040

    Slik får du mer ut av markløft.
    Dette er miniguiden på hvordan du skal holde deg slank.