Visning av honnrposter for Bamse Bjørn
Sider:
  • 1
  • ...
  • 6
  • 7
  • 91  Trening / Styrkeløft / SV: Til Bamse Bjørn............... 08. august 2004, 14:01
    Takk, håper det kan være til nytte for interesserte.
    Honnr gitt av : Mr-eddy, 20. august 2004, 22:47
    92  Trening / Styrkeløft / SV: Til Bamse Bjørn............... 07. august 2004, 17:14
    Trur ikkje eg heilt skjønner kva du meiner. Du plugger inn målet ditt i celle B8. Har du som mål å løfte 100 kg så plugger du inn 100 i celle B8. Celle F18 blir da lik 100*0,825 som er 82,5 kg. Programmet regner likeså ut kva du skal løfte på alle treninger framover.
    Honnr gitt av : Down and coming, 07. august 2004, 21:29
    93  Generelt / Loggbok Online / SV: Bamse Bjørns opptrening frå skader 30. juni 2004, 23:16
    Eg har jumpers knee i venstre kne og en skade som sitter igjen i brystet etter at pådrog meg en strekk der i februar. Derfor mykje lett trening for tida.
    Honnr gitt av : Danny, 01. august 2004, 17:23
    94  Generelt / Loggbok Online / SV: Bamse Bjørns opptrening frå skader 13. juli 2004, 22:12
    Takk for oppmuntringa folkens Smiley

    Sjølv om eg ikkje kan trene tungt så er det hardt å vere skada, men eg byrjer å sjå lys i tunnelen no. Det går i hvertfall framover med tyngre vekter kvar uke. Med dette tempoet bør eg vere i slag om 2-3 måneder Grin

    Iceberg kan love deg at negative knebøy ikkje er spennede når du har trent det kvar økt i to måneder. Blir sirup i beina av det også.
    Honnr gitt av : Saktemensikkert, 24. juli 2004, 04:01
    95  Generelt / Loggbok Online / SV: Bamse Bjørns opptrening frå skader 11. juli 2004, 19:27
    Søndag 11.07

    Oppvarming: Sykkel 12 minutt
    Eksentrisk knebøy: 3 sett (lett)
    Benkpress: fortsatt lett. Var oppe på 10*90
    Flyes: 3 sett for utstrekking av bryst
    Nakkepress: 3 sett (lett)
    Frontpress: 1 sett (lett)
    Good mornings: 2*8*90, 8*95
    Lattroing, omvendt grep: 20*110, 10*125
    Bakside skuldre: 7*40, 2*6*42 (kg per manual)
    Push down: 3*10

    Kommentar: Brystet begynner å føles bedre. Fysioterapeuten har fått løst det opp litt.
    Honnr gitt av : BadBoy, 13. juli 2004, 21:59
    96  Trening / Kroppsbygging og Fitness / SV: VOKSER IKKE!!! 11. juni 2004, 15:05
    Det er greit å trene ofte om det er systematisk og ikkje på måfå metoden slik du gjer no. Anbefaler at du får deg et program og følger det til punkt og prikke. Vil du ha maksimal muskelvekst bør du holde deg på 3-5 treninger i uka som en peikepinn. Men først bør du ta ei uke pause og nullstille kroppen.

    Et lite programtips frå meg. Dette er det eg vil kalle bygging.

    Programmet:
    Dag 1:
    Knebøy: 5*5 (tungt)
    Strake mark: 3*8 (medium)
    Markløft: 1*max rep
    Chins: 3*8 (medium/tungt)
    Bicepscurl: 3*8
    Legger: 3*10

    Dag 2:
    Benkpress: 5*5 (tungt)
    Militærpress: 5*5 (tungt)
    Franskpress: 3*8 (medium)
    Fronthev/sidehev: 3*10
    Bakside skulder: 3*10

    Dag 4:
    Markløft: 5*5 (tungt)
    Knebøy: 1*max rep
    Chins: 1* max rep
    Stangroing: 3*8


    Dag 5:
    Skråbenk: 3*5 (medium)
    Hantelpress: 3*8 (medium)
    Nakkepress: 3*8 (medium)
    Smalbenk/evt benkpress: 1*max rep

    Dette er tilpasset til en annen på forumet, men kan jo vere til inspirasjon for deg. Maxrep skal IKKJE trenes til failure. Maksreppen bør ligge på i mellom 5-15 reps. Dette kan variere, men anbefaler at du starter på høgt første ukene. 5*5 bør starte lavt, ca 20% under det du ellers ville klart i 5*5. Deretter øker du ca 2,5-5% i uka. Nokre uker øker du ikkje i det heile tatt og satser på maks rep og motsatt. Slik at du ikkje heile tida kjører deg fullstendig ut.

    Følg ete programmet du har satt opp og få i deg litt meir sunt fett.
    Honnr gitt av : 25årstrening, 15. juni 2004, 09:35
    97  Trening / Kroppsbygging og Fitness / SV: VOKSER IKKE!!! 11. juni 2004, 17:17
    For å ta det en gang til: Hvis han spiser et overskudd av kalorier, så VIL han gå opp i vekt. Treningen vil avgjøre hvor stor andel av overskuddskaloriene som blir brukt til muskler, og hvor mye som lagres som fett. Hvis han ikke går opp i vekt, spiser han for lite, uvahengig av hvordan han trener.
    Trener han mindre trenger han ikkje meir mat og vil legge på seg meir muskler.

    Tykkjer at du bør bli flinkere til å lese mellom linjene og sjå på heilheten. Når Warlock klager over at han ikkje vokser så antar eg at det er muskelmasse han sikter til og ikkje kroppsmasse. Ikkje ein urimelig antagelse etter det Warlock sjølv har skrevet.

    Eg er enig i at eter du meir enn du forbrenner legger du på deg uansett. Men i ekstreme tilfeller så kan du riskikere at du legger på deg og likevel mister muskelmasse fordi du trener feil.

    Dine bombastiske svar inviterer ikkje til anna tolkning enn at han må ete meir. No har Warlock sjølv fortalt at han trener 2-3 ganger om dagen. Det burde vel gi en viss peikepinn på at det å ete meir faktisk ikkje trenger å løyse problemet han har med å legge på seg muskler da muskelvekst er meir komplekst enn kor mange kalorier du hiver inn på.
    Honnr gitt av : 25årstrening, 14. juni 2004, 10:53
    98  Trening / Kroppsbygging og Fitness / SV: VOKSER IKKE!!! 10. juni 2004, 18:16
    Det er mulig, men det har egentlig ingenting med saken å gjøre. Går han ikke opp i vekt, må flere kalorier inntas.
    Nei, ikkje nødvendigvis. Kanskje Warlock trener for mykje. Trening og aktivitetsnivå korrelerer en del. Det er ikkje slik at en kan trene så mykje en vil og forvente muskelvekst berre fordi en eter mykje.
    Honnr gitt av : hanzzennn, 10. juni 2004, 18:36
    99  Generelt / Loggbok Online / SV: aP's Dagbok (Hjelp!) =) 09. juni 2004, 23:08
    Basisøvelsene knebøy, benkpress og markløft bør komme først i alle treninger.

    I denne dagens tilfelle så bør du følge det i den rekkefølga det står. Benkpress er den øvelsen som er best for å bygge styrke, deretter kommer skråbenk som og er bra for å bygge styrke i bryst og skuldre. Manualpress er der for å trene støttemuskulatur pluss at manualer gjerne hjelper å øke muskelveksten i brystet. Benkpress bør absolutt trenes først.
    Honnr gitt av : aP, 10. juni 2004, 16:51
    100  Trening / Kroppsbygging og Fitness / SV: Hvordan øker dere vektene? 02. juni 2004, 23:10
    Er man helt nødt å kjøre i sykluser? Jeg tenker å legge konstant under maxen og aldri gå tilbake til lettere vekter. Jeg vil ta en treningsfri uke i blant derimot.
    Det må du ikkje gjer. Da blir du aldri særlig mykje sterkere.

    ALLE treningssyluser bør starte lett. Starter du med 5*5 så bør du starte på et nivå som er minst 20% under det du klarer vanligvis i 5*5. Dvs klarer du 5*5*50 i benk så starter du på 5*5*40. Gjerne lettere. Deretter øker du 2,5 kg kvar uke. Ikkje før du har trent 5-6 uker bør du nærme deg tidligere nivå. Siste 4-5 ukene bruker du på å nå nye høyder Wink

    Mange årsaker til dette:
    1. Restitusjon. I en ny treningssylus bør du starte lett. For det første fordi kroppen gjerne akkurat har hatt ei treningspause og bør starte lett så den blir vant til å trene igjen.
    2. Du restituerer deg raskere på lette vekter og da blir mykje raskere restituert første ukene. Dette gir økt overskudd til dei tyngre treningene som kommer seinere i programmet.
    3. Reduserer skaderisikoen som er til stede ved å alltid trene tungt.
    4. Teknikk. Teknikk er lettest å lære ved lette vekter. Alle bør trene litt teknikk inn i mellom. Bruk dei lette treningene til å finpusse teknikken, da blir det lettere å komme seg gjennom dei tunge treningene og med enda tyngre vekter.
    Honnr gitt av : Baahh, 02. juni 2004, 23:24
    101  Generelt / Loggbok Online / SV: BadBoy's vei mot styrkeløftdebut 29 Mai 31. mai 2004, 18:47
    Skal Joner begynne å satse i bøy og mark altså?
    Honnr gitt av : BadBoy, 01. juni 2004, 01:12
    Sider:
  • 1
  • ...
  • 6
  • 7
  • Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

    5 digge middager med cottage cheese

    Kosthold09.08.2021270

    Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
    Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
    Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

    5 fordeler med stående leggpress

    Trening28.06.202153

    Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!