Må jo le litt av deg også Tric, kommer med en masse påstander og "fakta" du ikke klarer å argumentere for..Det meste du sier om Dorian stemmer ikke, det meste du sier om Mentzer stemmer ikke, det meste du sier om HIT stemmer ikke... Og jeg er enspora, du trenger å "utvide horisonten" din litt tror jeg!
HIT trening fører ikke til mer stagnasjon enn annen trening, variasjon innen HIT er vel så akseptert som i "volum-miljøet"
HIT trening fører ikke til flere skader enn de treningsrådene som blir anbefalt av "volum-gutta", ta feks plyometrisk trening og andre treningsformer med stor skaderisiko (feks swizz ball som hjelpemiddel)
HIT er ikke Mentzer og Mentzer er ikke HIT! Mikes jallaskrifter?? Han har ikke rett i alt, men utrolig hvor mange gangene han har truffet spikern opå hodet!
Har ikke vært mye inne på dette forumet, men blir litt skremt hvis en forholdsvis oppegående person som deg selv prater tull om en treningsform som flere burde ta imot med åpne armer... Greit med uenigheter, men get the facts right Tric!
Og om du har mere skole og utdanning, bedre karakterer osv osv osv... Har vel ingenting med hvilket "kunnskapsnivå" innen trening!
Ikke skrem de unge og håpefulle med propagandaen din, please..... 10 x 10 er noe du anbefaler (ihvertfall gjort det på idrettsfrumet), hvorfor?? Hva er spesielt med 10 x 10 i forhold til andre treningsformer foruten at det kanskje er oppfunnet av en oppbola bulgarsk professor eller.no (den var ment som sarkasme)!
Mine 50 cent
HIT
Ahahahahahaha - jeg så akkurat nå at der var to HITere jeg har kødda med. Gikk litt fort i svingene det der, oppfattet ikke at min gode bekjent HIT var innom jeg.....- så jævlig kinkig....
Hør nå her lille søte HIT - forstår du ikke at jeg gjør dette fordi jeg synes dere er så søte når dere mottar kritikk?
Jeg vet mye om HIT både rent teoretisk og i praksis. Mitt poeng er enkelt og greit at det ikke er noen revolusjon. At det er en grei måte å trene på for de som ikke gidder å legge ned mer arbeide i det, er hevet over tvil.
Så var d Dorian da. Jeg har lest bøker av, sett film med og vært på et lengre seminar med Dorian og kan ikke annet enn å si at det er vanskelig å si at hans trening er noe annet enn ett sted midt i mellom de to filosofiene. Du får mene hva du vil - jeg forbeholder meg i allefall retten til det.... Dersom han trener HIT, ja da trener jeg bortimot HIT fortsatt jeg og.....

At jeg ikke gidder kaste omkring meg med referanser til vitenskaplige artikler vedr. trening ser jeg på som en fordel. Jeg hadde faktisk vært mer bekymret om jeg gjorde det. Jeg har andre og langt viktigere ting i livet enn å samle treningsvitenskaplige artikler i min databank. Har nok vitenskaplige artikler som det er å forholde meg til som det er - om enn på andre felter.
Om HIT fører til mer eller mindre skader er vel relativt irrelevant. Litt småskader må en regne med uansett treningsfilosofi. Det mest sansynelige er vel at det er mindre forskjeller. Generellt sett er uansett vekttrening beheftet med lav skadefrekvens sammenlignet med de fleste andre treningsaktiviteter.
Når d gjelder skole og utdanning så var det vel HITman selv som dro fram karrakteren sin og kanskje gjennom det antydet at d var han som skrev den nevnte artikkelen - som jeg sa inneholdt mye bra - ikke glem det.... Jeg gir vel blanke i hva han fikk på forberedende - det var en ironisk ment kommentar...... 1.8 på forberedende er for øvrig ingen dårlig karakter på et fag de fleste sover seg gjennom.....
Å forholde meg til vitenskaplige publikasjoner vil jeg imidlertid påstå at jeg har en viss trening i - uten at det er av større betydning her....
Jeg bedriver på ingen som helst måte propaganda, det er det jo dere som gjør!! 10x10 har jeg aldri anbefalt fremfor noe annet - ikke aner jeg hvor du har det fra...... Jeg har kun sagt at det er en av flere muligheter, og at mange har gode ressultater av GVT. I mine anbefalinger inn mot akkurat det temaet er volumet dratt dramatisk ned og gjennom det fjernet seg relativt langt fra det opprinnelige GVT-prinsippet. At 10x10 varianten, rett utført, funker for mange er det for øvrig ingen som helst tvil om. Selv synes jeg det blir for kjipt, men den som liker d får nå bare kjøre på.......
Men igjen - jeg synes dere er søte når dere er sinte - og jeg tør minne deg på at jeg sitter her i småpausene på jobben og kludrer ned noe innimellom. Alt av d er ikke ment alt for alvorlig. Normalt er det faktisk bare tullball........ Så å synes det er trist at jeg ikke er like faktaorientert som du selv mener at du er - ja det plager meg faktisk fint lite. Slike innlegg gjør i allefall arbeidsdagen litt mer lystbetont......
Ha det godt inntil videre lillegutt.
OK så er du større enn meg da ...... etter dette er det vel små muligheter for å få låne diettopplegget ditt for et lite gjennomsyn...........

mvh
Tric