Skrevet av Emne: slå hardt.  (Lest 22791 ganger)

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:slå hardt.
« #75 : 15. oktober 2003, 19:04 »
jeg er nok ikke blant bruce lee fanatikerne er jeg redd.. Wink jeg ville satset på en thai-time eller to.. !


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget boXer

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 296
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 296

Re:slå hardt.
« #76 : 15. oktober 2003, 19:43 »
hey, tricepsman
ikke meningen å fornærme deg.
All vektrening hjelper, men kommer man opp internasjonalt nivå er det viktig å hente margine i all trening

Det opplegget jeg kjører er faktisk lagd av den svenske junior landslagstreneren i styrkeløft, Han laget ett opplegg for de svenske landslagene i boksing og kickboxing
basert på mye styrke trening og basisøvelser (benk,mark og bøy).
også biceps er viktig kampsport , dette påpeker han i sitt program.
Også en av grunnene til at han ikke er så glad i byggertrening er det at han mener det er vanskligere å bygge styrke uten vektøkning med slik form for trening. Dette er selvfølgelig veldig innviduelt.
men det som er litt unikt med eksplosiv trening er dette med treningen av sentralnervesystemet. det gir god muskelkontroll som igjen gjør at du bruker de riktige musklene til riktig tid under utøvelsen av en teknikk.  Styrketrening gir større efffekt av trening av nervesystemet enn det sekk/pute trening gjør , dette fordi du behøver ikke innvolvere all muskelfibrene for å rette armen i ett slag, men for å løfte tungt i benk er mye mere innvolvering av muskelfibrene, noe som gjør at kroppen får trening i å avfyre "ladninger" til riktig tid


Konkurrerende utøver i kickboxing/boksing.
mosjonist utøver i styrkeløft
Knebøy 180- Benk 122,5 - Mark 215 (stevne) Knebøy 190- Benk 142,5 - Mark 200 ( trening)

Utlogget Neiz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 316
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 316

Re:slå hardt.
« #77 : 15. oktober 2003, 22:58 »
.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Re:slå hardt.
« #78 : 16. oktober 2003, 15:37 »
hey, tricepsman
ikke meningen å fornærme deg.
All vektrening hjelper, men kommer man opp internasjonalt nivå er det viktig å hente margine i all trening

Det opplegget jeg kjører er faktisk lagd av den svenske junior landslagstreneren i styrkeløft, Han laget ett opplegg for de svenske landslagene i boksing og kickboxing
basert på mye styrke trening og basisøvelser (benk,mark og bøy).
også biceps er viktig kampsport , dette påpeker han i sitt program.
Også en av grunnene til at han ikke er så glad i byggertrening er det at han mener det er vanskligere å bygge styrke uten vektøkning med slik form for trening. Dette er selvfølgelig veldig innviduelt.
men det som er litt unikt med eksplosiv trening er dette med treningen av sentralnervesystemet. det gir god muskelkontroll som igjen gjør at du bruker de riktige musklene til riktig tid under utøvelsen av en teknikk.  Styrketrening gir større efffekt av trening av nervesystemet enn det sekk/pute trening gjør , dette fordi du behøver ikke innvolvere all muskelfibrene for å rette armen i ett slag, men for å løfte tungt i benk er mye mere innvolvering av muskelfibrene, noe som gjør at kroppen får trening i å avfyre "ladninger" til riktig tid

Det der ble jeg ikke fornærmet av   Du må ikke være redd for å legge hele tyngden i slaget - jeg tåler mer enn du tror. Grin

Det jeg mente var vel noe sånnt som at eksplosiv trening er en viktig del av dagens byggetrening også, om enn i perioder. Det kjipe med eksplosiv trening der du tar til deg neuromuskulære tilpassninger som gjør at du kan fyre av flere motoriske enheter simultant er at en slik tilpassning forsvinner uhyre raskt. Det positive er seff at den er svært rask å bygge opp også........ Det betyr ikke annet at en må bygge en grunnstyrke før en får videre god effekt av en slik tilpassning - ellers er det i grunn kunn hastigheten i hansken som forbedres.....og det er jo greit nok i seg selv det, men det hadde jo vært greit om en i tillegg fikk litt mer trøkk i slaget også. Forutsatt at det ikke medfører at en kommer i en uønsket vektklasse dah....  Smiley

Jeg er seff enig at det på et visst nivå er "livsnødvendig" å ha marginene på sin side. Jeg mener seff heller ikke at en bokser skal trene som en bygger, men at elementer i byggetreningen kan være fordelaktige for bokseren også. Så kan en seff vurdere hvilket navn en skal sette på treningen.......



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget boXer

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 296
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 296

Re:slå hardt.
« #79 : 17. oktober 2003, 09:02 »
hehe..
se der vi er egentlig enig med hverandre Smiley

Det eneste jeg vil si er at ekslposivitets trening i det svenske opplegget er i seg selvogså grunntrening ( 3 reps 8 -10 sett på 60-70% av en rep max) bygger styrke ikke bare hurtighet,
gikk frem ifra 150-190kg i bøy  på 8 uker med dette opplegget.  


Konkurrerende utøver i kickboxing/boksing.
mosjonist utøver i styrkeløft
Knebøy 180- Benk 122,5 - Mark 215 (stevne) Knebøy 190- Benk 142,5 - Mark 200 ( trening)

Utlogget Aurastorm

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

  • Ost er godt!
Re:slå hardt.
« #80 : 18. november 2003, 01:14 »
Eksempelvis: trekk den ene hånden fram..slå med venstre f.eks og ha høgre tilbaketrekt ved hoften...så slår du med høgre...full hastihet minimal styrke...akkurat i det du skal treffe strammer du til og vrir handledde 180*...det vil mer en doble kraften!
Hva skal en med penger når en er 0 verdt?

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:slå hardt.
« #81 : 18. november 2003, 01:18 »
hmm, en tkd-idiot til? Tongue


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Minotauro

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Re:slå hardt.
« #82 : 18. november 2003, 19:12 »
Haha bra Cain!!! Moro å erte tkd utøvere Grin

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:slå hardt.
« #83 : 18. november 2003, 19:36 »
Wink


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Re:slå hardt.
« #84 : 18. november 2003, 21:17 »
Eksempelvis: trekk den ene hånden fram..slå med venstre f.eks og ha høgre tilbaketrekt ved hoften...så slår du med høgre...full hastihet minimal styrke...akkurat i det du skal treffe strammer du til og vrir handledde 180*...det vil mer en doble kraften!
nei nei nei!
sjokk og vantro

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:slå hardt.
« #85 : 18. november 2003, 22:42 »
som sagt, tkd-tullinger.. Tongue


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Re:slå hardt.
« #86 : 19. november 2003, 16:15 »
ja,det er like moro hver gang Wink
sjokk og vantro

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!