Skrevet av Emne: Saktemensikkerts stevner  (Lest 148769 ganger)

Utlogget TornBlackRaven

• Superavhengig
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Kvinne

• Burning Angel
Re:Saktemensikkerts Treningslogg
« #180 : 18. februar 2004, 19:29 »
Huff for ei handleliste... så mye orker jeg ikke å tenke på!
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget Saktemensikkert

• .: Aktivutøver :.
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

« #181 : 20. februar 2004, 12:08 »
Fredag 20/2-04

Knebøy: 1x10 (stang) 1x10 (60kg) 1x10 (80kg) 3x3 (105kg)
Smalbenk: 1x10 (40kg) 1x8 (60kg) 5x4 (70kg)
Markløft: 1x5 (60kg) 1x5 (100kg) 1x3 (125kg) 1x3 (150kg) 1x2 (170kg) 1x1 (180kg) 1x2 (170kg)
Stangroing: 1x6 (60kg) 1x6 (80kg) 1x6 (85kg) 1x6 (80kg)
Sit-ups m/vektskive: 3x10 (5kg)

Startet med stangen i knebøy i dag for å finne ut hvor bredt jeg bør stå for å komme bedre bak på hælene. Glemte "huskelisten" hjemme, men fikk til gjengjeld en kompis til å si "stå på hælene" når jeg gikk ned og "press mot stangen" like før jeg skulle reise meg opp fra i bunnen - fungerte kjempebra, og jeg traff banen på hvert arbeidsløft! Dessuten gikk jeg LITT saktere ned, noe jeg antakeligvis bør øve på å gjøre på de litt tyngre vektene. Det er vel også hele problemet mitt; det fungerer bra på lette vekter, men straks det blir litt vekt over nakken blir jeg helt kylling - lover skjerping der Wink

Veldig bra trykk i smalbenken, og det kjentes ikke ut som at jeg hadde kjørt tung benk på onsdag - en god følelse Smiley

Nå kan jeg jo ikke skrive logg uten å ha noe å gnåle over (tydeligvis :Smiley), og i dag var det markløften som ikke var helt 100 %. Det gikk greit, men jeg hadde ikke samme trykket i dag som forige fredag. Brukte belte denne gangen, og det er nesten som om det er uvant for kroppen...

Jaja, godt å være ferdig med treningen for denne uken uansett, da de har meldt opp til 41 grader i helga Grin
VEIKING POWER

Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget TornBlackRaven

• Superavhengig
  • Utlogget Utlogget

• Burning Angel
« #182 : 21. februar 2004, 00:38 »
puuuh... glad det er litt mindre enn 41 grader her hjemme i norge!
Husk: Saktemensikkert;) Bare du kommer i gang med det greiene her, har jo ikke trent tungt så lenge enda at det gjør noe) så kommer det til å gå så det suser, og du slipper å gnåle Grin

Utlogget Saktemensikkert

• Utlogget Utlogget

« #183 : 24. februar 2004, 01:18 »
Qld-champ kom nedover i går:step::Headbang:Dance:Skål:
VEIKING POWER

Medlem av Bodø SK

Utlogget TornBlackRaven

• Superavhengig
  • Utlogget Utlogget

• Burning Angel
« #184 : 24. februar 2004, 01:28 »
Godt å høre. Der kom motivasjonen tilbaks også?
Fortell om økta da. dør av nysgjerrighet!

Utlogget Saktemensikkert

• Utlogget Utlogget

« #185 : 24. februar 2004, 01:35 »
Mandag 23/2-04

Knebøy: 1x8 (60kg) 1x6 (80kg) 1x3 (100kg) 1x3 (120kg) 1x1 (140kg) 1x1 (150kg) m/surring 1x2 (150kg) m/surring og drakt 1x2 (160kg) 1x2 (170kg)
Benkpress, medium grep: 1x6 (60kg) 5x4 (70kg)

OK, da fikk jeg endelig prøve surringer igjen Grin Første repetisjon på 150 og 160 gikk greit, og jeg TROR dybden var der :Smiley Ble litt vinglete likevel, da jeg gikk litt sakte ned, og "kjente etter" om jeg var dypt nok, så på 170 ble det nok litt for grunt. Satser på at dette bare er en treningssak, og at jeg neste gang klarer å bare sette meg rett ned og opp igjen, i stedet for å "føle meg fram" Wink

Uansett, artig, og selv om det ble endel blodutredelser av det, er jeg optimistisk:2thumbsup:
VEIKING POWER

Medlem av Bodø SK

Utlogget TornBlackRaven

• Superavhengig
  • Utlogget Utlogget

• Burning Angel
« #186 : 24. februar 2004, 01:43 »
Dette så bra ut! Der ser du, det skal ikke stort mer enn et spark i ræva for å få deg opp igjen Grin
Stolt av deg:D
Fin treningsøkt. men hvor ble det av mark'en? Gjemte den seg bak gardinene på studio eller noe?
Nå er det straka vegen opp over. Ikke mer surr nå, jeg vet du duger til mer enn surmuling og treige hendelser:Whip:

Utlogget Saktemensikkert

• Utlogget Utlogget

« #187 : 26. februar 2004, 01:57 »
Onsdag 25/2-04

Markløft: 1x6 (60kg) 1x3 (100kg) 1x3 (130kg) 1x1 (150kg) 1x1 (180kg) m/drakt 0x200kg Cry 2x1 (180kg)
Benkpress, smalt grep: 1x8 (40kg) 1x6 (60kg) 3x4 (70kg) vanlig grep 2x4 (70kg)

Faen, dette var ikke lett, gitt :P180kg kjentes ganske greit ut under oppvarmingen, og jeg angrer vel litt på at jeg ikke tok 200 før jeg dro på drakten. Jeg kom meg simpelthen ikke ned til stangen uten å måtte krumme med ryggen, noe som førte til at jeg ikke fikk bruke ryggmusklene optimalt, og vekten lot seg ikke rikke EmbarrassedDet ble LITT bedre da jeg tok ett par løft på 180 igjen, men da måtte jeg av med beltet, og startposisjonen ble ikke MYE bedre...

Jeg står ganske smalt i markløft (15 cm mellom skoene, ca), og drakten kjentes ganske trang ut over lårene. Han som har brukt drakten før meg står sumo, så kanskje det har noe med saken å gjøre?!
En gammel traver som jeg kjenner mente drakten ikke burde kjennes slik, og at den faktisk skulle være slakk over lårene slik at man kom seg ned som man pleier med vant teknikk.

Det kan jo hende dette bare er en treningssak, men akkurat nå kan jeg ikke forstå hvordan jeg skal komme meg skikkelig ned til stangen uten å enten få meg lengre armer eller ny teknikk Undecided
VEIKING POWER

Medlem av Bodø SK

Utlogget Bamse Bjørn

• Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

« #188 : 26. februar 2004, 13:51 »
Gikk ræva første gangen eg prøvde drakt også. Det som er lurt kan være å ta på drakta mykje tidligere i treninga. Slik at du begynner fks fra 100 kg og løfter deg oppover. Da vil drakta lettere tilpasse seg samtidig som du blir vant til å løfte med drakt. Ellers så bør du prøve å ta fart ned og gripe tak i stanga med hendene og presse resten av kroppen ned.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley

Utlogget LilleMy

• Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

• liten men tøff
« #189 : 26. februar 2004, 21:27 »
Hei
Har du v-type drakt? Jeg begynte å stå smalt med v-type drakt og sleit som f... Så gikk jeg over til sumo stilling og dro ny pers på første løft. Men som bamse bjørn sier, er det lurt å ta på drakta tidlig i treninga. Jeg må ta fart ned og bruke spennet til å dra meg rett opp, ingen mulighet til å bli sittende der. Prøvd samme beinstilling som du har i bøyen?

Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget Saktemensikkert

• Utlogget Utlogget

« #190 : 27. februar 2004, 01:36 »
Bamse: OK, det var et bra tips, skal prøve det neste gang. Hva med dette kompisen min sa om at drakten burde være slakk over lårene? Han pratet om at ballene skulle knuses i bunnen, men der kjenner jeg ikke noe spesielt trykk...(for små baller? Grin)

LilleMy: Jeg tror ikke det er en V-drakt, det er en Inzer ML (?). Faktisk lurte jeg på om jeg må løfte sumo for å få til noe særlig bra vekter med den drakten, for det kjentes bare ikke rett ut i det hele tatt. Bena blir dratt utover når jeg går. Vil jeg bruke lang tid på å bli vant til sumo, tror du? Jeg vet jo at slikt er individuelt, men i ditt tilfelle virket det jo som en smertefri overgang Wink
VEIKING POWER

Medlem av Bodø SK

Utlogget Saktemensikkert

• Utlogget Utlogget

« #191 : 27. februar 2004, 09:36 »
Fredag 27/2-04

Benkpress: 1x8 (40kg) 1x6 (60kg) 1x5 (70kg) 1x3 (80kg) 1x2 (90kg) 1x1 (100kg) 1x1 (110kg) m/skjorte 1x2 (100kg) 1x2 (105kg) 1x2 (110kg) 1x1 (115kg) 1x1 (120kg) 1x1 (125kg) Grin

Skulle teste skjorte i dag, men ville først finne ut hvordan jeg ligger an i vanlig benkpress. Akkurat som i knebøy ser det ut til at jeg har mistet noe av trykket, for 110kg gikk treigt som faen! Qld-champ måtte faktisk støtte meg litt på vei opp (kanskje mest for at jeg ikke skulle slite meg for mye ut, men likevel...), og jeg er ikke fornøyd i det hele tatt  :'(Jeg varmet vel ikke opp helt optimalt, men likevel...

Dertil var vel lykken større da jeg skulle prøve meg med skjorte, for 15kg ekstra kjentes bra ut :DBrukte ikke så altfor lang tid å få dratt den på, og bare jeg overså alle de lange, undrende blikkene hele gymmen sendte meg, følte jeg meg ikke så VELDIG teit Wink

100kg spratt opp, og de neste par settene var heller ikke så verst. 120 var vel kanskje ett av de bedre løftene, men på 125 kjente jeg det i albuene på vei ned at jeg aldri har presset disse vektene før - en bra erfaring?! Likevel, jeg fikk den opp, og det med ikke så helt på trynet stopp heller, så det var litt greit å ta helg med opptur i hvert fall en av øvelsene :Smiley

Det var heller ikke så DJEVELSK vondt som jeg kanskje hadde forventet, men jeg sitter her med en del blodutredelser likevel:2thumbsup:
VEIKING POWER

Medlem av Bodø SK

Utlogget Lumbago

• Leieboer
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

« #192 : 27. februar 2004, 09:41 »
En liten rettelse: 125 var et helt greit loeft, selv om det gikk tregere en 120 var det teknisk sett like bra.

Uansett var dette ingen daarlig debut med skjorte!

Utlogget stridsmøy

• Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

« #193 : 27. februar 2004, 13:50 »
Jippi...dette skal du være fornøyd med!!  Som sagt før...det tar tid og trening for å venne seg til utstyr og teknikk! Yes dette går riktige veien!!

Stå på videre ,jeg føleger med!!!   Cheesy

Aktiv styrkeløfter for OSK
knebøy 135,0kg godkj m drakt
benkpress 100kg godkj m skjorte
markløft 147,5kg.godkj u drakt

Utlogget LilleMy

• Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

• liten men tøff
« #194 : 27. februar 2004, 15:14 »

LilleMy: Jeg tror ikke det er en V-drakt, det er en Inzer ML (?). Faktisk lurte jeg på om jeg må løfte sumo for å få til noe særlig bra vekter med den drakten, for det kjentes bare ikke rett ut i det hele tatt. Bena blir dratt utover når jeg går. Vil jeg bruke lang tid på å bli vant til sumo, tror du? Jeg vet jo at slikt er individuelt, men i ditt tilfelle virket det jo som en smertefri overgang Wink

Det er jo som du sier, veldig individuelt. Jeg henta 15-20 kg ekstra ved å stå sumo, men nå er jeg veldig kort i styltene og myk. Jeg slet også med at beina dro seg utover, mens nå som jeg står sumo, så skal de det. Tøy masse, masse! Jeg fiksa overgangen veldig bra. Bare pass på å holde ryggen mest mulig rett og løft med lår og hofter. Du kommer nok til å kjenne det i hoftene, så jeg ble anbefalt å trene mye utside lår, og selvsagt, ...tøye! Wink Du er godt trent, så jeg tror du fikser dette veldig bra. La meg få hvordan det går, uansett hvordan du løser det! Lykke til

ps: jeg personlig syntes det var lettere, samt fikk mer hjelp av å løfte med drakt i sumo.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!