Skrevet av Emne: Kaffegodt ?  (Lest 6530 ganger)

Utlogget Wikingr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 356

Kaffegodt ?
« : 05. februar 2003, 09:17 »
Noen som har tips til noe godt som passer til kaffen, men som også passer til oss som prøver å ta av litt spekk ?
"Alt som ikke dreper, gjør deg sterkere"

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
Re:Kaffegodt ?
« #1 : 05. februar 2003, 13:48 »
Kaffe er i seg selv deffende. Prøv et stykke veeldig mørk sjokolade til (kakao: 70% eller mer). Det er ikke spesielt fetende.
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Wikingr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 356

Re:Kaffegodt ?
« #2 : 05. februar 2003, 19:11 »
Kaffe er i seg selv deffende. Prøv et stykke veeldig mørk sjokolade til (kakao: 70% eller mer). Det er ikke spesielt fetende.

klarer ikke smaken desverre.... smaker jo nesten rent kakaopulver!
"Alt som ikke dreper, gjør deg sterkere"

Utlogget Nocturne

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 445
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 445

  • I guess we all go a little crazy sometimes...
Re:Kaffegodt ?
« #3 : 05. februar 2003, 19:57 »
Måtte skjeie litt ut idag, kjøpte et kakestykke til kaffi'en på skolen, var godt i begynnelsen, men fy så kvalm jeg ble etterpå! Har sikkert noe med hva magen er blitt vant til osv. Klarer nesten ikke å drikke brus, spise mye snop osv lenger heller. Kan dette stemme m/ at magen har tilpasset seg "sunheten" og godtar derfor ikke junk food? (Klarer fremdeles pizza - heldigivis!  Grin )

-Noc-
For certain is death for the born
And certain is birth for the dead;
Therefore over the inevitable -
Thou shouldst not grieve.

- Bhagavad Gita, Chapter 2
(250 B.C – 250 A.D)

Utlogget BOB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

Re:Kaffegodt ?
« #4 : 05. februar 2003, 22:16 »
Hehe......tror ikke jeg spiser så sunt som dere tydeligvis gjør men jeg prøver jo å holde meg innenfor fornuftens grenser. Men uansett....når jeg er på deff er jeg 100 % strikt, ingen utskeielser. På lørdagene har jeg spisedag og da merker jeg at på slutten av dagen føler jeg meg helt jævlig på fysisk og psykisk fordi jeg har spist så mye usunt. Når jeg avslutter en deff også så er det en slags kneik jeg må over før jeg begynner å spise "normalt" igjen. Når det gjelder kaffien så vet ikke jeg altså......drikker kaffien ofte med en liten skvett melk i...det er bra. Men deffer jeg så er det null snacks attpå Wink

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:Kaffegodt ?
« #5 : 05. februar 2003, 22:42 »
Kaffe er et must!!! Mørk sjokalade er snadder, jo mørkere (renere) jo bedre  Grin Men er i utgangspunktet ikke avhengig av å ha noe attåt kaffen. Klarer heller ikke å anbefale noe nå da jeg regner med at du vil ha noe søtt og godt. Men må da finnes en eller annen type kjeks e.l. som ikke er så veldig ille......noen som vet?
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Wikingr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 356

Re:Kaffegodt ?
« #6 : 06. februar 2003, 12:43 »
Jeg spiser av og til en banan, med litt juggurt-is til... vet ikke om dette er så bra, men det smaker digg...

Når det gjelder innlegget ditt Nocturne så har jeg det helt likt!  Føler meg dårlig hvis jeg spiser dritt mat og snop. Har ingen glede av å ta meg noen pils med gutta lenger heller!!! føler meg helt elendig etter noen halvlitere.

Ganske rart siden det ikke er mer en et år siden jeg levde på dritt mat, snop og røyk  Grin
"Alt som ikke dreper, gjør deg sterkere"

Utlogget Nocturne

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 445
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 445

  • I guess we all go a little crazy sometimes...
Re:Kaffegodt ?
« #7 : 06. februar 2003, 16:14 »
Einherjer: Hehe, stemmer. Jeg har ikke drukket alkohol siden 2.juledag og "sluttet" (les=endret kostholdet) for 8 mnd. siden... merkbart, men synes det er verdt det! Sukker - vik fra meg!

Helt enig med Zoria, kaffe er must, kaffe er godt! Kaffe eier verden! Husk bare å drikke masse vann etter en kopp kaffe (de fleste vet vel dette, men jeg sier det for det)...  Wink
For certain is death for the born
And certain is birth for the dead;
Therefore over the inevitable -
Thou shouldst not grieve.

- Bhagavad Gita, Chapter 2
(250 B.C – 250 A.D)

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Re:Kaffegodt ?
« #8 : 06. februar 2003, 22:19 »
Kaffe e for gamlinga
:Whip:

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:Kaffegodt ?
« #9 : 06. februar 2003, 23:56 »
Mulig noen syns kaffe e for gamlinga, men jeg har heller ingen problemer med å innrømme at jeg er ei skikkelig kaffe-kjerring.

- Kaffe kan motvirke utviklingen av Parkinsons sykdom
- Kaffe kan forbedre oppmerksomheten og konsentrasjonen, og den styrker hukommelsen
- Mange astmapasienter opplever at et jevnt, moderat kaffeforbruk reduserer anfallene
- Man kan redusere risikoen for nyrestein med ti prosent for hver kaffekopp man drikker daglig
- Det er påvist at fire-fem kopper kaffe om dagen nesten halverer risikoen for å utvikle gallestein

Men selvfølgelig.....alt med måte. Og koffein er jo dessuten et sentral-stimulerende middel.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Nocturne

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 445
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 445

  • I guess we all go a little crazy sometimes...
Re:Kaffegodt ?
« #10 : 07. februar 2003, 01:16 »
Du glemmer at nye undersøkelser viser at mer en 1 liter kaffe til dagen øker risikoen for kreft? Da kaffe inneholder akre-et-eller-annet (det som var i chips / Pommes frites)...

Drikker ikke mer en 1-2 kopper daglig uansett, det er godt og verdt det! Gjerne en kopp før trening for et ekstra "kick" og økt fett-forbrenning!

-Noc-
For certain is death for the born
And certain is birth for the dead;
Therefore over the inevitable -
Thou shouldst not grieve.

- Bhagavad Gita, Chapter 2
(250 B.C – 250 A.D)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
Re:Kaffegodt ?
« #11 : 07. februar 2003, 01:43 »
Du glemmer at nye undersøkelser viser at mer en 1 liter kaffe til dagen øker risikoen for kreft? Da kaffe inneholder akre-et-eller-annet (det som var i chips / Pommes frites)...

Drikker ikke mer en 1-2 kopper daglig uansett, det er godt og verdt det! Gjerne en kopp før trening for et ekstra "kick" og økt fett-forbrenning!

-Noc-

HELT FEIL!! Kaffe øker ikke kreftrisikoen hos mennesker på noen som helst måte. Riktignok inneholder kaffe moderate mengder akrylamid, som har vist seg å ha en svak cancerogen effekt i laboratorier, men nylig publiserte studier avskriver fullstendig sammenhengen mellom inntak av kaffe/potetchips/pommes frites og kreft.
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
Re:Kaffegodt ?
« #12 : 07. februar 2003, 01:48 »
Mulig noen syns kaffe e for gamlinga, men jeg har heller ingen problemer med å innrømme at jeg er ei skikkelig kaffe-kjerring.

- Kaffe kan motvirke utviklingen av Parkinsons sykdom
- Kaffe kan forbedre oppmerksomheten og konsentrasjonen, og den styrker hukommelsen
- Mange astmapasienter opplever at et jevnt, moderat kaffeforbruk reduserer anfallene
- Man kan redusere risikoen for nyrestein med ti prosent for hver kaffekopp man drikker daglig
- Det er påvist at fire-fem kopper kaffe om dagen nesten halverer risikoen for å utvikle gallestein

Men selvfølgelig.....alt med måte. Og koffein er jo dessuten et sentral-stimulerende middel.

Så vidt meg bekjent finnes ingen studier som underbygger påstand 1 (Parkinson-forebyggende effekt). Er for øvrig nysgjerrig på de biologiske mekanismene som ligger bak påstand 4 og 5. Gjelder dette også for fete, middelaldrende kvinner, som er en stor risikogruppe?

Påstand 2 og 3 kjøper jeg direkte  Grin Makes sense.
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:Kaffegodt ?
« #13 : 07. februar 2003, 15:58 »
Mine fine påstander har jeg lest og klippet ut fra en plass som henviser til http://www.kaffe.no og Journal of Neuroscience. Forøvrig når det gjelder kaffe så er jeg så hekta at jeg fint velger å overhøre/overse alle negative omtale om denne drikken. Jeg fungerer rett og slett ikke uten.

Forøvrig kan jo de som er oppriktig glad i kaffe sjekke ut http://www.dromedar.no  Grin
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:Kaffegodt ?
« #14 : 07. februar 2003, 16:02 »
"Kaffe skal være varm som helvete,
svart som djevelen,
ren som en engel
og søt som kjærligheten."

(Charles-Maurice De Talleyrand-Perigord)  Smiley
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!