Skrevet av Emne: Raw Korstoget fortsetter  (Lest 39512 ganger)

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Raw Korstoget fortsetter
« : 12. august 2010, 14:19 »
Som et av mine første innlegg på dette forumet startet jeg en tråd som omhandlet styrkeløft og utstyrsbruken i sporten.  Dette viste seg og være en gedigen tabbe da dette temaet allerede hadde blitt diskutert masse på forumet.  Selv stilte jeg meg ganske nøytral i denne debatten da jeg egentlig ikke viste om jeg er for eller imot, etter og ha lest igjennom debatten jeg selv startet og mange av de andre trådene med samme tema må jeg si at jeg syns det virker som om de som ikke liker utstyret er i flertall samtidig som de sitter på de beste argumentene(Om og gjøre og finne ut hvem som er sterkest ikke hvem som er sterkest kombinert med at de får utelling på utstyr, utstyret er bare lov fordi sponsorer tjener penger osv).  De som likte utstyret kom også med argumenter som at "Slik er reglene, derfor er utstyr bra", akkurat som om det er bra bare for at det er slik det er.
 
Etter debatten fant jeg også ut at veldig nylig så ble det avgjort at rawløft nå skal godkjenes på stevne, og jeg syns vel egentlig at det sier sitt om hvilken vei sporten er iferd med og utvikle seg og at utstyret på sikt er på vei ut(på sikt altså).  Nå er ikke poenget med denne tråden og skape en ny utstyrs debatt, det har vi sett nok av og jeg syns iallefall det virker som om folk flest er ganske enige om at sporten går bare en vei og jeg håper at alle holder seg for god til og gå av topic med og starte ny utstyrs diskusjon.
 
Og i den annledning, siden nå raw bølgen sprer seg over landet tenkte jeg at det ville være interresant og stille spørsmålet:
 
Hvem blir første nordmannen til og løfte 800 med raw godkjenning på stevne?
 
Det er jo opplagt at dette er ett utrolig gjevt mål da det kombinerer alle 3 skamgrensene, 300 i knebøy, 200 i benk og 300 i markløft, som blir tilsammen 800(offisielt kalt skamgrensene), det leste jeg i en artikkel skrevet av Einar Gilberg som handla om styrkeløfterne på KK67 i Trondheim(Deep down in the cave).  Jeg har lest ganske mye i treningsloggen til styrkeløfteren fra Trondheim Einar Gilberg(Fasiten), det er vel den mest leste og mest populære loggen på hele forumet såvidt jeg har forstått(en av de iallefall), og jeg har fått med meg at Einar er ikke så interresert i utstyret og at han alerede har stilt helt raw på ett stevne og fått raw godkjenning bak resultatet sitt.
 
Jeg mener derfor at han er en av de som kan bli først til og klare alle disse tre grensene(sett videoen hvor han tar 300 i knebøy(alrdi sett andre gjøre dette) så det er klart han allerede har styrken til og gjøre dette på stevne, tror ikke så veldig mange andre kan ta 300 i knebøy uten utstyret, sikkert mange som sier de kan klare det fordi de har det og det med drakten, og blah blah osv).  Jeg syns det hadde vært interresant og starte en debatt om hvem som blir med i kampen om og gjøre dette først.
 
Og da mener jeg 800 med RAW bak, på stevne, altså ikke han og han løfter det og det med utstyret, derfor kan han ha klart så og så mye på stevne, men han gidder ikke løfte 800 raw for han fokuserer mest på utstyr har ikke tid til og løfte raw på stevner  for han bryr seg bare om utstyrs løft og ikke hvem som er sterkest og lar derfor være og løfte raw og hele regla som vi alle har hørt før.

Jeg tror det kan bli ganske stor kamp om og klare dette da det er utrolig gjevt og si at man var den første i landet til og gjøre det godkjent, og at man da også sier at man har løftet vektene selv, med ingenting annet enn sin egen muskelkraft og ikke utstyr som hjelper til slik at man kan løfte vekter man egentlig ikke klarer fordi man har brukt utstyr.

Og jeg tror også at mange vil late som om de egentlig ikke bryr seg så mye om og klare dette fordi de vet at de ikke har nubbtjangs til og gjøre noe slikt uten drakter, mens de innerst inne nok skulle offret sin venstre testikkel for og klare dette målet, og si at man ikke bryr seg for at man vet man aldri kan klare noe blir for barnslig syns jeg.
 
Jeg mener at temaet for debatten blir hvem blir FØRST til og klare 800 med raw bak i protokollboka, hvem tror DU har det som trengs?(nevn hvem som helst som du mener kan bli først, og begrunn gjerne hvorfor)
 
Snurr debatt!
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #1 : 12. august 2010, 14:29 »
Èn ting som ikke er tatt med i beregningen er at mest sannsynlig vil ingen landslagsløfter kjøre en oppkjøring mot et stevne kun for å gjøre 800 raw. Du skjønner at landslagsløfterene vil nok heller ofre sin venstre testikkel for en god plassering på et VM eller EM Smiley

Men jeg unner virkelig Einar klaff på stevnet i oktober og håper han gjør 300 - 200 - 300 Smiley

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #2 : 12. august 2010, 14:33 »
En ting er hvem som får det protokollført først, og den første som kommer til å prøve er Gilberg, og jeg ønsker han masse lykke til mot Midt-norsk, og håper han når målet sitt Smiley


En annen ting er hvem som kan få det protokollført når som helst men ikke er interessert i å få det protokollført, fordi de konkurrerer med utstyr fordi de beste stiller med utstyr (Pr dags dato, og sansynligvis i ganske lang tid fremover). Det er ikke mange av disse i Norge, men f.eks Olaf DAhl, Asbjørn Randen, Roy Holte. Uansett hvor lite relevant du ser på det at disse kan få det protokollført, men bruker tiden og energien sin til å bli best med utstyr, så er det relevant.

Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget BAs

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 426

Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #3 : 12. august 2010, 15:31 »
Første normann med 800 rå (raw) godkjent på stevne ble vel Torkell Ravndal i 1969. I tillegg Iver Hole i 1974.
Medlem av OSKs styrketrimlag

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #4 : 12. august 2010, 17:42 »
05.02.2005   Midt-norsk   M4   125   123.00   275.0   -   -   220.0   -   -   330.0   -   -   825.0   471.73500


http://resultater.styrkeloft.no/lofter_vis.php?id=42

Mulig håndleddsbind ble brukt i benk...og varmere i bøy...husker ikke...

Løfta kun 2 løft i bøy og i benk;) grunnet at dette kun var kvalifisering til NM og sparte litt...

..330 marken ligger på youtube....eller i styrkeboka..


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #5 : 12. august 2010, 18:07 »
Har lyst til og ta et utstyrs fritt stevne i år.
Tror det blir på jule stevne, måle da er 280,190 og 350.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #6 : 13. august 2010, 12:21 »
05.02.2005   Midt-norsk   M4   125   123.00   275.0   -   -   220.0   -   -   330.0   -   -   825.0   471.73500


http://resultater.styrkeloft.no/lofter_vis.php?id=42

Mulig håndleddsbind ble brukt i benk...og varmere i bøy...husker ikke...

Løfta kun 2 løft i bøy og i benk;) grunnet at dette kun var kvalifisering til NM og sparte litt...

..330 marken ligger på youtube....eller i styrkeboka..

Dette er faktis det meste som er blitt løftet raw på stevne i Norge såvidt jeg vet. Gille og Håvard Horn? hadde i sin tid en side der de hadde oversikt over rawløfting gjort i norge og der var 825 av Roy på toppen.
Non Plus Ultra

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #7 : 15. august 2010, 10:44 »
Underlig trådstarttema. 800 raw er det jo flere i Norge som klarer, men ingen/svært få har det som mål da det er utstyr som gjelder. Holte har allerede gjort det.... OD og Randen klarer det helt sikkert sammen med sikkert flere av landslagløfterne fra 110 -125+ klassen. 
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #8 : 15. august 2010, 11:19 »
Hvem som først når X kg i raw totalt er det vel relativt få som bryr seg om vil jeg anta. I hvertfall så lenge de beste kun satser på utstyrsløfting. Tror det er flere som både bryr seg og som kan relatere seg til raw resultater i bøy og benk. I mark er det jo ikke store forskjellen uansett.

Selv så kan jeg nok nærme meg 900 på en god dag, men jeg kan ikke huske når jeg sist hadde en god dag.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #9 : 15. august 2010, 11:23 »
hva med 1000 raw? er det mulig? vet dere om det har blitt gjort evt utenfor norge:)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #10 : 15. august 2010, 11:37 »
hva med 1000 raw? er det mulig? vet dere om det har blitt gjort evt utenfor norge:)

Don Reinhoudt gjorde mye over 1000 kg raw på 70-tallet. Har 1084,5 fra 1975, men er usikker på om de da hadde begynt med knebind og de første råtne bøydraktene.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #11 : 15. august 2010, 11:51 »
Don Reinhoudt gjorde mye over 1000 kg raw på 70-tallet. Har 1084,5 fra 1975, men er usikker på om de da hadde begynt med knebind og de første råtne bøydraktene.

da er du mann:)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #12 : 15. august 2010, 12:05 »
hva med 1000 raw? er det mulig? vet dere om det har blitt gjort evt utenfor norge:)

Brian Siders gjorde 2260lbs som IPF-løfter i 2006. Dette ble gjort med knevarmere og håndleddsbind ville således ikke fått en stjerne i protokollen, men det spiller ingen rolle. Mannen kunne gjort den samme vekta uten og fått det godkjent som utstyrsfri løfting.

http://www.youtube.com/watch?v=gN1ahuxmwTM#noexternalembed&feature=channel_page

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #13 : 15. august 2010, 12:07 »
Brian Siders gjorde 2260lbs som IPF-løfter i 2006. Dette ble gjort med knevarmere og håndleddsbind ville således ikke fått en stjerne i protokollen, men det spiller ingen rolle. Mannen kunne gjort den samme vekta uten og fått det godkjent som utstyrsfri løfting.

http://www.youtube.com/watch?v=gN1ahuxmwTM#noexternalembed&feature=channel_page

imponerende

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #14 : 15. august 2010, 12:12 »
hvordan kan siders benk være godkjent i IPF, han løfter jo hode fra benken?

syk løfting uansett, men har tenkt på d hode løfte siden jeg så den der for lenge siden.
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!