Skrevet av Emne: treningsprogram  (Lest 2408 ganger)

Utlogget bambola

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

treningsprogram
« : 15. august 2010, 06:00 »
Hva synes dere om dette treningsprogrammet? En venn av meg har satt det opp og det ser ut til at det fungerer ganske bra for ham, ville vært fint om jeg kunne fått tilbakemelding på det. Er forsåvidt nybegynner men har tenkt å satse mer på treninga og kjøre ordentlig hardt framover. Er klar over at det er utelukket en del baseøvelser men dette er bare en "kladd". Er bare å spørre om dere ikke skjønner skriften Grin Håper på seriøse svar! Takk  Wink programmet er beregnet for en ungdom btw.

OBS: tallet i venstre hjørnet er DAG1 osv..
øvelse - reps - sett


Utlogget OerikO

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Sv: treningsprogram
« #1 : 15. august 2010, 10:35 »
Jeg ville definitivt satset mer på baseøvelser og bygget et program rundt dem. Både fordi du er nybegynner, men også fordi de er geniale øvelser.

Snakker ut i fra egen erfaring hvor jeg, før jeg begynte å lese masse om trening og ble mer "seriøs", hadde tåpelige 4- splitter også lignende. Etter at jeg har begynt på baseøvelser har jeg blitt større all over, og fått en utvikling i muskelmasse som jeg ikke fikk med alle disse isolasjonsøvelsene. Et eksempel er biceps som jeg bare kjører chins på, noen ganger en isolasjonsøvelse også men ikke noe mer. Før hadde jeg vel 5 øvelser på biceps på en trening, og det var ikke effektivt i det hele tatt! Du får pump ja, men du blir ikke større!

Som veldig mange andre her, vil jeg anbefale stronglifths 5x5. Søk så finner du mer om det.

Og forresten, eneste måten å finne ut om noe er "bra eller dårlig program" er jo å teste det ut. Gi det 8 uker, så prøver du et nytt program.

Et tips til, les om trening! De dagene du ikke trener ville jeg tatt til meg så mye (god) informasjon som mulig. Det har hjulpet meg masse!

Utlogget FX!

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

Sv: treningsprogram
« #2 : 15. august 2010, 11:16 »
Kast programmet og start på stronglifts 5x5.
Denne kompisen vet tydeligvis ikke hva han snakker om.
1x200 mark
1x110 benk
1x155 bøy
1x80 millitærpress

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: treningsprogram
« #3 : 15. august 2010, 13:20 »
Kast programmet og start på stronglifts 5x5.
Denne kompisen vet tydeligvis ikke hva han snakker om.

Støtter forslaget om å kaste programmet! Smiley
Men hva du skal starte med kan nok diskuteres. Har ikke prøvd Stronglifts, men det ser bra ut. Av andre programmer kan ymse programmer fra dietmar anbefales. 2-splitter og helkroppsprogram er en personlig favoritt!

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: treningsprogram
« #4 : 15. august 2010, 13:38 »
Anbefaler varmt stronglift 5 x 5 og det gjør så og si alle som har trent programmet, ivertfall her på forumet.  Wink

Økte fra 85 til 100 kg i benk på 6 uker, og fått mye mer kjøtt på ryggen og beina.
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget lulswut

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: treningsprogram
« #5 : 15. august 2010, 13:58 »
Stronglifts 5x5 er konge, og passer veldig godt for en nybegynner ettersom du trenger å bygge opp styrke i baseøvelser, istedet for masse isolasjons øvelser. Isolasjon er fint det, men for en nybegynner vil det gi mer mening å bli sterk i baseøvelsene først før du legger til flere ting.

Utlogget Muskelsmurf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 316
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 316

Sv: treningsprogram
« #6 : 15. august 2010, 16:41 »
Det programmet var rett og slett elendig! Smiley
Kjør på med 5x5 fullkroppsprogram. Stronglift er bra! Men for min del blir det for lite markløft og alt for mye knebøy.
"I have fought the good fight. I have finished the race, I have kept the faith" - Rocky

Utlogget bambola

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: treningsprogram
« #7 : 15. august 2010, 17:01 »
Ok, takker for svar.. 5x5 programmet skal jeg ha i bakhodet, men jeg vil gjerne ha en kombinasjon mellom basisøvelser og isolasjonsøvelser - IMBA. For å komme til saken er målet mitt å trene hardt 1 år for bodybuilding rett og slett, jeg er 19 år gammel og skal trene all natural (uten steroider). De middlene jeg har tenkt å bruke er : Creatin mono, Glutamine, HMB, Protein ceasin, carbs. Har vurdert N.O. EXPL men er ikke helt sikker om det er noe å satse på. Til syvende og sist er det noen som har et passende program for dette.. evt. vise meg ditt eget program og kommentere det  Grin Det hadde vært fint  Cool TAKK!
 

Utlogget Kris70

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 548
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 548

Sv: treningsprogram
« #8 : 15. august 2010, 17:07 »
Hvorfor vil du ha isolasjonsøvelser? Isolasjonsøvelser vil hjelpe lite eller ingenting om du er nybegynner - det er baseøvelser som bygger. Bli sterk i baseøvelsene før du i det hele tatt tenker på isolasjonsøvelser. Du får mye mer ut av bodybuilding om du har ett solid grunnlag av styrke. Mange bodybuildere var tidligere styrkeløftere og bygde store deler av fysikken sin gjennom styrkeløft, ikke bodybuilding. Er ikke noe galt med isolasjonsøvelser - det er bare veldig lite produktivt for en nybegynner. Dessuten vil ikke 5 typer kosttilskudd hjelpe om du ikke har skikkelig kosthold i orden.

Utlogget Morrille

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 323
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 323

Sv: treningsprogram
« #9 : 15. august 2010, 17:14 »
De middlene jeg har tenkt å bruke er : Creatin mono, Glutamine, HMB, Protein ceasin, carbs. Har vurdert N.O. EXPL men er ikke helt sikker om det er noe å satse på. 
Sats du heller på bra mat  og et nybegynnerprogram Wink

Utlogget lulswut

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: treningsprogram
« #10 : 15. august 2010, 17:57 »
Hvorfor vil du ha isolasjonsøvelser? Isolasjonsøvelser vil hjelpe lite eller ingenting om du er nybegynner - det er baseøvelser som bygger. Bli sterk i baseøvelsene før du i det hele tatt tenker på isolasjonsøvelser. Du får mye mer ut av bodybuilding om du har ett solid grunnlag av styrke. Mange bodybuildere var tidligere styrkeløftere og bygde store deler av fysikken sin gjennom styrkeløft, ikke bodybuilding. Er ikke noe galt med isolasjonsøvelser - det er bare veldig lite produktivt for en nybegynner. Dessuten vil ikke 5 typer kosttilskudd hjelpe om du ikke har skikkelig kosthold i orden.
Honnør! Hør på dette du. Hvis du har et solid kosthold og kjører baseøvelser i ett år, vil du ha ett kjempegrunnlag, og vil ha blitt mye større. Kosttilskudd er bra det, men det vil ikke være noe poeng uten et solid kosthold på bunn.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!